LeicaM9 vs. PEN EP2

15

10

837

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tarkkaavainen..

      Tuosta mv muotokuvasta näkee 4/3-kameroiden "huonomman" syvyysterävyyden...vai saisiko jollain toisella linssillä paremman???

      • M9

        Syväterävyysalue on erilainen. Hyvyys riippuu käyttötarkoituksesta.

        E-p2/gf kameroihin saa luonnollisesti vaikka minkälaisia linssejä, värien eroista tuolla myös toitotetaan ja on naurettavaa vertailla kameroiden tuotoksia suoraan. Nämä ovat kaikki sen verran paljon ominaisuuksia ja mahdollisuuksia tarjoavia valokuvauskojeita että on vaikea kuvitella käyttäjien tuovan otoksiaan esille vaikkapa kalibroimatta näyttöjä jne.

        Mutta crazy-comparison-day olikin kyseessä ;)


    • penismies..

      Leicassa maksaa todella paljon nimi, jopa niin paljon että minä tyydyn Penis ykköseen. Peniksen etuna on että mikä tahansa objektiivi saadaan sovitettua siihen. Noiden kuvien perusteella valitsisin myös Peniksen.

    • ...

      Parempi kuvanlaadultaan ISO 100 kuin mikään muu kuluttajille suunnattu kamera, mukaan lukien järjestelmäkamerat kuten Canon 5D mark II, Canon 1D mark IV, Nikon D3s ja Nikon D3x. Mitä sitten jos hintaa on 5500€? Paras maksaa.

      Monet muut Leican tuotteet ovat höpötystä, jossa vain merkki maksaa. Mutta ei M9.

    • sekin tulee,
    • ttö sallittu

      Sama kaveri kirjoittanut pitkät pätkät Olympuksen hyväksi, Panasonicin linssillä.
      http://www.stevehuffphoto.com/2010/01/18/the-pansonic-lumix-g-20-1-7-lens-review/

      Kamerahommissa ei näytä olevan ainoaa oikeaa mitään, joten PEN LUMIX G 20mm / F1.7 ASPH
      hakkaa Leica M9:n mennen tullen. Kuvanlaatu on SIKAHYVÄ ja satsin hinta alle tonnin, niin miksi
      Leica olisi parempi? Sitten on vielä se seikka, että harrastaako, harrasteleeko, napsiiko kuvia vai kuvaako?
      Tiettävästi Leica ei ole ihan täyttä sontaa, mutta Olympus on perustellusti parempi. =)

      • sikahyvä joo

        Käytän itse olympusta, mutta:
        Tuo arvostelu tuntuu kyllä minustakin hieman fanitukselta kuin puhtaalta vertailulta.
        Otsikotkin jo kertovat sisällöstä:
        "Let´s get real", jota seuraa hienosti tuo "HELP SUPPORT THIS SITE TO KEEP IT GOING AND GROWING!" -otsikko.

        ohje: rivien välistä, kuten ennenkin


      • ttö sallittu

        Nyt oon hommannu Olympus E-PL1 rungon ja Panasonic Lumix G 20 linssin.
        Yheksän ja puolhunttii tiskiin ja tuotteet siirtyi muovipussiin, jonka sain kaupanpäälle.
        Pari SanDisk 4GB SDHC Extreme III maksoi 80€
        Pari viikkoo testailleena en oikein (amatöörinä) osaa sanoa muuta kuin, että tolla napsii
        paljon parempia kuveja kuin pokkarilla. Yhet kemut sisätiloissa kuvasin enimmäkseen ilman salamaa
        ja gyllä tuli hemmetin hyviä, skarppeja ja "tavallisen värisiä" kuvia verrattuna pöytäseuralaisten pokkareihin.
        Salaman sai myös kliffasti käännettyä pojottamaan kattoon.

        Oon ainakin alkuun tyytyväinen ja toivon kameran palvelevan minua seuraavat 15 vuotta.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      91
      1107
    2. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      110
      891
    3. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      125
      886
    4. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      278
      675
    5. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      76
      648
    6. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      74
      609
    7. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      64
      572
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      54
      546
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      38
      510
    10. Mitä toivot

      Kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      72
      483
    Aihe