Josko täällä joku tietäisi saako perus komponentti-liitännällä tallennettua tv-ohjelmia tallentavan dvd:n kovalevylle? Itsellä noin 7 vuotta vanha Sonyn dvd-soitin ja sekä uusi Sonyn W5500-mallin telkkari, ja aikaisemmin olen käyttänyt vain Scarttia näiden välissä. Komponenttiliitännällä saa loistavan kuvan kun dvd:ltä katselee leffoja, mutta onko televisiossa mahdollista säätää komponenttilähtöä jotenkin? DVD:n ohjekirjassa mainitaan, että kahta liitäntää ei kannattaisi käyttää rinnakkain (komponentti scart).
DVD-tallennin liitännät
komponentti
7988
0Äänestä
Muut lukivat myös
Luetuimmat keskustelut
- Älä unohda minuaNainen ethän unohda minua. Asiat olisivat voineet mennä toisin, olisi vain pitänyt uskaltaa lähestyä sinua kun annoit siihen mahdollisuuden. Olen pettynyt itseeni, ja se kyllä närästää. Naiselle Mieheltä
- Pitäisikö Vantaa liittää Helsinkiin.Mitä mieltä olette asiasta?
- Eläkeikä nousee 70 vuoteen. Joudunko palaamaan työelämään?Nyt se on sitten päätetty, että eläkeikä Suomessa nostetaan 70 vuoteen. https://www.is.fi/politiikka/art-2000012324133.html Pääsin 67 vuotiaana eläkkeelle viime syksynä. Tarkoittaakohan tämä, että joudun palaamaan takai…
- Moi kulta😍Eikös se ollut marraskuuta kun se meidän "flirttailu" alkoi silloin vuosia sitten? tarkoitan lähinnä niitä pitkiä katseita 🤩☺️ Kohta on siis maata mullistavien katseiden vuosipäivä 😘🤭
- Perussuomalaiset nostamassa eläkeiän 70 vuoteenRiikka Purran johtama valtiovarainministeriö haluaa nostaa eläkeiän 70 vuoteen ja taloutta sopeutettaisiin ensi vaalikaudella 8–11 miljardilla eurolla. Perussuomalaisten johtama ministeriö ilmeisesti arvelee, että seits…
- Nyt on nytTurha miettiä menneitä tapahtumia. Niitä ei saa tekemättömäksi. Tärkeintä on mitä tekee nyt ja tulevaisuudessa. Korjausliikkeetkin voi tehdä jos niihin tuntee tarvetta. Paluu tulevaisuuteenkin voi olla mahdollinen jos v…
- Kadutko mies?Silloin kuin vielä yritin lähestyä, etkä tarttunut siihen. Asioista pitäisi voida aina keskustella.
- Kyllä mulla oli tunteita sua kohtaan,mutta voit syyttää ainoastaan itseäsi, että en tehnyt mitään asian eteen. Se on ihan turhaa sinun miettiä, että miksi.
- Onko tällainen kuvio teistä okOnko tällainen kuvio teidän mielestänne ihan normaali ja hyväksyttävä? Nainen seurustelee miehen kanssa, mutta pitää samaan aikaan läheistä yhteyttä toiseen mieheen kertomatta tälle toiselle, että on parisuhteessa. Tämä…
- Niin haluaisin sut nähdä ja jutella!🙂
- Tunnut niinKaukaiselta jo.
- Nyt kun kaikki on ohiToivon, että sulla menee hyvin ja pystyisin sinut kokonaan unohtamaan. Joskus on vaikeita hetkiä ja olen tosi pahoillani, miten sinua loukkasin ja loukkaan yhä. Se täytyy saada loppumaan.
- Pussaisitko mihinKohtaan?
- Hyvää huomentaEräälle Naiselle ❤️🩹
- Empaattiset ihmisetOnko empaattiset ihmiset, etenkin naiset antavaisempia, kun ns. tavikset? Kaverin puolesta kysyn Oisko niinku mahkui?
- Jos haluat viestin...Olen vielä tämän illan palstalla. Laita halutessasi vinkki, sinä komea keski-ikäinen mies 😗
- TTK-juontaja Veronica Verho lataa suorat sanat tatuointien arvostelijoille: "Mä toivoisin, että..."Veronica Verho juontaa Tanssii Tähtien Kanssa -ohjelmaa yhdessä Ernest Lawsonin kanssa. Yksi puhuttaneimmista aiheista on ollut, miten suosikkijuontajan näyttävät tatuoinnit sopivat ohjelman pukuohjeistukseen ja tullaa…
- Et nosta minua ylösOk ei se mitään. Vajoan syvempiin vesiin💔
- Tuntuu kuin olisin vaimosiSe on erikoista se.
- Tikusta asiaaMistä ihmeestä minä keksin sulle edes jotensakin järkevää asiaa parn lauseen verran... anna joku idea että kehtaan lähestyä. -töistä tuttu mies
Vastaukset 7
Vanhimmat
Jos vähän tutkailisit tv:si ominaisuuksia, niin saisit selville, että komponenttitulo on vain TULO. Siitä ei siis saa mitään ulos. Jos haluat tallentaa kuvaa tv:stä, niin se onnistuu vain scartin kautta. Hanki HDMI-liitännällä oleva digiboksi tai hdmi-liitännällä oleva dvd-kiintolevytallennin digivirittimellä.
Kiitokset suuresti tuosta informaatiosta. Eli käytän jatkossa sitten scarttia komponenttiliitännän rinnalla. HDMI tulee ajankohtaiseksi itselleni vasta sitten kun toivottavasti saadaan jonkinlainen versio tallentavasta blue-ray -laitteesta.
Katselen Blu Ray soittimella myös tavalliset DVD:t, sillä kuva skaalautuu kunnolla ja kuvan laatukin on parempi kuin scartin kautta tavallisella DVD-soittimella. Halvimmat Blu Ray -soittimet maksavat vähän päälle satasen ja leffoja saa jo alle kympillä. Jos vähänkin arvostat kunnollista kuvaa, niin Blu Ray on ihan OK jo nyt. Hankkimalla PS3 Blu Ray -leffojen katseluun tulee pelikone ikään kuin kaupan päälle;)
Eihän HD-kanavilta tallennettuja ohjelmia saa kopiointisuojauksellisista syistä siirrettyä edes tietokoneelle, joten bluray-tallenninta tuskin tulee koskaan markkinoille. Kaikki HD-korttilinkitykset ja HDCP-starndardit on kehitetty sen takia, että HD-kanavien kuvaa voi katsoa vain yhdellä laitteella kerralaan, eikä esim. HD-digiboksin kuvaa näe HD:na, ellei se ole kytketty HD-Ready -määritelmät täyttävään televisioon. Siis vaikka sinulla olisi 1920x1200 tietokoneen näyttö ja sopiva kaapeli (HDMI-DVI), kuva ei näy, ellei näyttö ole HD-hyväksytty ja tue HDCP-suojausta. Normaalitarkkuuksisten ohjelmien tallentamiseen riittää nyt ja HD-aikana joko dvd-tallennin tai digiboksi.
Joo, noitasuojaushommia en ole kunnolla tutkinut, mutta periaate noissa tallentimissa voisi olla esim. yhdistää nykyiset Blue-ray -soittimet ja HD-digiboksit yhdeksi laitteeksi.
Sony on tosin Japanissa kai julkaissut jo jonkinlaisia tallentavia Blu-ray-laitteita, joissa on ollut n. 300-500 gb kovalevyt. Hintaluokka taisi tosin olla jotain 1000 euron paikkeilla, joten tuolla hinnalla ei varmaan ihan hirveästi kysyntää näille olisi.
Toki voi tulla laitteita, joissa on Blu Ray soitin ja kovalevytallennin yhdessä. Olihan aikanaan DVD-soittimen ja kovalevytallentimenkin yhdistelmiä (tosin ei kovin monta). Tämä ei tarkoita, että voisi tallentaa Blu raylle. En ymmärrä miksi kukaan jäisi jotenkin odottamaan noita.
Miksi kukaan miettisi sitä, miten tallentaa jostain TV:stä. Tallennusta varten voi hankkia parilla kympillä digiboksin. Näin voi tallentaa RGB:nä, eikä tarvitse tyytyä komposiittiin. Ei myöskään ole rajoitettu samaan kanavaan, kuin mitä katsoo.