irish wolfhound

douddeki

Kyselen vaan et sopisiko skotlanninhirvikoira kaksioon,rivitaloon asun yksin.
Voiko skotin kanssa harrastaa vesipelastusta ja vetoa en tarkoita et oikee harrastettas mut potkurin ja pulkan vetoa, eihän koira siitä rasitu?

11

339

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • nhjfj

      empt. luulisin että pulkkaa ja potkuria saa vedättää vasta kun pennun luusto on kehittyny siinä 1 vuoden ikäsenä.
      ja lisään vaan et skotti elää 10-14v?

      • jjkhjgkf

        vinttikoirissa ei oo mitäää järkee niit vaa jalostetaa kilpailuja ei niistä ole mihinkäääääääääääääääääääääääääääääääääääääääääääää!!!!!!!!!!!!!1


      • nfjf
        jjkhjgkf kirjoitti:

        vinttikoirissa ei oo mitäää järkee niit vaa jalostetaa kilpailuja ei niistä ole mihinkäääääääääääääääääääääääääääääääääääääääääääää!!!!!!!!!!!!!1

        mun mielest ei ainakaan oo kosk ne on luotettavia ja uskollisia eikä pelkopurioita!


      • nuffeli132
        nfjf kirjoitti:

        mun mielest ei ainakaan oo kosk ne on luotettavia ja uskollisia eikä pelkopurioita!

        onks toll skotilla pohja ja alluvillaa???
        ja kysyn samaa ku äskenekin voiks sillä harrastaa vesipelastusta?!


      • huik23
        nuffeli132 kirjoitti:

        onks toll skotilla pohja ja alluvillaa???
        ja kysyn samaa ku äskenekin voiks sillä harrastaa vesipelastusta?!

        en oo koskaa kuullu että kukaa harrastais pelastusta ei kait se mahotontakaa oo?


    • ota pois

      Kirjoitin tonne toiseen kyselyyn jo tällain:

      >>Ainakin irlanninsusikoiran olen tavannut vesipelastuskurssilla (jossa tosin itse en ollut mukana), ja se kilpaili jopa SM-luokissa asti. Oli kuulemma jopa valio. Joten miksipä ei tuo melkein saman lainen ja vain hiukan pienempi skottikin sopisi vesipelastukseen:-)

      Tuttuni whippetkin nauttii uimisesta, joten kyllä se polskuttelu vinttikoiriltakin pyyhkii:-)

      Ei kun kokeilemaan vepeä skotin kanssa, onnea jatkoon ja tulevaan elämään tämän komean rodun kanssa!>>

      Ja kyllä skotlanninhirvikoira voimakkaana vinttikoirana sopii myös taakkojen vetämiseen. Ainakin englanninvinttikoirasta tuli yhen vanhan Koiramme-lehden mukaan koirajuoksuvalio. Kaiken lisäksi vinttikoiria sanotaan erityisen voimakkaiksi roduiksi, ja niin ne ovatkin, jonka tiedän käytännöstä.

      Kevyestä rakenteestaan huolimatta vinttikoirat sopii raskaampiinkin töihin.

      Mut vasta koiran luuston kasvettua täysiin mittoihinsa sitä koiraa voi liikuttaa paljon ja kunnolla.

      Kyllä skotlanninhirvikoirakin on >>kymmenottelija>>. Mikään koirarotu ei ole täydellinen kaikessa koiratoiminnassa.

      Mutta skotlanninhirvikoira tarvitsee myös vapaana juoksentelua liikunnakseen.

      Hienoa kuulla, että joku hankkii koiran muuksikin kuin pelkäksi seuralaiseksi sohvalle. Useimpien koiraihmisten tulisi ottaa mallia sinun asenteestasi koira elättämiseen:-)

      • doukkedi

        Kiitos vastauksestasi!!!!!!!!!


    • Vinttarit ovat

      yleensä sisällä rauhallisia ja etupäässä makoilevat. Mutta vepeen skotista tuskin on. Se ei vaan yksinkertaisesti ole sen tyyppinen koira. Monilla isoilla vinttareilla ei ensinnäkään ole niin paljoa miellyttämisen halua että niistä saisi koulutettua vepe-koiraa. Esim. noutaminen käskystä on vaikeaa opettaa niille.

      • Chip munk

        oletko siis kokenut.....?


      • ota pois

        Kaikkea voi silti kokeilla.

        Vesipelastus sitä paitsi ei ole yhtä lailla kiinni koiran miellittämisenhalusta kuin toko. Vesipelastuksessa koira pääsee purkamaan energiaansa (koirathan nauttivat juuri liikunnasta) ja kyllä koira siinä myös oppii >>auttamaan>> ihmisiä.

        Sillä perusteella ei pidä tuomita toisen mielenkiintoista vaihtoehtoa, että kukaan ei ole sellaista vielä >>kokeillut>>. Ainakaan mitään haittaa koiraharrastuksista ei millekään koiraroduille ole, varsinkaan vesipelastuksesta, jossa koira sen opittuaan pääsee saamaan loistavaa liikuntaakin. Siinä koiran ei tarvitse koko ajan vain >>totella>>, vaan myös itse nauttia.

        Kyllä vinttikoiratkin osaavat uida ja totella.

        Ja aloittajalle, että anna mennä vain. Kaikkea pitää kokeilla:-)


      • doukkedi
        ota pois kirjoitti:

        Kaikkea voi silti kokeilla.

        Vesipelastus sitä paitsi ei ole yhtä lailla kiinni koiran miellittämisenhalusta kuin toko. Vesipelastuksessa koira pääsee purkamaan energiaansa (koirathan nauttivat juuri liikunnasta) ja kyllä koira siinä myös oppii >>auttamaan>> ihmisiä.

        Sillä perusteella ei pidä tuomita toisen mielenkiintoista vaihtoehtoa, että kukaan ei ole sellaista vielä >>kokeillut>>. Ainakaan mitään haittaa koiraharrastuksista ei millekään koiraroduille ole, varsinkaan vesipelastuksesta, jossa koira sen opittuaan pääsee saamaan loistavaa liikuntaakin. Siinä koiran ei tarvitse koko ajan vain >>totella>>, vaan myös itse nauttia.

        Kyllä vinttikoiratkin osaavat uida ja totella.

        Ja aloittajalle, että anna mennä vain. Kaikkea pitää kokeilla:-)

        (Edlleen) Kiitti vastauksestasi!!!!


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      66
      4633
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      14
      2259
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      25
      1784
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      12
      1518
    5. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      28
      1448
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1318
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      10
      1237
    8. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      13
      1146
    9. 23
      1092
    10. Martinasta kiva haastattelu Iltalehdessä

      Hyvän mielen haastattelu ja Martina kauniina ja raikkaan keväisenä kuvissa.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      291
      1014
    Aihe