Hei!
Pakko nyt tännekin hieman kertoilla ja kysyä kokemuksia muilta naistenkin ihailemilta "audimiehiltä"... :)
Hankin käytetyn otsikossa mainitsemani auton pari viikkoa sitten ja autolla oli tuolloin ajettu n. 160tkm. No, pääsin ajelemaan "kiesillä" 5pvä ja sitten tuli vikaa. Ajossa ei mitään, mutta tyhjäkäynnillä huomasin, että auto tärisi ja moottori kävi epätasaisesti. Seuraavana päivänä auto jo ilmoitti keltaisella moottorihuomiovalolla.
Siitä sitten Laakkoselle testeriin ja ilmoitti nokka-akselin esikiristimen/ohjaimen häiriötä. Siellä nollasivat muistin ja kun auto siellä toimi moitteettomasti kehoittivat jatkamaan matkaa ja ottaa yhteyttä uudelleen jos jotain ilmenee. Seuraavana päivänä ilmeni. Nyt sitten auto pikahuoltoon ja siellä sitten tuomio testeristä:
- Nokka-akselin ja kampiakselin ajoitus väärä
- Kaikkiin sylintereihin sytytyshäiriö
Soittivat ja kertoivat huonot uutiset ja samalla totesivat ettei autolla uskalla ajaa. Ei tiedä mikä siis on hajonnut ennen kuin purkaa koko vaihteiston pois ja konetta hieman eteenpäin jotta pääsee käsiksi nokkaketjuun yms. (kyllä luitte oikein, nokkaketjulla ja se sijaitsee moottorin TAKAPUOLELLA). Hienoa! Kustannuksista ei vielä tietoa kun ei tiedetä lopullista vikaa, mutta arvio on 2000-5000 egen välillä...
No, onneksi auto oli hankkittu autoliikkeestä joten heidän piikkiinsä menee. Sääliksi käy kuitenkin heitäkin! Audin maahantuojalle soitin ja puhelimessa ollutta eukkoa ei kiinnostanut vittuakaan! Siis
vm. 2005 oleva A6 jolla ajettu 160tkm! Nyt sitten "huoltovapaa" nokkaketju tässä kunnossa.
Myyjäliike otti yhteyttä toiseen Autolaakkoseen Pieksamäelle jossa kertoivat, että heillä on ollut aivan samanlainen tapaus ja autosta oli mennyt kovalla pakkasella nokkaketjun kiristin/ohjain. Siitä oli murtunut pieni pala joka aiheutti ketjun väärän kireyden. Epäilivätkin, että tästä on tulossa jonkinlainen tyyppivika.
Kanattaa siis muuttaa etelän lämpöön A6:n kanssa jottei paikat murru pakkasesta. Ja tähän siis totean, että Etelä-Suomi EI riitä koska itse siellä asustelen! Toivotaan nyt ettei kovin monelle kyseisen paskan omistajalle tule samanlaista remonttia. Omissa rahoissa toi alkais jo tuntumaan!
Nyt tilanne on se, että auto on Audicenterillä Tallinnassa laitettavana. Pitäisi saada auto takaisin tämän viikon loppuun mennessä. Sitten saan tietää mikä lopullinen vika oli...
Näillä tunnelmilla... :)
Kommentteja?!?
Audi A6 2.4 V6 Avant 2005 perkele!!!
98
36492
Vastaukset
Sen verran selvinnyt tallinnanpojilta, että koko jakopää uusiks!
Rattaat kuulemma tehty niin halvasta/huonosta metallista, että rattaan piikit kulunut niin että syönyt ketjut (4kpl). Eli siis uudet rattaat ja ketjut laitettava... 160tkm ajetussa autossa! Uskomatonta!!!
Jos miettii, että monissa nokkahihnalla olevissa autoissa vaihtoväli on about 100tkm ja se vaihto nyt maksaa jonkunverran niin kannattaa kuitenkin valita tämä toimintatapa jos ketjuvetoisessa vaihdetaan kaikki 160tkm välein! Ja tosiaan tätähän ei helpota Audin päätös laittaa koko jakopää moottorin takaosaan, jolloin joudutaan vaihteisto yms. purkamaan että päästään edes kurkkaamaan koko mestaan.
Terveisin
Onnellinen Audimies- näitäkin?
Tämä VAG-dieselvaurio ei sitten liity kylmyyteen, ei muitakin moottorivaurioita on?
Maine on mennyt, ei voi mitään! - väärässä.
näitäkin? kirjoitti:
Tämä VAG-dieselvaurio ei sitten liity kylmyyteen, ei muitakin moottorivaurioita on?
Maine on mennyt, ei voi mitään!Sorry, olin väärässä. 2,4 V6 on bensakone.
Toisaalta, vielä pahempaa! - Asdfds
Itellä audi a6 3.0TDI 300 000 ajettu ja toimii moitteettomasti...
- RoksalaisSamu
Sinun vehkeesi on yksittäistapaus, joka vain vahvistaa säännön, että Audi on P.A.S.K.A.
- V90T8
Toki suurimmalla osalla, ei siis varmastikaan ihan kaikilla, se 300000 km ja paljon enemmänkin menee Audilla suunnilleen (tai jopa täysinkin) ongelmitta - kuten tosin yleensä muillakin saksalaismerkeillä tai vaikkapa Volvolla, yleensä varmaan jopa Fiatilla ja Alfa Romeollakin, miksei useimmiten Toyotalla tai Hondallakin, eli siis suunnilleen millä laitteella tahansa. Ajonautinnossa sen matkan aikana toki on eroa, mutta siitä "ongelmastahan" selviää ihan ilmaiseksi olemalla myöntämättä sitä...
Tietenkään sitä osaa omistajista, joilla oikeita eli vakavampia ongelmia osuu oman auton kohdalle, se vian mahdollinen harvinaisuuskaan ei paljoa auta, oli auto sitten mikä Volvo, Toyota tai Audi tahansa. Tietenkinhän Volvon tai Audin osat lienevät yleensä hieman arvokkaampia kuin joidenkin halpa-autojen, mutta lienevätkö sitten sitäkään esimerkiksi Alfaan verrattuna. - Anonyymi
No sittenhän sinä olet samalla viivalla Tojotistien kanssa kun niissä kuluu ja venyy jakoketju ja sen jälkeen jakopään rattaat....
- Anonyymi
RoksalaisSamu kirjoitti:
Sinun vehkeesi on yksittäistapaus, joka vain vahvistaa säännön, että Audi on P.A.S.K.A.
Ei paljoakaan aivotoiminta sua vaivaa 😂😂 Sanot samassa lauseessa että yksittäistapaus ja et Audi on paska. Paska sulla on housussas. Ehkäpä turhien merkkiuskovaisten turhia löpinöitä. Kaikki nuo on samaa paskaa, kun ne oikeat paskat sattuu kohalle eikä huolla kosliaan 👎 Jännä et mulla ollu liki kaikkia automerkkejä n 30kpl ja missää ei oo oollu ongelmia kun älyää vaa huolenpidon.
- Roosterinna
Jos ostit liikkeestä, niin ei pitäis olla mitään. Koko remppa menee liikkeen piikkiin. Mut jos yksityiseltä niin se on sitten morjens.
- z121111
2,4 V6:ssa ei ole ketjua vaan hihna! Olipa hyvä provo!!!Eikä Pieksämäen Laakkosella ole Audi huoltoa!!Siellä on pösö ja vw huolto!!Hoidata vaan sitä corollaa siellä Tallinnassa!
- auto sillä..
miten lie ihaileeko naiset jotain peltiä.No ei todell!ja toi auto merkki:-(.
Eikös wv huolto oo samaa konsernia..monen merkin huolto. - A6
Sattuu muuten olemaan Audi A6:ssa ketju.... Voi olla että jossain vanhemmassa mallissa ei ole, mutta ainakin tässä ns. uusikorimallisessa (2005 ja uudemmat) on ketju.... Ja minulla sama vika autossa... kustannusarvio oli samaa luokkaa 3000 - 5000 euroa.....
- liisa 32vee..
A6 kirjoitti:
Sattuu muuten olemaan Audi A6:ssa ketju.... Voi olla että jossain vanhemmassa mallissa ei ole, mutta ainakin tässä ns. uusikorimallisessa (2005 ja uudemmat) on ketju.... Ja minulla sama vika autossa... kustannusarvio oli samaa luokkaa 3000 - 5000 euroa.....
ja nyt puhun uusista asioista ton kys. auton ympärillä.
Ei naiset ihaile kerskureita.*Macho miehet* ajaa kunnon autoilla niillä kahdella mulla paremmalla merkillä,audista ei näy kuin takavalot.Suomessa autojen hinnat on eri kuin lähivaltioissa miksiköhän edelleen?suomi on takapajulaksi jäänyt kun muut on uudistuneet. - Anonyymi
A6 kirjoitti:
Sattuu muuten olemaan Audi A6:ssa ketju.... Voi olla että jossain vanhemmassa mallissa ei ole, mutta ainakin tässä ns. uusikorimallisessa (2005 ja uudemmat) on ketju.... Ja minulla sama vika autossa... kustannusarvio oli samaa luokkaa 3000 - 5000 euroa.....
Joo kyllä C6 korimallisessa on jo ketju 2.4 V6 24valve kun moottori BDW. C5 korimallisessa oli 2.4 V6 30valve joka on jakohihnalla. Mutta eipö ne nämä vesipäät tajua.
- A6
Mitä ko. remppa tuli Audicenterillä Tallinnassa maksamaan. Onko sinulla yhteystidot sinne. Minulla samanlainen auto ja sama vuosimallikin kuin sinulla. Vika täsmälleen sama, mutta remppa menee omasta budjetista, koska Audin maahantuoja ei ota asiasta mitään vastuuta.
Luulisi että jos mainostavat että jakopään ketju on ikuinen, eli kestää sen mitä auto on tehty kestämään, olisi jakopään ikä enemmän kuin viisi vuotta tämän hintaluokan autossa. Mutta näyttää että hinta ja laatu eivät todellakaan kulje käsikädessä.- ongelmia!
Minulle on kerrottu, että näissä 2000-luvulla markkinoille tulleissa 2,0 bensakoneissakin on ollut jakopään ongelmia!
- Anonyymi
ongelmia! kirjoitti:
Minulle on kerrottu, että näissä 2000-luvulla markkinoille tulleissa 2,0 bensakoneissakin on ollut jakopään ongelmia!
Onhan se ongelma kun joutuu 90tkm välein hihnaa vaihtamaan. Mieluummin sitä ei vaihtaisi koskaan.
- Vuoden ajellut
Viime torstaina auto ei lähtenyt enää käymään. Käynti on ollut ehkä aavistuksen epätasaista. Vuosimalli on 2005 ja sama 2.4 V6. Luulin ostaessani autossa olevan hihnan, mutta "ilokseni" siellä olikin ketju. Autoa avataan juuri, eikä vika ole ihan varma.
- ostin
Ostin itse tommosen Audi A6 2,4 litrasella V6 koneella ja tiesin jo valmiiksi tämän jakopää ongelman ja sen että jakopää remontin hinta on todella suolainen. Samoin kun tämän Multitronic vaihteiston tyyppivian, joka sekin kallis, mutta onnistuin löytämään yksilön johon molemmat rempat oli jo tehty (korjaamoiden kuitit oli näytillä). Auto oli jonkin verran "keltaisen pörssin" hintoja kalliimpi, mutta kun laskee mitä rempat maksaa niihin joissa ne vielä edessä, oli tämä varsinainen löytö. Nyt edessä huolettomat kilometrit näiden vikojen osalta ;-)
- säästö kiinnostaa
ostin kirjoitti:
Ostin itse tommosen Audi A6 2,4 litrasella V6 koneella ja tiesin jo valmiiksi tämän jakopää ongelman ja sen että jakopää remontin hinta on todella suolainen. Samoin kun tämän Multitronic vaihteiston tyyppivian, joka sekin kallis, mutta onnistuin löytämään yksilön johon molemmat rempat oli jo tehty (korjaamoiden kuitit oli näytillä). Auto oli jonkin verran "keltaisen pörssin" hintoja kalliimpi, mutta kun laskee mitä rempat maksaa niihin joissa ne vielä edessä, oli tämä varsinainen löytö. Nyt edessä huolettomat kilometrit näiden vikojen osalta ;-)
Pystyykö sillä ajaa?
- kukkaro kevenee
Aivan sama tyyppinen vika .... kuulema... Laahaimen pinat irronnut ja nokkaketju päässyt hyppäämään. Autolla ajettu 170 tkm ja just tuli huollosta jonka jälkeen oireet ilmeni. Laakkonen pitkitteli korjausta n. 1 kk ja lopuksi ilomitti että kuojaus arvio on n. 7-8 tuhatta euroa..... p...kele.
Täytyy kyllä osoittaa Laakkoselle ja Audeille ostokäyttäytymisellä mikä on jatkossa kantani heidän toiminta malliin. Kuulema ei kuulu niille että se mitä tapahtui ja sillä sipuli.- Nyt tyytyväinen!
Huonosti hoidetut huoltoasiat saivat ainakin minut karttamaan VAG-tuotteita!
- p
Mulle nappasi eilen sit sama homma ketju venynyt ja ei kun uutta vaihtamaan. Näin se ikuinen ketju kestää vaan 147000km ja 5 vuotta. Kustannus noin 4000 eskoa et revitään siitä. Huoltopäälikkö sanoi et jos öljyt vaihtais 15000km välein ongelmaa ei olisi.
- 100000km
Audi A6 2005 V6.
Meikäläisellä venyneen nokkaketjun vaihto tuli maksamaan 3500, vaihdettiin samalla kaikki ketjut, moottori piti ottaa veks ja auto oli pari viikkoa pajalla, on se hienoa olla ison audin omistaja. - DEKRAAAA......
ainahan voi lohduttautua sillä,että tämä A6 malli on saksalaisen DEKRA katsastustilaston kolmanneksi viattomin auto!! hahahahahhahaha...............
- OlliL
Piti ihan alkaa hakemaan netistä tietoa kun laitoin kesällä A4.sen 2.4 V6 koneella. Tuossa on kuitenkin BDV moottori jossa hammashihna 120000km vaihtovälillä.
Mä en vielä voi sanoa Audi laadusta tai laaduttomuudesta oikein mitään. Entisessä -99 BMW 523.sa oli ketju ja mittarissa 290000 eikä mitään ongelmia,kone muutenki kuin uus. Bemussa sensijaan korin saumaukset ruostuvat ja joistakin on farkuista on takaluukku ihan laho, samaa vikaa myös e-mersuissa. - autonero
Ihme ketju tämä. Tuo Audin jakopäähän on kestänyt juuri sen, mikä sille on suunniteltu eli 100 000 mailia. Se on melkein kaikkien autotehtaitten standardi ja sen sanotaan olevan auton ikä. Varmaan joillain markkinoilla on.
Ford on joskus oikein mainostenut,e ttä sen jossain mallissa suunnitteluparametrina oli ollut 120 000 mailin käyttöikä osille. Pitää olla melko puupää, että maksaa muutamaa tonnia enempää 160 000 ajetusta autosta - se on valmistajan käsityksen mukaan käyttöikänsä päässä.- Anonyymi
Mondeossa sama ketju jo 420tkm.
- no audi
siis audi on 160 000km ajettuna tiensä päässä..........................!!
- La
Juu, kannattaa vaan ymmärtää, että 160tkm on ihan hyvä suorite nykymoottorille.
Uusi moottori, ja taas mennään :) - ex-audimies
Mulla hajos muovinen vesipumppu pakkasilla A4:stä ja autolla oli ajettu vasta 70tkm. Oli ensimmäinen ja viimeinen paranneltu volkkari meikäläisellä. Nyt on BMW, jossa pumpun siivekkeet metallista eikä muovista!
- Sapettaa!
Ihan sama minullakin tuon a6:sen kanssa.. ketjun kiristin paskaksi ja kone myöskin sitä myöten..
Nyt riitti Audeilut! 145tkm mittarissa ja se oli siinä. - Audi On Susi
Mulla on viimeisen parin vuoden aikana ollut Audi merkkisessä "autossa" jatkuvasti vikaa erilaisten käyntihäiriöiden muodossa. Ongelmat alkoivat tai oikeastaan oli ennen 60000 km huoltoa. Vaihdelaatikko on toki vaihdettu aiemmin.
EGR- venttiiliä ja kaasuläppäkoteloa on putsattu muutama kerta kun karstaa on joka paikassa. Viimeisen putsauksen jälkeen tuli taas käyntihäiriöitä mutta nyt vika on jotain muuta. Pitänee nollata viat laittaa auto vaihtoon jonkun toisen murheeksi.
Sanon vaan että aika pskaa laatua ns. "premium"-valmistajalta. Eipä tule yhtään huono omatunto laittaa rakkine kierrätykseen. - Anonyymi
Paitti et bemarissa vesipumppu muovia alunperin 😂
- kallis kokemus
Joopati joo, ostakaa vaan niitä( huippu ) Audeja, jotka on vaan prändäämällä saatu tuntumaan muka laatu autoilta. Itsekkin uskoin tähän mainos-soopaan ja että pitikin ostaa A6 2,4 L koneella ja Multitronic vaihteistolla. Nyt jakopään- ja vaihteisto remontin jälkeen olen reilut 10 tuhatta euroa köyhempi, ja arvatkaa kuka erehtyi ostamaan auton yksityiseltä, eli omaan piikkiin meni. Oli muuten korjaamolle tulossa kolme muutakin Audia jakopää ongelman takia, mutta merkkiliikkeessä ei suostuttu myöntämään että kyseessä olisi tyyppivika, ihmettelen. Audillani oli ajettu 147tkm kun jakopää rikkoutui ja kun vaihteisto sekosi, niin kilsoja oli 162 tkm. Edellinen autoni Buick Park Avenue kutos koneella oli vaihtohetkellä ajettu jo 435 tkm ja mitään moottori ja vaihteisto ongelmia ei siinä ollut, vain pari niveltä alustaan ja jarru palat ja etulevyt vaihdoin, sekä pari olemattoman pientä sähkö häiriötä oli, mutta korjasin ne viat itse ja ei todellakaan maksanut paljoa. Ajelin Buickilla kuusi vuotta ja kun vertaa Audia ja jenkkiä, niin kyllä jenkki oli satakertaa parempi auto kuin Saksan tekele. Vertailin myös pelkkiä korjauskustannuksia ja Buickissa ne olivat n. 1800e/ 6v, ja Audissa n. 13500e/ 2,5v. Ei liene epäselvää että potuttaa Saksan tekeleen takia ja jenkkiä on tosi ikävä, elikkä taidan pistää vahingon kiertämään ja hankin jenkin tilalle.
- Anonyymi
Ameriikan autot ne vasta surkeita on kyllä riittää jatkuvaa korjausta en suosittele.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ameriikan autot ne vasta surkeita on kyllä riittää jatkuvaa korjausta en suosittele.
Jahas:) Nyt tuli asiantuntemusta.
- Audispray
Audi on onnistunut tekemään jakoketjun joka kestää yhtä pitkään kuin nissanin jakohihna. Eläköön saksalainen Audi laatu.
- Puhumattakoon
Nissanin ketjusta joka kestää ikuisesti. Eipä ole mitään iloa moottorista mikä sylkee öljyt pihalle ja jakopään remppa kuuluu lähinnä määräaikais huoltoon. Täysin luokatonta menoa.
Entäs vaihteisto. Kertakulutus hyödyke. - mikääneioleikuinen
Puhumattakoon kirjoitti:
Nissanin ketjusta joka kestää ikuisesti. Eipä ole mitään iloa moottorista mikä sylkee öljyt pihalle ja jakopään remppa kuuluu lähinnä määräaikais huoltoon. Täysin luokatonta menoa.
Entäs vaihteisto. Kertakulutus hyödyke.Asentajana aloin mielenkiinnosta lukea ketjua, tarkistappa tietosi nissanin jakoketjun ikuisesta kestosta, muutamaan primeraan on tullut puolimoottori vaihdettu jakoketjun katkeamisen seurauksen n. 150tkm ajettuja 2,0 koneissa on tätä vikaa 1,6 kestävämpi. Ja yhteen 170tkm ajettuu -00 primeraan olen vaihtanut vaihdelaatikon, manuaali.
- saas kattoo ny
Ihmiset siis ajelee 30000 km vaihtamatta öljyjä?
Näinkö se oli?
10000 km, tämä on auto Laakkosella Audi- asentajana tyskentelevän tutun ohje, ja enintään 2003 vuosimallia. Puhutaan siis a4 mallista. Itselläni on A4 1.8 t Q, juuri
penkitetty 224hv/353nm. Lähtee kuin rusakko makuulta.
Taitaa olla vähän niin, että aina kun tulee uusi kostruksio markkinoille, niin siinä on lastentauteja. Kannattaa siis katsoa sellainen konstruktio, jota on tehty muutamia vuosia. Esim. tämä Audi 1.8 T kone on ties kuinka monessa automerkissäkin jo ja vuosimalleissa.- Anonyymi
Tai sitten lehmä makuultaa.
- Anonyymi
Monenelaista vesipäistä vatipäätä sitä elää...30tkm samoilla öljyillä. Onko ne köyhiä?
- AUDITONNA PARAS OLLA
Paras neuvo Audien suhteen on se että ÄLYÄÄ PYSYÄ NIISTÄ KAUKANA, SÄÄSTÄT RAHAA NÄIN TURHILTA KONE JA LAATIKKO REMPOILTA.
- Kaikki kallis maksaa
Täällä myös kokemus vm.2005 Audi A6 2,4l V6 koneen ongelmasta. Eli tuttu on ostanut auton uutena liikkeestä ja sitä on huollettu säännöllisesti. Eli auton historia on siis ainakin tiedossa.
Kilometrejä oli n. 300 000 kun jakopää laukesi ja samalla kone solmuun. Tässä tapauksessa tehtiin niin että tilattiin saksasta uusi kone autoon ja kun kone oli vaihdettu, noutivat entisen pois. Eli ns. takuukorjattu kone.
Köyhtymistä tuossa tapahtui noin 4- 5000€ kun työn teki tuttu asentaja puoli-ilmaiseksi. Nyt on vuoden taasen toiminut moitteettomasti.
Itse päätin saman tien pysyä kaukana ainakin tuosta ketjulla olevasta 2,4 v6 koneesta.
- lottovoittoko
Itsellä sama auto malli ja vuosi (97tkm) ja sama ongelma kuin ekassa viestissä. VW auton arvio 7000euroa korjaamiseen. Kun lähdin asiaa selvittämään Laakkoselta joka myi auton käytettynä 2009 niin eivät olleet tulossa vastaan. Olivat tosin ihan asiallisia..Sitten löysin tämän artikkelin http://www.kuluttajavirasto.fi/autot/virhetilanteet/hakutulos.aspx?wordid=af0e0b8e-7b46-4352-8c8c-c04f3aaa654d ja lopulta päädyin maksamaan 3000euroa. eli ei ollut halpaa, mutta halvempaa kuin 7000e. Silti tuntuu, ettei kaikki ole oikein kun 3000euroa menee huonon tuotteen paikkailuun, mutta olipahan kuluttajavirastosta apua!
- Sähköjänis
Aina voisi olla vielä huonommin.
Kauhean paljon huonommin.
http://korjaamolla.blogspot.fi - eikös se ole niin,
että miehethän ne audimiehiä ihailee ja toisinkin päin?
- Tällä hetkellä
Itselläni on audi A4 vm 1997 ja myllynä toimii 2.4 V6 30v 125 KW (hihnakone) autom laatikko, jotka ei ole temppuilut oman ajojeni aikana mitään. Mittarissa on tällä hetkellä 361 000 ja siitä n. 20 000 tkm on tullut ajeltua ilman mitään ongelmaa. Mutta kysymys johon haluaisin varmaa faktaa että olenko oikeassa että samaa 2.4 170 hp. moottoria löytyy aina 2004 vuoden audeista ja 2005 vuonna tulee sitten se ketjukone?
- audia4tdi
joo. osta audi ulkomailta jossa oikea mittrilukema jotain 1.5miljoonaa niin onhan niitä ongelmia. itte ajan kyseisellä merkillä 20v eikä mitään häikkää, parhalla ajoin 530000km jolla ennestään jo 650000km vain männänrenkaat ja laakerit vaihtoon. nyt audi a4 2.0dti vm 2006 s.tronig ja PELLAAPI
- einari vaan
Itselläni se ainoa varmasti toimiva VAGin kone eli 1.9 tdi ja quattro manuaali A4 2003 . Olen ajanut jo 250tkm ja ei mitään ongelmia koko aikana! Kaveri osti uuden 2006 2.0 tdi koneella ja alle sadan tuhannen hajosi turbo, nokkaaskseli ja vaihteisto automaatti porsi 170tkm kohdalla , kulut laatikosta yli 6000€ ja lisäksi kaikenlaista muuta vikaa!
Uusissa 2009 --- audeissa kuulemma myös ruostumista , ainakin merkkiliikkeen tuttu työnjohtaja väitti jo niitä korjatun kymmeniä , uskomatonta laadun huononemista kun vielä liikkuu 90 mallisia Audi 100 malleja joissa ei ruostetta??
Eli hyvä neuvo lienee tuo että yli 2003 malleja ei kannata ostaa , pelkkiä ongelmia !!
Vaihdoin monen Lagunan jälkeen Audiin, ongelmat kasvoi ja kulut kasvoivat. Kunnon saksalaista ei saa kun berliinin yössä ja sekin takaapäin.
- Audimies
Audin tekninen etumatka konkretisoitui ja 160tkm ajetusta A3:sta venyi jakoketju.
Huollon hinnaksi tuli 5300e.- 12+7
Hahaaaa.A3:ssa ei ole koskaan ketjukonetta ollutkaan.
- jepjep3
12+7 kirjoitti:
Hahaaaa.A3:ssa ei ole koskaan ketjukonetta ollutkaan.
KETJUKONEITA ON KYLLÄ KOLMOSISSA.
- 12+3
jepjep3 kirjoitti:
KETJUKONEITA ON KYLLÄ KOLMOSISSA.
Kerro missä?
- sdftyuhj
12+3 kirjoitti:
Kerro missä?
Audi A3 3.2:ssa on ketjujakopää...
- Tsiiiisus
sdftyuhj kirjoitti:
Audi A3 3.2:ssa on ketjujakopää...
Kuten myös 1.8 tfsissä. Sama homma itsellä ketjun kanssa, tässä odottelen kustannusarviota korjaamolta kauhunsekaisin tuntein.
- Anonyymi
12+7 kirjoitti:
Hahaaaa.A3:ssa ei ole koskaan ketjukonetta ollutkaan.
ei helvetti näitä tietäjiä. missä vitun pottukuopassa sinäkin olet asunut?
- nykyään tyytyväinen
paskoja nämä on, onneksi älysin vaihtaa subaruun ;)
- kelli1
joo, ostin näitä palstoja lukeneelta aaakuutosen, joka oli tosi timmi veekuutonen.
Sain tosi halvalla tosi kovassa kunnossa oleva tykin. - Kierrän kaukaa
Ilmankos ne jenkit on täällä Suomessa niin verotettuja, että Suomipojan olis pakko ostaa sitä eurooppalaista rihkamansekundaa, missä osat tehty niin heikosta metallista, ettei ne voi pidemmän päälle kestää.
Joku salaliittohan tässä on.
Pikkasen on ollut Buickissa halvemmat ylläpitokulut, kuin mitä Audissa. - Antero28
Siis lukeekaa palstoja ennen auton ostamistesta, sieltä löytyy paljoo tietoa, esim C6 korimalille , bensalle on tuo 2.0 tfsi paljon halvempi ratkaisu, vaikka tfsi'n kanssa ki on ollu ongelmiä, mut ei tommosia 5-6 tonnin laskuja.
- Parasta lienee
pysyä kaukana koko Audista.. Ei laatuautossa saa esiintyä kyseisenlaisia vikoja lainkaan. Hankkikaa muutkin joku iso japanilainen niin säästytte paljolta harmilta.
- tre4gv343
Onkohan näissä sama paska kone kuin mersuissakin, vai onko tosiaan audin ja mersulla oma koneensa mutta kummassakin näitä jakopää ongelmia.
- pikkuvikaisia
Ihan omat keksinnöt on meseis ja audeis!
- nytJAainaAUDIMIES
mun pirssi A6 2.4 V6 -05 260tkm ajettu, perus kulutusosia vaan tarvinnu vaihdella, huolettomin auto mitä ollu!!
- Ollil1
Paitsi että sen koneen kans on aina se huoli ettei moottorista pääse öljy loppuun ja joka pidempää reissua varten muistettava käydä öljypönttö ostaan. Lisäksi se on laiska ja juoppo, kokemusta on kahesta 2.4 v6 moottorisesta.
- RahallaSaa
Audi A6 C6 2006: 10 te remontteihin alle 60tkm. Mm. Multitronic kokonaan uusiksi 7500e. Sähkövikaa, suutinta jne jne.
Audi A4 2004: Multitronic huolto 2x ja rahaa paloi noin 3000e.
En enää koskaan osta Audia kun BMW ja Mersu tekee oikeasti laatupelejä ja ovat lisäksi parempia kaikin tavoin (mm. ajo-ominaisuudet). Rahalla saa. - Niinon11
Joo osta vanhempi Audi alle vm. 2005 niin pelaa...:)
- täysinpaskaauto
No ei todellakaan mitään vanhempaa audiakaan.
Minulla oli juuri viime talven 1999 ja 1.8 bensalla ,öljyä menee ja syä bensaa talvella paöjon ja pientä viikaa on rajusti.
Palasin heti mersuun ja en koskaan tule audiin ,volkaarin ,tai skodan laitteisiin koskemaan sormellakaan.
Ne todellisuudessa romukasoja,jos niillä ajetaan niin kuin mersuilla.
Hullut edes yrittää rimpuilla noilla ja korjata ja korjata,voi sitä vian määrää vanhoissakin audeissa.
Ei todellakaan tule enäään koskaan vaikka antaisivat ikuisen takuun niin noihin en luota enään. - v6jahitot
Täällä sama hiton ongelma .
V-moottori on Veemäinen moottori oli merkki mikä vain .
180000km ja täysin loppu.
Vanha Toyota 850000 km eikä moottori edes ollut auki vain vesipummu uusittu.
Vieä afgaanit rulluttaa sillä , uutisissa oli esillä, sama lommo poskessa.
Mutta se oli suoralla nelosella 1,8
Eikä ollu ruuttakone eikä lampaadaakaan laikaan- Anonyymi
Toyota täysin munaton vehje eli ei mitään luonnetta.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Toyota täysin munaton vehje eli ei mitään luonnetta.
Ostapa 2.2 d4d niin huomaat luonteen...pahapäinen kun lohkokin menee paskaksi.
Tai kyllä naurattaa kun alkaa rapsattaa jakoketju...sitten vaihdellaan hammasrattaineen...
Kivasti ujeltaa tuommonen Tojotan viahdelaatikkokin kun vedellään vähnä asuntovaunua.
- Pasizka
Joopa joo. Ostin tollasen audi A6 2,4 ketjukoneella ja multitronic vaihteistolla vm.2005. Kilometrejä takana n. 217000 ja huoltokirja aukoton. Moottori ja vaihteisto toimivat moitteettomasti. Nyt kun olen lukenut nuo tarinat , niin eiku kiittimet ristiin. Olen kuullut että samat moottorin valmistajat käyttävät eri valmistajien osia (ketjut, rattaat ym.).joiden laatu vaihtelee suuresti. Onko tietoa?
- Ollil2
Savolaisittain sanoisin että saattaa kestää vielä sen 100t,tai olla kestämättä. Ikävä puoli noissa ketju/ multitronic vaurioissa on niiden mieletön hinta. Mua myös rupes ennenpitkää kyrsimään se hyväksytty vika eli öljynkulutus. Viimekädessä on kysymys arvovalinnoista, eli jos tahdot olla audimies niin joudut kyllä kaivamaan kuvetta syvältä ennemmin tai myöhemmin. Mä ite hylkäsin audit.
- Kilpailuta
Kannattaa kilpailuttaa huolellisesti Audin jakoketjuremontti...itse ostin liikkeestä, ketju rohahti kylmäkäynnistyksessä kaupanteosta heti seuraavana päivänä (koeajossa jo lämmin moottori). No siitä neuvottelemaan liikkeen kanssa...eivät suostuneet kustantamaan koko remonttia. Olin yhteydessä kuluttajasuojaneuvontaan ja perehdyin itse lainsäädäntöön. Sovittin liikkeen kanssa että teettävät kustannusarvion Audilla. Koska kustannusarvio oli niin suuri suhteessa kauppahintaan, ei liikettä velvoiteta kokonaiskorjaukseen. Sähköpostitse asiaa käsiteltiin ja koitin saada tuon kustannusarvion kirjallisena myyjältä mahdollisimman suurena -> koska ko. myyjä ei ollut tietoinen, että ovat velvollisia 50% kustannusarviosta hinnanhyvitykseen kauppahinnasta :) No teettivät kustannusarvion (5000-6000eur) Audilla ja suostuivat hyvittämään loppujen lopuksi hinnasta 2700euroa. Audi huolto teki keski Suomessa 4 päivän ketjuremontin hintaan 2500 euroa..kaiken kaikkiaan hyvin meni :)
- peruskauppakassi
Parempi vaihtoehto on ostaa karvalakkimallin wolkkari kuin joku Audi A6, wolkkari kun leviää niin remppa huomattavasti helpompi ja halvempi kuin Audin, mitä hienompi ja kalliimpi versio auto on niin sitä vaikeampi ja kalliimpi korjata ja ihmettelen suuresti miksi jotkut köyhät menee ostamaan jonkun uutena tajuttoman kalliin auton, varsinkin noissa ns lippulaivoissa tungettu tekniikkaa joka paikka niin täyteen että varmasti riittää korjattavaa ja rempassa menee päivä jo ennen kuin pääsee käsiksi itse korjattavaan kohteeseen.
Vielä 2000 luvun alussa tavistallaajat ajoivat peruskarvalakkiautoilla, nykyään ei ole enää teinicorollaa liikenteessä vaan teineilläkin isot Bemarit ja Audit sekä mersut ja sitten riittää murheita. - AUDI
Jos teillä ei ole varaa ajella audilla niin ostakaa ladat
- Anonyymi
Ja jos ei ole varaa ajaa tojolla niin ostakaa audi
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ja jos ei ole varaa ajaa tojolla niin ostakaa audi
JOs pitää ajella joka päivä ostakaa 1990-2000 luvun Skoda
- katsellaanyhdessä
Nyt on tässä ketjussa jo niin paljon viallisia moottoreita, että lähettäkää kuvat niistä tänne palstalle.
Nykyään kaikki kuvataan, joten kuvien saanti ei pitäisi olla ongelma.
Katsellaan niitä täällä yhdessä ja ihmetellään moottorien heikkoutta.
Kymmeniä pitäisi tulla, jos jutut pitää paikkansa. - Anonyymi
Bemarin M52/m54 2.5l bensakutosilla ajellaan vain muutamilla apulaitepuolen pikkuvioilla miljoona ja vie bensaakin pari litraa vähemmän kuin Vagin 2.4l koneet.
Nämä bemun kutoset ovat osoittautuneet moottoreina lähes ikiliikkujiksi ja mistään ketjuvioista ei ole merkkiäkään (neloskoneissa sitten enemmänkin, mutta se onkin jo toinen juttu).- Anonyymi
Jaa, missäs noita miljoonan ajettuja bemareita sitten on näytillä kun ei ole missään tullut vastaan.
- Anonyymi
M50 alkaen minusta jo hyviä moottoreita. Ihan uusimmat todella paskoja.
- Anonyymi
Miksi te sitten ostatte niitä Audin romuja jotka ovat niin huonoja ?Ei kannata laittaa rahojaan moiseen rinkulamosseen.
- Anonyymi
Romu.
- Anonyymi
Voi jumalauta, 300 000 kilometriä ajetussa autossa on joku vika, onpa erikoista, autohan on siis ihan paska. Auton kymmenentenä omistajana minä tämän nyt keksin. Kaikki muut autot ovat helvetin paljon parempia, Toyota, Kia , BMW, Ferrari ja Lamborghini ovat paljon parempia kuin Audi. Erityisesti kaksi ensimmäistä merkkiä. Kahta viimeistä merkkiä olen ajanut paljon, erityisesti öisin. Lippalakkinikin on ihan helvetin hieno, Tatuoitu vartaloni se vasta hieno onkin, se takaa, että olen autoalan asiantuntija ja siitäkin syystä tiedän että rinkulamosse ei ole tietenkään hyvä, meikäläisille sopiva auto.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Voi jumalauta, 300 000 kilometriä ajetussa autossa on joku vika, onpa erikoista, autohan on siis ihan paska. Auton kymmenentenä omistajana minä tämän nyt keksin. Kaikki muut autot ovat helvetin paljon parempia, Toyota, Kia , BMW, Ferrari ja Lamborghini ovat paljon parempia kuin Audi. Erityisesti kaksi ensimmäistä merkkiä. Kahta viimeistä merkkiä olen ajanut paljon, erityisesti öisin. Lippalakkinikin on ihan helvetin hieno, Tatuoitu vartaloni se vasta hieno onkin, se takaa, että olen autoalan asiantuntija ja siitäkin syystä tiedän että rinkulamosse ei ole tietenkään hyvä, meikäläisille sopiva auto.
Oikea Venäläinen Mosse on hyvä ! Audi ei ole hyvä!!
- Anonyymi
Ihmettelen kauhiasti näitä audi 2.4 mollaajia ite oon ajannu 273 tuhatta vm 2006 ei mitään vikaa muuta ku normaali kulumista jarrut ynms automaattilaatikko jess.
- Anonyymi
Moi kaikille.Itsellä 22 vuotta vanha audi a6 2.4 v6 aut..Kilsoja 225000km Ainoastaan jakopääremontti 150000km kohdalla ja öljynvaihto 15000km välein. Automaattilaatikossa alkuperäiset öljyt.Olen ollut erittäin tyytyväinen audiini.Ostin myös kaksi vuotta vanhan audi a6 avant 3.0 v6 quatron 180000km ajetun.Ajoin sillä 3.5vuotta ja jarrupalat vaihdoin.Kaksi Audia ,erittäin tyytyväinen molempiin!
- Anonyymi
Noi 20 vuotta vanhat onkin vielä toimivia laitteita.
Kun ruvettiin kiristämään pakokaasupäästöjä, menikin moottorit sellaisiksi että ne voipi laueta koska vaan tai vie öljyä aivan tolkuttomia määriä. Ei silti, ei tuo audin ongelma pelkstään ole, monella valmistajalla, etenkin bensakoneet meni vuoden 2007 paikkeilla viimeistään sellaisiksi.
- Anonyymi
Audi rinkelimosse eli olympiaifa.
- Anonyymi
Hitto, sun täytyy tosiaan olla ruma, jos saat naisia vain auton perusteella :D
- Anonyymi
Ainoa Audin hyvä moottori on vanhempi 1.8 T, vuoteen 2006 asti (ei siis TFSI). No ok, 4,2 FSI on myös hyvä.
Kauheaa kuraa niin bensat, dieselit, kuin jopa sähkövermeetkin. Siihen vielä multitronic ja stronic (DSG) vaihteisto-ongelmat ja ymmärtää pysyä erossa.- Anonyymi
Miks ihmeessä Jengi ostaa näitä Audin rotteloita kuitenkin ? Vikaa vikaa ja vikaa.
- Anonyymi
1,8 T on vielä 2010 asti ainakin
- Anonyymi
Mihin tarvitaan v6 kun voi ajaa suoranelosella huolettomia kilometrejä
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Theermannilla kulkee!
Vouti vie kaiken mikä mieheltä irti lähtee ja palstan naiset syyttävät tilanteesta kilpaa eri naisia. Miehellä on elämän1137400- 495541
Esivaihdevuodet, menopaussi
https://www.pihlajalinna.fi/palvelut/yksityisasiakkaat/terveys/esivaihdevuodet-eli-premenopaussi Täällä kun puhutaan pa603070Tänään taas tuli pari-kolme juttua
Jotka niin mielelläni jakaisin sun kanssa. Niin paljon elämää jaettavana ja niin selkeä paikka sinulle. Mutta ymmärrän72573Kuhmo tekisi perässä
Lomauttakaa kaupungin talolta turhat lattiankuluttajat pois, kuten naapuripitäjä101588Suomi julkaisi varautumisoppaan
Että sellanen tappaus. Kun kriisitilanne iskee, niin on mentävä nettiin ja luettava ohjeet suomi.fi -sivuilta. Onkohan j2001427Olen jälleen pahoillani
Harjoittamastani henkisestä väkivallasta palstan välityksellä. Kyllä ne voi vaikuttaa jotenkin mieleen, vaikka ei itsell931119Ukraina sai luvan vastata ohjuksin Venäjän lueelle
Mediatietojen mukaan Yhdysvallat on antanut Ukrainalle luvan iskeä pitkän kantaman ohjuksilla Venäjälle. Ylen kirjeenvai3251067Miksi putin ei valinnut ensimmäiseksi kohteekseen Suomea?
Olisiko ollut sittenkin helpompi kohde?2441037Oot vaan niin hellä
Ja lämmin luonteeltasi, että rakastan sitä yli kaiken. Oot ehkä tietämättäsi auttanut mua todella paljon. Auttaisit tämä30926