Keskenmeno ei aina keskenmeno

Äitee

Kerron tarinani. Toivon ettei se loukkaa ketään tai vie kenenkään keskenmenon saaneen yöunia.

1 raskauteni: Viikolla 17 erittäin runsas veren vuoto. Ambulanssilla sairaalaan. Ultrassa näkyi täysin terve pirteä sikiö. Siellä taisi olla kakoset ja toinen meni kesken,asia ei koskaan varmuudella selvinnyt. Aika tavallista,mutta seuraava on pahempi...

2.raskaus. Viikolla 7 verenvuotoa,lähdetään sairaalaan illlala. Tehdään alapään kautta ultra. Lääkäri toteaa,että se on keskenmeno ja voitaisiin tehdä kaavinta. Pyydän että se tehtäis vasta seuraavana päivänä.

Seuraavana aamuna koko yön itkeneenä tulen osastolle ja valmistaudutaan kaavintaan. Edellisenä iltana km:n todennut lääkäri tulee paikalle ja kysyy,joko kaavinta on tehty? Ei olla. Hän haluaa ottaa uudestaan ultran,siellä näkyy aina vaan tyhjä sikiökalvo/pussi. Ei sydämen sykettä....

hän sanoo: Koska edellisessä raskaudessakin oli veren vuotoa,voisimme odottaa 2 vko:a ja katsoa mitä siellä näkyy,kun raskaus on näin alussakin.

2 vkoa menee,elän epätietoisuudessa,erittäin raskasta aikaa. Olen varma ettei siellä vauvaa ole.

"vkoa on kulunut ja menemme ultraan ja mitä siellä näkyy,pirteä sikiö =) Mitä jos se kaavinta olisi ehditty tehdä ennenkö tämä toinen lääkäri ehti paikalle. Se tarkottaa sitä että he olisivat kaapineet ELÄVÄN sikiön minulle oltaisiin tehty abortti. Tosin en olisi koskaan sitä tiennyt.

Tätä ajattelen usein kun kuulen että ihmiset ovat saaneet keskenmenon. Nyt tämä Ns. keskenmeno istuu vieressäni katsoo piirrettyjä ja voi hyvin =)

En tiedä onko oikein sanoa näin,mutta itse ainakin seuraavaksi jos minulla tulee keskenmeno alkuraskaudessa,en suostu heti kaavintaan,ennenkö rvkja on niin monta että sikiön sydänäänet ei enään voi olla "piilossa"

67

57680

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • äiti

      olen epätoivoinen. sain keskenmenon viikonloppuna, raskausviikkoja vajaa 6. en millään halua uskoa niin käyneen, en halua. miten paljon vuodit? itsellä alkoi tortaina illalla, vuoto oli todella vähäistä, jatkui perjantain, jolloin muutaman tunnin ajan aika kovat kivut. lauantain vielä vuoti aika kovasti. Sunnuntaina vuoto hellitti, melkein loppui, tänään (maanantaina) ei ole enää vuotanut.. onko toivoa?

      • Äitee

        Vaikeehan minun on tuohon osata sanoa onko se keskenmeno vaiko ei,mutta kun tuota vuotoa on ollut monena päivänä niin aika ikävältä se näyttää. Itselläni vuoto tuli isona ryöpsähdyksenä. Ja loppui äkkiä. Näin oli molemmissa raskauksissa,ellen ihan väärin muista. Lääkäriin vaan rohkeasti nyt. Pientä kipua oli muuten minullakin ennen molempia vuotoja.

        Silloin viikolla 17 vuoto oli niin reipasta että heräsin yöllä siihen että luulin pissanneeni sänkyyn. Aika järkytys se oli kun näin että se olikin verta. Tsemppiä sinulle!


      • äiti
        Äitee kirjoitti:

        Vaikeehan minun on tuohon osata sanoa onko se keskenmeno vaiko ei,mutta kun tuota vuotoa on ollut monena päivänä niin aika ikävältä se näyttää. Itselläni vuoto tuli isona ryöpsähdyksenä. Ja loppui äkkiä. Näin oli molemmissa raskauksissa,ellen ihan väärin muista. Lääkäriin vaan rohkeasti nyt. Pientä kipua oli muuten minullakin ennen molempia vuotoja.

        Silloin viikolla 17 vuoto oli niin reipasta että heräsin yöllä siihen että luulin pissanneeni sänkyyn. Aika järkytys se oli kun näin että se olikin verta. Tsemppiä sinulle!

        kyllähän se oli kesken mennyt.. perjantaina otettiin ensimmäinen verikoe, johon vertauksena toinen sitten maanantaina.. vasta eilen (tiistaina) sain tulokset... eihän sille mitään voi.. nyyh.


    • Elena

      Olipa hyvä lukea viestisi! Kirjoitin eilen raskaus-palstalla tilanteestani. Olen pitkän pitkän yrittämisen jälkeen lopultakin raskaana (toivottavasti), mutta aika lailla ymmälläni... Rv. 6 kun olimme vahvistamassa raskautta gynegologin kanssa, ultrassa kohdusta erottui yllätykseksemme jo pienen pieni sydän joka sykki. Seuraavassa rutiinitarkastuksessa rv. 8, johon menimme iloisina ja varmoina asioiden hyvästä laidasta, ei kohdussa näkynyt yhtään mitään. Kohtu oli tosin kasvanut, mutta asukista tai hänen sydämestään ei ollut merkkiäkään, vaikka lääkäri etsi ja etsi niin alakautta kuin vatsankin läpi...

      Itselläni ei ole missään vaiheessa ollut minkäänlaista vuotoa eikä edes alavatsakipuja eli olin ihan varma että kaikki on niinkuin pitää, ja ylläyimme ja pelästyimme kovasti kun sikiötä ei löytynytkään. Varsinkin kun kaksi viikkoa sitten sydän erottui niin helposti ja selvästi. Lääkäri oli vähän huolissaan, ja sanoi etta sikiö voi hyvin olla piilossa mutta kertoi myös että on olemassa jonkinlainen keskeytynyt (eli ilmeisesti pitkään oireeton) keskenmeno, jossa sikiön kasvu ja kehitys kertakaikkiaan loppuu, mutta jostain syystä se ei vuoda pois vaan jää sinne kohtuun... Varsinkin jos se tapahtuu alkuvaiheessa sikiö on niin pieni etta ilman sydämensykettä se ei ehkä edes näy ultrassa... Sain sillä toisella palstalla olleeseen viestiini vastauksia parilta henkilöltä, joilla oli käynyt juuri näin eli että sikiö oli kuollut kohtuun mutta ei tullut heti ulos...

      Tällä viikolla saan verikokeiden jms tulokset, joten asia selviää piakkoin, mutta oli kiva lukea tapauksestasi, jossa lopputulema oli siis positiivinen. Antaa toivoa...

      • Anna

        Nyt olen kyllä varmaan pahasti väärässä, mutta minun käsittääkseni viikolla 6 sikiöllä ei kyllä voi olla vielä sykkivää sydäntä. Tai eihän se kai vielä ole edes sikiö tuossa vaiheessa?

        Itselläni keskenmeno tuli viikolla 13 todella kivuliaana, mutta ilman ennakkovuotoa. Kaikki tuli sitten sairaalassa pois yhdellä rykäisyllä ja sitä vertakin oli siinä vaiheessa sitten ihan ruhtinaallisesti. Mitään tarkempia tutkimuksia ei tehty, päivystävä gynekologi sanoi vain, että on sen näköinen, että on ollut jo useamman viikon kohdussa kuolleena. Se ei kai ole mitenkään harvinaista.

        Sinulla ei kai ole oikein muuta vaihtoehtoa kuin odotella mitä tapahtuu. Jos jotain oireita ilmaantuu, ei muuta kuin kipin kapin sairaalaan sitten, mutta ainahan voi tapahtua noita aloittajaviestin kaltaisia ihmeitä. Toivotaan parasta sulle ja pikkuisellesi.


      • Anssu
        Anna kirjoitti:

        Nyt olen kyllä varmaan pahasti väärässä, mutta minun käsittääkseni viikolla 6 sikiöllä ei kyllä voi olla vielä sykkivää sydäntä. Tai eihän se kai vielä ole edes sikiö tuossa vaiheessa?

        Itselläni keskenmeno tuli viikolla 13 todella kivuliaana, mutta ilman ennakkovuotoa. Kaikki tuli sitten sairaalassa pois yhdellä rykäisyllä ja sitä vertakin oli siinä vaiheessa sitten ihan ruhtinaallisesti. Mitään tarkempia tutkimuksia ei tehty, päivystävä gynekologi sanoi vain, että on sen näköinen, että on ollut jo useamman viikon kohdussa kuolleena. Se ei kai ole mitenkään harvinaista.

        Sinulla ei kai ole oikein muuta vaihtoehtoa kuin odotella mitä tapahtuu. Jos jotain oireita ilmaantuu, ei muuta kuin kipin kapin sairaalaan sitten, mutta ainahan voi tapahtua noita aloittajaviestin kaltaisia ihmeitä. Toivotaan parasta sulle ja pikkuisellesi.

        Sydämmen sykkeen voi nähdä alakautta tehtävällä ultralla jo viikosta 6 eteenpäin...


      • Surullinen

        Mulla kävi niin että eilen olin ensimmäinen ultra. Kuukautisten mukaan olisin ollut viikolla 11 6 ja luulin kaiken olevan hyvin. Ultrassa näkyi meidän pienokainen. Hetken aikaa olin onneni kukkuloilla kunnes lääkäri sanoi että ei näytä hyvältä. Vauva oli 9vkon kokoinen eikä sydänääniä näkynyt.. Se oli melko järkytys kuten arvata saattaa.. Huomenna olisi kaavinta. Outoa vaan kun ei mitään oireita keskenmenosta! Välillä mietin että näkyykö ne sydämen lyönnit ihan varmuudella ultrassa. Mutta tuo on tietysti mun omaa toiveajattelua kun niin vaikea uskoa että vauva on kuollut jo pari kolme viikkoa sitten eikä ilmoittele mitään.


      • Elena
        Surullinen kirjoitti:

        Mulla kävi niin että eilen olin ensimmäinen ultra. Kuukautisten mukaan olisin ollut viikolla 11 6 ja luulin kaiken olevan hyvin. Ultrassa näkyi meidän pienokainen. Hetken aikaa olin onneni kukkuloilla kunnes lääkäri sanoi että ei näytä hyvältä. Vauva oli 9vkon kokoinen eikä sydänääniä näkynyt.. Se oli melko järkytys kuten arvata saattaa.. Huomenna olisi kaavinta. Outoa vaan kun ei mitään oireita keskenmenosta! Välillä mietin että näkyykö ne sydämen lyönnit ihan varmuudella ultrassa. Mutta tuo on tietysti mun omaa toiveajattelua kun niin vaikea uskoa että vauva on kuollut jo pari kolme viikkoa sitten eikä ilmoittele mitään.

        Voi miten ikävää, olen todella pahoillani!!!

        Olin itse aina kuvitellut etta keskenmenoon liittyy oireita, ja ainakin etta raskausoireet häviävät, mutta nämä on niin suuria asioita, etta kroppa ja mieli kai reagoin monella tavalla... ja joskus pienellä viiveellä. Oliko sinulla itsellasi raskausoireita siihen ultraan asti, vai olivatko ne havinneet???

        Omalta osaltani, vaikka kuinka yritän henkisesti varautua pahimpaan, en voi sille mitään: toivo elää... Eilen sain hormooniverikokeiden tulokset, ja ne näytti ihan hyviltä. Ensi maanantaina on uusi ultra, ja sitten saa tietää lopullisesti.

        Tsemmpiä ja jaksamista sinulle!


      • Surullinen
        Elena kirjoitti:

        Voi miten ikävää, olen todella pahoillani!!!

        Olin itse aina kuvitellut etta keskenmenoon liittyy oireita, ja ainakin etta raskausoireet häviävät, mutta nämä on niin suuria asioita, etta kroppa ja mieli kai reagoin monella tavalla... ja joskus pienellä viiveellä. Oliko sinulla itsellasi raskausoireita siihen ultraan asti, vai olivatko ne havinneet???

        Omalta osaltani, vaikka kuinka yritän henkisesti varautua pahimpaan, en voi sille mitään: toivo elää... Eilen sain hormooniverikokeiden tulokset, ja ne näytti ihan hyviltä. Ensi maanantaina on uusi ultra, ja sitten saa tietää lopullisesti.

        Tsemmpiä ja jaksamista sinulle!

        Mulla väheni raskausoireet selvästi pari viikkoa ennen ultraa mutta tuntuu ettei ne vieläkään ihan kokonaan oo ohi.. Ei tuohon keskenmenoon vaan voi millääntavalla valmistautua vaikka kuinka tietää että sellanen riski on olemassa. Eikä sitä omalle kohdalle osaa edes ajatella tosissaan ennen ku se sattuu. Vaikka mulla raskausoireet väheni niin silti en ois voinut uskoa sitä.. Mutta kyllä tästä selviää ja uutta ruvetaan sit yrittään kun se on mahdollista.
        Onnea sulle raskauteen, toivottavasti kaikki menee hyvin!


      • yötön
        Surullinen kirjoitti:

        Mulla väheni raskausoireet selvästi pari viikkoa ennen ultraa mutta tuntuu ettei ne vieläkään ihan kokonaan oo ohi.. Ei tuohon keskenmenoon vaan voi millääntavalla valmistautua vaikka kuinka tietää että sellanen riski on olemassa. Eikä sitä omalle kohdalle osaa edes ajatella tosissaan ennen ku se sattuu. Vaikka mulla raskausoireet väheni niin silti en ois voinut uskoa sitä.. Mutta kyllä tästä selviää ja uutta ruvetaan sit yrittään kun se on mahdollista.
        Onnea sulle raskauteen, toivottavasti kaikki menee hyvin!

        Minun tarinani; kävin rv:6 ultrassa ruskean vuototuhrun vuoksi. Kaikki oli hyvin, sydän sykki jo. Vuoto jatkui vielä seuraavankin viikon samanlaisena, sitten menin taas lääkäriin. Ei näkynyt enää sydämen sykettä eikä 7-8 viikkoista sikiötä. Sikiö oli todennäköisesti kuollut melkeinpä heti ensimmäisen ultran jälkeen. 2.4 oli kaavinta ja uutta yritystä vasta n. kuukauden kuluttua...


      • entinen odottaja
        Anna kirjoitti:

        Nyt olen kyllä varmaan pahasti väärässä, mutta minun käsittääkseni viikolla 6 sikiöllä ei kyllä voi olla vielä sykkivää sydäntä. Tai eihän se kai vielä ole edes sikiö tuossa vaiheessa?

        Itselläni keskenmeno tuli viikolla 13 todella kivuliaana, mutta ilman ennakkovuotoa. Kaikki tuli sitten sairaalassa pois yhdellä rykäisyllä ja sitä vertakin oli siinä vaiheessa sitten ihan ruhtinaallisesti. Mitään tarkempia tutkimuksia ei tehty, päivystävä gynekologi sanoi vain, että on sen näköinen, että on ollut jo useamman viikon kohdussa kuolleena. Se ei kai ole mitenkään harvinaista.

        Sinulla ei kai ole oikein muuta vaihtoehtoa kuin odotella mitä tapahtuu. Jos jotain oireita ilmaantuu, ei muuta kuin kipin kapin sairaalaan sitten, mutta ainahan voi tapahtua noita aloittajaviestin kaltaisia ihmeitä. Toivotaan parasta sulle ja pikkuisellesi.

        olet väärässä. raskausviikko 6 sain tietää että odotan kaksosia. sydämen sykkeet molemmista raskauspusseista saatiin näkyville. kaikki oli silloin hyvin. kaksi viikkoa myöhemmin uusi ultra kun vuosin hieman ruskeaa vuotoa. ja silloin sain tietää että molemmat sikiöt kuolleet..


      • tyhjä
        Surullinen kirjoitti:

        Mulla kävi niin että eilen olin ensimmäinen ultra. Kuukautisten mukaan olisin ollut viikolla 11 6 ja luulin kaiken olevan hyvin. Ultrassa näkyi meidän pienokainen. Hetken aikaa olin onneni kukkuloilla kunnes lääkäri sanoi että ei näytä hyvältä. Vauva oli 9vkon kokoinen eikä sydänääniä näkynyt.. Se oli melko järkytys kuten arvata saattaa.. Huomenna olisi kaavinta. Outoa vaan kun ei mitään oireita keskenmenosta! Välillä mietin että näkyykö ne sydämen lyönnit ihan varmuudella ultrassa. Mutta tuo on tietysti mun omaa toiveajattelua kun niin vaikea uskoa että vauva on kuollut jo pari kolme viikkoa sitten eikä ilmoittele mitään.

        hei nimim. surullinen,jos luet vielä näitä viestejä,
        minulla oli eilen ihan samanlainen tilanne. Menin rutiinikäynnille jolloin lääkäri kertoi keskenmenon olevan menossa, silti minulla ei ollut minkäänlaisia keskenmenotuntemuksia ja minulla on ollut kuitenkin aiemmin yksi, ja koko raskauskin oli silloin ihan erillainen jatkuvine vuotamisineen. Nyt raskausoireet olivat vahvat. Kaksoset siellä olisi olleetkin. Mietin eilen kun lääkäri määräsi kaavintaan, että kerään kamppeeni ja karkaan. Tilannetta kyllä katsottiin kahdella eri laitteella, mutta entä jos sydänäänet eivät vain vielä kuuluneet, koska raskaus ei ollutkaan niin pitkällä kuin lääkäri oletti. Itse uskoin kokoajan ettei se ollut niin pitkällä. Silti vain tottelin lääkäriä. Nyt en saa koskaan tietää miten olisi käynyt, jos olisin noudattanut vaistojani ja kävellyt ulos.


      • melkein 13 viikkoa
        Surullinen kirjoitti:

        Mulla väheni raskausoireet selvästi pari viikkoa ennen ultraa mutta tuntuu ettei ne vieläkään ihan kokonaan oo ohi.. Ei tuohon keskenmenoon vaan voi millääntavalla valmistautua vaikka kuinka tietää että sellanen riski on olemassa. Eikä sitä omalle kohdalle osaa edes ajatella tosissaan ennen ku se sattuu. Vaikka mulla raskausoireet väheni niin silti en ois voinut uskoa sitä.. Mutta kyllä tästä selviää ja uutta ruvetaan sit yrittään kun se on mahdollista.
        Onnea sulle raskauteen, toivottavasti kaikki menee hyvin!

        Minulla on melkein sama kokemus. Kävin niskapoimu-ultrassa ja lääkäri totesi, että kaikki ei ole kunnossa. Sikiö oli 7 5 kooltaan, eikä sykkinyt elämää... Vielä viikko ennen ultraa kävin lääkärillä. Piti kuunnella sydänääniä, joita ei saatu ja lääkäri vaan totesi, että ei huolenaihetta, suolikaasut peittää äänet alleen...

        Nyt sitten oon valmistautunut viikon odottamiseen, että pääsen sairaalaan. Kamalalta tuntuu. Tänään on sunnuntai ja tuntui siltä että äsken tuli yskiessä lapsivettä... Voi lähtö tulla vielä tänään.. Raskausoiheet hävisi viikko sitten pääsiäisenä, mutta oletinkin että ne alkavat normaalisti helpottamaan.. Nyt olen jotenkin shokin jälkeen asian hyväksynyt, mutta toinen paha olo tulee varmaan vasta sairaalakeikan jälkeen.


      • Munnukka
        Surullinen kirjoitti:

        Mulla kävi niin että eilen olin ensimmäinen ultra. Kuukautisten mukaan olisin ollut viikolla 11 6 ja luulin kaiken olevan hyvin. Ultrassa näkyi meidän pienokainen. Hetken aikaa olin onneni kukkuloilla kunnes lääkäri sanoi että ei näytä hyvältä. Vauva oli 9vkon kokoinen eikä sydänääniä näkynyt.. Se oli melko järkytys kuten arvata saattaa.. Huomenna olisi kaavinta. Outoa vaan kun ei mitään oireita keskenmenosta! Välillä mietin että näkyykö ne sydämen lyönnit ihan varmuudella ultrassa. Mutta tuo on tietysti mun omaa toiveajattelua kun niin vaikea uskoa että vauva on kuollut jo pari kolme viikkoa sitten eikä ilmoittele mitään.

        Me olemme kokeneet samanlaisen tilanteen..Tosin mulla oli ensimmäinen ultra vk 8 4 ja siellähän se meidän pieni..sydänäänet ja kaikki..itketti..
        No viikoilla 11 6 mentiin niskaturvoke ultraan,luullen että kaikki hyvin..
        Mutta ei...kätilö kysyi ensin olisko raskaus voinut alkaa myöhemmin..Mietin että kuin niin..
        No hän ei löytänyt sydänääniä ja pieni oli samankoinen kuin ensimäisessä ultrassa..
        Lääkäri tarkasti tilanteen,keskeytynyt keskenmeno.. Sanoivat että jos eka ultra olisi tehty vk 8 5 niin sikiö olisi jo ollut kuollut..
        Että näin voi käydä, sikiö kuolee mutta keskenmenon oireita ei sitten minkäänlaisia
        Saimme luvan yrittää uudestaa ja nyt menossa toinen kierto..ovulaatio juhannuksena..
        Toivotaan parasta,pelätään pahinta


      • Ella-72
        Anna kirjoitti:

        Nyt olen kyllä varmaan pahasti väärässä, mutta minun käsittääkseni viikolla 6 sikiöllä ei kyllä voi olla vielä sykkivää sydäntä. Tai eihän se kai vielä ole edes sikiö tuossa vaiheessa?

        Itselläni keskenmeno tuli viikolla 13 todella kivuliaana, mutta ilman ennakkovuotoa. Kaikki tuli sitten sairaalassa pois yhdellä rykäisyllä ja sitä vertakin oli siinä vaiheessa sitten ihan ruhtinaallisesti. Mitään tarkempia tutkimuksia ei tehty, päivystävä gynekologi sanoi vain, että on sen näköinen, että on ollut jo useamman viikon kohdussa kuolleena. Se ei kai ole mitenkään harvinaista.

        Sinulla ei kai ole oikein muuta vaihtoehtoa kuin odotella mitä tapahtuu. Jos jotain oireita ilmaantuu, ei muuta kuin kipin kapin sairaalaan sitten, mutta ainahan voi tapahtua noita aloittajaviestin kaltaisia ihmeitä. Toivotaan parasta sulle ja pikkuisellesi.

        Itselläni (5 keskenmenon jälkeen) viime viikolla löytyivät sydänäänet ja viikkoja oli 5 4


      • me kolme + äiti
        Elena kirjoitti:

        Voi miten ikävää, olen todella pahoillani!!!

        Olin itse aina kuvitellut etta keskenmenoon liittyy oireita, ja ainakin etta raskausoireet häviävät, mutta nämä on niin suuria asioita, etta kroppa ja mieli kai reagoin monella tavalla... ja joskus pienellä viiveellä. Oliko sinulla itsellasi raskausoireita siihen ultraan asti, vai olivatko ne havinneet???

        Omalta osaltani, vaikka kuinka yritän henkisesti varautua pahimpaan, en voi sille mitään: toivo elää... Eilen sain hormooniverikokeiden tulokset, ja ne näytti ihan hyviltä. Ensi maanantaina on uusi ultra, ja sitten saa tietää lopullisesti.

        Tsemmpiä ja jaksamista sinulle!

        Ja syntyi ihan terve lapsi. Raskaus kun voipi olla miltein oireetonkin. Pahoinvointi loppuu, ja kaikenlainen muukin huono olo.

        Olinkin elämäni kunnossa odottaessani pikkuista.


    • santtu

      alku raskaus aikana vko.la 6-7 kävin ultrassa jolloin lääkäri kirjoitti lausunnon että kyseessä on joko tuulimuna raskaus tai menetetty raskaus ainakin, viikon päähän oli varattu kaavinta aika, mutta lääkri katsoi ensin ultralla ja totesi mee kotiis siellä on terve ja elävä sikiö, olin onnellinen, nyt vko.lla 12 kävin niskapussitutkimuksessa jolloin todettiin että niskapussi mitta on 5,8 ja viikon päähän oli varattu istukkatutk.aika, menin jolloin lääkäri totesi että vauva on kuollut, nyt minull eväitettiin että asia on 100% varma ettei näillä viikoilla voi enää erehtyä, otin lääkeen jonka ois alettava varmistelee että sikiö tulisi pois, mutta teinkö sittenkin virheen ottaessani lääkkeen? olisi sittenkin pitänyt vielä oottaa ja varmistaa uudestaan ulrtalla että vauva on todella kuollut? kaavinta aika on huomenna.

    • Nana85

      ... tulee väkisinki mieleen että olis pitäny jättää se pilleri edellisnä iltana ottamatta ja vaatia uus ultra kaavintapäivän aamuna. Äitini kehottikin tekemään niin, mut mä vaan totesin että kyllä ne lääkärit tietää ja luotin lääkäreihin. Mulle tehtiin samana päivänä kaks ultraa, ensin normaali alkuraskauden ultra terveyskeskuksessa ja sieltä sain lähetteen keskussairaalaan naistentautien polille, koska siellä oli paremmat laitteet. molempien ultrien tulos oli masentava. sydänääniä ei kuulunu eikä sikiö kyllä liikkunukaan. Toivottavasti ne lääkärit nyt kuinki oli oikeessa ja multa ei viety elävää lasta. raskaus viikkoja mulla oli ultran aikaan tosin jo 10 4, kai niillä viikoilla pitäis sykkeen ja liikkeiden näkyä, jos niitä on??

      • Äitee

        Kyllä varmasti noin pitkällä olevassa raskaudessa näkyisi sydänäänet. Juuri tällaisten tapauksien takia mietin monesti kerronko tarinani. Tarkoitus ei ollut viedä keneltäkään yöunia. Koitahan jaksaa *hali*


    • seuraavaa kertaa ajatellen

      Heippa!

      Lyhykäisesti tarinani: Keskenmeno (keskeytynyt) viikolla 13 1. Ei sydänääniä ja ultrassa liikkumaton sikiö.. ja ei myöskään kuulunut sydänääniä. Lääkäri totesi kuollleeksi. Samantien esilääkitys tyhjennyksen käynnistämiseksi ja kahen päivän pääsät lisää.. ja sitten kaavinta.
      Varmasti se olikin ehkä kuollut.. tuntui vain niin, että katso vielä, kuuntele, jos vielä kerran..vielä joku..

      Nyt on myöhäistä.. mutta ensi kertaa ajatellen, ehkä en ( toivottavasti Jumala suo ettei tarvitse) heti " anna" alkaa tyhjentämään.. kuulemaa ei vastannut viikkojakaan sikiömme.
      Istukkanäytteenottopäivänä näytti menneen kesken.. sin´nekään en enää ikinä mene!
      Hyvää jatkoa kaikille ja mukavaa kesää!

    • skorpioni-78

      Moi
      Kävin tänään ultrassa oikeanpuoleisten mahakipujen vuoksi, pelkona kohdun ulkoinen raskaus. Viikkoja inseminaatiosta nyt 6 6. Samoin kuin sinulla kohdussa näkyi vain ruskuaispussi, ei sikiökaikua.(Minulla ei kyllä vuotoa) Lääkäri sanoi, että joko sikiö on kuollut kohtuun tai sitten kyseessä monisikiöraskaus ja ovat niin pieniä, ettei kaiku vielä näy. Hänestä olisi viisasta odottaa viikko ja katsoa uudelleen. Tarinasi antoi pientä toivon tynkää, vaikka aika pessimistinen olo tässä on. Hormonihoitojen tuloksena tämä raskaus sai alkunsa ja munasoluja oli alunperin 4, joista yksi poistettiin ja kolme jäi, eli monisikiöraskaus mahdollinen!
      Tosin niissähän on se keskenmenoriskikin suurempi!
      Toivon parasta, pelkään pahinta!!

      • Oinas -78

        tein raskausestin sunnuntaina, ja siihen tuli ne kauan odotetut kaksi viivaa, mutta koska sairastan pco-munarakkula sairautta, ja koska minulla on ollut yksi tuulimunaraskaus (sekä kaksi oikeaa raskautta)tunsin jotenkin, ettei kaikki ole kohdallaan, sillä kärsin yleensä erittäin voimakkaasta aamupahoinvoinnista, ja nyt minulla ei ole pahoinvointia ollenkaan, kuten ei ollut edellisen tuulimunan aikanakaan.
        Eilen kävin ultrassa yksityisellä, ja kun lääkäri katsoi kohtuani ultralla, ensimmäinen kysymys häneltä oli,"onko ollut minkäänlaista vuotoa?"Ei mulla ole ollut.

        Raskauteni ei ole sujut viikkojen kanssa, laskettuna ne vikojen menkkojen perusteella (jotka alkoivat 17.4.) minun siis olisi pitänyt olla 9. vkolla, mutta jos tämä on oikea raskaus, olen 5. vkolla.
        Muita vaihtoehtoja on keskenmenon jälkitila, tai tuulimuna.Tietysti toivon että olisin raskaana, ja saisimme mieheni kanssa pitkään odotetun vauvan, mutta en uskalla olla kovin optimistinen, pelkään pettymistä enemmän kun ehkä ymmärränkään.
        Lääkäri sanoi kyllä, että kohdussani on vesirakkula(???) mikä vastaa sitä 5. vkoa, ja että nyt joudun käymään hormooni verikokeissa, että sitte näkee sen, että mihin suuntaan tämä tästä kehittyy...


      • skorpioni-78
        Oinas -78 kirjoitti:

        tein raskausestin sunnuntaina, ja siihen tuli ne kauan odotetut kaksi viivaa, mutta koska sairastan pco-munarakkula sairautta, ja koska minulla on ollut yksi tuulimunaraskaus (sekä kaksi oikeaa raskautta)tunsin jotenkin, ettei kaikki ole kohdallaan, sillä kärsin yleensä erittäin voimakkaasta aamupahoinvoinnista, ja nyt minulla ei ole pahoinvointia ollenkaan, kuten ei ollut edellisen tuulimunan aikanakaan.
        Eilen kävin ultrassa yksityisellä, ja kun lääkäri katsoi kohtuani ultralla, ensimmäinen kysymys häneltä oli,"onko ollut minkäänlaista vuotoa?"Ei mulla ole ollut.

        Raskauteni ei ole sujut viikkojen kanssa, laskettuna ne vikojen menkkojen perusteella (jotka alkoivat 17.4.) minun siis olisi pitänyt olla 9. vkolla, mutta jos tämä on oikea raskaus, olen 5. vkolla.
        Muita vaihtoehtoja on keskenmenon jälkitila, tai tuulimuna.Tietysti toivon että olisin raskaana, ja saisimme mieheni kanssa pitkään odotetun vauvan, mutta en uskalla olla kovin optimistinen, pelkään pettymistä enemmän kun ehkä ymmärränkään.
        Lääkäri sanoi kyllä, että kohdussani on vesirakkula(???) mikä vastaa sitä 5. vkoa, ja että nyt joudun käymään hormooni verikokeissa, että sitte näkee sen, että mihin suuntaan tämä tästä kehittyy...

        Mulla on myös pco ja siksi noita hormonihoitojakin tarvittu. Esikoinen myös hoitojen tulos ja raskaus sujui silloin ongelmitta ja pikkumies on kohta 2v. Onko teillä siis 2 lasta ennestään vai miten?

        Hoitaja tyksissä leittoi hormoniverikokeille huomenna ja torstaina siellä ultra.


      • oinas -78
        skorpioni-78 kirjoitti:

        Mulla on myös pco ja siksi noita hormonihoitojakin tarvittu. Esikoinen myös hoitojen tulos ja raskaus sujui silloin ongelmitta ja pikkumies on kohta 2v. Onko teillä siis 2 lasta ennestään vai miten?

        Hoitaja tyksissä leittoi hormoniverikokeille huomenna ja torstaina siellä ultra.

        ja yksi abortti, mikä oli pakko tehdä kun olin liikaa bailannut sinä kesänä.
        Se oli kohta 3-vuotta sitten, ja ei olisi pitänyt tehdä sitä,ei ikinä! Siihen meni 2,5 vuotta että tulin raskaaksi, ja nyt meni vielä kauemmin...
        Tyttäreni sain, kun olin vasta täyttänyt 18-vuotta, sillon en mistään pcosta tiennyt mitään, eikä raskaaksi tuleminen tuntunut yhtään vaikealta.Onko sulla muuten raskausoireet vieläkin ihan ok?Mulla kun tuntuis että rinnat ei arista enää yhtä paljon kun ennen eilistä lääkäriä.

        Muuten täytyy kertoa että sekosin sen abortin jälkeen tosi pitkäksi aikaa, parisuhde melkein kariutui, ja podin niin kamalaa syyllisyyttä, etten yli vuoteen tehnyt töitä, vaan söin ja nukuin, ja lihoin.Olipa masentava viesti!No mutta niin olen minäkin.


      • skorpioni-78
        oinas -78 kirjoitti:

        ja yksi abortti, mikä oli pakko tehdä kun olin liikaa bailannut sinä kesänä.
        Se oli kohta 3-vuotta sitten, ja ei olisi pitänyt tehdä sitä,ei ikinä! Siihen meni 2,5 vuotta että tulin raskaaksi, ja nyt meni vielä kauemmin...
        Tyttäreni sain, kun olin vasta täyttänyt 18-vuotta, sillon en mistään pcosta tiennyt mitään, eikä raskaaksi tuleminen tuntunut yhtään vaikealta.Onko sulla muuten raskausoireet vieläkin ihan ok?Mulla kun tuntuis että rinnat ei arista enää yhtä paljon kun ennen eilistä lääkäriä.

        Muuten täytyy kertoa että sekosin sen abortin jälkeen tosi pitkäksi aikaa, parisuhde melkein kariutui, ja podin niin kamalaa syyllisyyttä, etten yli vuoteen tehnyt töitä, vaan söin ja nukuin, ja lihoin.Olipa masentava viesti!No mutta niin olen minäkin.

        No kyllä mulla raskausoireita vielä on, mutta ei mitään hirmu voimakkaita. Tosin ei ole ollut koko aikana. Myös esikoista odottaessani en esim. oksentanut koko raskausaikana. Sitä en oikein muista oliko pahoinvointia sitten kuinka paljon alkuraskaudessa.
        Mutta ei mulla mitään voimakkaita oireita ole. Se hoitaja sanoi sieltä tyksistä, että niiden perusteella ei voi mitään päätellä, ne kun on niin yksilöllisiä.
        Oletteko saaneet raskaudet alulle luomuna vai tarvinneet jotain apuja?
        teimme muuten esikoistamme kolme vuotta. Nyt tämä raskaus lähti kolmannesta kierrosta, eli jos voi sanoa niin aika helposti.


      • oinas -78
        skorpioni-78 kirjoitti:

        No kyllä mulla raskausoireita vielä on, mutta ei mitään hirmu voimakkaita. Tosin ei ole ollut koko aikana. Myös esikoista odottaessani en esim. oksentanut koko raskausaikana. Sitä en oikein muista oliko pahoinvointia sitten kuinka paljon alkuraskaudessa.
        Mutta ei mulla mitään voimakkaita oireita ole. Se hoitaja sanoi sieltä tyksistä, että niiden perusteella ei voi mitään päätellä, ne kun on niin yksilöllisiä.
        Oletteko saaneet raskaudet alulle luomuna vai tarvinneet jotain apuja?
        teimme muuten esikoistamme kolme vuotta. Nyt tämä raskaus lähti kolmannesta kierrosta, eli jos voi sanoa niin aika helposti.

        ...on kaikki raskaudet alkaneet, paitsi tämä raskaus alkoi yhden keltarauhashormooni kuurin jälkeen,mikä ei kylläkään ole mikään hoito, mutta ennen tätä kuuria mulla ei ollut kuukautisia puoleenvuoteen. Olin raskaustestin jälkeen ihan innoissani, että en minä olekkaan ihan mahoksi tullut, enkä kai olekkaan, mutta pco:lla on kyllä nämä ikävät vaikutukset hedelmällisyyteen.
        Ja ensi vuonna tulee ikää se 30vee, että ei olla enää ihan nuoriakaan, että kyllä me niihin hoitoihin joudutaan turvautumaan, jos/kun tämä alkio on kuollut, tai tuulimuna.Toivottavasti se nyt on vaan "nuorempi"....


      • oinas -78
        skorpioni-78 kirjoitti:

        No kyllä mulla raskausoireita vielä on, mutta ei mitään hirmu voimakkaita. Tosin ei ole ollut koko aikana. Myös esikoista odottaessani en esim. oksentanut koko raskausaikana. Sitä en oikein muista oliko pahoinvointia sitten kuinka paljon alkuraskaudessa.
        Mutta ei mulla mitään voimakkaita oireita ole. Se hoitaja sanoi sieltä tyksistä, että niiden perusteella ei voi mitään päätellä, ne kun on niin yksilöllisiä.
        Oletteko saaneet raskaudet alulle luomuna vai tarvinneet jotain apuja?
        teimme muuten esikoistamme kolme vuotta. Nyt tämä raskaus lähti kolmannesta kierrosta, eli jos voi sanoa niin aika helposti.

        oletteko joutuneet paljon maksamaan lapsettomuushoidoista? Onko mitään esteitä minkä takia hoitoihin ei pääsisi? Oletteko kuulleet siis mistään esteistä, esim. sairauksista tms, mikä olisi ehdoton este? Olisin kiitollinen kaikesta tiedosta, ja kokemuksista mitä vaan saisi näistä hoidoista.


      • skorpioni-78
        oinas -78 kirjoitti:

        oletteko joutuneet paljon maksamaan lapsettomuushoidoista? Onko mitään esteitä minkä takia hoitoihin ei pääsisi? Oletteko kuulleet siis mistään esteistä, esim. sairauksista tms, mikä olisi ehdoton este? Olisin kiitollinen kaikesta tiedosta, ja kokemuksista mitä vaan saisi näistä hoidoista.

        Me ollaan käyty julkisella puolella hoidoissa koko ajan, eli ei olla jouduttu maksamaan hirveitä summia. Tietysti niistäkin helposti kertyy, kun joutuu yhden hoidon aikana käymään monta polikäyntiä=22e kpl. Kun niitä munasarjoja seurataan ettei tule sitä hyperstimulaatiota. Kalleinta mitä me ollaan jouduttu maksamaan on ne piikkihormonit. Kymmenen ampullin pakkaus maksaa yli 160e ja viimeiseen kiertoonkin niitä ampulleja meni jotain 16. Muut lääkkeet ei oo niin kalliita ja sulle voisi riittää ihan pillerihormoni, koska raskaudut luomunakin.
        Lisäksi olen sekä tästä raskaudesta että tuosta esikoisesta käyttänyt metformiinia, onko sulle tuttu?? Se on todettu hyväksi varsinkin ylipainoisilla pco-naisilla, mutta ilmeisesti nykyään käytetään myös normalipainoisilla. Sillä pitäisi myös olla suotuisa vaikutus keskenmenoriskiin.
        En tiedä oletko normaalipainoinen, mutta minulla tehosi myös laihdutus. Laihdutuksen ja metformiinin käytön jälkeen esikoisemme sai alkunsa heti ensimmäisestä kierrosta, johon annettiin hoitoa.
        Kyllä mielestäni teidän pitäisi päästä hoitoihin julkiselle puolelle jo ihan tuon teidän pco-diagnoosin takia, jos raskautumisessa on ongelmia. Eli jos nyt käy huonosti (toivottavasti ei) niin yhteys tk-lääkäriin ja pyydä lähete gyn-polille. Ehdottomista esteistä en tiedä, mutta sen tiedän, että molemmissa hoitojaksoissa meistä on molemmista testattu hiv ja hepatiitti siltä varalta että joudutaan inseminaatioon tai alkion siirtoon yms. Eli oiskohan nuo esteenä????


      • skorpioni-78
        oinas -78 kirjoitti:

        ...on kaikki raskaudet alkaneet, paitsi tämä raskaus alkoi yhden keltarauhashormooni kuurin jälkeen,mikä ei kylläkään ole mikään hoito, mutta ennen tätä kuuria mulla ei ollut kuukautisia puoleenvuoteen. Olin raskaustestin jälkeen ihan innoissani, että en minä olekkaan ihan mahoksi tullut, enkä kai olekkaan, mutta pco:lla on kyllä nämä ikävät vaikutukset hedelmällisyyteen.
        Ja ensi vuonna tulee ikää se 30vee, että ei olla enää ihan nuoriakaan, että kyllä me niihin hoitoihin joudutaan turvautumaan, jos/kun tämä alkio on kuollut, tai tuulimuna.Toivottavasti se nyt on vaan "nuorempi"....

        Jos sun vika kierto on ollut puoli vuotta, niin oletko varma nyt tämän raskauden kestosta?? Jos se oikeasti onkin se 5 viikkoa. Vaikka yleensä munasolu vapautuu siinä 14 pävän tietämillä, niin epäsäännöllisessä kierrossa se varmaan voi vapautua vasta paljon myöhemminkin. Mulla oli ai nakin yks luomukierto, jossa siis munasolu irronnut luomusti ja se kierto kesti jotain 2,5 kuukautta ja lääkäri näki ultrassa että keltarauhanen näkyy ja ovulaatio tapahtunut aika hiljattain. olipa sekava selitys. Toivottavasti ymmärsit poinntini.=)


      • oinas -78
        skorpioni-78 kirjoitti:

        Me ollaan käyty julkisella puolella hoidoissa koko ajan, eli ei olla jouduttu maksamaan hirveitä summia. Tietysti niistäkin helposti kertyy, kun joutuu yhden hoidon aikana käymään monta polikäyntiä=22e kpl. Kun niitä munasarjoja seurataan ettei tule sitä hyperstimulaatiota. Kalleinta mitä me ollaan jouduttu maksamaan on ne piikkihormonit. Kymmenen ampullin pakkaus maksaa yli 160e ja viimeiseen kiertoonkin niitä ampulleja meni jotain 16. Muut lääkkeet ei oo niin kalliita ja sulle voisi riittää ihan pillerihormoni, koska raskaudut luomunakin.
        Lisäksi olen sekä tästä raskaudesta että tuosta esikoisesta käyttänyt metformiinia, onko sulle tuttu?? Se on todettu hyväksi varsinkin ylipainoisilla pco-naisilla, mutta ilmeisesti nykyään käytetään myös normalipainoisilla. Sillä pitäisi myös olla suotuisa vaikutus keskenmenoriskiin.
        En tiedä oletko normaalipainoinen, mutta minulla tehosi myös laihdutus. Laihdutuksen ja metformiinin käytön jälkeen esikoisemme sai alkunsa heti ensimmäisestä kierrosta, johon annettiin hoitoa.
        Kyllä mielestäni teidän pitäisi päästä hoitoihin julkiselle puolelle jo ihan tuon teidän pco-diagnoosin takia, jos raskautumisessa on ongelmia. Eli jos nyt käy huonosti (toivottavasti ei) niin yhteys tk-lääkäriin ja pyydä lähete gyn-polille. Ehdottomista esteistä en tiedä, mutta sen tiedän, että molemmissa hoitojaksoissa meistä on molemmista testattu hiv ja hepatiitti siltä varalta että joudutaan inseminaatioon tai alkion siirtoon yms. Eli oiskohan nuo esteenä????

        kaikista vastauksistasi! Ajattelin itse samaa tänään töissä, että voihan se kierron (ja pcon) takia olla, että hedelmöitys on tapahtunu vasta myöhemmin, ja että kaikki onkin hyvin.
        Mun kierrot kun ei ole muistaakseni koskaan ollut säännöllisiä.Sitäpaitsi mähän tein viime kuussa ovulaatio testin, ja se näytti sillon positiivista, emme kuitenkaan yrittäneet sinä päivänä, ja seuraavana päivänä ovis testi näytti negatiivista, ja sitä seuraavana testiin ei ilmaantunut kun se toinen viiva.Ja tämä tapahtui
        joskus toukokuussa.
        Tämä antoi nyt todellakin toivoa.
        Sitten kun mahassa on kuitenkin se tunne, mikä johtuu (no ainaski toivottavasti) kohdun kasvusta.Nyt mulla kyllä on niinku kokoajan se "mahatunne" ja usein "vihlaisuja", niitä kun kääntyy nopsaan jne.et täytyypä toivoa parasta.
        Toivottelen nyt hyvät yöt, ja paljon onnea raskautesi kanssa!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!


      • skorpioni-78
        oinas -78 kirjoitti:

        kaikista vastauksistasi! Ajattelin itse samaa tänään töissä, että voihan se kierron (ja pcon) takia olla, että hedelmöitys on tapahtunu vasta myöhemmin, ja että kaikki onkin hyvin.
        Mun kierrot kun ei ole muistaakseni koskaan ollut säännöllisiä.Sitäpaitsi mähän tein viime kuussa ovulaatio testin, ja se näytti sillon positiivista, emme kuitenkaan yrittäneet sinä päivänä, ja seuraavana päivänä ovis testi näytti negatiivista, ja sitä seuraavana testiin ei ilmaantunut kun se toinen viiva.Ja tämä tapahtui
        joskus toukokuussa.
        Tämä antoi nyt todellakin toivoa.
        Sitten kun mahassa on kuitenkin se tunne, mikä johtuu (no ainaski toivottavasti) kohdun kasvusta.Nyt mulla kyllä on niinku kokoajan se "mahatunne" ja usein "vihlaisuja", niitä kun kääntyy nopsaan jne.et täytyypä toivoa parasta.
        Toivottelen nyt hyvät yöt, ja paljon onnea raskautesi kanssa!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

        No nyt ainakin täällä ollan ihan ihmetyksestä ymmyrkäisenä. Olin aamulla tuossa uudessa hormonitestissä ja varauduin että se on tosi matala. Soitin vastauksen äsken tyksistä ja arvo oli 42600. Hoitaja sanoi, että jossain on raskaus käynnissä, mutta onko se sitten kohdun ulkopuolinen. Mulla ei mitään kovia kipuja ole kyllä, lähinnä semmosta pientä jomotusta. ja hoitajan mielestä tuolla lukemalla pitäisi jo olla kipeä. Keskustelee vielä lääkärin kanssa. Jos mitään ei kuulu, menen huomenna uuteen ultraan ja toivottavasti saan jotain selvyyttä.


      • oinas -78
        skorpioni-78 kirjoitti:

        No nyt ainakin täällä ollan ihan ihmetyksestä ymmyrkäisenä. Olin aamulla tuossa uudessa hormonitestissä ja varauduin että se on tosi matala. Soitin vastauksen äsken tyksistä ja arvo oli 42600. Hoitaja sanoi, että jossain on raskaus käynnissä, mutta onko se sitten kohdun ulkopuolinen. Mulla ei mitään kovia kipuja ole kyllä, lähinnä semmosta pientä jomotusta. ja hoitajan mielestä tuolla lukemalla pitäisi jo olla kipeä. Keskustelee vielä lääkärin kanssa. Jos mitään ei kuulu, menen huomenna uuteen ultraan ja toivottavasti saan jotain selvyyttä.

        Ai että pitäisi olla kipeä? selittikö ne miten kuuluis olla kipeä?
        Itsekkin olen huomenna menossa niihin hormooni verikokeisiin, ja odottelen sitten jussin yli vastauksia, mitkä saan maanantaina soittamalla.
        Vähän kyllä pelottaa lähteä mökille, et jos sattuu tulemaan km siellä korvessa, niin ambulanssin tulo kestää varmaan tunnin.
        Ja sitten pitää vielä vastailla sukulaisten kysymyksiin, kun ne varmaan ihmettelee että miksi en juo...
        Mullakin on ollut taas pientä jomotusta alavatsassa koko päivän, ja yhdessä vaiheessa ajattelin lähteä väsymyksen takia pois töistä, ett sellasta.
        Eikö ne ollut sulta tutkinu ollenkaan aikasemmin ultralla tuota kohdunulkoisen raskauden mahdollisuutta?


      • skorpioni-78
        oinas -78 kirjoitti:

        Ai että pitäisi olla kipeä? selittikö ne miten kuuluis olla kipeä?
        Itsekkin olen huomenna menossa niihin hormooni verikokeisiin, ja odottelen sitten jussin yli vastauksia, mitkä saan maanantaina soittamalla.
        Vähän kyllä pelottaa lähteä mökille, et jos sattuu tulemaan km siellä korvessa, niin ambulanssin tulo kestää varmaan tunnin.
        Ja sitten pitää vielä vastailla sukulaisten kysymyksiin, kun ne varmaan ihmettelee että miksi en juo...
        Mullakin on ollut taas pientä jomotusta alavatsassa koko päivän, ja yhdessä vaiheessa ajattelin lähteä väsymyksen takia pois töistä, ett sellasta.
        Eikö ne ollut sulta tutkinu ollenkaan aikasemmin ultralla tuota kohdunulkoisen raskauden mahdollisuutta?

        kohdun ulkopuolisessa raskaudessa kipu tulee siis alavatsalle ja paikantuu sille puolelle missä se ku on. Olen kyllä käsittänyt, että siinä kivut on aika kovat, että ei mitään jomottelua. Ja sitten voi ilmaantua sitä hartiapistosta. Hoitaja siis oli sitä mieltä, että tuolla lukemalla pitäisi jo olla kipeä niin, että tietää.
        Elättelen toivoa, että huomenna näkyisikin ultrassa kohdussa sikiö ja pelkään samalla että se on kohdun ulkopuolella.
        Ja mitä noihin jomotuksiin tulee, niin voihan ne olla normaalia kohdun kasvu kipuakin. Nyt mulla nimittäin kipu tuntuu vasemmalla puolella ja siellä oli vain yksi munasolu ja se oli se, joka imettiin pois. Eli kaiken järjen mukaan, siellä ei kohdun ulkoista raskautta voi olla.
        Huomenna taas on viisaampi.
        Niin ja etköhän sä uskalla ihan rauhassa mennä mökille. Suuri osa keskenmenoista alkaa kuitenkin aika rauhallisissa merkeissä, eikä kaikilla ole edes kipuja.


      • skorpioni-78
        oinas -78 kirjoitti:

        Ai että pitäisi olla kipeä? selittikö ne miten kuuluis olla kipeä?
        Itsekkin olen huomenna menossa niihin hormooni verikokeisiin, ja odottelen sitten jussin yli vastauksia, mitkä saan maanantaina soittamalla.
        Vähän kyllä pelottaa lähteä mökille, et jos sattuu tulemaan km siellä korvessa, niin ambulanssin tulo kestää varmaan tunnin.
        Ja sitten pitää vielä vastailla sukulaisten kysymyksiin, kun ne varmaan ihmettelee että miksi en juo...
        Mullakin on ollut taas pientä jomotusta alavatsassa koko päivän, ja yhdessä vaiheessa ajattelin lähteä väsymyksen takia pois töistä, ett sellasta.
        Eikö ne ollut sulta tutkinu ollenkaan aikasemmin ultralla tuota kohdunulkoisen raskauden mahdollisuutta?

        Olin tänään siellä ultrassa ja nämä kaksi piinapäivää tuntuivat kuukausilta. Aluksi oli vielä oli vähän epävarmaa onko se vauveli oikeassa paikassa, kun oli aika ylhäällä oikealla. Oli joku kornu-raskaus mahdollisuus. Se on jotenkin munatorven kulmassa tai jotain???
        Ja minulla kun kuulemma on kohtu juuri kaikkein vaikeiten vinossa, niin oli vaikea erottaa, onko se kohdun ulkoinen vai ei. Lähettivät sitten sieltä gyn polilta vielä äitiyspolille. Siellä sitten toinen lääkäri tiiraili pitkän aikaa, ja päätyi lopulta siihen tulokseen, että oikeassa paikassa se on. Taakka putosi harteiltani. Kahden viikon päästä vielä haluavat katsoa uudelleen.


      • skorpioni-78
        oinas -78 kirjoitti:

        Ai että pitäisi olla kipeä? selittikö ne miten kuuluis olla kipeä?
        Itsekkin olen huomenna menossa niihin hormooni verikokeisiin, ja odottelen sitten jussin yli vastauksia, mitkä saan maanantaina soittamalla.
        Vähän kyllä pelottaa lähteä mökille, et jos sattuu tulemaan km siellä korvessa, niin ambulanssin tulo kestää varmaan tunnin.
        Ja sitten pitää vielä vastailla sukulaisten kysymyksiin, kun ne varmaan ihmettelee että miksi en juo...
        Mullakin on ollut taas pientä jomotusta alavatsassa koko päivän, ja yhdessä vaiheessa ajattelin lähteä väsymyksen takia pois töistä, ett sellasta.
        Eikö ne ollut sulta tutkinu ollenkaan aikasemmin ultralla tuota kohdunulkoisen raskauden mahdollisuutta?

        hei
        oletko saanut selvyyttä omaan tilanteeseen??


      • oinas -78
        skorpioni-78 kirjoitti:

        hei
        oletko saanut selvyyttä omaan tilanteeseen??

        Moikka!
        juu kävin maanantaina kuulemassa hcg tulokset, ja sain hyviä uutisia, eli lääkäri sanoi että hcg-pitoisuus on noussut juuri niinkun pitääkin, ja se oli 21.6 otetusta verikokeesta 14000 yksikköä, mikä lääkärin mukaan viittaisi siihen, että tämä on ihan normaali raskaus!!!!
        Ja kun se mun viimeinen kuukautiskierto oli puolivuotta (ja vikat menkatkin saatiin aikaan keltarauhashormoonilla) niin raskaus on todellakin voinut alkaa milloin vaan.

        Eka neuvolakin oli eilen, ja en jotenkin millään voi uskoa tätä todeksi...
        Luulin ihan oikeesti etten saa enää lapsia.
        Mutta nyt kyllä on ollut jo pahoinvointiakin ja muita raskausoireta, että toivottavasti tämä ei ole se kauhea tuulimuna raskaus, mitä vieläkin vähän pelkään.Niin ja tämä raskaus on 5-6lla vkolla, eli ei siellä ultrassa pitänyt vielä mitään sikiöö näkyäkään.

        Mitä kaikkee muuta sulle kuuluu?


      • skorpioni-78
        oinas -78 kirjoitti:

        Moikka!
        juu kävin maanantaina kuulemassa hcg tulokset, ja sain hyviä uutisia, eli lääkäri sanoi että hcg-pitoisuus on noussut juuri niinkun pitääkin, ja se oli 21.6 otetusta verikokeesta 14000 yksikköä, mikä lääkärin mukaan viittaisi siihen, että tämä on ihan normaali raskaus!!!!
        Ja kun se mun viimeinen kuukautiskierto oli puolivuotta (ja vikat menkatkin saatiin aikaan keltarauhashormoonilla) niin raskaus on todellakin voinut alkaa milloin vaan.

        Eka neuvolakin oli eilen, ja en jotenkin millään voi uskoa tätä todeksi...
        Luulin ihan oikeesti etten saa enää lapsia.
        Mutta nyt kyllä on ollut jo pahoinvointiakin ja muita raskausoireta, että toivottavasti tämä ei ole se kauhea tuulimuna raskaus, mitä vieläkin vähän pelkään.Niin ja tämä raskaus on 5-6lla vkolla, eli ei siellä ultrassa pitänyt vielä mitään sikiöö näkyäkään.

        Mitä kaikkee muuta sulle kuuluu?

        no sehän on hyvä sitten, että kaikki oli kunnossa. Turhaan sitä tuulimunaraskautta pelkäät, varmasti kaikki on hyvin jatkossakin. Olitko jo ekassa neuvolassa? Mulla on eka neuvola rv 10. Ensi viikolla torstaina on se tarkistus-ultra. Vähän pelottaa, että ne sydänäänet siellä sitten vieläkin näkyy. Raskausoireita on jonkin verran, mutta ei kovin voimakkaita ole olleet koko raskauden aikana. Enkä kyllä edellisessä raskaudessakaan oksentanut ja voin muutenkin ihan hyvin. Niitä jomotuksia edelleen on ja taitavat olla niitä kohdunkasvukipuja.
        Oletko menossa ultraan uudelleen,kun nämä "uudet raskausviikot" vähän pitemmällä?


      • oinas -78
        skorpioni-78 kirjoitti:

        no sehän on hyvä sitten, että kaikki oli kunnossa. Turhaan sitä tuulimunaraskautta pelkäät, varmasti kaikki on hyvin jatkossakin. Olitko jo ekassa neuvolassa? Mulla on eka neuvola rv 10. Ensi viikolla torstaina on se tarkistus-ultra. Vähän pelottaa, että ne sydänäänet siellä sitten vieläkin näkyy. Raskausoireita on jonkin verran, mutta ei kovin voimakkaita ole olleet koko raskauden aikana. Enkä kyllä edellisessä raskaudessakaan oksentanut ja voin muutenkin ihan hyvin. Niitä jomotuksia edelleen on ja taitavat olla niitä kohdunkasvukipuja.
        Oletko menossa ultraan uudelleen,kun nämä "uudet raskausviikot" vähän pitemmällä?

        olin jo ekassa neuvolassa maanantaina, ja ultra mulla on vasta 17.7. ja tietenkin muakin pelottaa
        että kuuluuko sydänäänet, ja onko kaikki hyvin.

        Olen nimittäin jo käynyt katselemassa vauvanvaunuja yms...eli jos tämä on tuulimuna, niin tiedän että tulen pettymään todella, todella rankasti.
        Entä mitä uutta sulle kuuluu?
        Minä kun en nyt pääse tietokoneen ääreen niin usein kun aikasemmin, kun olen nyt iltavuorossa, ja teen muuten työtä näyttöpäätteen ääressä. No mut pointtini oli se että olisi ihan kiva vaihtaa välillä kuulumisia.

        Kaikkea hyvää sulle ja vauvallesi!!!
        Chattailen taas kun kerkiän.


      • oinas -78
        skorpioni-78 kirjoitti:

        no sehän on hyvä sitten, että kaikki oli kunnossa. Turhaan sitä tuulimunaraskautta pelkäät, varmasti kaikki on hyvin jatkossakin. Olitko jo ekassa neuvolassa? Mulla on eka neuvola rv 10. Ensi viikolla torstaina on se tarkistus-ultra. Vähän pelottaa, että ne sydänäänet siellä sitten vieläkin näkyy. Raskausoireita on jonkin verran, mutta ei kovin voimakkaita ole olleet koko raskauden aikana. Enkä kyllä edellisessä raskaudessakaan oksentanut ja voin muutenkin ihan hyvin. Niitä jomotuksia edelleen on ja taitavat olla niitä kohdunkasvukipuja.
        Oletko menossa ultraan uudelleen,kun nämä "uudet raskausviikot" vähän pitemmällä?

        ...että kun sulla oli se "ihme hcg" sillon, niin monennellako vkolla olit sillon?
        Ja olisiko se kaksosraskaus mahdollinen kohdallasi?
        Eikö se ollut niin, että se oli aika korkea hcg määrä?
        Ja mitä pitäisit siitä jos saisit kaksoset?
        Ai niin ja en malta olla kertomatta tuosta pcostani, että mulla ei ole ikinä ollut mitään karvankasvua, ylipainoa tms.
        Ainoastaan raskaaksi tulemisen vaikeus on ollut oireena.


      • skorpioni-78
        oinas -78 kirjoitti:

        ...että kun sulla oli se "ihme hcg" sillon, niin monennellako vkolla olit sillon?
        Ja olisiko se kaksosraskaus mahdollinen kohdallasi?
        Eikö se ollut niin, että se oli aika korkea hcg määrä?
        Ja mitä pitäisit siitä jos saisit kaksoset?
        Ai niin ja en malta olla kertomatta tuosta pcostani, että mulla ei ole ikinä ollut mitään karvankasvua, ylipainoa tms.
        Ainoastaan raskaaksi tulemisen vaikeus on ollut oireena.

        Moikka!
        Elikäs, mitäs kaikkea mun pitikään kirjotella. Niin se hcg oli sillä lailla, että viikkoja inseminaatiosta tuolloin 7 0. Ja siksi sitä ihmettelin, kun piti olla keskenmeno ja kuitenkin hcg niin korkea (42600) Se selittyi kuitenkin sillä, että ei ollut keskenmenoa. Se hoitaja sanoi siitä mun ensimmäisestä hcg:stä, joka otettu jotain 16 päivää inseminaation jälkeen eli kierron päivä öö oisko 35, että se oli niin korkea, että voisi viitata jopa kaksosraskauteen. Tästä jälkimmäisestä arvosta en sitten tiedä, että oliko korkea vai normaali vai mikä.
        Kaksosista oikeastaan ihan haaveilinkin ennen tätä raskautta, mutta sitten kun tuli toi härdelli, että onko km tai kohdun ulkoinen, niin sittenkin on parempi että on vaan yksi. Kaksosraskaudessa kun niitä riskejä on vielä enemmän. Ja täällä vielä lukenut kaikkia surullisia juttuja. Ultrassa näkyi siis vain yksi sikiö. Vaikka onhan niitä kai ennenkin ollut, että toinen on ollut takana piilossa. Kaksosraskauden mahdollisuus oli varmaan aika suuri, kun niitä munasoluja oli kolme.
        Ja tuosta pco:sta vielä, että mulla on kyllä ihan tyypillinen kaikkine ikävine puolineen. Paitsi ei mitään verenpaineiden tai sokereiden kanssa kylläkään ongelmia onneksi.
        Ja hyvin sopii toi yhteydenpito jatkossakin, varsinkin jos nämä raskaudet tässä etenee aika samassa aikataulussa. Mulla nyt siis 8 4. Ja torstaina se pelottava ultra.


      • oinas -78
        skorpioni-78 kirjoitti:

        Moikka!
        Elikäs, mitäs kaikkea mun pitikään kirjotella. Niin se hcg oli sillä lailla, että viikkoja inseminaatiosta tuolloin 7 0. Ja siksi sitä ihmettelin, kun piti olla keskenmeno ja kuitenkin hcg niin korkea (42600) Se selittyi kuitenkin sillä, että ei ollut keskenmenoa. Se hoitaja sanoi siitä mun ensimmäisestä hcg:stä, joka otettu jotain 16 päivää inseminaation jälkeen eli kierron päivä öö oisko 35, että se oli niin korkea, että voisi viitata jopa kaksosraskauteen. Tästä jälkimmäisestä arvosta en sitten tiedä, että oliko korkea vai normaali vai mikä.
        Kaksosista oikeastaan ihan haaveilinkin ennen tätä raskautta, mutta sitten kun tuli toi härdelli, että onko km tai kohdun ulkoinen, niin sittenkin on parempi että on vaan yksi. Kaksosraskaudessa kun niitä riskejä on vielä enemmän. Ja täällä vielä lukenut kaikkia surullisia juttuja. Ultrassa näkyi siis vain yksi sikiö. Vaikka onhan niitä kai ennenkin ollut, että toinen on ollut takana piilossa. Kaksosraskauden mahdollisuus oli varmaan aika suuri, kun niitä munasoluja oli kolme.
        Ja tuosta pco:sta vielä, että mulla on kyllä ihan tyypillinen kaikkine ikävine puolineen. Paitsi ei mitään verenpaineiden tai sokereiden kanssa kylläkään ongelmia onneksi.
        Ja hyvin sopii toi yhteydenpito jatkossakin, varsinkin jos nämä raskaudet tässä etenee aika samassa aikataulussa. Mulla nyt siis 8 4. Ja torstaina se pelottava ultra.

        Mitenköhän se meikäläisen hcg? Se olin varmaan sit ihan ok, kun oli sillon vkolla 5-6(?) sen 14000.
        Ainakin se lekuri oli sitämieltä, että sen keskenmenonjälkitilan voi sulkea pois.
        Pelottaa kyllä pikkasen kun oon ollu jo niin iloinen tästä raskaudesta, että tuo pco vaikuttaa jotenkin negatiivisesti...et tulee keskenmeno tai se hiton tuulimuna, ku eikös pco kuitenkin lisää keskenmenon ja tuulimunan riskiä?
        Toisaalta taas pahoinvointia on alkanut olemaan, et se kyllä jäi mulla kokonaan tulematta viime tuulimunan aikana.
        Kiitos kauheesti taas vastauksista, kirjottelen tätä töissä joten täytyy lopetella.
        Kirjottele lisää kuulumisia, niitä on aina kiva lukea.
        Tsemppiä sinne torstain ultraan, eiköhän kaikki ole ihan ok!
        Olis muuten IHANAA tietää omat raskausviikot...


      • skorpioni-78
        oinas -78 kirjoitti:

        Mitenköhän se meikäläisen hcg? Se olin varmaan sit ihan ok, kun oli sillon vkolla 5-6(?) sen 14000.
        Ainakin se lekuri oli sitämieltä, että sen keskenmenonjälkitilan voi sulkea pois.
        Pelottaa kyllä pikkasen kun oon ollu jo niin iloinen tästä raskaudesta, että tuo pco vaikuttaa jotenkin negatiivisesti...et tulee keskenmeno tai se hiton tuulimuna, ku eikös pco kuitenkin lisää keskenmenon ja tuulimunan riskiä?
        Toisaalta taas pahoinvointia on alkanut olemaan, et se kyllä jäi mulla kokonaan tulematta viime tuulimunan aikana.
        Kiitos kauheesti taas vastauksista, kirjottelen tätä töissä joten täytyy lopetella.
        Kirjottele lisää kuulumisia, niitä on aina kiva lukea.
        Tsemppiä sinne torstain ultraan, eiköhän kaikki ole ihan ok!
        Olis muuten IHANAA tietää omat raskausviikot...

        Niin noista sun raskausviikoista tuli mieleen, että eikös sulla jo pitäis alkaa se 7 viikkoa olemaan kasassa. Kirjotit siihen ekaan viestiin, et ultralöydös vastaa viikkoja 5, niin eikös siitä jo ole kaksi viikkoa aikaa???
        Tosta hcg:stä en oikein sitte osaa sanoa, että miten se nousee. Kerran löysin sellasen linkin, missä oli hcg eri raskausviikkoina ja se vaihtelu oli mun mielestä aika suuri. Eiköhän se oo sitten ok se sun, kun lääkärikin sanoi.
        Mä en oikein usko, että toi pco vaikuttaa tuulimunaraskauksiin. Tai en oo ainakaan ikinä kuullu. Hormonihoidot vaikuttaa sekä tuulimuna-että kohdun ulkoisiin, eli hormonihoitoa saaneella on suurempi riski.

        Vai oot sä vaunuja jo käyny kattomassa. Mä en oo vielä uskaltanu oikein mitään, ku pelottaa se keskeytynyt keskenmeno. Ja tietty meillä kaikki härpäkät onkin jo valmiina, kun tulee vasta kaks vuotta. Ostin silloin vähän paremmat vaunut, kaukalot yms. että menee sitte toisenkin lapsen, jos sellanen siunaantuu. =)
        Mullakin on nyt sitten muuten eka neuvola-aika varattu. Oli tarkotus varata se vasta ton torstaisen ultran jälkeen, mutta soitin sitten neuvolaan, kun pojalla oli vauvarokko, että voiko siitä olla jotain vaaraa sikiölle. Ja sitten puoli vahingossa neuvolan täti jo laittoi ajan valmiiksi. Viikon päästä keskiviikkona, jolloin pitäis olla tasan 10 viikkoa!!


      • oinas -78
        skorpioni-78 kirjoitti:

        Niin noista sun raskausviikoista tuli mieleen, että eikös sulla jo pitäis alkaa se 7 viikkoa olemaan kasassa. Kirjotit siihen ekaan viestiin, et ultralöydös vastaa viikkoja 5, niin eikös siitä jo ole kaksi viikkoa aikaa???
        Tosta hcg:stä en oikein sitte osaa sanoa, että miten se nousee. Kerran löysin sellasen linkin, missä oli hcg eri raskausviikkoina ja se vaihtelu oli mun mielestä aika suuri. Eiköhän se oo sitten ok se sun, kun lääkärikin sanoi.
        Mä en oikein usko, että toi pco vaikuttaa tuulimunaraskauksiin. Tai en oo ainakaan ikinä kuullu. Hormonihoidot vaikuttaa sekä tuulimuna-että kohdun ulkoisiin, eli hormonihoitoa saaneella on suurempi riski.

        Vai oot sä vaunuja jo käyny kattomassa. Mä en oo vielä uskaltanu oikein mitään, ku pelottaa se keskeytynyt keskenmeno. Ja tietty meillä kaikki härpäkät onkin jo valmiina, kun tulee vasta kaks vuotta. Ostin silloin vähän paremmat vaunut, kaukalot yms. että menee sitte toisenkin lapsen, jos sellanen siunaantuu. =)
        Mullakin on nyt sitten muuten eka neuvola-aika varattu. Oli tarkotus varata se vasta ton torstaisen ultran jälkeen, mutta soitin sitten neuvolaan, kun pojalla oli vauvarokko, että voiko siitä olla jotain vaaraa sikiölle. Ja sitten puoli vahingossa neuvolan täti jo laittoi ajan valmiiksi. Viikon päästä keskiviikkona, jolloin pitäis olla tasan 10 viikkoa!!

        ...vähän vainoharhanen, kun kaikki pelotta ja skitsottaa.
        Meillä on kissa, joka on kerran sillä mökki reissulla päässyt ulos,(mutta kunnon kaupunkilais kissana nukkui sisällä yöt)niin että toksoplasmaakin olen jo kerennyt pelätä kamalasti.
        Kyllä niitä viikkoja on kai 7-8 tällähetkellä, ja uskoisin että ne arvotkin oli ihan ok.
        Olis lääkäri sanonut jos kerta keskenmenon jälkitilaa eka epäili, että arvojen kuuluis hipoa pilviä.
        Mulla on melkein työnteko loppunut pahoinvoinnin takia.
        Välillä on niin sairas pahoinvointi ja sen jälkeen närästys, etten pysty edes ajattelemaan ruokaa.
        Eikös sulla ollut ihan hyväolo, ja pystytkö syömään ihan normaalisti?
        Nyt pomo tuli tuohon viereen, että tällasta tälläkertaa...


      • skorpioni-78
        oinas -78 kirjoitti:

        Ai että pitäisi olla kipeä? selittikö ne miten kuuluis olla kipeä?
        Itsekkin olen huomenna menossa niihin hormooni verikokeisiin, ja odottelen sitten jussin yli vastauksia, mitkä saan maanantaina soittamalla.
        Vähän kyllä pelottaa lähteä mökille, et jos sattuu tulemaan km siellä korvessa, niin ambulanssin tulo kestää varmaan tunnin.
        Ja sitten pitää vielä vastailla sukulaisten kysymyksiin, kun ne varmaan ihmettelee että miksi en juo...
        Mullakin on ollut taas pientä jomotusta alavatsassa koko päivän, ja yhdessä vaiheessa ajattelin lähteä väsymyksen takia pois töistä, ett sellasta.
        Eikö ne ollut sulta tutkinu ollenkaan aikasemmin ultralla tuota kohdunulkoisen raskauden mahdollisuutta?

        Oli pakko palata vähän ylemmäs tässä viestiketjussa, kun ei enää saanut vastata siihen viimeiseen viestiin, kuulemma liian syvä tuo ketju.
        No joka tapauksessa. Mulla ei tosiaan mitään kauheita raskausoireita ole. Pahoinvointia kyllä on, mutta en oksenna.Välillä kyllä on semmoinen olo, että kohta pönttö kutsuu. =) Tissit on kipeät ja välillä närästää, mutta ihan ok olo muuten. Taidat itse odottaa niitä kaksosia, jos sulla on niin kovat pahoinvoinnit!!!! =)
        Huomenna sitten se piinapäivä. Toivottavasti kaikki on hyvin. On viikonloppuna pojan syntymäpäivätkin, niin kiva juhlia jos tuleekin huonoja uutisia. En oikeastaan edes tiedä miksi pelkään niin kovin, kun viimeksi kaikki oli hyvin, niin miksei nyttenkin. Koska se nyt olikaan se sun ultra?? Mehän ollaan melkein samoilla viikoilla varmaan?? Mulla tänään 9 0, olis kiva tietää ne sunkin tarkat viikot.
        Jakselemisia!!!


      • oinas -78
        skorpioni-78 kirjoitti:

        Oli pakko palata vähän ylemmäs tässä viestiketjussa, kun ei enää saanut vastata siihen viimeiseen viestiin, kuulemma liian syvä tuo ketju.
        No joka tapauksessa. Mulla ei tosiaan mitään kauheita raskausoireita ole. Pahoinvointia kyllä on, mutta en oksenna.Välillä kyllä on semmoinen olo, että kohta pönttö kutsuu. =) Tissit on kipeät ja välillä närästää, mutta ihan ok olo muuten. Taidat itse odottaa niitä kaksosia, jos sulla on niin kovat pahoinvoinnit!!!! =)
        Huomenna sitten se piinapäivä. Toivottavasti kaikki on hyvin. On viikonloppuna pojan syntymäpäivätkin, niin kiva juhlia jos tuleekin huonoja uutisia. En oikeastaan edes tiedä miksi pelkään niin kovin, kun viimeksi kaikki oli hyvin, niin miksei nyttenkin. Koska se nyt olikaan se sun ultra?? Mehän ollaan melkein samoilla viikoilla varmaan?? Mulla tänään 9 0, olis kiva tietää ne sunkin tarkat viikot.
        Jakselemisia!!!

        Mitenkäs meni neuvolassa? Onko nyt sit vihdoin kaikki hyvin? Oot varmaan saanut huokasta helpotuksesta, viimeinkin vai?
        Niin mullahan on se ultra lääkäri vasta 18.7, eli tuntuu että siihen on tosi pitkä aika.
        Mulla oli eilen kokopäivän ajan niin KAMALA närästys, että en pystynyt olemaan mitenkään päin.En edes tiennyt että närästys voi olla noin kivuliasta.
        Sitten siitä tulee sellanen noidankehä ton pahoinvoinnin ja oksentelun kanssa.
        On tää alkuraskaus ollut kyllä nyt aika vaikea mulla, ei sillä että valittaisin, vaan odottelen jo innolla niitä helpompia viikkoja!
        Saat olla kyllä tosi onnellinen kun sulla ei ole mitään tällasia tuntemuksia.
        Niin ja kyllä meillä varmaan on aika samat viikot, jos mulla nyt vaan kaikki olis kans ok.
        Mä pelkään ihan sen takia että mulla on kerran ollut se tuulimuna, ja sit se abortti, mikä tehtiin eka nillä pillereillä, ja mikä oli mekkeinpä yhtä tuskallinen kun synnytys, mutta ilman epiduraalia.
        Kyllä mulle sitten jouduttiin kuitenkin kaavinta loppujenlopuksi tekemään, kun kivut oli niin kovat.
        Mitenkäs sulla meni se edellinen raskaus?
        Oliko pitkä synnytys?Entä kivulias?
        No mutta vastaa kunhan kerkeet,ja tsemppiä.


      • skorpioni-78
        oinas -78 kirjoitti:

        Mitenkäs meni neuvolassa? Onko nyt sit vihdoin kaikki hyvin? Oot varmaan saanut huokasta helpotuksesta, viimeinkin vai?
        Niin mullahan on se ultra lääkäri vasta 18.7, eli tuntuu että siihen on tosi pitkä aika.
        Mulla oli eilen kokopäivän ajan niin KAMALA närästys, että en pystynyt olemaan mitenkään päin.En edes tiennyt että närästys voi olla noin kivuliasta.
        Sitten siitä tulee sellanen noidankehä ton pahoinvoinnin ja oksentelun kanssa.
        On tää alkuraskaus ollut kyllä nyt aika vaikea mulla, ei sillä että valittaisin, vaan odottelen jo innolla niitä helpompia viikkoja!
        Saat olla kyllä tosi onnellinen kun sulla ei ole mitään tällasia tuntemuksia.
        Niin ja kyllä meillä varmaan on aika samat viikot, jos mulla nyt vaan kaikki olis kans ok.
        Mä pelkään ihan sen takia että mulla on kerran ollut se tuulimuna, ja sit se abortti, mikä tehtiin eka nillä pillereillä, ja mikä oli mekkeinpä yhtä tuskallinen kun synnytys, mutta ilman epiduraalia.
        Kyllä mulle sitten jouduttiin kuitenkin kaavinta loppujenlopuksi tekemään, kun kivut oli niin kovat.
        Mitenkäs sulla meni se edellinen raskaus?
        Oliko pitkä synnytys?Entä kivulias?
        No mutta vastaa kunhan kerkeet,ja tsemppiä.

        Satuinpahan just olemaan tässä koneella. Ultrassa oltiin ja kyllä siellä oli kaikki kunnossa ja sikiö ihan keskellä kohtua. Pää-perämitta oli 2,4 cm ja mielestäni heilutteli siellä käsiään jo. (tai sitten kuvittelen) Mutta liikkui ainakin. Nyt sitten neuvolaan ensi viikolla ja niska-poimu-ultraan viikolla 12. Kyllä mä näiden oireiden kanssa ihan mukavasti pärjäilen. vähän pahoinvointia ja närästystä
        Mulla edellinen raskaus sujui tosi hyvin ja pahoja raskausoireita ei silloinkaan ollut. Poika meni melkein kaks viikkoa yli ja syntyi 41 6! Vedet meni kotona, mutta ei tullut kunnon supistuksia, käynnistettiin kaksi päivää, ei tulosta, sitten sectio. Kovat supistukset oli, mutta vauva oli tarjontavirheessä ja siksi ei avautunut tarpeeksi.


      • oinas -78
        skorpioni-78 kirjoitti:

        Satuinpahan just olemaan tässä koneella. Ultrassa oltiin ja kyllä siellä oli kaikki kunnossa ja sikiö ihan keskellä kohtua. Pää-perämitta oli 2,4 cm ja mielestäni heilutteli siellä käsiään jo. (tai sitten kuvittelen) Mutta liikkui ainakin. Nyt sitten neuvolaan ensi viikolla ja niska-poimu-ultraan viikolla 12. Kyllä mä näiden oireiden kanssa ihan mukavasti pärjäilen. vähän pahoinvointia ja närästystä
        Mulla edellinen raskaus sujui tosi hyvin ja pahoja raskausoireita ei silloinkaan ollut. Poika meni melkein kaks viikkoa yli ja syntyi 41 6! Vedet meni kotona, mutta ei tullut kunnon supistuksia, käynnistettiin kaksi päivää, ei tulosta, sitten sectio. Kovat supistukset oli, mutta vauva oli tarjontavirheessä ja siksi ei avautunut tarpeeksi.

        odottelen kärsimättömästi sitä ultra päivää, ja aika suorastaan matelee eteenpäin.
        Suakin varmaan jännitti se torstainen ultra aikalailla, kuten myös, mutta pääasia olis että sais nyt selvyyden kaikkeen.
        Tänäänkään en jaksanut töihin mennä kun oksensin taas aamulla ja muutenkin väsytti.
        Oletko muuten itse töissä,vai vielä kotona lapsen kanssa?
        Niin tuosta "viimeraskaus aiheesta" sen verran,että
        mulla oli sillon viimeraskauden alussa pientä veristä vuotoa,mitä tietenkin säikähdin ihan kamalasti, mutta mikä oli kuitenkin vaaratonta.
        Ja sitten lopussa neuvolassa huomattiin mulla pieniä supistuksia, mitä en itse tuntenut,ja jouduin sairaalaan, Ne kyllä meni sitten ohi.
        Muuten meni ihan ok, paitsi että synnytys oli pitkä ja vaikea.
        Niin ja lihoin 17kg:a!
        Sillon kyllä lähtöpainokin oli 50 kiloa, ja nyt on reilut 60kiloa.


      • skorpioni-78
        oinas -78 kirjoitti:

        odottelen kärsimättömästi sitä ultra päivää, ja aika suorastaan matelee eteenpäin.
        Suakin varmaan jännitti se torstainen ultra aikalailla, kuten myös, mutta pääasia olis että sais nyt selvyyden kaikkeen.
        Tänäänkään en jaksanut töihin mennä kun oksensin taas aamulla ja muutenkin väsytti.
        Oletko muuten itse töissä,vai vielä kotona lapsen kanssa?
        Niin tuosta "viimeraskaus aiheesta" sen verran,että
        mulla oli sillon viimeraskauden alussa pientä veristä vuotoa,mitä tietenkin säikähdin ihan kamalasti, mutta mikä oli kuitenkin vaaratonta.
        Ja sitten lopussa neuvolassa huomattiin mulla pieniä supistuksia, mitä en itse tuntenut,ja jouduin sairaalaan, Ne kyllä meni sitten ohi.
        Muuten meni ihan ok, paitsi että synnytys oli pitkä ja vaikea.
        Niin ja lihoin 17kg:a!
        Sillon kyllä lähtöpainokin oli 50 kiloa, ja nyt on reilut 60kiloa.

        Tänään siis eka neuvola viikolla 10 0. Kaikki oli ok ja terkkari kuuli jo vauvan sydänäänetkin vatsan päältä. Itse en onnistunut niitä kuulemaan, kun omat sydänäänet kuului voimakkaampana. Ja hänellä oli kädessä se näyttö, jossa myös näkyi se 150 syke. Ainakin kahdesti ne kuului. Eli ollaan kotona! =)
        Nyt pitäisi sitten varata aika niskapoimuultraan. Meillä tarjotaan nykyään niskapoimu sekä rakenneultra. Terkkari arveli minun pääsevän vielä synnytystapa-arvioonkin, kun edellinen raskaus päättyi sektioon. Ja elokuun alussa onkin sitten eka lääkärineuvola. Että kyllä se tästä alkaa sujumaan, kunhan vain alkuun pääsee. =)
        Ja tuosta viimekertaisesta ultrasta vielä, että kyllä jännitti ja kovin, että vieläkö syke näkyy.


      • skorpioni-78
        oinas -78 kirjoitti:

        odottelen kärsimättömästi sitä ultra päivää, ja aika suorastaan matelee eteenpäin.
        Suakin varmaan jännitti se torstainen ultra aikalailla, kuten myös, mutta pääasia olis että sais nyt selvyyden kaikkeen.
        Tänäänkään en jaksanut töihin mennä kun oksensin taas aamulla ja muutenkin väsytti.
        Oletko muuten itse töissä,vai vielä kotona lapsen kanssa?
        Niin tuosta "viimeraskaus aiheesta" sen verran,että
        mulla oli sillon viimeraskauden alussa pientä veristä vuotoa,mitä tietenkin säikähdin ihan kamalasti, mutta mikä oli kuitenkin vaaratonta.
        Ja sitten lopussa neuvolassa huomattiin mulla pieniä supistuksia, mitä en itse tuntenut,ja jouduin sairaalaan, Ne kyllä meni sitten ohi.
        Muuten meni ihan ok, paitsi että synnytys oli pitkä ja vaikea.
        Niin ja lihoin 17kg:a!
        Sillon kyllä lähtöpainokin oli 50 kiloa, ja nyt on reilut 60kiloa.

        Joko olit siellä ultrassa?????


      • oinas -78
        skorpioni-78 kirjoitti:

        Joko olit siellä ultrassa?????

        ja kaikki on hyvin. Viikkoja on 9 3 tänään, eli jos mulla olis ollut vielä yhdet menkat, niin tämä raskaus olisi niistä olemattomista kuukautisista laskettu alkaneeksi.
        Eli pcon takia siis näin...
        Mullakin on se rakenne -sekä niskapoimu ultra vähän myöhemmin.
        Olin viikon sairaslomalla kamalan pahoinvoinnin takia, ja nyt tätä kestääkin sitten vielä n.3vkoa!
        Tekismieli kyllä lopettaa työnteko kokonaan, mutta se sitten tietysti alkaa kaduttamaan kun olo helpottuu.
        Tässä työssä on vaan se, että en kerkeä vessaan mitenkään
        jos alkaa oksettaa,on tuonne vessaan sen verrran pitkämatka, ja viideltä aamulla ylös!
        Olen oksentanut jo lähikauppaan, ja kaupan pihalle, ja arvaa hävettikö?!
        Kaikki luuli varmasti mua spurguks!Niin ja se vauva on nyt 2 cm:n kokoinen.Aika mateli tuohon eiliseen päivään siitä juhannus viikolta niin hitaasta, että tuntu liioittelematta että oltais odotettu vuosi.
        Millonkas se sun laskettuaika olikaan?
        Mulla se on vasta 18.2. No mutta kerro kaikki uudet uutiset!Alan tekemään taas tätä tylsää duunia.


      • skorpioni-78
        oinas -78 kirjoitti:

        ja kaikki on hyvin. Viikkoja on 9 3 tänään, eli jos mulla olis ollut vielä yhdet menkat, niin tämä raskaus olisi niistä olemattomista kuukautisista laskettu alkaneeksi.
        Eli pcon takia siis näin...
        Mullakin on se rakenne -sekä niskapoimu ultra vähän myöhemmin.
        Olin viikon sairaslomalla kamalan pahoinvoinnin takia, ja nyt tätä kestääkin sitten vielä n.3vkoa!
        Tekismieli kyllä lopettaa työnteko kokonaan, mutta se sitten tietysti alkaa kaduttamaan kun olo helpottuu.
        Tässä työssä on vaan se, että en kerkeä vessaan mitenkään
        jos alkaa oksettaa,on tuonne vessaan sen verrran pitkämatka, ja viideltä aamulla ylös!
        Olen oksentanut jo lähikauppaan, ja kaupan pihalle, ja arvaa hävettikö?!
        Kaikki luuli varmasti mua spurguks!Niin ja se vauva on nyt 2 cm:n kokoinen.Aika mateli tuohon eiliseen päivään siitä juhannus viikolta niin hitaasta, että tuntu liioittelematta että oltais odotettu vuosi.
        Millonkas se sun laskettuaika olikaan?
        Mulla se on vasta 18.2. No mutta kerro kaikki uudet uutiset!Alan tekemään taas tätä tylsää duunia.

        Hyvä sitten että sait vihdoin varmistuksen että kaikki on kunnossa. Vähän olen sua sitten edellä, mulla tänään rv 11 1. laskettu aika oli muistaakseni 6.2.
        Maanantaina olen menossa np-ultraan. Kaikki ihan hyvin. En ole oksentanut kertaakaan ja muutenkin alkaa jo vähenemään tuo kuvotus. Väsymys vaivaa aika ajoin.
        Tekisi jo mieli ostaa noita ihania 50 cm vaatteita,mutta toistaiseksi olen kyllä saanut itseni hillittyä. Kohta alkaa kivat ajat, kun voi jo ihmisille kertoakin perheenlisäyksestä. Ja muuten alkaa kohta näkyäkin siihen malliin, ettei pysty peittämään. Huomaa että on ekan raskauden jäljiltä paikat vähän löystyneet!! =)
        Ei muuta kun hyvät jatkot ja kerrohan kuulumisia, kun taas kerkeät!


      • oinas -78
        skorpioni-78 kirjoitti:

        Hyvä sitten että sait vihdoin varmistuksen että kaikki on kunnossa. Vähän olen sua sitten edellä, mulla tänään rv 11 1. laskettu aika oli muistaakseni 6.2.
        Maanantaina olen menossa np-ultraan. Kaikki ihan hyvin. En ole oksentanut kertaakaan ja muutenkin alkaa jo vähenemään tuo kuvotus. Väsymys vaivaa aika ajoin.
        Tekisi jo mieli ostaa noita ihania 50 cm vaatteita,mutta toistaiseksi olen kyllä saanut itseni hillittyä. Kohta alkaa kivat ajat, kun voi jo ihmisille kertoakin perheenlisäyksestä. Ja muuten alkaa kohta näkyäkin siihen malliin, ettei pysty peittämään. Huomaa että on ekan raskauden jäljiltä paikat vähän löystyneet!! =)
        Ei muuta kun hyvät jatkot ja kerrohan kuulumisia, kun taas kerkeät!

        Niin olen itse kanssa huomannut että maha on valmiiksi iso, toisin kun viimeksi kun aloin odottaa. Mutta ei sitä lihomista ja löystymistä voi välttää mitenkään, enkä haluaiskaan koska vauvan terveys on tärkein asia.
        Onko sulla minkäänlaista kutinaa, että kumpi mahtaa olla tulossa, tyttö vai poika?Eikös sitä sanota että jos tekee mieli makeaa,niin saa tytön, ja jos suolasta niin poika on tulossa?
        Tämän "teorian" mukaan me saatais poika. Ollaan yhteyksissä taas!Ja kiva kuulla että kaikki on sullakin hyvin!


      • skorpioni-78
        Oinas -78 kirjoitti:

        tein raskausestin sunnuntaina, ja siihen tuli ne kauan odotetut kaksi viivaa, mutta koska sairastan pco-munarakkula sairautta, ja koska minulla on ollut yksi tuulimunaraskaus (sekä kaksi oikeaa raskautta)tunsin jotenkin, ettei kaikki ole kohdallaan, sillä kärsin yleensä erittäin voimakkaasta aamupahoinvoinnista, ja nyt minulla ei ole pahoinvointia ollenkaan, kuten ei ollut edellisen tuulimunan aikanakaan.
        Eilen kävin ultrassa yksityisellä, ja kun lääkäri katsoi kohtuani ultralla, ensimmäinen kysymys häneltä oli,"onko ollut minkäänlaista vuotoa?"Ei mulla ole ollut.

        Raskauteni ei ole sujut viikkojen kanssa, laskettuna ne vikojen menkkojen perusteella (jotka alkoivat 17.4.) minun siis olisi pitänyt olla 9. vkolla, mutta jos tämä on oikea raskaus, olen 5. vkolla.
        Muita vaihtoehtoja on keskenmenon jälkitila, tai tuulimuna.Tietysti toivon että olisin raskaana, ja saisimme mieheni kanssa pitkään odotetun vauvan, mutta en uskalla olla kovin optimistinen, pelkään pettymistä enemmän kun ehkä ymmärränkään.
        Lääkäri sanoi kyllä, että kohdussani on vesirakkula(???) mikä vastaa sitä 5. vkoa, ja että nyt joudun käymään hormooni verikokeissa, että sitte näkee sen, että mihin suuntaan tämä tästä kehittyy...

        Taas jouduin palaamaan viestiketjussa taaksepäin, kun oli liian syvä hierarkia. Olisikohan jo viisasta vaihtaa sähköpostiosoitteita?? Mulla vaan sellainen ongelma, että osoitteessa on mun koko nimi, enkä välttämättä haluaisi sitä tänne kirjoittaa.

        Ajattelin kirjotella ja kysellä kuulumisia!!
        Meillä täällä kaikki ihan hyvin, vaikka kaksi viikkoa sitten koin pienen pelätyksen. Tuli vähän ruskeaa vuotoa. Onneksi tosi vähän. Niskapoimussa todettiin sikiöllä kaikki olevan kunnossa ja vuoto ehkä johtui lievästä tulehduksesta. Sain jotain rasvaa ja vuoto kyllä loppui heti alkuunsa. Niskaturvotuksia ei näkynyt. Verikoetta en edes huolinut, koska hormonihoidot voivat vääristää sen tulosta, enkä halua mennä turhaan lapsivesipunktioon. Nyt ensi viikolla tulossa eka lääkärin neuvola.

        Niin ja ultrassa kysyin lääkäriltä tuleeko uusi synnytystapa-arvio sitten kun on sen aika, kun ensimmäinen raskaus päättyi sektioon. ja kyllä sellainen tulee ja lantiokin sitten kuvataan, vaikka sektion syynä olikin lapsen tarjontavirhe.

        Olipa aika sepustus!! =) Kerrohan mitä teille kuuluu!!!!


      • oinas -78
        skorpioni-78 kirjoitti:

        Taas jouduin palaamaan viestiketjussa taaksepäin, kun oli liian syvä hierarkia. Olisikohan jo viisasta vaihtaa sähköpostiosoitteita?? Mulla vaan sellainen ongelma, että osoitteessa on mun koko nimi, enkä välttämättä haluaisi sitä tänne kirjoittaa.

        Ajattelin kirjotella ja kysellä kuulumisia!!
        Meillä täällä kaikki ihan hyvin, vaikka kaksi viikkoa sitten koin pienen pelätyksen. Tuli vähän ruskeaa vuotoa. Onneksi tosi vähän. Niskapoimussa todettiin sikiöllä kaikki olevan kunnossa ja vuoto ehkä johtui lievästä tulehduksesta. Sain jotain rasvaa ja vuoto kyllä loppui heti alkuunsa. Niskaturvotuksia ei näkynyt. Verikoetta en edes huolinut, koska hormonihoidot voivat vääristää sen tulosta, enkä halua mennä turhaan lapsivesipunktioon. Nyt ensi viikolla tulossa eka lääkärin neuvola.

        Niin ja ultrassa kysyin lääkäriltä tuleeko uusi synnytystapa-arvio sitten kun on sen aika, kun ensimmäinen raskaus päättyi sektioon. ja kyllä sellainen tulee ja lantiokin sitten kuvataan, vaikka sektion syynä olikin lapsen tarjontavirhe.

        Olipa aika sepustus!! =) Kerrohan mitä teille kuuluu!!!!

        Niin mulla kaikki toistaseks hyvin, ja toivottavasti tulevaisuudessakin. Tänään on rv 11 4, ja olen luultavasti viimeistä päivää töissä, IHANAA!!!
        Tuosta "ruskeastavuodosta" mullakin on kokemusta edellisen raskauden ajalta.
        Se oli tosi pelottava kokemus mullekin sillon, ja lähdin samantien sillon sairaalaan.Se on kuitenkin aika yleistä ja suurimmaksi osaksi vaaratonta.Hei nyt täytyy jatkaa töitä, ja laitan tähän mun sähköposti ositteen, koska siinä ei ole mun omaa nimeä; [email protected] voi mennä pari pävää kunnes pääsen vastaamaan, koska veljeni men huomenna naimisiin ja ollaan lähdössä häihin.
        Kaikkea hyvää sulle!!!!


      • oinas -78
        skorpioni-78 kirjoitti:

        Taas jouduin palaamaan viestiketjussa taaksepäin, kun oli liian syvä hierarkia. Olisikohan jo viisasta vaihtaa sähköpostiosoitteita?? Mulla vaan sellainen ongelma, että osoitteessa on mun koko nimi, enkä välttämättä haluaisi sitä tänne kirjoittaa.

        Ajattelin kirjotella ja kysellä kuulumisia!!
        Meillä täällä kaikki ihan hyvin, vaikka kaksi viikkoa sitten koin pienen pelätyksen. Tuli vähän ruskeaa vuotoa. Onneksi tosi vähän. Niskapoimussa todettiin sikiöllä kaikki olevan kunnossa ja vuoto ehkä johtui lievästä tulehduksesta. Sain jotain rasvaa ja vuoto kyllä loppui heti alkuunsa. Niskaturvotuksia ei näkynyt. Verikoetta en edes huolinut, koska hormonihoidot voivat vääristää sen tulosta, enkä halua mennä turhaan lapsivesipunktioon. Nyt ensi viikolla tulossa eka lääkärin neuvola.

        Niin ja ultrassa kysyin lääkäriltä tuleeko uusi synnytystapa-arvio sitten kun on sen aika, kun ensimmäinen raskaus päättyi sektioon. ja kyllä sellainen tulee ja lantiokin sitten kuvataan, vaikka sektion syynä olikin lapsen tarjontavirhe.

        Olipa aika sepustus!! =) Kerrohan mitä teille kuuluu!!!!

        Mulla alko samana päivänä ruskeavuoto, kun viimeksi kirjotin tänne,ja on itseasiassa jatkunut siitä lähtien.
        Tämä vuoto on niin niukkaa, että sen juuri ja juuri huomaa, mutta silti pelottaa (vaikka mulla oli kyllä ekan raskauden aikaan ihan tummanruskeaa vuotoa.)Ei ole kiva vuotaa vaivalla alkuun saatetun raskauden aikana.


      • skorpioni-78
        oinas -78 kirjoitti:

        Mulla alko samana päivänä ruskeavuoto, kun viimeksi kirjotin tänne,ja on itseasiassa jatkunut siitä lähtien.
        Tämä vuoto on niin niukkaa, että sen juuri ja juuri huomaa, mutta silti pelottaa (vaikka mulla oli kyllä ekan raskauden aikaan ihan tummanruskeaa vuotoa.)Ei ole kiva vuotaa vaivalla alkuun saatetun raskauden aikana.

        Kuinkas paljon sulla niitä viikkoja jo on kasassa? Jos jatkuu kauan, ni oisko syytä katsastaa tilanne, ettei ole mitään tulehduksia tms??? Ei varmaan vauvalla hätää,jos ei kipuja ja vuoto niukkaa.


      • oinas -78
        skorpioni-78 kirjoitti:

        Kuinkas paljon sulla niitä viikkoja jo on kasassa? Jos jatkuu kauan, ni oisko syytä katsastaa tilanne, ettei ole mitään tulehduksia tms??? Ei varmaan vauvalla hätää,jos ei kipuja ja vuoto niukkaa.

        joo, ei ole tullut nyt käytettyä konetta kun meille tehtiin remppaa, ja nyt on hiiri kadoksissa, ja työtkin lopetin.
        Viikkoja on nyt 14 6 ja ruskeavuoto loppui jo ajat sitten, eikä se edes ollut ns.vuotoa, tai ainakin lääkäri sanoi niin.Kaikki kuitenkin on hyvin, kun rakenne ultrakin on tehty, eikä niskaturvotusta ollut.
        Kuinkas sulla menee? Onko sulla paljon nyt viikkoja?


      • skorpioni-78
        oinas -78 kirjoitti:

        joo, ei ole tullut nyt käytettyä konetta kun meille tehtiin remppaa, ja nyt on hiiri kadoksissa, ja työtkin lopetin.
        Viikkoja on nyt 14 6 ja ruskeavuoto loppui jo ajat sitten, eikä se edes ollut ns.vuotoa, tai ainakin lääkäri sanoi niin.Kaikki kuitenkin on hyvin, kun rakenne ultrakin on tehty, eikä niskaturvotusta ollut.
        Kuinkas sulla menee? Onko sulla paljon nyt viikkoja?

        Moikka!
        Tosi pitkä aika vierähtänyt edellisestä kirjoituksesta. Yritin vastata tuohon viimeiseen viestiisi ja jostain syystä palvelu kenkkuili, enkä päässyt tänne sivulle ollenkaan.
        No täällä elellään viikolla 19 5 ja kaikki ihan ok. Rakenneultra tulossa ensi viikolla. Eikä meilläkään mitään niskaturvotuksia tuossa niskapoimu-ultrassa ollut. Liikkeet tuntuu jo aika hyvin ja olikeastaan nyt ihan viimeisten päivien aikana ovat lisääntyneet. Satunnaisia liikkeitä olen tuntenut jo muutamia viikkoja.

        Painoakin onneksi kertynyt tässä raskaudessa kolme kiloa vähemmän kuin esikoista odottaessa. Ostin ekat potkaritkin jo ja ihan 50 senttiset.

        Hei kerrohan miten teillä menee!!!!!


      • skorpioni-78
        oinas -78 kirjoitti:

        joo, ei ole tullut nyt käytettyä konetta kun meille tehtiin remppaa, ja nyt on hiiri kadoksissa, ja työtkin lopetin.
        Viikkoja on nyt 14 6 ja ruskeavuoto loppui jo ajat sitten, eikä se edes ollut ns.vuotoa, tai ainakin lääkäri sanoi niin.Kaikki kuitenkin on hyvin, kun rakenne ultrakin on tehty, eikä niskaturvotusta ollut.
        Kuinkas sulla menee? Onko sulla paljon nyt viikkoja?

        Moikka!
        Tosi pitkä aika vierähtänyt edellisestä kirjoituksesta. Yritin vastata tuohon viimeiseen viestiisi ja jostain syystä palvelu kenkkuili, enkä päässyt tänne sivulle ollenkaan.
        No täällä elellään viikolla 19 5 ja kaikki ihan ok. Rakenneultra tulossa ensi viikolla. Eikä meilläkään mitään niskaturvotuksia tuossa niskapoimu-ultrassa ollut. Liikkeet tuntuu jo aika hyvin ja olikeastaan nyt ihan viimeisten päivien aikana ovat lisääntyneet. Satunnaisia liikkeitä olen tuntenut jo muutamia viikkoja.

        Painoakin onneksi kertynyt tässä raskaudessa kolme kiloa vähemmän kuin esikoista odottaessa. Ostin ekat potkaritkin jo ja ihan 50 senttiset.

        Hei kerrohan miten teillä menee!!!!!


      • oinas -78
        skorpioni-78 kirjoitti:

        Moikka!
        Tosi pitkä aika vierähtänyt edellisestä kirjoituksesta. Yritin vastata tuohon viimeiseen viestiisi ja jostain syystä palvelu kenkkuili, enkä päässyt tänne sivulle ollenkaan.
        No täällä elellään viikolla 19 5 ja kaikki ihan ok. Rakenneultra tulossa ensi viikolla. Eikä meilläkään mitään niskaturvotuksia tuossa niskapoimu-ultrassa ollut. Liikkeet tuntuu jo aika hyvin ja olikeastaan nyt ihan viimeisten päivien aikana ovat lisääntyneet. Satunnaisia liikkeitä olen tuntenut jo muutamia viikkoja.

        Painoakin onneksi kertynyt tässä raskaudessa kolme kiloa vähemmän kuin esikoista odottaessa. Ostin ekat potkaritkin jo ja ihan 50 senttiset.

        Hei kerrohan miten teillä menee!!!!!

        On joo vierähtänyt aikaa viime viestistä, mutta hyvin menee meilläkin.
        Vauva on vilkas, liikkuu paljon ja on hirveen rakas!Viikkoja on nyt 21.
        En tosiaan pääse koneelle enää kun harvoin, kun mies tarvitsee konetta työssäään, ja kun meillä on vaan tämä kannettava, mutta kyllä mä muistan käydä välillä vastaamassa.
        Ei muuta kun oikein hyvää odotusta teille ja seuraavaan kertaan.


    • sanoa EI !

      • Entä muilla

        Olisiko muilla vastaavia kokemuksia, kun tuo ketjun aloittajan karmaiseva kokemus? Aika äkkiähän ne tuolla sairaalassa tulevat (ihan yhdenkin ultran jälkeen jo alkuraskaudessa) siihen keskenmeno tulokseen; itselläkin kaksi kertaa kohtuullisen nopeaan tahtiin on jo keskenmeno kaavittu... Nyt taas sama tilanne edessä, joten mietityttää tuo erehtymisen mahdollisuus. Itsellä oli viime viikolla ultra vk 6 5 ja lääkäri olisi muitta mutkitta jo ryhtynyt tyhjentämään kohtua. Pyynnöstäni hän suostui odottamaan viikon, eli nyt viikolla 7 5 sitten uusi ultra. Hcg:t ovat nouseet hyvin, mutta hän kuittasi sen olankohautuksella vain ja sanoi että kyllä tuulimuna nostaa yhtälailla arvoja. Minulla myös erittäin runsaat raskausoireet; jopa pahoinvointiakin. Aikaisemmissa keskenmenoissa ei ole ollut näin runsaita oireita, joten kyllä tilanne mietityttää nyt - lääkäritkin ovat vain ihmisiä kuitenkin...


      • kokemusta on..
        Entä muilla kirjoitti:

        Olisiko muilla vastaavia kokemuksia, kun tuo ketjun aloittajan karmaiseva kokemus? Aika äkkiähän ne tuolla sairaalassa tulevat (ihan yhdenkin ultran jälkeen jo alkuraskaudessa) siihen keskenmeno tulokseen; itselläkin kaksi kertaa kohtuullisen nopeaan tahtiin on jo keskenmeno kaavittu... Nyt taas sama tilanne edessä, joten mietityttää tuo erehtymisen mahdollisuus. Itsellä oli viime viikolla ultra vk 6 5 ja lääkäri olisi muitta mutkitta jo ryhtynyt tyhjentämään kohtua. Pyynnöstäni hän suostui odottamaan viikon, eli nyt viikolla 7 5 sitten uusi ultra. Hcg:t ovat nouseet hyvin, mutta hän kuittasi sen olankohautuksella vain ja sanoi että kyllä tuulimuna nostaa yhtälailla arvoja. Minulla myös erittäin runsaat raskausoireet; jopa pahoinvointiakin. Aikaisemmissa keskenmenoissa ei ole ollut näin runsaita oireita, joten kyllä tilanne mietityttää nyt - lääkäritkin ovat vain ihmisiä kuitenkin...

        Eilen alkoi runsas vuoto. Menin heti päivystykseen ja siellä ne ottivat verikokeen ja tutkivat paikkani. Totesivat, että on keskenmeno. Tänään minun piti käydä naisten tautien kliniikalla katsomassa mikä on tilanne. Heti kun sinne pääsin, niin hoitaja sanoi, että sulla on nuo raskausarvot niin korkealla, et oot todennäköisesti raskaana. No, hoitaja kumminki teki samat tutkimukset minulle ja lisäksi ultrasi minut, ja näimme, että kas kummaa. Siellä on terveen näköinen vauva tulossa. Raskausviikkoja on 9 6. Ei muuta ku toivo elää.


    • josie 1234

      Ei voi muuta, kun itkeä. Ei ehkä olisi koskaan pitänyt tänne sivustoille tulla. Viime heinäkuussa sain keskenmenon ja sitten heti syys-lokakuun vaihteessa toisen. Molemmissa verenvuoto alkoi itsestään. Nyt olin uudelleen raskaana, ja minulla oli tasan 7 vko takana. Aikaisemmissa raskausoireet hävisivät heti, mutta tässä minulla oli rinnat arat ja nukuin 12 tuntia yöunia, väsytti niin paljon. Kävin lääkärissä, ja he sanoivat, että tämä on tuulimunaraskaus. Siellä ei näkynyt sikiötä eikä sydänääniä. Minulla oli koko ajan sellainen tunne, etten selvästi näe yhteistä tulevaisuutta tämän lapsen kanssa, mutta silti minulla oli hirvittävän vahva tunne siitä että kaikki on hyvin. En osaa sitä selittää. Olin aivan shokissa, kun lääkäri ilmoitti, että tämä pitää keskeyttää. Vielä eilen pyörittelin käsissäni noita tyhjennyspillereitä samalla nieleskelin itkuani. Mietin jo että vedän pillerit vessan pöntöstä alas. Ajattelin, että ei lääkärit voi olla väärässä. Voi kumpa minulla olisi ollut voimia lukea näitä aikaisemmin. Minulla on nyt suuren suuri tunne siitä että olen tehnyt jotain todella kamalaa. Rinnat ovat edelleen arat, vaikka tyhjennyslääke otettiin eilen. Olen vuotanut suuria hyytymiä ja jonkin kovan pienen palleron. Nyt juuri tuska on niin suuri, etten voi muuta kun itkeä. Mutta mikäli minulle vielä joskus raskaus suodaan, en suostu tyhjennykseen lääkkeitse, enkä kaavintaan enkä mihinkään muuhunkaan ennenkö raskausviikkoja on enemmän. Uskon keskenmenoon, jos kohtu on tyhjä ja vuodan verta, nyt jäi mietityttämään todella, koska en vuotanut mitään, raskauspussi oli tyhjä, mutta minulla oli kaikki oireet tallessa. VOI KAMALAA!!!!

      • älä syytä itseäsi

        Mutta ystävä hyvä, jos oli varmaa, että 7 viikkoa olisi pitänyt olla jo täynnä, niin ei siinä ole mitään mahdollisuutta, että raskaus ei olisi tuulimuna, jos kerran sikiötä ei löytynyt. Milloin teit positiivisen testin? Jos teit sen heti, kun kuukautisten olisi pitänyt alkaa ja se näytti positiivista, niin silloin varsinkaan ovulaatio ei ole voinut olla myöhässä (ja raskaus alummassa kuin luultiin), koska silloin testi ei olisi vielä ollut positiivinen. Se on aivan normaalia, että tuulimunaraskausdessa on normaalit raskausoireet, se on katsos vähän eri asia kuin esim. keskeytynyt keskenmeno. Keho tavallaan luulee olevansa raskaana ja raskaushormonitasotkin voivat olla hyvin korkealla huolimatta siitä, että mitään sikiötä ei ole. Minä sen tiedän, koska olen itse kokenut tuulimunaraskauden ja minulla oli myös ihan normaalit raskausoireet, enkä olisi osannut arvata mistään, että kyseessä on tuulimuna. Sitten viikolla 10 aloin vuotaa tuhruvuotoa ja ultralla selvisi, että tuulimunahan se.


    • josie 1234

      Näitä ihmisten juttuja kun lukee niin hieman mietityttää, että miksi joidenkin kohdalla odotetaan viikko, pari ja katsotaan tilanne uudelleen.. minun kanssani oltiin jotenkin niin "ehdottomia" eikä minulta edes kysytty haluanko odottaa paria viikkoa? Tuollaisessa tilanteessa sitä on niin lukossa ja kaikki keskittyminen menee siihen että pitää itseään kasassa. Miten osaisin edes ehdottaa tuollaista? Kyllä minä olen katkera. En tiedä kenelle. Kaikille. Myös itselleni. Minusta otettiin kokeitakin, ja minulle sanottiin vastaanotolla että kysy tuloksia ovatko ne ok. Minä soitin itku kurkussa ja kysyin olivatko ne ok. Olivat ne. Mitä se ok tarkoittaa? Minä en edes tiedä paljonko mikäkin arvo on ollut, ei minulle kukaan kertonut! Ei minulle kerrottu, että mitä sieltä otetaan ja mitä minkäkin arvon tulee olla. En minä ole osannut ottaa asiasta selvää, ennenkö nyt! Nyt voisin soittaa ja kysyä arvojani, mutta mitäs jos siellä on raskaushormonit näyttäneet normaalia viikkojen suhteen. En anna itselleni koskaan anteeksi. Ehkä olen vihainen itselleni, etten ole ollut tarpeeksi perillä ja vaikka olenkin niin olen ollut ihan sekaisin koko tuosta tapahtumasta. Koko elämä taas pysähtyi. Neljä vuotta ollaan lasta yritetty, ja kyllä se kalvaa jos jotain olisi ollut tehtävissä Kuulostan varmaan todella kamalalle, mutta niin on olokin!

      • älä syytä itseäsi

        Hei, mikset vastannut, milloin teit sen positiivisen testin? Sillä todella on merkitystä sen kannalta, onko raskaus ollut varmasti tuulimuna vai ei. Kun luulit, että seitsemän raskausviikkoa oli täynnä, niin kuinka paljon aiemmin olit sen testin tehnyt?

        Lisäksi kannattaisi nyt varmasti soittaa vielä kyseiselle lääkärille ja purkaa tätä asiaa, jotta ei jää mitään epäselvyyksiä. Kysyt häneltä kaikki ne kysymykset, mitkä mieltä kalvavat. Olet selvästikin nyt niin hädissäsi, ettet pysty ajattelemaan mitään muuta, kuin kuvittelemaan, että tuulimuna ei ollutkaan tuulimuna, vaikka hyvin todennäköisesti lääkärilä on ollut painavat ja varmat syyt keskeyttää raskaus. Sitä paitsi, raskaushormoniarvot voivat olla tuulimunaraskaudessa ihan normaalin raskauden kaltaiset, joten et sinä nyt sillä perusteella voi mitään päätellä. Ja lisäksi... jos ne juurikin vastaavat viikkoa seitsemän, mutta sikiötä ei näkynyt, niin sitten ainakin on tuulimuna kyseessä. Kerro nyt, milloin teit sen positiivisen testin suhteessa tuohon tuulimunan toteamiseen, niin tähän asiaan voi vielä jotain sanoakin.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      27
      1888
    2. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      128
      1874
    3. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      23
      1838
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      85
      1620
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      60
      1442
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      20
      1256
    7. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      37
      1153
    8. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      38
      1150
    9. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      11
      1148
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      10
      1127
    Aihe