Olenko alkkis ?

gdfgsdg drg

Juon joka päivä arkena 1-5 purkkia olutta ja sitten viikonloppuna joko perjantaina tai lauantaina persekännit, siis n. 15 annosta illassa. Olenko siis alkoholisti ?

6

453

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • juupajuu

Kyllä olet.

• ----+

Ole viikko ilman.
      Jos kivestää niin maar pirusti ja et kykene edes siihen viikkoon, olet alkoholiriippuvainen.
      Jatkuva käyttö kylläkin viittaa siihen muutenkin, sillä esim. 5 purkkia illassa vastaa vajaata puolta pulloa kossua, ja viikonloppuiset persekännit tapiksi. Takuuvarma konsti pitkäaikaisena juoppoutua.
      Kokeile, läytyykö rotia?

• koko sunnuntain ja joko perjantain tai lauantain? Ei olisi uskonut; hallitset elämääsi ja alkon käyttöäsi miten tahdot!

• Dints

Mielestäni et ole alkoholisti, et ainakaan pahemmasta päästä. En sitten tiedä missä menee raja, että voi määrittää itsensä alkoholistiksi, mutta omat kokemukset tätä elämää eläessäni niin en pidä sinua alkoholistina. Tiedän ihmisen joka juo joka päivä olutta muutaman ja yleensä lauantaisin juo itsensä kunnon humalaan. Hänen juo rentoutuakseen. Koskaan ei viinaa juo!

Mutta jos verrataan sukulaiseeni joka on alkoholisoitunut, juo väkeviä aina kun juo, niin siinä vasta juoppo on! Tuntee kaikki kylän juopotkin ja viettää aikaansa niiden seurassa. Aivot on kyllä pehminnyt kun puhuu aina niin typeriä juttuja, sillon joskus kun harvoin sen sattumalta näkee. Sitten hänen kroppansa on tärissyt joskus kun olen nähnyt hänet selvin päin.

.."Tippa ei tapa,mutta tipasta voi tulla tapa"..

Itse olen "viikonloppujuoppo" niin kuin moni muukin suomalainen, mutta en minä silti juo itseäni joka viikonloppu humalaan (tarkoittanee etten juo alkoholia, mutta jos juon niin 1-2 pulloa olutta). Elämässäni on ollut aika jolloin itsekin join MELKEIN joka päivä, asuin sillon vieraalla paikkakunnalla, en tuntenut ketään, olin yksin, en tutustunut uusiin ihmisiin, join tylsyyteen ja rentoutuakseni! Ja olin jotenkin ahdistunut ajatuksesta tutustumaan uusiin ihmisiin (En enää ole sellainen). Asuin n. 5kk vieraalla paikkakunnalla ja muutin takaisin kotikulmille. Mutta vaikka silloin joinkin, niin join enemmän tai vähemmän, en aina humalaan asti. Ja oli hetkiä jolloin oli 1-14 päivää välissä etten juonut ollenkaan. Se oli silloin se!

• rgthjkk

vielä, mutta älä huoli jonain päivänä varmaankin olet.

• asdkljfödaslk

Et ole jos myönnät ongelmasi, vasta kun kiellät sen olet oikea alkkis

Ketjusta on poistettu 6 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ketä tietää

Missä ammuttiin pyssyllä.
      Kotka
      65
      6315
    2. Ei tunnu, että välität yhtään

Tuntuu, että et edes muista minua koko ihmistä. 😢
      Ikävä
      64
      5697
    3. Vimpelin liikuntahallilla tulipalo?

Katsoin, että liikuntahallista tuloo mustaa savua. Sitten ovet pärähti hajalle, ja sisältä tuli aikamoinen lieska. Toise
      Vimpeli
      131
      4818
    4. Onko kaipaamallasi

Naisella silikonit 🤔
      Ikävä
      61
      3977
    5. Näytitpä taas niin hyvältä!

Nautit tilanteesta täysin rinnoin. Sinä olet kuin
      Tunteet
      14
      3865
    6. Veikeä Satu

Tuu jutteleen, kaipaan sua. Oot kuuma nainen.
      Ikävä
      36
      3277
    7. Oletko nyt

Onnellinen mies naisesi kanssa?
      Ikävä
      69
      3051
    8. Rakastatko?

Ala kertomaan se ja heti
      Ikävä
      60