Ei veneily ole kallista. Ensi kesänäkin ajelen polttoöljyllä (0,66€/l) ja scanian suora 110 kone murisee.
Polttoöljyä olen käyttänyt mersu 220 vuodesta 2001 alkaen ja säästänyt pian varmaan kymppitonnin.
Polttoöljyllä vaan ja halpaa on!
30
2825
Vastaukset
- drgsdrgsdfsd
Sehän fixu mies on. Ilmeisen rahoissa kun ajelee niinkin komialla koslalla kuin 220. Onko 70 vai aikaista 80 lukua tuo sinun autos.
Ota pilleri- =mersumiehet
Vanhin 220 Mersu on 1999 valmistettu.
- kyöösti
=mersumiehet kirjoitti:
Vanhin 220 Mersu on 1999 valmistettu.
220 diisel mersui valmistettii 70- ja 80-luvuil. sekä pystylamppu- että 123-koreis. valitettavast. miun veljeil ol semmoset. tukholmas.
- löpötin
Viimme kesänä tuli ajettua tankki melkein tyhjäksi vanhasta pö:stä, joten tämä kesä on hyvä aloittaa tankki puolillaan "vanhaa" pö:tä. Kaikki kuititkin on tallella.
- Laillisella ajava
koska meille muille laillisella polttoaineella ajaville voi tulla nyt tehostettuja turhia tarkastuksia kun kehut kuinka halvalla saat ajettua, ja miksi yleensäkään tuollaista toimintaa pitää kehuskella julkisesti??? eikö sinulla ole muuta elämää?
- niin taas?
Mitä on sun tapauksessasi laillisuus?
Klubilla oli syksyllä aisasta puhetta. Kukaan ei ollut joutunut koko kesänä polttoainesyyniin. Sellaista valvontaa. - Löpönassu.
niin taas? kirjoitti:
Mitä on sun tapauksessasi laillisuus?
Klubilla oli syksyllä aisasta puhetta. Kukaan ei ollut joutunut koko kesänä polttoainesyyniin. Sellaista valvontaa.Aivan mutta jos muistelet, viimekesä oli vielä sormienvälistä katselua mutta ensi kesä ei olekkaan.
Tämä viestitettiin valvovilta viran omaisilta, että ajele sinä vaan halvalla löpöllä ja nauti niin tanasti.
Minä käytän bensaa ja viihdyn silti vesillä :) - tallella
Löpönassu. kirjoitti:
Aivan mutta jos muistelet, viimekesä oli vielä sormienvälistä katselua mutta ensi kesä ei olekkaan.
Tämä viestitettiin valvovilta viran omaisilta, että ajele sinä vaan halvalla löpöllä ja nauti niin tanasti.
Minä käytän bensaa ja viihdyn silti vesillä :)ei mitään hätää, ja viime kesänä ei tullut veneiltyä. ai valvontaa? ajetaan sitten alle puolen seoksella
- Kuitit tallessa:)
tallella kirjoitti:
ei mitään hätää, ja viime kesänä ei tullut veneiltyä. ai valvontaa? ajetaan sitten alle puolen seoksella
Noilla sinun kuiteilla virkavalta pyhkii takapuolensa ensi kesänä. Meinaatko ihan hölmöna pitää virkavaltaa tuolla itä moraalillasi ?.
- jep-1
tallella kirjoitti:
ei mitään hätää, ja viime kesänä ei tullut veneiltyä. ai valvontaa? ajetaan sitten alle puolen seoksella
Uudessa tupaöljyssä ja moottoripoltto-öljyssä on kuulema eri väriaine kun
ennen lakimuutosta, joten käry käy, jos lantrailee puolitankillisia uudesta verottomasta. - Kalevi M
Kuitit tallessa:) kirjoitti:
Noilla sinun kuiteilla virkavalta pyhkii takapuolensa ensi kesänä. Meinaatko ihan hölmöna pitää virkavaltaa tuolla itä moraalillasi ?.
Ensinnäkin viimme kesänä saattoi joiltakin asemilta saada paljonkin polttoäljyä dieselin seassa (tietenkin dieselin hintaan)
Toiseksee ainakin meillä tuli ajotunteja tuollainen 50h ja polttoainetta kului n 200l mikä on kolmannes polttoainesäiliön tilavuudesta joten tällä menolla on meillä polttoöljyjäämiä tankissa vielä vuonna 2020 noin prosentin verran (voit laskea, tarkista vaikka)
Dieseliin siirtymistä hidastaa vielä se tosiasia että venehuoltamoiltakaan ei saa täysin puhdasta dieseliä vielä vuosiin
Polttoainetankkeja ei tarvitse puhdistaa uudistuksen vuoksi
Kuitteja säilytellään vielä pitkään.
Jos joku pyyhkii perseensä kuiteillani vien asian oikeuteen - Troolari
Kalevi M kirjoitti:
Ensinnäkin viimme kesänä saattoi joiltakin asemilta saada paljonkin polttoäljyä dieselin seassa (tietenkin dieselin hintaan)
Toiseksee ainakin meillä tuli ajotunteja tuollainen 50h ja polttoainetta kului n 200l mikä on kolmannes polttoainesäiliön tilavuudesta joten tällä menolla on meillä polttoöljyjäämiä tankissa vielä vuonna 2020 noin prosentin verran (voit laskea, tarkista vaikka)
Dieseliin siirtymistä hidastaa vielä se tosiasia että venehuoltamoiltakaan ei saa täysin puhdasta dieseliä vielä vuosiin
Polttoainetankkeja ei tarvitse puhdistaa uudistuksen vuoksi
Kuitteja säilytellään vielä pitkään.
Jos joku pyyhkii perseensä kuiteillani vien asian oikeuteenVanhat löpöt saa ajaa loppuun. Tankkasin 10 000 l löpöä ennen muutosta ja sillä ajan vielä pitkän aikaa vaikka iso kone syökin jotain.
- ethgsrtbbrtb
miten uskallat? en minä aikaan uskaltais. sä ootki varmaan semmonen tosimies. verkkopaita, kaljapötsi ja papiljottipäinen muija.
- Anderssonin J
Niin se vaan on! Akalla oli papiliotit joskus päässään, mutt nyt pitää lyhyttä tukkaa. Mulla on kaljamaha ja paljon aikaa veneillä.
Ei se 11 litrainen scania ole aivan vähäjanoinen. Vene on 12 pitkä 4.20 leveä teräspaatti, tasaperällä ja halk. 52 cm potkurilla.
Keittiön ja lämmityksen tarvekin menee löpöllä. Tankkiin panin huhtikuussa 2009 sisälle 480 litraa löpöä. Syksyllä ennen pakkasia lasikin sakan, veden ja muun saven pois. Jäljellä oli noin 60 litraa.
Laske siitä säästö. Nyt on tankki taas täynnä ja vietämme välillä jäisssä makaamispurjehdusta. Silloin pohottaa 9.5 kW Weba ja käyttelen konetta tunnin verran. Sisälämpö muuten pysyi parinkymmenen paikkeilla, kun aikoinaan ruiskutin suoraan metallille vaahdon ja faneri päälle. Siellä on kiva lipittää kossua ja nussianuljauttaa akkaansa aivan jännässä talviympäristössä.
Luulen huhtikuun 20. päivä jään lohkeavan jo keulassa kohti ulappaa. Löpö palaa! - mies!
Anderssonin J kirjoitti:
Niin se vaan on! Akalla oli papiliotit joskus päässään, mutt nyt pitää lyhyttä tukkaa. Mulla on kaljamaha ja paljon aikaa veneillä.
Ei se 11 litrainen scania ole aivan vähäjanoinen. Vene on 12 pitkä 4.20 leveä teräspaatti, tasaperällä ja halk. 52 cm potkurilla.
Keittiön ja lämmityksen tarvekin menee löpöllä. Tankkiin panin huhtikuussa 2009 sisälle 480 litraa löpöä. Syksyllä ennen pakkasia lasikin sakan, veden ja muun saven pois. Jäljellä oli noin 60 litraa.
Laske siitä säästö. Nyt on tankki taas täynnä ja vietämme välillä jäisssä makaamispurjehdusta. Silloin pohottaa 9.5 kW Weba ja käyttelen konetta tunnin verran. Sisälämpö muuten pysyi parinkymmenen paikkeilla, kun aikoinaan ruiskutin suoraan metallille vaahdon ja faneri päälle. Siellä on kiva lipittää kossua ja nussianuljauttaa akkaansa aivan jännässä talviympäristössä.
Luulen huhtikuun 20. päivä jään lohkeavan jo keulassa kohti ulappaa. Löpö palaa!Vaikutat sangen viksulta merikarhulta, joka osaa nauttia elämästä. Poikkee paattiin joskus jakiksen laiturissa, ni otetaan pienet napsut.
- Not-real
Anderssonin J kirjoitti:
Luulen huhtikuun 20. päivä jään lohkeavan jo keulassa kohti ulappaa. Löpö palaa!Kyllä noilla vuosikulutuksilla onkin pakko keksiä jotain vilunkia, eihän sitä muuten pärjää ;-)
- aseensin itselleniki
Anderssonin J kirjoitti:
Luulen huhtikuun 20. päivä jään lohkeavan jo keulassa kohti ulappaa. Löpö palaa!No kun sulla on noin suuri potkuri ja varmaan melkoisella nousulla, niin ainoastaan hydraulinen voimansiirto vähintään 3,25:1 , vai kuinka?
Mulla on vanha Volvo 12 l.
- Cobra8
Sun viestistäs kiinnostuu jo tulli ja poliisi. Sun nikkis varmaan poliisi selvittää ja saat perhananmoiset mätkyt.
- Eriksson...A
Ei hätää! Viesti kulkee sellaisen reitin, että ei kukaan jaksa kaivaa. Toiseksi en minä ole Andersson. Käytin tahallani väärää nimeä. Oikea nimeni on A. Eriksson.
- A. Naali
Eriksson...A kirjoitti:
Ei hätää! Viesti kulkee sellaisen reitin, että ei kukaan jaksa kaivaa. Toiseksi en minä ole Andersson. Käytin tahallani väärää nimeä. Oikea nimeni on A. Eriksson.
Kuitit löytyy täältäkin ja kaunilla käsialalla täytetty lokikirja!
- Pikmeercruiser
Köyhät ja velekarahalla veneensä ostaneet täällä uhoo. Säälittävää.
- Andersson ja
Vene, Mersu, talo ja Espanjan osake on maksettu jo vuosia sitten. Köyhä olen Lilliukseen ja Ollilaan verrattuna, niinkuin sinäkin -saatat olla köyhä minuunkin verrattuna.
Viime vuonna meni löpöä vain 400 litraa, kun olimme aivan itärajan tuntumassa luonnonkauniin saaren kupeessa juhannuksesta elokuun alkuun. Kerran tai kahdesti ajettiin Kotkaan täydentämään vettä ja sapuskaa.
Tänä kesänä voipi sitten hakea muutaman satsin löpöä Viipurista 0,45€/l, omaan ja kaverin käyttöön. Tankkiin mahtuu nimittäin 1200 l. - Dieseliä
Andersson ja kirjoitti:
Vene, Mersu, talo ja Espanjan osake on maksettu jo vuosia sitten. Köyhä olen Lilliukseen ja Ollilaan verrattuna, niinkuin sinäkin -saatat olla köyhä minuunkin verrattuna.
Viime vuonna meni löpöä vain 400 litraa, kun olimme aivan itärajan tuntumassa luonnonkauniin saaren kupeessa juhannuksesta elokuun alkuun. Kerran tai kahdesti ajettiin Kotkaan täydentämään vettä ja sapuskaa.
Tänä kesänä voipi sitten hakea muutaman satsin löpöä Viipurista 0,45€/l, omaan ja kaverin käyttöön. Tankkiin mahtuu nimittäin 1200 l.Naurattaa nämä sentin viilaajat jotka uhoavat täällä säästävänsä muutaman kympin rikkomalla lakia. Toivottavasti ensi kesänä jäätte kiinni tehostetussa valvonnassa.
Itselläni viime kesänä kului dieseliä seurantani mukaan 2240 L veneretkillä nopeakuluisella moottoriveneellä. Dieseliä saa ostaa veneasemilta ja kun takki tyhjentyy niin uutta voi tankata tilalle. - Håkan M
Dieseliä kirjoitti:
Naurattaa nämä sentin viilaajat jotka uhoavat täällä säästävänsä muutaman kympin rikkomalla lakia. Toivottavasti ensi kesänä jäätte kiinni tehostetussa valvonnassa.
Itselläni viime kesänä kului dieseliä seurantani mukaan 2240 L veneretkillä nopeakuluisella moottoriveneellä. Dieseliä saa ostaa veneasemilta ja kun takki tyhjentyy niin uutta voi tankata tilalle.Sulla kuule tankki vuotaa pahasti, tai sitten sinä ajat kaikki lomapäiväsi yhteen soittoon, kun saat noin paljon menemään.
Moottoridieselin ja polttoöljyn verotus on mielipuolinen ja täysin selittämällä tehty. Yhtä paljon vapautuu co2 kun polttoöljy palaa kattilassa tupruten taivaalle. Yksi ja yhtenäinen verotus diesel/pö/kerosiini litkuille! Nyt lentokoneet polttaa 0,12 € litra kerosiinia taiovaalle samalla co2 määrällä. Missä on tasapuolisuus? - B : Ella
Håkan M kirjoitti:
Sulla kuule tankki vuotaa pahasti, tai sitten sinä ajat kaikki lomapäiväsi yhteen soittoon, kun saat noin paljon menemään.
Moottoridieselin ja polttoöljyn verotus on mielipuolinen ja täysin selittämällä tehty. Yhtä paljon vapautuu co2 kun polttoöljy palaa kattilassa tupruten taivaalle. Yksi ja yhtenäinen verotus diesel/pö/kerosiini litkuille! Nyt lentokoneet polttaa 0,12 € litra kerosiinia taiovaalle samalla co2 määrällä. Missä on tasapuolisuus?Tähän väliin on pakko laulaa myhäillen "andersson ja Itula seilasivat vanhalla ... niillä oli airoina...
ja peräpainoina....
kesä painaa päälle.... - 23
Håkan M kirjoitti:
Sulla kuule tankki vuotaa pahasti, tai sitten sinä ajat kaikki lomapäiväsi yhteen soittoon, kun saat noin paljon menemään.
Moottoridieselin ja polttoöljyn verotus on mielipuolinen ja täysin selittämällä tehty. Yhtä paljon vapautuu co2 kun polttoöljy palaa kattilassa tupruten taivaalle. Yksi ja yhtenäinen verotus diesel/pö/kerosiini litkuille! Nyt lentokoneet polttaa 0,12 € litra kerosiinia taiovaalle samalla co2 määrällä. Missä on tasapuolisuus?normaalin kuuloinen kulutusmäärä aktiiviselle veneilijälle liukuvalla veneellä.
Valtio ottaa verot sieltä mistä saa. Turha siinä on itkeä. Lopea veneily, jos ei lompakko kestä. - juuri niin
23 kirjoitti:
normaalin kuuloinen kulutusmäärä aktiiviselle veneilijälle liukuvalla veneellä.
Valtio ottaa verot sieltä mistä saa. Turha siinä on itkeä. Lopea veneily, jos ei lompakko kestä.Vanha totuushan on että "kivat asiat maksaa". Jos veneily ei nyt joillekin maistu sen takia että pitäisi ostaa verotettua polttoainetta niin kannattaa varmasti katsella muita harrastuksia.
- Artturi vaan
juuri niin kirjoitti:
Vanha totuushan on että "kivat asiat maksaa". Jos veneily ei nyt joillekin maistu sen takia että pitäisi ostaa verotettua polttoainetta niin kannattaa varmasti katsella muita harrastuksia.
Mulla oli vene koko viime vuoden telakalla muutostöissä ja pohjakunnostuksessa. Tankissa on edelleen 2007 löpöä yli 700 litraa. Aijon ajaa sen kesällä loppuun aivan kylmästi. Ilmiantakaa kateelliset uikuttajat!
- S: Orsa
Artturi vaan kirjoitti:
Mulla oli vene koko viime vuoden telakalla muutostöissä ja pohjakunnostuksessa. Tankissa on edelleen 2007 löpöä yli 700 litraa. Aijon ajaa sen kesällä loppuun aivan kylmästi. Ilmiantakaa kateelliset uikuttajat!
Mulla on rahaa veneillä, ja vene on rahojeni mukainen. Joskus soutu ja välillä isompi.
Ei olla kateellisia EI ja sitäpaitsi mulla on hyvännäköinen rantakiveltä löytynyt eukko.
- Minä myös ajan
En pidä veneessä polttoöljyn käyttämistä suurena rikoksena. Maantieliikenne on toinen juttu.
Venedieselit, jotka sietää löpöä ovat vähintäänkin 20 vuotta vanhoja ja omistaja on siis periaatteessa säästänyt tuontitavaran kallista tuontia maahamme, kunnostamalla ja marinoimalla vanhan moottorin. Uusiin 2000 luvun dieseleihin ei muuten passaakaan löpöä heittää. Korkeapainejärjestelmät ei oikein tykkää siitä lisäaineesta.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kumpi vetoaa enemmän sinuun
Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?1022126- 991537
- 1211263
- 771232
- 1121207
Okei nyt mä ymmärrän
Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘571024- 51997
Olen huolissani
Että joku päivä ihastut/rakastut siskooni. Ja itseasiassa haluaisin, ettei hän olisi mitenkään sinun tyyppiäsi ja pitäis58986- 36912
- 33804