Englantilainen filologia TRE

kysymyksiä.

Osaisiko joku vähän selventää millaisia kysymyksiä monivalintakokeessa tulee vastaan? Onko kompakysymyksiä?

Lisäksi, onko ihan välttämätöntä hankkia uudet versiot pääsykoekirjoista?

3

696

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ässämix

Kokeen ensimmäiseen osaan kuuluu idiomitesti ja luetun ymmärtäminen. Luetun ymmärtämisestä sen
      verran, että se on vähän erilainen kuin mihin on tottunut. Tekstiä lukiessa täytyy koko ajan skarppina,
      koska kysymykset ovat tyyliä "mikä olisi seuraava lause tai miten tämä jatkuu". Ways of Readingin kysymyk-
      set olivat soveltavia, kun taas Yulen kirja keskittyi enemmän käsitteisiin. Toivottavasti tää vähän auttoi!=)

• lefatique

Huh, onko täällä muita TREelle hakijoita? Olisi kiva kuulla, miten muilla menee.
      Kyllä nuo kirjat osaavatkin olla sitten puuduttavia. Tavallaan mielenkiintoisia totta kai, mutta kyllä nuo imee lukijasta kaikki mehut :o
      Toivottavasti muistiinpanojen tekeminen sitten vähän auttaisi ylläpitämään vireystasoa ja 1000 eri käsitteen muistamista.

Harmi, että Tampere ei julkaise englantilaisen filologian vanhoja pääsykokeita. Osaako joku kokeneempi, kenties jo sisään huitaissut sanoa, minkä tasoisia nuo kysymykset ovat? Monivalintoja kyllä, mutta ovatkohan kovin pikkuseikkoihin pureutuvia?

• panthera leo

Joo, onhan nuo kirjat hieman puuduttavia, mutta todellakin mielenkiintoisia ja asiat on ennestään jotenkin tuttuja enemmän tai vähemmän, mutta uudet käsitteet, jotka pitäisi jotenkin onnistua muistamaan, niin huhhuh. Pieni epätoivo on jossakin vaiheessa lukiessa aina iskenyt, että eihän näitä kaikkia voi millään muistaa, ja kun tosiaan Tampere ei julkaise niitä vanhoja pääsekokeita, niin ei sitten pääse tutustumaan minkälainen koe oikeen mahtaa olla kyseessä ja millainen asiakokonaisuuksien opetteleminen olisi pääsykokeessa pärjäämisen kannalta suotavaa. Ja tosiaan itse olen vasta saanut Yulen kirjan päätökseen ja aloitellut hiljattain Ways of Readingia, kun on tässä muutama muukin kirja mitkä pitäisi saada jotenkin opeteltua kesäkuun alkuun mennessä ja niitä olen lueskellut läpi :D Ja ainakin omalla kohdalla muistiinpanojen tekeminen auttaa: itse teen muistiinpanot sitten kun luen toista kertaa kirjat läpi, niin siinä näkee mitkä asiat ovat jääneet hyvin muistiin ja mitä pitäisi vielä kertailla. Kun tosiaan muistiinpanoja tehdessä käsitteitä ja muita joutuu prosessoimaan enemmän, että ne saa lyhyesti ja ytimekkäästi paperille ylös, niin ne tapaavat jäädä paremmin myös mieleen :)
        Lycka till! :)

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ensitreffit Jenni laukoo viinilasin ääressä suorat sanat Jyrkin aikeista: "Mä sanoin, että älä"

Voi ei… Mitä luulet: kestääkö Jennin ja Jyrkin avioliitto vai päättyykö eroon? Lue lisää: https://www.suomi24.fi/viihde
      Ensitreffit alttarilla
      21
      2656
    2. Ymmärrän paremmin kuin koskaan

Roikut kädessäni ja vedät puoleesi. Näen kuitenkin tämän kaiken lävitse ja kaikkien takia minun on tehtävä tämä. Päästän
      Tunteet
      29
      2282
    3. 148
      2254
    4. Hullu liikenteessä?

Mikä hullu pyörii kylillä jos jahti päällä? Näitä tosin kyllä riittää tällä kylällä.
      Kiuruvesi
      53
      2160
    5. Niina Lahtinen uudessa elämäntilanteessa - Kotiolot ovat muuttuneet merkittävästi: "Nyt on...!"

Niina, tanssejasi on riemukasta seurata, iso kiitos! Lue Niinan haastattelu: https://www.suomi24.fi/viihde/niina-lahti
      Suomalaiset julkkikset
      21
      1772
    6. Kun Venäjä on tasannut tilit Ukrainan kanssa, onko Suomi seuraava?

Mitä mieltä olette, onko Suomi seuraava, jonka kanssa Venäjä tasaa tilit? Ja voisiko sitä mitenkään estää? Esimerkiks
      NATO
      388
      1627
    7. Ano Turtiainen saa syytteet kansankiihoituksesta

Syytteitä on kolme ja niissä on kyse kirjoituksista, jotka hän on kansanedustaja-aikanaan julkaissut Twitter-tilillään
      Maailman menoa
      96
      1566
    8. Pyhäinpäivän aamua

Oikein hyvää huomenta ja rauhallista päivää. ❄️😊🥱☕❤️
      Ikävä
      290
      1454
    9. Kunta ostaa kivitipun

Kunnanjohtajan tuleva uusi ostokohde
      Lappajärvi
      133
      1408
    10. Varokaa! Lunta voi sataa kohta!

Vakava säävaroitus Lumisadevaroitus Satakunta, Uusimaa, Etelä-Karjala, Keski-Suomi, Etelä-Savo, Etelä-Pohjanmaa, Pohjanm
      Maailman menoa
      13
      1399
    Aihe