Mitä tarkoittaa kun lääkäri sanoi tähystyksen päätteeksi että minulla on paha mahakatarri ja määräsi siihen lääkekuurin. Kuulemma ei tarvitse tähystää uudelleen että tarkastettaisiin onko lääkitys tehonnut. 30 vrk pitäisi syödä (nexium 40 mg) ja sen jälkeen aina tarvittaessa.
Mulla ei siis ole oikeastaan mitään mahavaivoja, tähystettiin koska epäiltiin keliakiaa ja sekin selviää vasta koepaloista. Joskus närästää ja särkee mahaa mutta sekin on yleensä liittynyt siihen kun joudun välillä syömään lääkekuureja perussairauksiin.
Mitä on katarri?
3
2191
Vastaukset
- ap lisää
Siis mun mahavaivat on siis ripulia yms. eli on sikäli mahavaivoja mutta ei siis mitään sellasia joiden perusteella olisin tajunnut että mulla on joku mahasairaus. vai mikä toi katari on.
- *Emilie*
Vatsakatarri on mahan limakalvon tulehdustila, toiselta nimeltään gastriitti. Googlen kautta siitä jonkun verran löytyy: niin kai menee, et toisilla hoituu yhdellä lääkekuurilla, toisilla sitten on sitkeämpi ja kulkee mukana aina.
- kroonikko
*Emilie* kirjoitti:
Vatsakatarri on mahan limakalvon tulehdustila, toiselta nimeltään gastriitti. Googlen kautta siitä jonkun verran löytyy: niin kai menee, et toisilla hoituu yhdellä lääkekuurilla, toisilla sitten on sitkeämpi ja kulkee mukana aina.
Pyydä sitten siltä lääkäriltäs joko 20Mg:n Nexiumin respti tai vastaavan korvaavan tuotteen joka Kuuluu kelakorvauksen piiriin. Itse menin uusimaan tuon 40:sen reseptin ja oli ottaneet korvattavuuden juuri tuolta annosmäärältä pois. Siis Nexium maksoi minulle reseptin uusimisen kanssa yli 27 euroa 14 kpl pakkaus. Kukaan ei edes vihjaissut apteekissa että tuo hinta nousee noin paljon. Ja tuo käy työttömälle helvetin kalliiksi. Sitten vasta kun olin jo ostanut tuotteen sanottiin että ei korvata (kassalla). Miksi helvetissä tässä maassa pitää kaikessa mennä perse edellä puuhun? Mistä me maksetaan noille herroille, tuskin tästä jokavuotisesta silmäänruikkimisesta. Miksi hitossa toimivan lääkkeen, jota tarvitsee tuhannet suomalaiset, korvaus poistettiin kokonaan???Ei jaksa ymmärtää.
Nyt jäi sitten toiset lääkkeet ostamatta ja varmasti saa mennä jonottaan taas TK:een, uusien reseptien takia.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Joskus mietin
miten pienestä se olisi ollut kiinni, että et koskaan olisi tullut käymään elämässäni. Jos jokin asia olisi mennyt toisi244606- 883714
Ryöstö hyrynsalmella!
Ketkä ryösti kultasepänliikkeen hyryllä!? 😮 https://yle.fi/a/74-20159313463075- 542657
- 512589
- 2032583
Sukuvikaako ?
Jälleen löytyi vastuulliseen liikennekäyttäytymiseen kasvatettu iisalmelainen nuori mies: Nuori mies kuollut liikenne322390- 1522318
- 311945
Avustettu itsemurha herättää vahvoja tunteita - Laillista Sveitsissä, ei Suomessa
Hilkka Niemi sairastaa harvinaista PLS-sairautta. Hilkan on elettävä loppuelämänsä parantumattoman sairauden kanssa, jok1071521