Juon joka päivä arkena 1-5 purkkia olutta ja sitten viikonloppuna joko perjantaina tai lauantaina persekännit, siis n. 15 annosta illassa. Olenko siis alkoholisti ?
Olenko alkkis ?
6
462
Vastaukset
- juupajuu
Kyllä olet.
- ----+
Ole viikko ilman.
Jos kivestää niin maar pirusti ja et kykene edes siihen viikkoon, olet alkoholiriippuvainen.
Jatkuva käyttö kylläkin viittaa siihen muutenkin, sillä esim. 5 purkkia illassa vastaa vajaata puolta pulloa kossua, ja viikonloppuiset persekännit tapiksi. Takuuvarma konsti pitkäaikaisena juoppoutua.
Kokeile, läytyykö rotia? koko sunnuntain ja joko perjantain tai lauantain? Ei olisi uskonut; hallitset elämääsi ja alkon käyttöäsi miten tahdot!
- Dints
Mielestäni et ole alkoholisti, et ainakaan pahemmasta päästä. En sitten tiedä missä menee raja, että voi määrittää itsensä alkoholistiksi, mutta omat kokemukset tätä elämää eläessäni niin en pidä sinua alkoholistina. Tiedän ihmisen joka juo joka päivä olutta muutaman ja yleensä lauantaisin juo itsensä kunnon humalaan. Hänen juo rentoutuakseen. Koskaan ei viinaa juo!
Mutta jos verrataan sukulaiseeni joka on alkoholisoitunut, juo väkeviä aina kun juo, niin siinä vasta juoppo on! Tuntee kaikki kylän juopotkin ja viettää aikaansa niiden seurassa. Aivot on kyllä pehminnyt kun puhuu aina niin typeriä juttuja, sillon joskus kun harvoin sen sattumalta näkee. Sitten hänen kroppansa on tärissyt joskus kun olen nähnyt hänet selvin päin.
.."Tippa ei tapa,mutta tipasta voi tulla tapa"..
Itse olen "viikonloppujuoppo" niin kuin moni muukin suomalainen, mutta en minä silti juo itseäni joka viikonloppu humalaan (tarkoittanee etten juo alkoholia, mutta jos juon niin 1-2 pulloa olutta). Elämässäni on ollut aika jolloin itsekin join MELKEIN joka päivä, asuin sillon vieraalla paikkakunnalla, en tuntenut ketään, olin yksin, en tutustunut uusiin ihmisiin, join tylsyyteen ja rentoutuakseni! Ja olin jotenkin ahdistunut ajatuksesta tutustumaan uusiin ihmisiin (En enää ole sellainen). Asuin n. 5kk vieraalla paikkakunnalla ja muutin takaisin kotikulmille. Mutta vaikka silloin joinkin, niin join enemmän tai vähemmän, en aina humalaan asti. Ja oli hetkiä jolloin oli 1-14 päivää välissä etten juonut ollenkaan. Se oli silloin se! - rgthjkk
vielä, mutta älä huoli jonain päivänä varmaankin olet.
- asdkljfödaslk
Et ole jos myönnät ongelmasi, vasta kun kiellät sen olet oikea alkkis
Ketjusta on poistettu 6 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Sannalla tänään vuorossa The Daily Show
Eli nyt mennään jo satiirin puolelle. Tuohan on vähän kuten Lindströmin ohjelma Suomessa.567805Tanskassa lain vaatimana Bovaer tappanut nautoja ja sairastuttanut
Samaa myrkkyä myös Suomen lehmiin ollut tuloillaan, miten teidän tilalla? https://www.agriland.ie/farming-news/bovaer-m675901Ruotsalaisuuden Päivän virallinen liputuspäivä poistettava VÄLITTÖMÄSTI!
Suomen valtion ja suomalaisuuden kannalta ei ole minkäänlaisia perusteita liputtaa virallisesti ruotsalaisuuden päivää,615380Täysi ryöpytys Sanna Marinille ulkomailla.
https://www.iltalehti.fi/ulkomaat/a/f699d84f-fa53-4dba-8718-2c395017fc55 Sanna Marinin kirja saa todella tylyn vastaanot515283Minja Koskelan "istumista" kertovassa uutisessa ei sanottu persuista mitään
eli jälleen kerran äärivasemmistolainen valehtelee, hän kun väittää että juuri persut ovat lähetelleet Koskelalle vähemm1084622Pekka Visuri: "Suomen on aika irrottautua Ukrainan sodasta"
Slava Ukraina-mölinät eivät enää auta. Ukraina on sotansa hävinnyt. Nyt tarvitaan poliittista selvänäköisyyttä, reaalipo1072333Ei välimatka meitä erottanut
Vaan välirikko ja väärinymmärrykset. Oikeastaan henkinen välimatka on meidän välillä pieni, näin uskon. Näen koko ajan e31216Maajussi-Villen morsioehdokas Maarit ei halunnut Villeä - Tämä totuus valkeni kuvauksissa!
Ohhoh, tekikö Maarit mielestäsi oikean ratkaisun Villen suhteen? Maajussi-Ville on herättänyt voimakkaita tunteita puol41175Kohta taas mesikämmeneen
Onneksi kaupunki ostaa mesikämmenen, niin päästään taas tekemään rahaa371026Olin ihan varma että sä olet se oikea
Tunteet kuitenkin kuoli käyttäytymisesi johdosta. Hyvin tehty jos oli tarkoituskin. Oppia ikä kaikki ja jotkut ei opi ko43974