Uudellemaalle KELKKAREITIT

Maanomistaja...

Johan on kumma, että harvaanasutussa pohjoisessa on kyllä mahtavat kelkkareitit kaupungista ja kylästä toiseen, mutta täällä Uudellamaalla ei mitään, vaikka puuhamiehiä varmasti riittäisi? Oikein v...uttaa katella, kun kainuunpojjaat vetää urku auki moottoritien levyistä uraa pitkin.

Mikä siinä on, ettei tällainen etelän mieslauma saa ainuttakaan reittiä aikaiseksi? Miksi sitten pohjoisessa reittejä piisää. Olemmeko munattomia, me etelän miehet?

Kelkkareitit vähentäisi laitonta rällailyä ja parantaisi kelkkailun imagoa. Varmasti maanomistajatkin tykkäisivät, jos kelkkailijat pysyisivät heille varatuilla reiteillä.

Joku reittimaksu 10 €/vuosi voisi olla. Ainiin, espoolaiset tietysti haluaisivat trendikkäästi, että kyseessä olisi osake ja hinta (="arvo") olisi jotain 100 000 €.

Tänä talvena on voinut etelässäkin kelkkailla jo 2,5 kk ja vielä on toiset mokoma jäljellä.

Mistäs pitäisi lähteä liikkeelle? Valtionmaat ovat läpihuutojuttu, mutta yksityisten kanssa lienee paras uskottu mies -menettely.

11

3794

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • RK

vihdistä löytyy sellkamin"hyvin" hoitamaa reittiä noin 60km,maksu on tosin 100eur/ajokausi.en pidä hintaa pahana kun saa luvan kans pompottaa...

• uskomaton mies

Meneppä vaan maamittauskonttorii ja vaadi tieoikeutta halki uudenmaan. Saat helposti
      ja sitten vaan menox. Eikä tarvi maksaa mitää.

• paskavoiteleehyvin

aja siellä kaivopuistossa ympyrää, kyllä se sulle riittää. samalla tasottelet niitä koiranpaskakasoja. pysykin siellä kehätien sisällä, teitä ei tarvita täällä pohjoisen luontoparatiisissa kelkkoinenne.

• komu 76

No niinpä tietysti,sieltähän löytyi oikein"kelkkakunkku"!!HALAVATUN KAKARA....

• Perävaunu...

kannattaa vaan otta kelkka kiltisti kärryyn ja ajaa pohjoiseen kelkkailemaan. Jos etelässä kelkkaväkikin on noin kusipäistä, niin miten lienee sitten maanomistajien laita? :O

• komu76

no juu,ite käyn kainuun alueella kurvailemassa ja tilaa riittää.tosin tänä talvena on keliä etelässäkin ja otin tuon selkamin uraluvan,pahimpaan pattituskaan...

• TaimikonOmistajat
        komu76 kirjoitti:

no juu,ite käyn kainuun alueella kurvailemassa ja tilaa riittää.tosin tänä talvena on keliä etelässäkin ja otin tuon selkamin uraluvan,pahimpaan pattituskaan...

siellä on muuten mulla maata tuhansia hehtaareita. Lupaa ei ole myönnetty kelkkailuun, joten meinaatkos kantaa maitteni kohdalla kelkkasi. Yksikin jälki maillani, niin ilmoitan asian viranomaisille. Ei ole suotta puhuttu täällä pohjoisessa telatunnisteesta. Te tulette kuin kuninkaat ja meinaatte, että saatte ajella missä haluttaa, ei ei poijaat perkele.

• mulukku 1
        TaimikonOmistajat kirjoitti:

siellä on muuten mulla maata tuhansia hehtaareita. Lupaa ei ole myönnetty kelkkailuun, joten meinaatkos kantaa maitteni kohdalla kelkkasi. Yksikin jälki maillani, niin ilmoitan asian viranomaisille. Ei ole suotta puhuttu täällä pohjoisessa telatunnisteesta. Te tulette kuin kuninkaat ja meinaatte, että saatte ajella missä haluttaa, ei ei poijaat perkele.

Piä pöljä pusikoistas huolta,on siellä luvallisia reittejä satoja kilometrejä...

• porvari.
        mulukku 1 kirjoitti:

Piä pöljä pusikoistas huolta,on siellä luvallisia reittejä satoja kilometrejä...

mitäs pentu määkii, mitäs tuumit jos ostaa paukautan täältä kaikki nuo reitit iha itelle. on meinaa sen verran tota ylimäärästä euron paskaa. loppuu perkele se tyhjän junnaaminen niillä munanjatkeilla.

• Anonyymi

12 vuotta myöhemmin - kirjoittelu oli edelleen ajankohtaista ja säilyttänyt viihdearvon hyvin.

• Anonyymi

Maankäyttöä suunnittelevista aika moni on ekofasisteja. Mitään kehitystä ei tapahdu ennen kuin noista aika jättää. Ehkä 30 vv.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kumpi vetoaa enemmän sinuun

Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?
      Ikävä
      92
      1836
    2. Ei se mene ohi ajan kanssa

Näin se vaan on.
      Ikävä
      85
      1282
    3. Tavoitteeni onkin ärsyttää

Sua niin turhaudut ja unohdat koko homman
      Ikävä
      110
      1133
    4. Tunnistebiisi

Laita joku tunnistebiisi, niin tiedän ett oot täällä ja kaipaat ehkä mua
      Ikävä
      76
      1017
    5. Taidat tykätä linnuista paljon

Mikä on sun lemppari ☺️😉🥹🦢🐦‍⬛🦉🦜🦚
      Ikävä
      106
      931
    6. Okei nyt mä ymmärrän

Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘
      Ikävä
      57
      853
    7. Ei sun tarvi jännittää enää

en yritä enää mitään. Tiedän että olin mauton ja sössin kaiken.
      Ikävä
      36
      762
    8. Miks käyttäydyt noin?

Välttelet kaikkia kohtaamisia...
      Ikävä
      47
      761
    9. Olen huolissani

Että joku päivä ihastut/rakastut siskooni. Ja itseasiassa haluaisin, ettei hän olisi mitenkään sinun tyyppiäsi ja pitäis
      Ikävä
      48
      721
    10. Minkälainen ääni mulla on mies

Sinun mielestä?
      Ikävä
      33
      683
    Aihe