Onko tietoa jyväskylän tai lähiseudun kohtuuhintaisista arkkitehdeistä?
Tarkoitus on laajentaa 50-luvun omakotitalo pääosin omin kätösin. Itse olemme suunnitelleet ulkopuolet ja sisätilat niin että ne sopivat vanhaan taloon, nyt tarvitsisi ammattilaista jotta voisimme hakea kunnalta rakennuslupaa. Tietysti olisi hyvä jos arkkitehdillä olisi kokemusta vanhantalon laajennuksista aiemmin.
rakennusarkkitehti jkl?
6
549
Vastaukset
- yammi
Vaikka usein sanotaan, että hyvä arkkitehti säästää kustannuksissa minimoimalla hukkatiloja yms., niin meillä ainakin arkkitehdin käyttö lisäsi kustannuksia huomattavasti, koska talosta tuli monimuotoisempi ja isompi kuin mitä ensin olimme suunnitelleet. Se vaan on niin, että ruokahalu kasvaa syödessä, ja kun arkkitehti esittää ihanaa suunnitelmaa, niin sitten ei haluakaan palata takaisin omalle vaatimattomammalle linjalle.
Keski-Suomessa arkkitehtisuunnittelun hinta 4800 euroa (sis. veron). Hommaan kuului arkkitehtisuunnittelun (3d-kuvat) lisäksi toimiminen pääsuunnittelijana.- rintsikka-asukki
Ketkä/kuka sitten voisi piirtää lupakuvat omista suunnitelmista ns. puhtaaksi? mistä voisin kysellä..
- inssi ri
rintsikka-asukki kirjoitti:
Ketkä/kuka sitten voisi piirtää lupakuvat omista suunnitelmista ns. puhtaaksi? mistä voisin kysellä..
Kuka vaan inssi tai arkkari pistää nimen siihen paperiin. Vähän kuin lääkäri pistää nimen kun potilas vie sille valmiiksi "suunnitellun" reseptin.
Joskus potilas kuolee, joskus talo sortuu. - arxitehti
inssi ri kirjoitti:
Kuka vaan inssi tai arkkari pistää nimen siihen paperiin. Vähän kuin lääkäri pistää nimen kun potilas vie sille valmiiksi "suunnitellun" reseptin.
Joskus potilas kuolee, joskus talo sortuu.esimerkiksi minulta on turha tulla kysymään nimeä puhtaaksi piirrettyihin lupakuviin.
Nimi alla tarkoittaa vastuun ottamista suunnitelmista. Nimen laittaminen jonkun muun tekemiin lupakuviin on vähän niinkuin panisit nimen tuntemattoman kaverin vekseliin.
Ei kiitos. - tee kivitalo
inssi ri kirjoitti:
Joskus potilas kuolee, joskus talo sortuu.Potilas kuolee lopulta joka tapauksessa...
- UntoK
Miksi sillä arkkitehdillä pitäisi olla "kokemusta vanhantalon laajennuksista aiemmin", jos te itse olette jo suunnitelleet homman valmiiksi? Mihin sitä "ammattilaisuutta tarvitsitte"? Kysykää kokeneelta kirvesmieheltä, rakennesuunnittelijalta tai vastaavalta mestariltanne, niin saatte huippuedullisen ja hyvän kokonaispaketin. Tai piirtäkää itse ja pyytäkää allekirjoitus joltakin edellämainituista. Parin tunnin juttu, kun olette käteviä käsistänne ja visuaalistakin silmää löytyy.
Lupakuvia ei nimittäin noin vain piirretä puhtaaksi. Itse en ainakaan kehtaa kaikenmaailman tee-se-itse-penttien reposteluja ottamaan omiin nimiini.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Klaukkalan onnettomuus 4.4
Klaukkalassa oli tänään se kolmen nuoren naisen onnettomuus, onko kellään mitään tietoa mitä kävi tai ketä onnettomuudes1657295Yleltä tyrmäävä uutinen
Ylen uutisen mukaan Raamattu on keksitty n. 2600. Putoaako kristinuskolta pohja kokonaan alta pois? https://yle.fi/a/746142668Riitta-Liisa ja Toni Roponen: Ero! Riitta-Liisa Roponen kertoo asiasta Instagramissa.
Riitta-Liisa ja Toni Roponen eroavat. Riitta-Liisa Roponen kertoo asiasta Instagramissa. – Talvi on ollut elämäni synk491968Pakko kertoa mies
Äitini tietää, että olen ihastunut sinuun. 😳 halusin että hän näkisi sinun kuvan ja pyysin googlaamaan sinua. Kommentti1141471Sinä vain tulit elämääni
Ja joku tarkoitus sillä on ollut. Näyttämään mitä olen ja kuinka arvokas voisin olla. Se muutti ja käänsi elämäni suunna901375Millaisia ajatuksia on kaivatusta ja tilanteestanne tänään?
Kerro omista mietteistäsi tai lähetä terveisiä. Ehkä hän lukee ja lähettää sinulle takaisin omia mietteitään.571171Kuulin että Metsa Manille kaavaillaan Maaseudun Sivistysliiton kunniakirjaa ja jotain
muutakin huominosoitusta. Syystä että on on elvyttänyt huomattavasti videoillaan vanhemman väen englanninkielentaitoja.271159- 711147
Tiesitkö mies
Kuinka paljon mulla oli tunteita sua kohtaan? Jos et tiennyt,olisiko tietäminen vaikuttanut tapahtumiin? Ihmettelen kyll631123- 1111029