Missä Life Coachiksi!?

Real Life Coach

Eli mistä saisin alan (elämäntaidon ohjaaja, life coach tms.) koulutuksen? Onko Namaste.fi ainut paikka Suomessa? Ei ole väliä vaikka olis joku ulkomainen tai kansainvälinenkin paikka, parempi kai vaan.

Osaisiko joku opastaa johonkin, mistä saan tietää kaiken tiedon liittyen valmennuskoulutukseen tai mistä voisi saada lisää tietoa...

Kiitos!

11

4165

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 16+18=34

      Mikä on "life coach"? Eikö kannattaisi hankkia mieluummin ihan joku oikea ammatti?

      • real life coach

        Siis _elämäntaidon valmentaja_ (life coach eng) niinkuin viestissä sanotaan.


      • 4+18=22
        real life coach kirjoitti:

        Siis _elämäntaidon valmentaja_ (life coach eng) niinkuin viestissä sanotaan.

        Siis joku new age-pilipali-lässynlässyn "ammatti". Edelleen olen sitä mieltä, että kannattaa hankkia oikea ammatti.


    • 13+11=24

      Mitä elämäntaidon ohjaaja tekee? Miksi joku tarvitsisi sellaista? Eihän elämään mitään erityistä taitoa tarvitse (elämähän kulkee eteenpäin ihan itsestään), saati ohjaajaa. En kertakaikkiaan ymmärrä.

      • coaching life

        Elämäntaidon ohjaaja ohjaa ihmisiä parempaan elämään. Viimeksi kun tarkistin, emme elä yhteiskunnassa, jossa kaikki elävät täyttymyksellistä ja onnellisuuden täyttämää elämää. Voisiko jopa olla, että aika paljon huonossa jamassa olevia. Voisit itsekin tarvita ohjausta, vaikket sitä vielä tiedäkään.

        Mikä on tärkeämpi ammatti kuin tämä? Annapa esimerkkejä niistä "oikeista" ammateista.


      • skeptikko
        coaching life kirjoitti:

        Elämäntaidon ohjaaja ohjaa ihmisiä parempaan elämään. Viimeksi kun tarkistin, emme elä yhteiskunnassa, jossa kaikki elävät täyttymyksellistä ja onnellisuuden täyttämää elämää. Voisiko jopa olla, että aika paljon huonossa jamassa olevia. Voisit itsekin tarvita ohjausta, vaikket sitä vielä tiedäkään.

        Mikä on tärkeämpi ammatti kuin tämä? Annapa esimerkkejä niistä "oikeista" ammateista.

        Hei!
        Itse tutustuin elämäntaidonvalmentaja-koulutuksen sivustoon viime keväänä. Kuullostaa hyvältä, mutta mietipä pari heittokierrosta, millä "lihaksilla" lähdet vuoden monimuotokoulutuksessa ihmisiä neuvomaan??? Vai onko sulla pohjalla sos. tai terv.huollon koulutusta? Ehkä siks koulutusta ei Suomessa paljon ole, kun todelliset hakijamäärät ja koulutuksen kautta työtä saavat ovat pieniä. Tiedän muutaman et-valmentajan alueellamme ja heillä on pulaa asiakkaista.. Ehkä pääkaupunkiseudulla voisi löytyä riittävästi keskiluokkaisia tai rikkaita elämänhallinnan tukea tarvitsevia..


      • life coaching
        skeptikko kirjoitti:

        Hei!
        Itse tutustuin elämäntaidonvalmentaja-koulutuksen sivustoon viime keväänä. Kuullostaa hyvältä, mutta mietipä pari heittokierrosta, millä "lihaksilla" lähdet vuoden monimuotokoulutuksessa ihmisiä neuvomaan??? Vai onko sulla pohjalla sos. tai terv.huollon koulutusta? Ehkä siks koulutusta ei Suomessa paljon ole, kun todelliset hakijamäärät ja koulutuksen kautta työtä saavat ovat pieniä. Tiedän muutaman et-valmentajan alueellamme ja heillä on pulaa asiakkaista.. Ehkä pääkaupunkiseudulla voisi löytyä riittävästi keskiluokkaisia tai rikkaita elämänhallinnan tukea tarvitsevia..

        Moi!
        On mulla pitkä omatoiminen tutkimus (vuosia omaa pohdintaa elämän syvyyksistä) monista aiheista (opiskelen myös yliopistossa kasvatustieteitä ja psykologiaa pääaineen ohessa ja niitä on tarkoitus jatkaa, muttei oo laajudeltaan mitään siihen verrattuna, mitä itsenäisesti opiskelen) ja olen käytännössäkin erinäistä ohjausta tehnyt läheisille. Voin sanoa, että olen filosofi.

        Itse koen paremmaksi vain ettei ole mitään sos. tai terv. huollon koulutusta, enkä aio sellaista hankkia.

        Mistä alueelta olet ja mikä on kun ei ohjaus kelpaa? :) Usein voi olla, ettei ihminen tiedä paremmasta, ei osaa sitä haluta tai ei koe tarvitsevansa tai ei uskalla/osaa hakeutua ohjaukseen tms. Vaikeus on siinä, että se tarve pitää lähteä itsestä. Kukaan ei voi toiselle tyrkyttää palvelujaan. Tai tietysti voi, mutta se on eri juttu se...


      • leeena1000
        life coaching kirjoitti:

        Moi!
        On mulla pitkä omatoiminen tutkimus (vuosia omaa pohdintaa elämän syvyyksistä) monista aiheista (opiskelen myös yliopistossa kasvatustieteitä ja psykologiaa pääaineen ohessa ja niitä on tarkoitus jatkaa, muttei oo laajudeltaan mitään siihen verrattuna, mitä itsenäisesti opiskelen) ja olen käytännössäkin erinäistä ohjausta tehnyt läheisille. Voin sanoa, että olen filosofi.

        Itse koen paremmaksi vain ettei ole mitään sos. tai terv. huollon koulutusta, enkä aio sellaista hankkia.

        Mistä alueelta olet ja mikä on kun ei ohjaus kelpaa? :) Usein voi olla, ettei ihminen tiedä paremmasta, ei osaa sitä haluta tai ei koe tarvitsevansa tai ei uskalla/osaa hakeutua ohjaukseen tms. Vaikeus on siinä, että se tarve pitää lähteä itsestä. Kukaan ei voi toiselle tyrkyttää palvelujaan. Tai tietysti voi, mutta se on eri juttu se...

        Käsittääkseni life coach ei neuvo asiakkaitaan millään tavalla eikä varsinkaan ole psykologin korvaaja eikä tarvitse sos. tai terv.huollon koulutusta kuten joku mainitsi. Life coach tarjoaa mm tekniikoita millä asiakas itse löytää vastaukset kysymyksiinsä, ei se neuvo että tee näin tai noin.

        Valmentajia on joka lähtöön ja monet erikoistuu useimmiten alueelle mistä on jo kokemusta, esim yritysvalmetajat ovat useimmiten tehneet pitkän uran johtotehtävissä.

        Suomessa on ajatuksena että eihän sitä omaa elämää voi paremmaksi muuttaa kun ei sitten ole enää mitään mistä valittaa!! eli mielummin ollaan huonossa työpaikassa/suhteessa tms ja valitetaan siitä päivät pitkät kuin tehdään asialle mitään....


    • GLC Gordion Life Coach

      Paras Life Coach koulutus on Gordion Instituutin tarjoamana.
      Tutkin pitkään näitä muita, ovat ylihintaisis ja viitekehys puuttuu molemmilta. Gordionin opettajat on aivan huippuammattilaisia ja mahtavia tyyppejä! Sivut löytyy www.glc.palvelee.fi tai gordion.fi

      • Yksi kiinnostunut

        Onko noita Gordionin koulutuksia vielä tulossa, tietääkö joku? En löytänyt mistään tietoa alkaako esim. tänä syksynä tai ensi vuonna Life Coach -koulutusohjelmaa. Luin netistä löytämäni jo menneen koulutuksen ohjelmarungon ja se vaikutti hyvältä. Ilmeisesti oli ollut Helsingin Aikuisopiston kanssa toteutettu koulutus. Onko täällä joku käynyt tuon ohjelman?


    • motorpyörä

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      140
      5913
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      33
      3605
    3. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      25
      1925
    4. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      17
      1913
    5. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      25
      1738
    6. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      74
      1586
    7. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      16
      1512
    8. Armi Aavikko Malmin hautausmaa

      Haudattiinko Armi arkussa Malmin hautausmaalle vai tuhkattiinko hänet? Kuka tietää asiasta oikein?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      11
      1406
    9. Haluisin suudella ja huokailla

      ja purra kaulaasi ja rakastella sinua. Haluisin puristella rintojasi ja pakaroitasi. Ei sinulla taida olla kuitenkaan ni
      Ikävä
      18
      1398
    10. Miksi näin?

      Miksi vihervassut haluaa maahan porukkaa jonka pyhä kirja kieltää sopeutumisen vääräuskoisten keskuuteen? Näin kotoutumi
      Maailman menoa
      24
      1327
    Aihe