Kaikille kysymys.

Kiitos kaikille.

Onko lama ohi vai ei . ristiriitaisia ajatuksia sinkoilee. kertokaa näkemuksiä kaikella tavoilla.

8

149

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • perustelisitko

Onko lamaan johtaneita syitä saatu kestävällä tavalla korjattua? Jos vastaat kyllä, niin perustelisitko hiukan miten? Omasta mielestä sitä, että on ylivelkaannuttu ei oikein voi korjata velkaantumalla lisää ; ) Samoin kaikki maat toivovat, että vienti alkaisi vetää, mutta kukaan ei halua lisätä tuontia. Monilla aloilla on merkittävää ylikapasiteettia. Tällaisia aloja ovat esimerkiksi elektroniikka teollisuus, vaikkapa kännykät tai verkkoyhtiöt, auton valmistaja, öljynjalostajat, paperiteollisuus jne. vain joitakin mainitakseni. Kaikilla noilla aloilla ja monilla muilla on pudotuspeli käynnissä, nousu ei voi alkaa ennen kuin ylikapasiteetti on purettu.

Entä sitten maailmantalous ja euroopan unioniin kuuluvien maiden talous. Heikolta näyttää, possuja jotka ovat pulassa on monta, kai olet kuullut PIIGS:stä Portugali, Irlanti, Italia, Greece ja Spain. Miten nuo selviävät vaikeuksistaan, kyseessähän on verrattomasti Amerikan ongelmia suuremmat ongelmat.

Olen pahoillani, mutten mitenkään voi vielä uskoa laman olleen tässä, vaan päin vastoin vielä pahenevan tästä myös meillä suomessa, toivottavasti olen väärässä.

• perustele

Mikäli euroalue todella hajoaa ovat asiantuntijat varoitelleet korkotason nousevan epävakauden vuoksi korkeaksi. Tuo on yksi tämän hetken pahimpia riskejä muiden possumaiden aiheuttamien riskien ohella.

http://www.kauppalehti.fi/5/i/talous/uutiset/etusivu/uutinen.jsp?oid=2010/02/30491

Turhaan epäilette, että olisin kiinnostunut asunnoista, en ole, koska asunto sitoo liikaa ja mielenkiintoisempia ja tuottavampiakin sijoitusmuotoja löytyy. Ylihintaisen asunnon tuotto jäänee miinusmerkkiseksi useiksi vuosiksi ellei vuosikymmeniksi, niin kuin Japanissa on käynyt.

• pahempaa on tulossa usko pois lueppa kirjoituksiani.

• Velaton asukas

Ei minulla ole lamaa ollutkaan. 90-luvulla oli, kun vielä asuin vuokralla ja työttömyyskin välillä kouraisi. Nyt on töitä riittänyt ihan tarpeeksi, palkka on maksettu ajallaan, velkaa ei ole ja asumiskustannukset alhaiset. Viime talvi tarjosi uskomattoman mahdollisuuden sijoittamiseen ja sen tuloksena varallisuuteni on kasvanut. Paremmin siis menee kuin koskaan aikaisemmin ja varhaiseläkesuunnitelmat alkavat olla toteutumassa. Katselenpahan vuosi kerrallaan huvittaako vielä jatkaa palkkatyötä.

Sitä tuhnujen lupaamaa rommausta odottelen edelleen, jotta pääsisin ostamaan pari halpaa sijoitusasuntoa. Niistä saisi vanhuuden varalle tasaista ja turvallista tulovirtaa. Vaan kun eivät tunnu hinnat laskevan.

• Rahat osakkeisiin.

Ostaisit silloin kun halpenee silloinhan olet tuhnu et muuli kai käsitit. Odotat niinkuin tuhnu ja et voi olla muuli käsitys on tyhnujen .Mutta jos nyt säästöt osakkeissa pidä vaan elä edes harkitse nostamista vaikka mitätapahtuis jää edes perillisille .Siis muista tämä pidä kaikki ja sijpoita kaikki osakkeisiin elä vaan mene nostamaan perilliset tarvitsee rahaa. Laita joka sentti nyt osakkeisiin heti huomenna kopoti kopoti äkkiä jo.

• Vallilan Henkka

Ehkä sä pääset asuntokaupoille:
        "Taloussanomat:
        Keskiviikko 10.2.2010 Uutiset
        kansantalous
        Kasvun eväät syöty jo"
        Tämmöisen artikkelin luin vikonloppuna. Kyllähän se on mielenkiintoinen.
        Henk.koht. mulla ei paljoo paina, kun ei ole omaisuuttakaan. Tai ohan mulla tää 5 v. tietsikka ja -89 Ford, en tiedä kumpi on rahallisesti arvokkaampi...
        http://www.taloussanomat.fi/kansantalous/2010/02/08/kasvun-evaat-syoty-jo/20101853/12?offset=30
        Jee, arvasin että sen voi helposti linkittää. Ekaa kertaa tällä IE 8:lla.
        Jk: Ketä ne "tuhnut" on? Jos meinaat "tsuhnoilla", suomalaisia, niin venäläiset tarkoittaa niillä muitakin, esim. tshetseenejä.

• Velaton asukas
        Rahat osakkeisiin. kirjoitti:

Ostaisit silloin kun halpenee silloinhan olet tuhnu et muuli kai käsitit. Odotat niinkuin tuhnu ja et voi olla muuli käsitys on tyhnujen .Mutta jos nyt säästöt osakkeissa pidä vaan elä edes harkitse nostamista vaikka mitätapahtuis jää edes perillisille .Siis muista tämä pidä kaikki ja sijpoita kaikki osakkeisiin elä vaan mene nostamaan perilliset tarvitsee rahaa. Laita joka sentti nyt osakkeisiin heti huomenna kopoti kopoti äkkiä jo.

Onhan minulla tuhnuihin nähden yksi yhtäläisyys. Sekä minä että tuhnu _toivomme_ että asunnot halpenisivat. Mutta oikea tuhnu myös todella uskoo siihen ja kuvittelee vuokralla asumisen siksi olevan omistamista edullisempaa. Tästä uskostaan tuhnu maksaa joka kuukausi kovan hinnan. Minä en haudo tällaisia harhaluuloja, ja siksi asun omassa asunnossa. Eikä sillä keinotteleminen tule kysymykseen.

• Von Tuhnu.

Laman on PAKKO jatkua, sillä muuten ei ole mitään mahdollisuutta asuntojen hintojen ROMAHDUKSEEN. Jos ei tule romahdusta, niin minulla ei ole koskaan mahdollistuutta ostaa omaa. Tein elämäni munauksen kun myin oman asuntoni vuonna 1999 silloiseen kuplahintaan 305.000mk, eli nykyrahassa hikinen viiskyt tonnia. Voitte vain arvailla paljonko saman asunnon takaisin ostosta pitäisi maksaa nyt, ehkä noin 110.000€, jos edes riittää. Lisäksi vuokriin on palanu 80.000€, vastikkeilla jatkaen olisi menny jotain 30.000€

Eli olen tähän mennessä hävinny tuhnutteluna yli 100.000€ kymmnessä vuodessa, eli tasaisen nopeuden talukosta katsoen 833 joka ikiseltä tuhnuttelukuukaudelta ja se on vielä nettorahaa.

300.000€ asunnosta pitäisi lähteä yli 30%, jotta voisin mitenkään perustella myymistä ja ostamatta jättämisen järkevyyttä. Mutta sekään ei poista sitä vitutusta mitä olen kokenu vuokra-asumisessa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Sdp on esittänyt maatalous- ja yritystuista leikkaamista

Joihin menee 10 miljardia euroa vuosittain. Minkä vuoksi äärioikeisto änkyttää jostain vuodesta 2026, kun ei demareiden
      Maailman menoa
      130
      4342
    2. Sanna Marin pitäisi palauttaa pääministeriksi

Oikeisto "voitti" vaalit valehtelemalla äänistäjille päin naamaa, joten heidät tulisi tuomita menettämään vaalitulos ja
      Maailman menoa
      39
      3278
    3. Kokoomus kannatti aiemmin rahoitusmarkkinaveroa - kanta nyt muuttunut

Kokoomuksen linjanmuutos rahoitusmarkkinaveron suhteen on herättänyt kysymyksiä. Vielä aiemmin puolue antoi ymmärtää kan
      Maailman menoa
      1
      2443
    4. KÄVELYTREFFIT ?

Mikä on tuo konsepti. Ei kävely ole mitkään treffit. Se on hengailua, ilman mitään panostamista toiseen, go with the flo
      Ikävä
      221
      1531
    5. Ei me olla sielunkumppaneita

jos sellaisia edes on. En tiedä miksi niin kovasti pidin sinusta, varmaan olisi paljonkin hyviä syitä, mutta ehkä olit v
      Ikävä
      23
      1393
    6. Mies pelkää mahdollista raskautta

Millaisia ajatuksia seuraava herättää teissä? Olemme tunteneet miehen kanssa vuosikausia, seurustelleetkin jo pitkään j
      Sinkut
      213
      1126
    7. Kiikkustuoli

Sunnuntai aamun hiljaisuutta ja rauhaisaa oloa. Aloitan taas uuden alustan, jospa edellisessä asiat tulee pohdittu ja sa
      80 plus
      158
      1079
    8. Ihana M nainen

Ihana M nainen. Nainen kuin unelma.
      Ikävä
      71
      1073
    9. Hevosmies kylän kunnioitettu herra

Hei, eikö olis aika pistää "nuoriso" kuriin? Tiedämme miten teidän "yhteisö" toimii sekä kylän vanhin herra, olet poruka
      Hyrynsalmi
      22
      988
    10. En elä täällä vaan oikeassa elämässä

Jos ihmissuhde kaatuu siihen, mitä täällä palstalla kuvitellaan ja väännetään, silloin ongelma ei ole minussa vaan luott
      Ikävä
      127
      812
    Aihe