General motorssin euroopan johtaja Nick Reillyniä naurattaa suomenkiertueella. Suomen opel kantaa koostuu niinkin vanhasta kalustosta.
Reillynin mukaan viimeinen hyvää ooppeli oli kadett C 1977. Tämän jälkeen käynnistettiin salainen projekti OPEL (Olis Perkele Ees Lada). Projekti suunniteltiin kestävyyden heikentämiseen sillä pelolla, että Neuvostoliitto olisi hyödyntänyt mahdollisia varastettuja tai turisteilta hajoneita opelin koneistoa.
Projektiin sisällytettiin mm. vuotavia kannen tiivisteitä, nopeaa hapettumista ja kyvyttömyys lähteä käyntiin pakkasilla.
Opelista tuli fiatin tärkein kilpailija vioista.
Kun Neuvostoliitto hajosi, alkoi lama ja sitä jatkunut halpojen materiaalin käyttö. Esimerkiksi sylinterien katkeaminen ja etenkin v8 malleissa kampiakselien katkeileminen on yhä opelin arkipäivää.
Reillyn ei lupaa laman myötä uusia tuulia Opelille. Nyt mm. Insigniassa on sähkövikoja vähintään yhtä paljon, kuin on pahimmilla kilpailijoilla fiat, kia, hyundai.
Opelien viallisuus historia on korjaamoilla nähtävillä. Ja uuden opelin ostajia Reillyn kiittää typerästä ostoksesta. Mutta muistuttaa samalla työllistämis vaikutuksista.
Ennätysmäärä romuksi
5
453
Vastaukset
- Mjauri
Kylläpä sinulla aikaa riittää mokomiin runoiluihin.Kerroppa yksikin nyky auto missä ei ole sähkövikoja.On kokemuksia monista merkeistä ja kerron sinulle.Opel on tähän astisista paras.
- opelista
Täältä löytyy kokemusta opelista jo n. 20v. 9 kpl aj. n. 600 tkm .Ascona c. vectra A . Vectra B. Autoista .Kaikki nämä ovat toimineet luotettavasti. Pikku vikoja on toki ollut.Joihinka olen käyttänyt rahaa yht. n. tuhat €.Itse en voi kuin ihmetellä näitä tietäjiä opelin vikasuudesta.Muista kuinka -90 luvulla kun opel oli myydyimpiä autoja Suomessa .Tojota mainosti itseään viattomuudellaan vertaamalla itseään opeliin .Tojota 3,8 vikaa aj.100tkm opel 4,1 vikaa aj.100tkm.Ei se ero sen suurempi ole tähän "maailman luotettavimpaan" verrattuna.Nythän noita vikoja tuntuu tuolla tojo puolella olevan ,että eiköhän vois siirtyä sinne "tietoineen"
- ihmetellä täytyy
Heh =) Kyllä varmaan joo. Olet päästäsi vialla jos et ole älynnyt vaihtaa tota roskamerkkiä parempaan.
Oli yksi Ooppeli ja se oli 1000%:n varmuudella viimeinen. Ihan tuurilla olen enää hengissä. Kaikkien mahdollisten vikojen lisäksi (siis kaikki mahdollinen mitä autossa voi olla) oli vähemmän hauskaa kun ko. paskakasassa käväisi takajarrut yhtäkkiä lukossa talvella jäisellä tiellä 80:n vauhdissa. Ruumisauton tilaus oli enemmän kuin lähellä.
- hoitoon.....
"Reillynin mukaan viimeinen hyvää ooppeli oli kadett C 1977"
ainakin meidän 1992 ja 1996 malliset Asconat olevat hyviä, ajettiin yli 200 000 km itsehuolten ja
vieläkin on museoajoneuvoina molemmat ja jälkimmäisestä sain vielä vuoden kuluttua kehut, "kukaan ei ole nähnyt ennen niin ruosteetonta ja muutenkin hyvää autoa, oli mm alkuperäiset jarrulevyt ja palatkin.
Samoin meidän 2001 Astrassa yli 200 000 km ja ajetaan ja annetaan monen tuttavankin ajaa kun siinä on vielä suuri käyttöarvo, vaikka jälleenmyyntiarvo onkin tonnin luokaa.
minkähän laisia hyviä autoja on aloittajalla,
meillä on varsinaiset ajoautot vielä heikommin arvostettuja kuin nuo maisnitsemani,
vai mitä samot kun on kolme Primera farkkua, ei kai ne Opelia parempia ole, silmissäsi.- ompas outo malli
Mielestäni -88 oli viimeisiä Asconoita.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 703139
- 622495
Hei........
Pelkkä sun näkeminen saa mut hymyilemään pitkin iltaa. Oot niin 🤩😘 Edellinen poistettiin.562126Mitä sanoa pituudeksi näillä mittaustuloksilla?
Jos jossain tarttee ilmoittaa pituus sentin tarkkuudella? Mitattu neljästi virallisesti ja mittaustulokset on olleet 1942035- 551952
- 421584
- 401550
Mä en jaksa suojella sua enää
Oot osa mun tarinaa ja ensirakkaus 🩷🌈 Olisiko niin kauheata, jos muutkin ystävämme tietäisivät? Se on jo niin vanha ”t141253EU:n uusin idea - jatkossa joudut tunnistautumaan kun katsot PORNOA!
"Pornon katsominen muuttuu täysin Euroopan komissio on kehittänyt sovelluksen, jolla internetin käyttäjä voi todistaa p1391168- 61083