Caliber-Laatuauto...?

A-katsastus

37

3024

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • mikä ?????

      Raidetangonpäät ovat nyt mitä ovat ja tarvikkeena saa perempia.

      Jeep Patriotissa ja Compass sama ongelma ja taitaa ne löytyä Cryslerin Voyagerista samat suunnittelun kukkaiset koska Ryslerin tarvikkeet käyvät ja ovat hiukan tukevampaa tekoa.

      Maahantuojaa ei moinen laatuero tunnu pätkääkään kiinnostavan.

      • mosse mikä mosse

        on tukevampi ne kryslerin osat, sehän oli toiseksi viimeinen


    • egadb<ea

      uskokoon joku noita aken listoja jos tahtoo, itse en niihin perusta mitn!

      Caliber ollu jo vuodesta 2007 alla, 65tkm ajettu ja eikä mitn vikaa!

      Ja jos caliberia olisi myyty jo yhtä paljon kuin jotain corollaa tai focusta, niin olisi sijoituskin "parempi" aken listalla...

      AKE on yksi rahasampo tässä yhteiskunnassa ja kuka siheen puuttuu, ei kukaan! Hinnat nousee ja sillä rahalla saadaan hienoja tilastoja ja kaikki katsastusmiehet katsastaa erilailla autot, toinen syynää jarrut paremmin kuin toinen ja yksi hakkaa pohjaan väkisin reiän!

      • Dodge, kestävä auto

        taidat olla yhtä yksinkertainen kuin autosi:
        ---
        Ja jos caliberia olisi myyty jo yhtä paljon kuin jotain corollaa tai focusta, niin olisi sijoituskin "parempi" aken listalla
        ----
        höpöhöpö sun juttujas!! Lista nääs kertoo moniko auto sadasta on reputtanut. Silloin on ihan sama vaikka myytyjä on 1000 tai 10000. Se on nääs prosenttilaskua. Opetetaan koulussa siinä kymmenvuotiaille.

        Vaikka toisaalta, sun viestisi voi tulkita myös niin että nyt ne harvat jotka on tuohon autoon päätyneet eivät osaa pitää autojaan vaan rikkovat ne. ja sijoitus paranisi jos ns. normaalit ihmisetkin olisivat haksahtaneet niihin ja niitä olisi myyty enemmän.

        Niin tai näin, yksinkertainen taidat olla.


    • ...

      Ihan paskaa taas nuo. Toisten katsastajien tilastot taas sitten näyttää ihan eri sijoituksia. Aina myös noissa vikoina jotkut kulutus osat, joten ihan itse aiheutettua yllättäen.

    • diidadii

      Et sitten ole lukenut esim Toyotan hämmästyttävän suurista takaisin kutsuista, kun on pitänyt tänne tulla ilkkumaan? Siinä voisi jo laatua kyseenalaistaa oikein tosissaan.

      Dodgella näitä ei ole ollut. Nää jotka on reputtanut, ovat ilmeisesti kaikki raidetankojen päistä johtuvia, sillä itsellä tuli juuri 75 000 km täyteen ja huollossa kertoivat, että ovat kaput. Ehkä kuluvat sitten herkemmin täällä maaseudun kuoppasilla hiekkateilä missä ajelen pääosin.

      Se, että auton osat kuluu ei tee autosta huonoa. Itse olen erittäin positiivisesti yllättynyt autosta, sillä mitään muita vikoja ei ole ollut.

      • Sutta ja sekundaa

        "Et sitten ole lukenut esim Toyotan hämmästyttävän suurista takaisin kutsuista, kun on pitänyt tänne tulla ilkkumaan? Siinä voisi jo laatua kyseenalaistaa oikein tosissaan.

        Dodgella näitä ei ole ollut."

        Herää kysymys, olisiko sittenkin pitänyt olla?

        Keskimääräiset ajokilometrit noilla 2006 ensirekisteröidyillä ja nyt katsastetuilla Kalimeeroilla on 59tkm eli ihan normaalit. Ei noilla kilometreillä pitäisi vielä vaihdella niveliä!

        Täyttä


    • kukukukukukukukuk

      Itse olen ajanut kohta 15tkm crd sxt mosalla ja olen enemmän kuin tyytyväinen autoon!

      Tähän mennessä ei ole ollut mitn vikaa, kuten ei pidäkkään olla ja kaikki toimii moitteetta, oli pakkasta 30 tai 3 niin kaikki toimii!
      Niin moni auto jäi kovilla pakkasilla paikoilleen tai hyytyi matkalle, mutta ei ainaskaan mun dötsi!

      En nyt väitä tai ole mikään "tosi jenkki fani" tai "merkki uskollinen", vaan tooodella pitkän harkinnan ja kymmenien koeajoen jälkeen(automyyjän painajainen) ostin elämäni ensimmäisen uuden auton ja sen piti olla nimen omaan kiisseli. Tilaa piti olla neljälle, pientä kulutusta, jonkin näkösiä varusteita ja jotain "näköä". Ja yksi ratkaisevimmista asioista oli se hinta! Tohon hintaan ja noilla varusteilla, varuste paketeilla, vanteilla ja renkailla ei kukaan pystynyt samaan kuin dodge!

      Toki jos minulla olisi optiot, osingot ja rahaa enemmän kuin tarpeeksi, niin totta helvetissä ostaisin jonku ison mersun, bemarin tai vaikka molemmat!! Mutta fakta on ettei "duunareilla" ketkä tienaa töillään rahan, ni ei ole valinnan varaa!

      20 vuotta sitten oli selvää kun osti renaultin, pösön, ooppelin tai fordin, ni jokainen "auto mies" tiesi mikä on merkki vika kaikissa... Nyt on ihan vitun sama mkä merkki keulalla on, se ei kerro koko totuutta... Niin paljon on osia ristissä ja toiselta lainattu ettei joka poika uskokkaan sitä. Pidän itseäni kohtalaisesti toimeentulevana ja minulla ei ole paljoa valinnan varaa millä ajan! Jos ei olisi dodgea ollut tarjolla, niin todennäköisesti olisin ostanut jonkun käytetyn volkkarin.

      Mutta oli miten oli, niin aina löytyy puolesta ja vastaan huutajia, itse koitan ja yritän olla siinä välissä ettei kopsahda omaan nilkkaan..

      Ja aina ei pidä uskoa/luottaa mitä lukee/kuulee, media ja tilastot on aina niitä "suuntaa antavia".

      • tankoo

        aikoinani aloitin viestin raidetangoista vuonna 2007,koska ekassa huollossa ,oli ainoastaan öljynvaihto ja autolla ajettu 1500 km vaihdettiin toisen puolen raidetanko ja silloin ihmettelin miten tämä on mahdollista,huolto päälikkö ei sanonut mitään.Toinen puoli vaihdettiin 15000 km ja silloin ihmettelin jälleen mikä mättää,mutta hesan autokeskus ei kommentoinut asiaa millään tavalla.Katsastus oli viime syksynä ja taasen vaihdettiin raidetangon pää ja kyselin Konalan autokeskuksesta vaihdetaanko näitä usein niin sanoivat ettei ole oikein kuulletkaan että näitä vaihdettaisi,en tiedä miksi eivät kertoneet,mutta kyllähän se on tosi asia että raidetangon päät ovat heikkoja caliberissä,muuten auto on toiminut hyvin.Mutta vahvistaa voisivat kyseistä osaa.Kyllä katsastusmies heti huomasi että väljä oli ja syytähän se osa on vaihtaa,ei siinä mitään,klappia oli renkaassa kun sitä heilutti.


      • SXT
        tankoo kirjoitti:

        aikoinani aloitin viestin raidetangoista vuonna 2007,koska ekassa huollossa ,oli ainoastaan öljynvaihto ja autolla ajettu 1500 km vaihdettiin toisen puolen raidetanko ja silloin ihmettelin miten tämä on mahdollista,huolto päälikkö ei sanonut mitään.Toinen puoli vaihdettiin 15000 km ja silloin ihmettelin jälleen mikä mättää,mutta hesan autokeskus ei kommentoinut asiaa millään tavalla.Katsastus oli viime syksynä ja taasen vaihdettiin raidetangon pää ja kyselin Konalan autokeskuksesta vaihdetaanko näitä usein niin sanoivat ettei ole oikein kuulletkaan että näitä vaihdettaisi,en tiedä miksi eivät kertoneet,mutta kyllähän se on tosi asia että raidetangon päät ovat heikkoja caliberissä,muuten auto on toiminut hyvin.Mutta vahvistaa voisivat kyseistä osaa.Kyllä katsastusmies heti huomasi että väljä oli ja syytähän se osa on vaihtaa,ei siinä mitään,klappia oli renkaassa kun sitä heilutti.

        Osta tarvikkeet maksavat puolet siitä "alkuperäisosasta" ja puolet vahvemmat rasvanipalla "MOOG" valmistajana ei ole mikään ihan tuntematon valmistaja.

        Löytyy US-Partsista.

        Kehuivat syksyllä että hyvin kuulemma kysyntää näillä raidetangonpäillä.

        Jokuhan puhuu potaskaa ettei olisi tyyppivika ja jokainen voi tahollaan sen miettiä kuka se mahtaa olla.


    • Dodgy

      Chrysler-pulju on vuosikausia tehnyt kaikkein epäluotettavimmat romut, mitä autoteollisuus on
      saanut aikaiseksi. Katsokaa vaikka AIVAN MITÄ TAHANSA tilastoa, oli se sitten AKE, ADAC tai joku muu!!!

      • ...

        Nyt on oikein asiantuntija:D Se jo todistaa tyhmyytesi ettet osaa tuijottaa kun jotain tilastoja, eikä niistä edes kaikki näytä sitä mitä luulet. En tiedä dodgesta mutta Chrysler on ainakin tullut todistettua laadukkaammaksi kuin monet saksalaiset ns. laatumerkit, mutta etpä sinä mitään sellaisista tiedä kun katkeran suomalaisen sisäänrakennettu ohjelmointi viestii että kaikki ameriikkalainen on saatanasta.


      • vehe
        ... kirjoitti:

        Nyt on oikein asiantuntija:D Se jo todistaa tyhmyytesi ettet osaa tuijottaa kun jotain tilastoja, eikä niistä edes kaikki näytä sitä mitä luulet. En tiedä dodgesta mutta Chrysler on ainakin tullut todistettua laadukkaammaksi kuin monet saksalaiset ns. laatumerkit, mutta etpä sinä mitään sellaisista tiedä kun katkeran suomalaisen sisäänrakennettu ohjelmointi viestii että kaikki ameriikkalainen on saatanasta.

        Etuvetoinen jenkkiauto.hehehehehehehehehehehehe............................


      • popeda on pop
        ... kirjoitti:

        Nyt on oikein asiantuntija:D Se jo todistaa tyhmyytesi ettet osaa tuijottaa kun jotain tilastoja, eikä niistä edes kaikki näytä sitä mitä luulet. En tiedä dodgesta mutta Chrysler on ainakin tullut todistettua laadukkaammaksi kuin monet saksalaiset ns. laatumerkit, mutta etpä sinä mitään sellaisista tiedä kun katkeran suomalaisen sisäänrakennettu ohjelmointi viestii että kaikki ameriikkalainen on saatanasta.

        Laadukkaita ovat kun saisi vain katsastuksesta läpi.


      • diidadii
        popeda on pop kirjoitti:

        Laadukkaita ovat kun saisi vain katsastuksesta läpi.

        Naurattaa nää hupiveikot eli pikkupojat tällä palstalla jotka puhuu autoista ihan kun ne niistä jotain tietäisi. Tässä tullut 50 vuotta autoiltua ja voin kertoa, että eri merkkkejä on kertynyt sinä aikana niin paljon, että nää pojut ei ole ole edes unta nähneet sellasista autoista. Jos vaikka nyt aloitetaan siitä, että kouluautona oli Borgward Isabella TS. Katsokaa netistä, niin tiedätte mistä puhutaan.

        Autot on kulutustavaraa ja joka autossa osat kuluu. Yhtään ei ole vielä tullut vastaan jossa näin ei olisi käynyt. Jossain paukahtaa jakopäänhihnat, kuten mun pösössä 20 tuhannen ja xantiassa 80 tuhannen kilometrin paikkeilla ihan omia aikojaan. Tämä tapahtui kummassakin autossa toistamiseen ennen aikojaan. Arvaatkaako maksoiko toisella kertaa, kun firmojen kanssa ei päästy sopuun korjaamisesta. Opeleista puhumattakaan. Niitä vikojahan ei olisi saanut olla koska huoltoväli ei ollut lähelläkään. Englsmannien ja italiaanojen sähkölaitteet ovat olleet ihan mitä sattuu taivaan ja maan väliltä. Kertomuksia kyllä riittäisi pitkäksi aikaa. Siihen nähden, että olen ajanut Caliberilla 75 tuhatta ja raidetankojen päät olivat kaput ja mitään muuta ei ole ollut, voin sanoa, että auto on pelannut kuin tyhjää vaan. katsastuskin meni kerralla läpi, koska olin ennakkoon tarkastuttanut autoni ennen sitä ja korjauttanut havaitun vian. Voihan sitä tietysti ajaa katsastukseen ja katsoa mitä setä sanoo. Tapansa kullakin. olisikohan parempi, että nää pojut kasvaa pikkasen ja ajelee hiukan muillakin autoilla kuin niillä tuonti- bemareilla, audeilla tai mersuilla? Turvallista matkaa kuitenkin.


      • raide...
        diidadii kirjoitti:

        Naurattaa nää hupiveikot eli pikkupojat tällä palstalla jotka puhuu autoista ihan kun ne niistä jotain tietäisi. Tässä tullut 50 vuotta autoiltua ja voin kertoa, että eri merkkkejä on kertynyt sinä aikana niin paljon, että nää pojut ei ole ole edes unta nähneet sellasista autoista. Jos vaikka nyt aloitetaan siitä, että kouluautona oli Borgward Isabella TS. Katsokaa netistä, niin tiedätte mistä puhutaan.

        Autot on kulutustavaraa ja joka autossa osat kuluu. Yhtään ei ole vielä tullut vastaan jossa näin ei olisi käynyt. Jossain paukahtaa jakopäänhihnat, kuten mun pösössä 20 tuhannen ja xantiassa 80 tuhannen kilometrin paikkeilla ihan omia aikojaan. Tämä tapahtui kummassakin autossa toistamiseen ennen aikojaan. Arvaatkaako maksoiko toisella kertaa, kun firmojen kanssa ei päästy sopuun korjaamisesta. Opeleista puhumattakaan. Niitä vikojahan ei olisi saanut olla koska huoltoväli ei ollut lähelläkään. Englsmannien ja italiaanojen sähkölaitteet ovat olleet ihan mitä sattuu taivaan ja maan väliltä. Kertomuksia kyllä riittäisi pitkäksi aikaa. Siihen nähden, että olen ajanut Caliberilla 75 tuhatta ja raidetankojen päät olivat kaput ja mitään muuta ei ole ollut, voin sanoa, että auto on pelannut kuin tyhjää vaan. katsastuskin meni kerralla läpi, koska olin ennakkoon tarkastuttanut autoni ennen sitä ja korjauttanut havaitun vian. Voihan sitä tietysti ajaa katsastukseen ja katsoa mitä setä sanoo. Tapansa kullakin. olisikohan parempi, että nää pojut kasvaa pikkasen ja ajelee hiukan muillakin autoilla kuin niillä tuonti- bemareilla, audeilla tai mersuilla? Turvallista matkaa kuitenkin.

        joo kyllähän jokaisessa on kuluvia osia ,muttei kyllä raidetangon päät saisi näin nopeasti mennä sököksi,elikä minulla on vaihdettu kolme kertaa ja ajettu 45000 km.ja ennakkoon huollossa känti ennen katsastusta ei kyllä mairittele dötsin omistajaa.


      • Calikka crd
        raide... kirjoitti:

        joo kyllähän jokaisessa on kuluvia osia ,muttei kyllä raidetangon päät saisi näin nopeasti mennä sököksi,elikä minulla on vaihdettu kolme kertaa ja ajettu 45000 km.ja ennakkoon huollossa känti ennen katsastusta ei kyllä mairittele dötsin omistajaa.

        Puolet suurempi
        http://www.aijaa.com/v.php?i=5947201.jpg

        Taitavat tuota Originaalia laittaa aina vain uudestaan sinne tankojenpäihin.

        Laitoin tämän jo kerran aikaisemmin tänne mutta kadonnut oudosti koko vastaus kuvan kera.
        Rasvanipalla tuo uusi joka ei ole kuvassa paikallaan.


      • samaaaaa
        Calikka crd kirjoitti:

        Puolet suurempi
        http://www.aijaa.com/v.php?i=5947201.jpg

        Taitavat tuota Originaalia laittaa aina vain uudestaan sinne tankojenpäihin.

        Laitoin tämän jo kerran aikaisemmin tänne mutta kadonnut oudosti koko vastaus kuvan kera.
        Rasvanipalla tuo uusi joka ei ole kuvassa paikallaan.

        jotenkin luulisi että joku autokeskuksen puolelta myös klueskeleepi tätä osastoa ja tietää että alkuperäinen raidetanko on susi ja ilmoitteleepi siitä eteen päin ja jotain tapahtuupi ja olisi pitänyt tapahtua,sillä varmaankin tänäänkin laitetaan alkuperäisiä huonoja raidetankoja autoon j ataasen vaihdetaan parin vuoden kuluttua uudestaan.että hei HALOO AUTOKESKUS.


      • Jeepissä samat päät
        samaaaaa kirjoitti:

        jotenkin luulisi että joku autokeskuksen puolelta myös klueskeleepi tätä osastoa ja tietää että alkuperäinen raidetanko on susi ja ilmoitteleepi siitä eteen päin ja jotain tapahtuupi ja olisi pitänyt tapahtua,sillä varmaankin tänäänkin laitetaan alkuperäisiä huonoja raidetankoja autoon j ataasen vaihdetaan parin vuoden kuluttua uudestaan.että hei HALOO AUTOKESKUS.

        Luulisi joku tai jotkut heräävän jos noita päitä vaihdellaan takuisiin urakalla, tarvikeosankin myyjä kehui syksyllä että menekki ihan kiitettävää ko, osilla.

        Outoa peliä silti mutta kiinnostus asiaan ihan omakohtaista.

        Takuu ummessa ja omat rahat pelissä, näillä vain mennään.

        Mukaillen "Vain tyhmä maksaa liikaa" ja mitäpäs P#sk#llaosalla tekee kun en omista sitä peltoakaan.


      • diidadii
        popeda on pop kirjoitti:

        Laadukkaita ovat kun saisi vain katsastuksesta läpi.

        Keväällä oli ensikatsastus. Vm 07 ja ajettu 79 tuhatta, Ensi katsastuksella läpi.
        Autot ovat kuin ihmiset. Toisissa on enemmän vikaa kuin toisissa.


    • Yksvaankaks

      ... kyllähän jo TL:n 30000 km testi osoitti millainen halpa tekele caliber on. Se on siis nk. Amerikan mosse, eikä muuksi muutu millään. Jo sisustus on niin halvan tuntuinen ja näköinen, kun vertaa eurooppaisiin autoihin, esim Citröen C5 jne.. Eli ihan samasta hintaluokasta löytyy kyllä selvästi parempia autoja esim Fiat Croma (hiukan vastaavan mallinen kuin caliber) on aivan toista maata sisustuksen ja muunkin laadun osalta.

      Ja sitten ne caliberin valot; semmoisia ei saisi Suomessa mielestäni edes myydä, niin huonot ne ovat! Eli tälläisistä uusista oikeista autoista ihan pohjanoteeraus cali on, ja sitä mikään selittely muuksi muuta.

      • ajanut tuolla?

        Pimeässä vai mihin mutuun tietosi valoista perustuu ihan tosi jos kerran osaat vänätä niin vastaa.

        Näkemisessä ole ollut mitään vaikeuksia silmälääkärilläkin voi käydä se vanheneminen edellyttää sitä.

        TL,hän on TM jälkeen nämä viisastenkivet joita tavataan korvat höyryssä.

        Ihan totta otappa uusi CRD calikka ja yritä samalla rahalla vastaavaa autoa ostaa niin voi tulla monta myönnytystä matkallesi.

        Käytettynä calikka edullinen ja eihän minkään auton osto voi olla sijoitus eli eipä ranskiksetkaan kovin hääppöstä vaihtostatusta omista.

        Harmaa Corilla / Anjovis ei todellakaan houkuta ja muut ovat japseista aika onnettomia.


      • Calimeeero
        ajanut tuolla? kirjoitti:

        Pimeässä vai mihin mutuun tietosi valoista perustuu ihan tosi jos kerran osaat vänätä niin vastaa.

        Näkemisessä ole ollut mitään vaikeuksia silmälääkärilläkin voi käydä se vanheneminen edellyttää sitä.

        TL,hän on TM jälkeen nämä viisastenkivet joita tavataan korvat höyryssä.

        Ihan totta otappa uusi CRD calikka ja yritä samalla rahalla vastaavaa autoa ostaa niin voi tulla monta myönnytystä matkallesi.

        Käytettynä calikka edullinen ja eihän minkään auton osto voi olla sijoitus eli eipä ranskiksetkaan kovin hääppöstä vaihtostatusta omista.

        Harmaa Corilla / Anjovis ei todellakaan houkuta ja muut ovat japseista aika onnettomia.

        todennäköisesti eniten Caliberiä arvostelevat eivät ole edes ajaneet ko:autoa,Kolme vuotta on tullut Calilla kurvailtua.
        Ihmettelen kovastiarvostelua muovisesta autosta ajan työkseni vuoden vanhaa Octaaviaa joka natisee ja kolisee joka kulmasta ja oma Cali ei edes kovilla pakkasilla narise edes koelaudasta.
        Ja olen juuri tilannut uuden calin.


      • SXT CVT
        Calimeeero kirjoitti:

        todennäköisesti eniten Caliberiä arvostelevat eivät ole edes ajaneet ko:autoa,Kolme vuotta on tullut Calilla kurvailtua.
        Ihmettelen kovastiarvostelua muovisesta autosta ajan työkseni vuoden vanhaa Octaaviaa joka natisee ja kolisee joka kulmasta ja oma Cali ei edes kovilla pakkasilla narise edes koelaudasta.
        Ja olen juuri tilannut uuden calin.

        2006:lla 80tkm takana eikä mitään vikaa. Pakkohan noita tilastojakin on vähän uskoa, mutta on kyllä ollut paras auto mitä minulla on ollut.


      • Hammurabies

        Citikka se vasta huono onkin. Vikaa vian perään. Parhaat ranskalaiset saa grilliltä. C5 on täynnä ongelma- pesäkkeitä. C5 syttyi viime talvena tuleen kun käsijarru hirtti kiinni ja kyseessä oli uusi auto. Totaalisen paska 4 lovinen,antiikkinen vaihdelaatikko jne.Älä hyvä poika nosta Citikkaa eurooppalaisten laatuautojen joukkoon. Peruutustutkan anturit aina jäässä jne. kaikki vikoja en muistakaan.Minulla oli työpaikan kautta 6 citroenia ( 2x XM, Xantia, Xsara Picasso ja 2 x C5 joista tuorein vm. 2008.


      • KoristeVaiKäyttö
        Hammurabies kirjoitti:

        Citikka se vasta huono onkin. Vikaa vian perään. Parhaat ranskalaiset saa grilliltä. C5 on täynnä ongelma- pesäkkeitä. C5 syttyi viime talvena tuleen kun käsijarru hirtti kiinni ja kyseessä oli uusi auto. Totaalisen paska 4 lovinen,antiikkinen vaihdelaatikko jne.Älä hyvä poika nosta Citikkaa eurooppalaisten laatuautojen joukkoon. Peruutustutkan anturit aina jäässä jne. kaikki vikoja en muistakaan.Minulla oli työpaikan kautta 6 citroenia ( 2x XM, Xantia, Xsara Picasso ja 2 x C5 joista tuorein vm. 2008.

        Kovilla pakkasilla, olisko ollu 25 - 28 pakkasta ja pakitin katoksesta ulos calimeerolla( 2tuntia lohko sisälämp.) ja ei mitn ongelmia, eikä edes kovemmillakaan pakkasilla.

        Naapurilla crv vm.2000-2005, ollu lohkossa mutta ei jostain syystä pyörittäny käyntiin vaikka akussa oli ihan hyvin virtaa.

        Anopilla renault laguna vuoden vanha diesel, oliko joku 1.5L diesel(?), kuitenki kovilla pakkasilla kaikki sähköt ihan sekasi, kaikki mittari valot ei edes syttyny käynnistäessä ja kytkin ei toiminu(???!??) Hinuri paikalle ja huollossa oli joku tiskiltä sanonu että nyt on auto ja kytkin lämmitetty valmiiksi... Takuuseen meni eikä oo sen jälkeen rellu temppuillu mutta varsinaista vikaa en tiedä mikä siellä oli "jäässä"

        Itellä 2009 CRD SXT eikä mitn ongelmia!

        En nyt väitä että dötsi kulkee maailman ääriin ilman vikoja, mutta heti kun joku auto saa jossain lehdessä/telkkarissa/tilastossa huonon arvosanan, ni heti on kaikki osottamassa sormella. Mutta ilolla voi jokainen huomata että kaikkien auto merkkien keskustelu sivuilla on jollain jotain vikaa, oli sitte mersu tai volvo, ni jollain on jotain vikaa!


      • Yksvaankaks
        ajanut tuolla? kirjoitti:

        Pimeässä vai mihin mutuun tietosi valoista perustuu ihan tosi jos kerran osaat vänätä niin vastaa.

        Näkemisessä ole ollut mitään vaikeuksia silmälääkärilläkin voi käydä se vanheneminen edellyttää sitä.

        TL,hän on TM jälkeen nämä viisastenkivet joita tavataan korvat höyryssä.

        Ihan totta otappa uusi CRD calikka ja yritä samalla rahalla vastaavaa autoa ostaa niin voi tulla monta myönnytystä matkallesi.

        Käytettynä calikka edullinen ja eihän minkään auton osto voi olla sijoitus eli eipä ranskiksetkaan kovin hääppöstä vaihtostatusta omista.

        Harmaa Corilla / Anjovis ei todellakaan houkuta ja muut ovat japseista aika onnettomia.

        ja niiden hyvyyden voi tarkistaa joko itse koeajolla tai vilkaisemalla esim TM:n valomittauksia. Caliberin pitkät näyttää nipinnapin esim Croma:n lyhyitä valoja pidemmälle. Puhumattakaan esim Skoda Suberbista, jonka lyhyillä näkee paremmin kuin calin pitkillä!! Olen nähnyt vain yhdessä jenkkiautossa kunnon valot, Chrysler 300C (jos on xenonit), niillä näkee.

        Eikä tämä ollut juttuni ydin vaan se, että koeajakaa autoa kunnolla ennen ostoa mm. pimeässä, kun Suomessa tuota pimeää riittää. Toki jokainen ottaa sen mistä tykkää, mutta amerikassa on omat halpis-mossensa kauppakassiksi, eikä se muuksi muutu... On toki AUTOJAKIN, vaikkapa Mustang... Sillä voisi itsekin ajella!


      • aika pitkälti
        Yksvaankaks kirjoitti:

        ja niiden hyvyyden voi tarkistaa joko itse koeajolla tai vilkaisemalla esim TM:n valomittauksia. Caliberin pitkät näyttää nipinnapin esim Croma:n lyhyitä valoja pidemmälle. Puhumattakaan esim Skoda Suberbista, jonka lyhyillä näkee paremmin kuin calin pitkillä!! Olen nähnyt vain yhdessä jenkkiautossa kunnon valot, Chrysler 300C (jos on xenonit), niillä näkee.

        Eikä tämä ollut juttuni ydin vaan se, että koeajakaa autoa kunnolla ennen ostoa mm. pimeässä, kun Suomessa tuota pimeää riittää. Toki jokainen ottaa sen mistä tykkää, mutta amerikassa on omat halpis-mossensa kauppakassiksi, eikä se muuksi muutu... On toki AUTOJAKIN, vaikkapa Mustang... Sillä voisi itsekin ajella!

        Mitäpä muuta tuon Caligan osto oli rahaa rajallisesti ja suht kelpo ja tilavakin auto piti saada.

        Makuasioistahan ei kiistellä mutta musse ei uusista yhtään kiinnosta vaan HEMI ja siitähän ei tingitä.

        Arvaat varmasti että ei kovin monta vaihtoehtoa ole ja nämä Coupe koriset ovat ihan kotikutoisesti hinnoiteltu aivan kuutamolle.(kiittäkäämme kotikutoisia tuojia)

        TM on ihan hyvää Huulilasin kera WC, lukemista tietysti jotkut tykkää näiden jutut ottaa ihan totena.

        Rengastestit ovat ihan sitä mitä voi arvata ennalta.

        Skokkeli ja Viat ollut ja en ihan hirmuja kehuja anna vaikka olisivat kuinka testivalioita.


      • JUUPELISJOOPELISJOO
        Yksvaankaks kirjoitti:

        ja niiden hyvyyden voi tarkistaa joko itse koeajolla tai vilkaisemalla esim TM:n valomittauksia. Caliberin pitkät näyttää nipinnapin esim Croma:n lyhyitä valoja pidemmälle. Puhumattakaan esim Skoda Suberbista, jonka lyhyillä näkee paremmin kuin calin pitkillä!! Olen nähnyt vain yhdessä jenkkiautossa kunnon valot, Chrysler 300C (jos on xenonit), niillä näkee.

        Eikä tämä ollut juttuni ydin vaan se, että koeajakaa autoa kunnolla ennen ostoa mm. pimeässä, kun Suomessa tuota pimeää riittää. Toki jokainen ottaa sen mistä tykkää, mutta amerikassa on omat halpis-mossensa kauppakassiksi, eikä se muuksi muutu... On toki AUTOJAKIN, vaikkapa Mustang... Sillä voisi itsekin ajella!

        Väität siis testien perusteella millä näkee...???? Hei haloo!!! Ite oon ajanu nyt 16tkm ja edelliset autot oli opel astra vm06, grand vojakkeri vm02 ja nyt caliber ja ihan loistavasti näkee!

        Suurin osaa kilsoista tulee moottoritiellä ja siellä huomaa kyllä ihan hyvin että caliberissa on ihan hyvät valot!

        Eli jos TM tai TUULILASI testaa ja toteaa että nokian talvi renkaat on aivan paskat ja huppista heikkaa kun oot käyttäny 10 vuotta nokialaisia ja kehunu niitä, mut nyt ne onki ihan paskat kun "testeissä" niin sanotaan... Niiiin perus median koukussa olevia....


      • diidadii
        Yksvaankaks kirjoitti:

        ja niiden hyvyyden voi tarkistaa joko itse koeajolla tai vilkaisemalla esim TM:n valomittauksia. Caliberin pitkät näyttää nipinnapin esim Croma:n lyhyitä valoja pidemmälle. Puhumattakaan esim Skoda Suberbista, jonka lyhyillä näkee paremmin kuin calin pitkillä!! Olen nähnyt vain yhdessä jenkkiautossa kunnon valot, Chrysler 300C (jos on xenonit), niillä näkee.

        Eikä tämä ollut juttuni ydin vaan se, että koeajakaa autoa kunnolla ennen ostoa mm. pimeässä, kun Suomessa tuota pimeää riittää. Toki jokainen ottaa sen mistä tykkää, mutta amerikassa on omat halpis-mossensa kauppakassiksi, eikä se muuksi muutu... On toki AUTOJAKIN, vaikkapa Mustang... Sillä voisi itsekin ajella!

        Auto Bild testasi autojen valot. Testissä 25 eri merkkkiä. Testissä löytyi 2 merkkiä jotka eivät häikäisseet vastaantulijaa valoillaan. Arvanet, että Caliber oli toinen. Kaikista muista lähti hajavaloa luvattoman paljon ei sallittuihin suuntiin. Caliberin valokuvio on aluksi kietämättä muista pikkeava, mutta kun sihen tottuu näkee oikein hyvin ajaa- Jos ei näe niin suosittelen optikolla käyntiä.

        Taidat kuulua siihen porukkaan joka posottelee sumuvalot päällä keskellä päivää kun ei näe muuten ajaa?


      • 19+87
        diidadii kirjoitti:

        Auto Bild testasi autojen valot. Testissä 25 eri merkkkiä. Testissä löytyi 2 merkkiä jotka eivät häikäisseet vastaantulijaa valoillaan. Arvanet, että Caliber oli toinen. Kaikista muista lähti hajavaloa luvattoman paljon ei sallittuihin suuntiin. Caliberin valokuvio on aluksi kietämättä muista pikkeava, mutta kun sihen tottuu näkee oikein hyvin ajaa- Jos ei näe niin suosittelen optikolla käyntiä.

        Taidat kuulua siihen porukkaan joka posottelee sumuvalot päällä keskellä päivää kun ei näe muuten ajaa?

        "auto Bild testasi autojen valot"... Joo, niinhän luin joskus auto bildistä sen testin, luen sitä lehteä muulloinkin, kun joku sitä meille töihin kahvihuoneeseen kantaa... Aina on "joku kova testi" siinä lehdessä, millon testataan kontin kokoa tai milloin kokeillaan ajaa puuhun... Mutta harmillisen usein ykkösenä komeilee VW, Skoda,Ford,Audi,Opel.... Ja japanialaiset on aina "jumbo sijoilla".

        Ja kyllä, omistan calimeron. Vuoden 2009 CRD, meidän perheessä kaikki siitä tykkää ja meno on tasaista ja mukavaa! Mutta silti en ymmärrä miksi joku voi sanoa niitä valoja huonoiksi??! Etenkin jos ei aja kyseisellä autolla tai ole edes ajanut!

        Tai sitten on käynyt perinteiset... On menty mummolaan ja pappa on ostanu uuden caliberin pihaan. Sillä käydään heittään lenkki syyskuun pimeänä iltana kun tie on märkä, sataa vettä ja tie on musta. Siinä sitten todetaan että ei edes pitkät näytä mitään! Mummolasta kotia lähtö hetkellä ollaan omassa autossa (olkoon se mikä merkki vaan) ja kas kummaa kun on yhtä pimeää mutta, tiet ovat kuivat, ei sada ja valot näyttää paljon paremmin kuin caliberissa!

        Ja onhan se niin että paljon kun on ihmisiä, niin monta on mieltäkin! Ja minun/meidän perheen mieli on se että caliber on hinta/laatu suhteeltaan todella HYVÄ auto.


    • calimeero

      Kyllä laatu kohta paranee, sillä Caliberit ruvetaan tekemään italialaisista laatu-osista!!!!

      • Mac Streng

        Hienoa sekalaista on tullut luettua v. 2008 2.0 SXTn omistajana. Välillä on naurattanut, välillä pistänyt kurstistamaan kulmia. Selkeästi on eri asia ajaako dieselillä vai bensalla. Itse ajan bensa-CVTllä ja nautin joka hetkestä. Jotkut sanovat, että se on kuminauhamaista menoa. Makuasia. Mielestäni Nissan on tehnyt hyvää työtä laatikon kanssa. Moottorissa Mercedes on tehnyt hyvää työtä venttiilien ohjauksen kanssa. Matkakulutus jää alle 7 litran. 20 cm maavara on herättänyt kateutta ns. citymaasturien omistajien piirissä. Tarkkailkaapa muuten paljonko se on muissa autoissa. Tänä talvena tämäkin on ollut aika relevantti asia. ESP toimii todella hienosti esikaupunkialueella "sitoen" perää reippaammin ajettaessa. Olen ollut todella tyytyväinen. Sisusta on muovista, todettakoon ja uusi vuoden 2010 mallisto korjannee asian. Onhan se kuitenkin helposti puhdistettava. Takaluukku on pieni, mutta toimii kun kaataa penkit kun sitä tilaa tarvitsee. Renkaat kannattaa valita tarkasti melun suhteen, äänieristys on hieman heikkoa. Tässä hetkessä tarjoaa ehkä eniten vastinetta rahallle.


      • Dodge on Mosse
        Mac Streng kirjoitti:

        Hienoa sekalaista on tullut luettua v. 2008 2.0 SXTn omistajana. Välillä on naurattanut, välillä pistänyt kurstistamaan kulmia. Selkeästi on eri asia ajaako dieselillä vai bensalla. Itse ajan bensa-CVTllä ja nautin joka hetkestä. Jotkut sanovat, että se on kuminauhamaista menoa. Makuasia. Mielestäni Nissan on tehnyt hyvää työtä laatikon kanssa. Moottorissa Mercedes on tehnyt hyvää työtä venttiilien ohjauksen kanssa. Matkakulutus jää alle 7 litran. 20 cm maavara on herättänyt kateutta ns. citymaasturien omistajien piirissä. Tarkkailkaapa muuten paljonko se on muissa autoissa. Tänä talvena tämäkin on ollut aika relevantti asia. ESP toimii todella hienosti esikaupunkialueella "sitoen" perää reippaammin ajettaessa. Olen ollut todella tyytyväinen. Sisusta on muovista, todettakoon ja uusi vuoden 2010 mallisto korjannee asian. Onhan se kuitenkin helposti puhdistettava. Takaluukku on pieni, mutta toimii kun kaataa penkit kun sitä tilaa tarvitsee. Renkaat kannattaa valita tarkasti melun suhteen, äänieristys on hieman heikkoa. Tässä hetkessä tarjoaa ehkä eniten vastinetta rahallle.

        Dodgea valmistetaan ainoastaa siksi ettei Chrysler olisi tilastojen huonoin auto. Kyllä sitä kaikkea paskaa suomalaisille myydään.


      • patepahvipää
        Dodge on Mosse kirjoitti:

        Dodgea valmistetaan ainoastaa siksi ettei Chrysler olisi tilastojen huonoin auto. Kyllä sitä kaikkea paskaa suomalaisille myydään.

        Mistä tiedät?


      • xerctvybuni

      • Urho KK
        xerctvybuni kirjoitti:

        http://www.a-katsastus.fi/Autolija-info/Documents/A-Katsastus_vikatilasto_2009.pdf

        Imppaava työtön toyotero provoilee täällä harvoina selvinä hetkinään kuvitellen muiden autojen
        haukkumisen tekevän omasta läpiruostuneesta moottorivikaisesta Toyopaskastaan ehjän.
        Mene vajakki toyotero rasvamaan moposi ketjuja että pääset Osuuskauppaan ostamaan
        pussikaljaa ja liimaa.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Nesteen bensapumput pois, tilalle latausasemat

      Näin se maailma muuttuu, kun Suomessakin liikenneasemat lopettavat polttoaineiden myynnin ja tarjoavat enää sähköä autoi
      Maailman menoa
      179
      1468
    2. Mietin sinua nainen

      Ikävöin sinua enemmän kuin voin myntää. Ajattelin et laitan sinulle viestriä (kirjoitin jo puhelimeen viestin) Sitten
      Ikävä
      55
      1012
    3. Härsilällä jännät paikat, saako hän 30 päiväsakkoa Rasmuksen tapauksesta

      Syyttäjä vaatii peräti kolmekymmentä päiväsakkoa Härsilälle, vaikka todistajan mukaan Rasmus aloitti nuhjaamisen, jossa
      Lapua
      63
      761
    4. Kyllä suoraan

      Sanottua vi.tu.taa. Miksi en toiminut silloin. Sama kun olisi heittänyt smagardin menemään.
      Ikävä
      35
      745
    5. Nainen, viime aikoina olen itkenyt sinua yhä useammin

      Niin kuin juuri äsken. Aamulla näin myös unta sinusta. Koskin unessa hiuksia päälaellasi, ja pyytelin sitä heti anteeksi
      Ikävä
      51
      697
    6. Voisitko nainen kertoa mulle

      Tykkäätkö sä musta, vai unohdanko koko jutun? Mä en viitti tulla sinne enää, ettei mua pidetä jonain vainoajana, ku sun
      Suhteet
      111
      690
    7. Ne alkaa aina yhdeltä

      jos mies et ole sattunut huomaamaan!
      Ikävä
      81
      669
    8. Haluan sinua mies

      Saat minut kuumaksi.
      Ikävä
      36
      654
    9. Voitaisiinko harjoitella rakas

      Näiden tekoa? 👶👶👶👶👶👶
      Ikävä
      70
      628
    10. Täällä iImenee vihamielisyys kristinuskoa kohtaan

      Ei taida sielunvaellus-/jälleensyntymisväellä olla omasta asiastaan mielekästä sanottavaa, kun pitää kiivaasti hyökätä e
      Hindulaisuus
      303
      597
    Aihe