Sama kipu

Ville K.

Kipu on aina sama,
erotessa.
Viikoksi, vuodeksi,
lopullisesti.

Kipu on aina sama,
mutta viilto,
se on erilainen.
Ja kivun tykytys haavassa.

5

231

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kipu siis,
      uskaltaisin väittää toista. Jos eroat ensitapaamisen
      jälkeen, se ei jätä mitä luultavammin vielä mitään
      haavoja Sinuun, mutta kaipauksen kyllä.
      Kun eroat vuoden tuntemisen jälkeen, kipu tulee
      jo paljon syvemmältä ja se tosiaan viiltää. Tykytys
      on konkreettinen, epätasainen ja saattaa ihmismielen
      syövereihin, ehkä pelkoakin mahdollisesta tapaamattomuudesta.

      Runosi on rakkauden raastavinta osuutta ja olet
      varmasti käynyt läpi sitä kirjoittaessa nimenomaisesti
      sitä kipuilua. Kauan se kalvaa, viipyy ja viiltää. Kuka osaa
      sanoa sen keston, tuskin kukaan. Ja jokaisella se on
      kuitenkin erilainen, kipeä tosin.

      • 24

        Niin, ehkäpä olet oikeassa ja jokaisen kipu on erilaista. Itse muistaa vain yhdenlaisen, ja sen voiman ja keston vaihtelun.


      • lindalinda
        24 kirjoitti:

        Niin, ehkäpä olet oikeassa ja jokaisen kipu on erilaista. Itse muistaa vain yhdenlaisen, ja sen voiman ja keston vaihtelun.

        joakisen kipu on erilaista, tuskin kahta identtistä edes on.
        Kun tuleva anoppini kuoli ( olimme tulevan mieheni kanssa silloin
        kihloissa ) tunsin hirvittävää eron tuskaa. Hän oli minulle varmaan
        enemmän äiti, kuin oma äitini oli ollut koskaan. Tuntui ihan siltä,
        että olin menettänyt äidin ja jäi valtava kaipuu häneen.

        Sitten kun oma isäni pitkällisen sairauden murtamana kuoli, koin
        samanlaista tuskaa ja silti jotenkin erilaista. Erilaista siksi, että
        olimme samaa lihaa ja verta. Toisaalta olin hänen puolestaan
        onnellinen, sillä hänen elämänsä viimeiset 9 kk olivat yhtä helvettiä hä-
        nelle itselleen ja kipua taas meille läheisille.
        Isäni poismeno piti minussa kipua kauan, toisinaan vieläkin havahdun
        siihen kaipaukseen ja hyvästijätön tuskaan.


      • Ville K.

        Ehkäpäi jokaisen kipu on omanlaisensa. Ja vain omaa kipuaan pystyy kuvaamaan, ei toisten.


    • aikanaan

      kummasti rakkauden kivut kypsään keski-ikään tultaessa.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      110
      1074
    2. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      804
    3. Tuleeko Martinasta rouva Muhis

      Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat
      Kotimaiset julkkisjuorut
      262
      586
    4. Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?

      Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede
      Kuhmo
      17
      585
    5. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      65
      531
    6. Ei enää kauaa rakkaani

      Ensin minun pitää saatella narsistit oikeuden eteen ❤️
      Ikävä
      92
      518
    7. Miten näytät / näytit ihastumisesi hänelle?

      Toimiko, miten hän vastasi? vinkki5
      Ikävä
      26
      492
    8. Oletko miettinyt sitä

      Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.
      Ikävä
      47
      491
    9. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      42
      457
    10. Mökötätkö, kun jäit ilman vastausta?

      Vai mitä ajattelet...
      Ikävä
      47
      427
    Aihe