Juon joka päivä arkena 1-5 purkkia olutta ja sitten viikonloppuna joko perjantaina tai lauantaina persekännit, siis n. 15 annosta illassa. Olenko siis alkoholisti ?
Olenko alkkis ?
6
483
Vastaukset
- juupajuu
Kyllä olet.
- ----+
Ole viikko ilman.
Jos kivestää niin maar pirusti ja et kykene edes siihen viikkoon, olet alkoholiriippuvainen.
Jatkuva käyttö kylläkin viittaa siihen muutenkin, sillä esim. 5 purkkia illassa vastaa vajaata puolta pulloa kossua, ja viikonloppuiset persekännit tapiksi. Takuuvarma konsti pitkäaikaisena juoppoutua.
Kokeile, läytyykö rotia? koko sunnuntain ja joko perjantain tai lauantain? Ei olisi uskonut; hallitset elämääsi ja alkon käyttöäsi miten tahdot!
- Dints
Mielestäni et ole alkoholisti, et ainakaan pahemmasta päästä. En sitten tiedä missä menee raja, että voi määrittää itsensä alkoholistiksi, mutta omat kokemukset tätä elämää eläessäni niin en pidä sinua alkoholistina. Tiedän ihmisen joka juo joka päivä olutta muutaman ja yleensä lauantaisin juo itsensä kunnon humalaan. Hänen juo rentoutuakseen. Koskaan ei viinaa juo!
Mutta jos verrataan sukulaiseeni joka on alkoholisoitunut, juo väkeviä aina kun juo, niin siinä vasta juoppo on! Tuntee kaikki kylän juopotkin ja viettää aikaansa niiden seurassa. Aivot on kyllä pehminnyt kun puhuu aina niin typeriä juttuja, sillon joskus kun harvoin sen sattumalta näkee. Sitten hänen kroppansa on tärissyt joskus kun olen nähnyt hänet selvin päin.
.."Tippa ei tapa,mutta tipasta voi tulla tapa"..
Itse olen "viikonloppujuoppo" niin kuin moni muukin suomalainen, mutta en minä silti juo itseäni joka viikonloppu humalaan (tarkoittanee etten juo alkoholia, mutta jos juon niin 1-2 pulloa olutta). Elämässäni on ollut aika jolloin itsekin join MELKEIN joka päivä, asuin sillon vieraalla paikkakunnalla, en tuntenut ketään, olin yksin, en tutustunut uusiin ihmisiin, join tylsyyteen ja rentoutuakseni! Ja olin jotenkin ahdistunut ajatuksesta tutustumaan uusiin ihmisiin (En enää ole sellainen). Asuin n. 5kk vieraalla paikkakunnalla ja muutin takaisin kotikulmille. Mutta vaikka silloin joinkin, niin join enemmän tai vähemmän, en aina humalaan asti. Ja oli hetkiä jolloin oli 1-14 päivää välissä etten juonut ollenkaan. Se oli silloin se! - rgthjkk
vielä, mutta älä huoli jonain päivänä varmaankin olet.
- asdkljfödaslk
Et ole jos myönnät ongelmasi, vasta kun kiellät sen olet oikea alkkis
Ketjusta on poistettu 6 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1221310
Taitaa jäädä kotimaiset mansikat ostamatta
Kotimainen mansikka on niin kallista, että en ole vielä ainuttakana maistanut. Jos hinta pysyy näin korkealla niin tästä501194Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun
...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa1221173- 1381013
- 99863
"Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut
Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten323809Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait82714Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:
Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap54636Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen
Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist49619Lienee aika luopua siitä kaikesta
mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j64602