Mitä on katarri?

ap

Mitä tarkoittaa kun lääkäri sanoi tähystyksen päätteeksi että minulla on paha mahakatarri ja määräsi siihen lääkekuurin. Kuulemma ei tarvitse tähystää uudelleen että tarkastettaisiin onko lääkitys tehonnut. 30 vrk pitäisi syödä (nexium 40 mg) ja sen jälkeen aina tarvittaessa.

Mulla ei siis ole oikeastaan mitään mahavaivoja, tähystettiin koska epäiltiin keliakiaa ja sekin selviää vasta koepaloista. Joskus närästää ja särkee mahaa mutta sekin on yleensä liittynyt siihen kun joudun välillä syömään lääkekuureja perussairauksiin.

3

2198

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ap lisää

Siis mun mahavaivat on siis ripulia yms. eli on sikäli mahavaivoja mutta ei siis mitään sellasia joiden perusteella olisin tajunnut että mulla on joku mahasairaus. vai mikä toi katari on.

• *Emilie*

Vatsakatarri on mahan limakalvon tulehdustila, toiselta nimeltään gastriitti. Googlen kautta siitä jonkun verran löytyy: niin kai menee, et toisilla hoituu yhdellä lääkekuurilla, toisilla sitten on sitkeämpi ja kulkee mukana aina.

• kroonikko
        *Emilie* kirjoitti:

Vatsakatarri on mahan limakalvon tulehdustila, toiselta nimeltään gastriitti. Googlen kautta siitä jonkun verran löytyy: niin kai menee, et toisilla hoituu yhdellä lääkekuurilla, toisilla sitten on sitkeämpi ja kulkee mukana aina.

Pyydä sitten siltä lääkäriltäs joko 20Mg:n Nexiumin respti tai vastaavan korvaavan tuotteen joka Kuuluu kelakorvauksen piiriin. Itse menin uusimaan tuon 40:sen reseptin ja oli ottaneet korvattavuuden juuri tuolta annosmäärältä pois. Siis Nexium maksoi minulle reseptin uusimisen kanssa yli 27 euroa 14 kpl pakkaus. Kukaan ei edes vihjaissut apteekissa että tuo hinta nousee noin paljon. Ja tuo käy työttömälle helvetin kalliiksi. Sitten vasta kun olin jo ostanut tuotteen sanottiin että ei korvata (kassalla). Miksi helvetissä tässä maassa pitää kaikessa mennä perse edellä puuhun? Mistä me maksetaan noille herroille, tuskin tästä jokavuotisesta silmäänruikkimisesta. Miksi hitossa toimivan lääkkeen, jota tarvitsee tuhannet suomalaiset, korvaus poistettiin kokonaan???Ei jaksa ymmärtää.
        Nyt jäi sitten toiset lääkkeet ostamatta ja varmasti saa mennä jonottaan taas TK:een, uusien reseptien takia.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mistä puhuitte viimeksi kun näitte

Kerro yksi aiheista
      Ikävä
      101
      7433
    2. 80
      5018
    3. Se on hyvästi

Toivottavasti ei tavata.
      Ikävä
      79
      4849
    4. Olenko saanut sinut koukkuun?

Hyvä. Rakastan sua.
      Ikävä
      132
      4258
    5. Alavuden sairaala

Säästääkö Alavuden sairaala sähkössä. Kävin Sunnuntaina vast. otolla. Odotushuone ja käytävä jolla lääkäri otti vastaan
      Ähtäri
      10
      3048
    6. Miksi sä valitsit

Juuri minut sieltä?
      Ikävä
      52
      2679
    7. Sisäsiittosuus

Tämän kevään ylioppilaista 90% oli sama sukunimi?
      Suomussalmi
      40
      2576
    8. Kerro nyt rehellisesti fiilikset?

Rehellinem fiilis
      Suhteet
      48
      2229
    9. Törkeää toimintaa

Todella törkeitä kaheleita niitä on Ylivieskassakin. https://www.ess.fi/uutissuomalainen/8570818
      Ylivieska
      10
      2211
    10. Suudeltiin unessa viime yönä

Oltiin jossain rannalla jonkun avolava auton lavalla, jossa oli patja ja peitto. Uni päättyi, kun kömmit viereeni tähtit
      Ikävä
      21
      1840
    Aihe