Dodge Caliber ja talvi.

Tietäjä 234589

Meikeläisellä on Dodge Caliber SXT CRD -09. Ajettu 8000km. Ostin tämän uutena noin kolme kuukautta sitten. Nyt on ollut ennätys pakkaset ja se on ilmeisesti aiheuttanut minulle ihme vikoja autoon. En tiedä onko nämä viat pakkasen aiheuttamia ja pitäisikö minun ottaa yhteyttä takuu huoltoon?. Pitää vielä mainita että tämä on minun toinen Caliber. Ensimmäinen oli 07- RT. Eikä RT:ssä ollut mitään näistä vioista.

Vika numero 1. Kovalla pakkaselle -10--> Kun lähden liikkeelle ja käännän ratin ääri asentoon kuuluu kolahduksia. Samanlaisia tuli meikeläisen nuoruudessa opelista josta hajosi vetonivel joten päättelen että äänet kuuluu sieltä. Nämä äänet loppuvat parin kolmen käännöksen jälkeen. Ja näitä ääniä ei kuuluu jos lähden parkkihallista.

Vika numero 2. Kovalla pakkasella -10--> Peruutustutka menee sekaisin. Se väittää että takana on jotain. Antureissa ei ole silminnähden lunta edessä. Tälläisiä -10 pakkasia on aika paljon suomessa joten tuollaisilla pakkasilla pitäisi peruutustutkan toimia.

Vika numero 3. Ei liity pakkaseen mutta kuulostaa siltä että mittaristo ja ohjaaman etupaneelit resonoi kun kiihdyttää. Pientä tärinää kuuluu. Ääni sen verran kova että ärsyttää.

Pitäisikö näiden vikojen takia ottaa yhteyttä takuu huoltoon? Onko muilla ollut samanlaisia vikoja?

27

7292

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ...

      NO tottakai jos takuu on voimassa. Takuuaikanahan kaikista autoista korjataan ne ns. tyyppiviat ja muut. Ei siellä tommosia vikoja pitäisi olla eikä paneelien täristä.

      • Sijaisautolla töihin

        07 Caliber, 45 000 ajettu ja ongelmia pakkasella: Pari viikkoa sitten lämmitin päällä pari tuntia, pakkasta 23. Auto lähti hyvin käyntiin, mutta kilometrin jälkeen hyytyi ja lopulta sammui. Virta-avainta käännettäessä kuului vain NAKS. Yritin soittaa Dodgen tiepalveluun, mutta jonoa oli niin paljon, että en päässyt läpi. Odotellessani relelaatikosta kuului naksahdus ja auto lähti tämän jälkeen moitteetta käuntiin.

        Lauantaina varashälytin huuteli omia aikojaan kahdesti. Tänään sitten aamulla pakkasta vai 7 astetta ja auto lämmityksessä reilun tunnin mutta taas vain naksahtaa virta-avainta kääntäessä. Myös automaattivaihteisto täysin lukossa. Ei saa edes vapaalle, että voisi työntää katoksesta avoimemalle paikalle.

        Soitin jälleen Dodgetiepalveluun ja yllätyksekseni sain kuulla, että autollani EI OLE sopimusta, vaikka olen ohjeen mukaan käynyt merkkihuollossa. Soitin suoraan huoltoon ja ihmettelivät kovasti ja lähetivät kuljetusauton ja sijaisauton kotipihalle vajaassa tunnissa. Nyt auto odottaa jotain käynnistyksenestoyksikköä, osan hinta 178 € ja takuu tietysti ummessa 6 kk sitten. Neuvottelen vielä osasta virhevastuulain nojalla.

        Aamulla töihin sijaisNeonilla, joka tuntuu tosi huonolta Caliberin jälkeen, varsinkin ajoasento on outo
        muutaman tila-auton ja nykyisen Calin jälkeen.


      • Aamulla omalla autol
        Sijaisautolla töihin kirjoitti:

        07 Caliber, 45 000 ajettu ja ongelmia pakkasella: Pari viikkoa sitten lämmitin päällä pari tuntia, pakkasta 23. Auto lähti hyvin käyntiin, mutta kilometrin jälkeen hyytyi ja lopulta sammui. Virta-avainta käännettäessä kuului vain NAKS. Yritin soittaa Dodgen tiepalveluun, mutta jonoa oli niin paljon, että en päässyt läpi. Odotellessani relelaatikosta kuului naksahdus ja auto lähti tämän jälkeen moitteetta käuntiin.

        Lauantaina varashälytin huuteli omia aikojaan kahdesti. Tänään sitten aamulla pakkasta vai 7 astetta ja auto lämmityksessä reilun tunnin mutta taas vain naksahtaa virta-avainta kääntäessä. Myös automaattivaihteisto täysin lukossa. Ei saa edes vapaalle, että voisi työntää katoksesta avoimemalle paikalle.

        Soitin jälleen Dodgetiepalveluun ja yllätyksekseni sain kuulla, että autollani EI OLE sopimusta, vaikka olen ohjeen mukaan käynyt merkkihuollossa. Soitin suoraan huoltoon ja ihmettelivät kovasti ja lähetivät kuljetusauton ja sijaisauton kotipihalle vajaassa tunnissa. Nyt auto odottaa jotain käynnistyksenestoyksikköä, osan hinta 178 € ja takuu tietysti ummessa 6 kk sitten. Neuvottelen vielä osasta virhevastuulain nojalla.

        Aamulla töihin sijaisNeonilla, joka tuntuu tosi huonolta Caliberin jälkeen, varsinkin ajoasento on outo
        muutaman tila-auton ja nykyisen Calin jälkeen.

        Edelliseen viestiin lisäystä:
        Käynnistyksenestopalikka tosiaan meni uusiksi, ja lupasivat yrittää johonkin Dodgen "good will" -sopimukseen. No viikolla tuli lasku: Maahantuoja maksoi puolet osasta. Toinen puoli ja työt jäi minulle,
        318 €. Sijaisautosta ja hinauksesta ei nyt sitten tullut laskua. Kun käytte merkkihuollossa, niin muistakaa varmentaa että huolto "aktivoi" Dodge-tiepalvelusopimuksen, joka käsittääkseni kuuluu huollon hintaan, vaikka takuu on ummessa. Minun tapauksessa huollosta ei ollut mennyt tietoa tiepalveluun. Nyt kuulemma toimii.

        Samalla kun auto seisoi hallissa odottamassa osaa, niin pyysin jälleen kerran tarkistamaan kaikki nivelet. On kuulemma kunnossa, mutta helkkarinmoinen kolina kuuluu molemmista etupyöristä, varsinkin vasemmalta ja oikeasta takapyörästä, kun ajelee huonosti auratuilla teillämme. Ainoastaan vasen takakulma ei kolise, mutta sinne onkin vaihdettu jokin "bumerangi" takuuna edellisessä huollossa.
        Mikä se olikaan sen tarvikeraidetangon pään valmistaja, jos menevät vaihtoon, Mog? tai jotain sinne päin.
        Onko olleet kestävämmät kuin alkuperäiset? Asennuksen hinta?


      • CRD,llä
        Aamulla omalla autol kirjoitti:

        Edelliseen viestiin lisäystä:
        Käynnistyksenestopalikka tosiaan meni uusiksi, ja lupasivat yrittää johonkin Dodgen "good will" -sopimukseen. No viikolla tuli lasku: Maahantuoja maksoi puolet osasta. Toinen puoli ja työt jäi minulle,
        318 €. Sijaisautosta ja hinauksesta ei nyt sitten tullut laskua. Kun käytte merkkihuollossa, niin muistakaa varmentaa että huolto "aktivoi" Dodge-tiepalvelusopimuksen, joka käsittääkseni kuuluu huollon hintaan, vaikka takuu on ummessa. Minun tapauksessa huollosta ei ollut mennyt tietoa tiepalveluun. Nyt kuulemma toimii.

        Samalla kun auto seisoi hallissa odottamassa osaa, niin pyysin jälleen kerran tarkistamaan kaikki nivelet. On kuulemma kunnossa, mutta helkkarinmoinen kolina kuuluu molemmista etupyöristä, varsinkin vasemmalta ja oikeasta takapyörästä, kun ajelee huonosti auratuilla teillämme. Ainoastaan vasen takakulma ei kolise, mutta sinne onkin vaihdettu jokin "bumerangi" takuuna edellisessä huollossa.
        Mikä se olikaan sen tarvikeraidetangon pään valmistaja, jos menevät vaihtoon, Mog? tai jotain sinne päin.
        Onko olleet kestävämmät kuin alkuperäiset? Asennuksen hinta?

        US-parts niminen liike myy ja ovat jopa rasvanipalla (turha kuulemma nykyään näin jotkut väittävät).

        Asennuksen hinta on varmasti alle 100 euroa ja saman taitaa nelipyöräsuuntaus-tarkastus ja säätö kustantaa.

        Itse laittelin alle renkaiden vaihdon yhteydessä (1h) ja samalla käytin ihan säädettävänä aurauskulmat ja joka kannattaa joka tapauksessa tehdä kun nuo "isot renkaat" turhan arvokkaita kuluttaa moisen vian ominaisuuden takia.


    • diidadii

      Vähän tässä nyt ihmettelen näitä juttujasi. Kyllä kait kaikille auton omistajille, varsinkin uuden ostajalle on selvää, että autossa on takuu eikä sitä tarvitse täällä ihmetellä? Perusjuttu jonka myyjä kertoo autoa luovutettaessa.

      Toisaalta etuvetoauton pyöriä ei pitäisi merkistä riippumatta käännellä ääriasentoon koskaan, sillä se rassa niveliä ja vetoakselin kumeja. Vähän nyt haikahti noi ajamiset nuoruudessa siltä, että oli kuulopuheet kyseessä.

      Itsellä 07 caliber ja käynyt kun kello, Kannattaa ajaa huoltoon heti eikä ihmetellä, sillä noi on kaikki takuun alaisia vikoja, jos sulla on caliberi?

      • rrree

        eipä siinä mitään ihmeempiä,auto muuten toiminut hyvin mutta tietenkin aina pienikin vika on vika ja nuo raidetangon päät ovat jo kohtalaisen iso vika kun ne tuntuu tulevan liian aikaisessa vaiheessa.minulla on ajattu 35000 km ja vaihdettu kolme kertaa.jotenkaa en ymmärrä miksi ei maahantuoja ota mitään kantaa koko asiaan,elikä ilmoittele eteenpäin ja tulisi vahvempia osia.vaihto maksaa aika paljon ja aina on auto jätettävä huoltoon yhdeksi päiväksi,ja odottaa vuosi ja taasen sama homma.eikä tuo mairittele katsastuksessakaan kun on auto missä on eniten vikoja.


      • --------------------
        rrree kirjoitti:

        eipä siinä mitään ihmeempiä,auto muuten toiminut hyvin mutta tietenkin aina pienikin vika on vika ja nuo raidetangon päät ovat jo kohtalaisen iso vika kun ne tuntuu tulevan liian aikaisessa vaiheessa.minulla on ajattu 35000 km ja vaihdettu kolme kertaa.jotenkaa en ymmärrä miksi ei maahantuoja ota mitään kantaa koko asiaan,elikä ilmoittele eteenpäin ja tulisi vahvempia osia.vaihto maksaa aika paljon ja aina on auto jätettävä huoltoon yhdeksi päiväksi,ja odottaa vuosi ja taasen sama homma.eikä tuo mairittele katsastuksessakaan kun on auto missä on eniten vikoja.

        Just just:P ''vaihdettu kolme kertaa'', eli neljännet raidetangon päät menossa ja 35tkm takana..joko puhut paskaa pahasti tai ajat sillä rallia 24/7 ja vatkaat rattia kuivalla asfaltilla.


      • sitää
        -------------------- kirjoitti:

        Just just:P ''vaihdettu kolme kertaa'', eli neljännet raidetangon päät menossa ja 35tkm takana..joko puhut paskaa pahasti tai ajat sillä rallia 24/7 ja vatkaat rattia kuivalla asfaltilla.

        täytyyhän sitä rattia väännellä,niinhän sitä väännellään muissakin autoissa,muuten mentäisi aina suoraan,no ei vaan,mutta totuutta on vaikea paeta,kun kerran on huono osa niin on,mutta kyllä maahantuojankin pitäisi miettiä vähän.jos auto on katsastuksen huonoin ton osan takia niin ei hyvä.muutenhan auto on ihan jees.


      • --------------------
        sitää kirjoitti:

        täytyyhän sitä rattia väännellä,niinhän sitä väännellään muissakin autoissa,muuten mentäisi aina suoraan,no ei vaan,mutta totuutta on vaikea paeta,kun kerran on huono osa niin on,mutta kyllä maahantuojankin pitäisi miettiä vähän.jos auto on katsastuksen huonoin ton osan takia niin ei hyvä.muutenhan auto on ihan jees.

        Varmasti niissä jotain vikaa on oltava, mutta erikoiselta kuulostaa että neljät päät menis 35 tonnin sisällä. Itselläni ei siis ole Dodgea, mutta omassa 2000-luvun alun saman konsernin lippulaivassa:) lähestytään jo 200 000 kilometriä uhkaavasti ja ei ole vielä vaihdettu kertaakaan raidetangonpäitä eikä tukivarsia. Kerran jarrulevyt ja pari kertaa palat joka pitäisi olla ihan normaalia. Auton toiminta muutenkin on ollut jopa pelottavan varmaa, joten näihin seikkoihin perustuen kuulostaa nuo nykyiset ongelmat aika oudoilta. Lie sitten jotakin taloustaantuman aikaansaamaa että on pitänyt käyttää huonon alihankkijan osia. Ilmeisesti mitä tuolla paljon puhutaan niin nämä tarvikeosat olis sitten paljon kestävämpiä ripustusten osalta.


      • Jeepissä samat
        -------------------- kirjoitti:

        Varmasti niissä jotain vikaa on oltava, mutta erikoiselta kuulostaa että neljät päät menis 35 tonnin sisällä. Itselläni ei siis ole Dodgea, mutta omassa 2000-luvun alun saman konsernin lippulaivassa:) lähestytään jo 200 000 kilometriä uhkaavasti ja ei ole vielä vaihdettu kertaakaan raidetangonpäitä eikä tukivarsia. Kerran jarrulevyt ja pari kertaa palat joka pitäisi olla ihan normaalia. Auton toiminta muutenkin on ollut jopa pelottavan varmaa, joten näihin seikkoihin perustuen kuulostaa nuo nykyiset ongelmat aika oudoilta. Lie sitten jotakin taloustaantuman aikaansaamaa että on pitänyt käyttää huonon alihankkijan osia. Ilmeisesti mitä tuolla paljon puhutaan niin nämä tarvikeosat olis sitten paljon kestävämpiä ripustusten osalta.

        Ongelmat ja siksi etsin "tarvikeosia" koska ei taida osa olla sitä mitä pitäisi ja yllätys suuri kun se parjattu alkuperäisosa on melkein 50% pienempi kuin tämä tarvikenivel.


        http://www.aijaa.com/v.php?i=5947201.jpg


      • Bilikka
        Jeepissä samat kirjoitti:

        Ongelmat ja siksi etsin "tarvikeosia" koska ei taida osa olla sitä mitä pitäisi ja yllätys suuri kun se parjattu alkuperäisosa on melkein 50% pienempi kuin tämä tarvikenivel.


        http://www.aijaa.com/v.php?i=5947201.jpg

        Jos Calikassa olisi alkujaan laitettu "takuuseen" kestävämmät nivelet tai vielä paremmin tehtaalla jo niin monesko olisi katsastustilastoissa aika "viaton" autona.

        No Onhan näitä 0000 ja VW ,ssä samoja nuppi ja tanko vikoja.


      • tässsssss
        Bilikka kirjoitti:

        Jos Calikassa olisi alkujaan laitettu "takuuseen" kestävämmät nivelet tai vielä paremmin tehtaalla jo niin monesko olisi katsastustilastoissa aika "viaton" autona.

        No Onhan näitä 0000 ja VW ,ssä samoja nuppi ja tanko vikoja.

        Olen tässä aivan samaa mieltä,ja kyselinkin autokeskuksesta tätä asiaa mutta eivät kommentoineet millään tavalla ja edelleenkin laittavat näitä huonoja raidetankoja.Ovatko ne sielä niin puupäitä etteivät tajua tätä asiaa,kun muuten autossa ei ole vikoja niin näitä vikoja on pilvin pimein ja joka päivä tulee lisää ja katsastusmiehet iloitsevat kun tietävät ettei dötsi mene läpi katsastuksesta.


      • ....................
        tässsssss kirjoitti:

        Olen tässä aivan samaa mieltä,ja kyselinkin autokeskuksesta tätä asiaa mutta eivät kommentoineet millään tavalla ja edelleenkin laittavat näitä huonoja raidetankoja.Ovatko ne sielä niin puupäitä etteivät tajua tätä asiaa,kun muuten autossa ei ole vikoja niin näitä vikoja on pilvin pimein ja joka päivä tulee lisää ja katsastusmiehet iloitsevat kun tietävät ettei dötsi mene läpi katsastuksesta.

        Ei ne uskalla lähteä sitä asiaa ajamaan, etteivät joudu huonoon valoon. Sama juttu myös jos jotain pitäs korjata niin vaikka ne tietäis missä oikea vika on niin jos ei sitä pysty korjaamaan vaihtamalla uutta osaa, ei sille voi tehdä mitään. Yleensäkkään jos ei löydy vikakoodia niin ei ne voi asialle tehdä mitään, muuta kuin arvailla ja vaihtaa palikoita yksitellen. Mitään maalaisjärkeä siellä ei käytetä todellakaan.


      • äijä99
        rrree kirjoitti:

        eipä siinä mitään ihmeempiä,auto muuten toiminut hyvin mutta tietenkin aina pienikin vika on vika ja nuo raidetangon päät ovat jo kohtalaisen iso vika kun ne tuntuu tulevan liian aikaisessa vaiheessa.minulla on ajattu 35000 km ja vaihdettu kolme kertaa.jotenkaa en ymmärrä miksi ei maahantuoja ota mitään kantaa koko asiaan,elikä ilmoittele eteenpäin ja tulisi vahvempia osia.vaihto maksaa aika paljon ja aina on auto jätettävä huoltoon yhdeksi päiväksi,ja odottaa vuosi ja taasen sama homma.eikä tuo mairittele katsastuksessakaan kun on auto missä on eniten vikoja.

        Raidetangon päät vaihdettiin 75 tuhannen kohdalla kun käyneet väljiksi. En edes yrittänyt lähteä ensi katsastukseen niillä. Ne kun vaihdettiin kerralla hyväksyntä. Pelannut kun kello muuten. Ai, perskeles. Jouduin juuri tilaamaan uudet kesärenkaat Continenetal Contact Premium2 Saksasta, kun täällä kotomaassa aika hintavia.


      • Renkaissa
        äijä99 kirjoitti:

        Raidetangon päät vaihdettiin 75 tuhannen kohdalla kun käyneet väljiksi. En edes yrittänyt lähteä ensi katsastukseen niillä. Ne kun vaihdettiin kerralla hyväksyntä. Pelannut kun kello muuten. Ai, perskeles. Jouduin juuri tilaamaan uudet kesärenkaat Continenetal Contact Premium2 Saksasta, kun täällä kotomaassa aika hintavia.

        Pakko tilata ulkomailta kun hintaero yli 500euroa "Vanhaslandia"-muu maailma.


      • nidindid
        Renkaissa kirjoitti:

        Pakko tilata ulkomailta kun hintaero yli 500euroa "Vanhaslandia"-muu maailma.

        Oletteko CRD-kuskit tehneet mitään talvitoimenpiteitä esim. keulan peittämistä? Moni on varmasti tietoinen tämän vag-konsernin 2.0 TDI myllyn talviongelmista(ahtoputkiin kondensoituva vesi jne)?


      • jwvw grrggrg
        nidindid kirjoitti:

        Oletteko CRD-kuskit tehneet mitään talvitoimenpiteitä esim. keulan peittämistä? Moni on varmasti tietoinen tämän vag-konsernin 2.0 TDI myllyn talviongelmista(ahtoputkiin kondensoituva vesi jne)?

        Itellä ollu kohta vuoden käytössä ja moottoritie ajoa n.40 000km tullut sen jälkeen, eikä ollut mitään ongelmia viime talvena minkään kondesio tai muidenkaan vesien kanssa... Mutta jos jollain on joitakin "kokemuksia" niin kirjoitelkaa vaan joo, ihan kiva niistä on tietää jos sattuu omalle kohdalle.

        Mutta ensimmäinen uusi autoni on tuo caliber ja erittäin tyytyväinen olen siihen. 40 000km olen ajanut sillä ja kaksi poltinta olen siihen vaihtanut, ei kolise eikä kilise.


      • Caliber muuten ok
        jwvw grrggrg kirjoitti:

        Itellä ollu kohta vuoden käytössä ja moottoritie ajoa n.40 000km tullut sen jälkeen, eikä ollut mitään ongelmia viime talvena minkään kondesio tai muidenkaan vesien kanssa... Mutta jos jollain on joitakin "kokemuksia" niin kirjoitelkaa vaan joo, ihan kiva niistä on tietää jos sattuu omalle kohdalle.

        Mutta ensimmäinen uusi autoni on tuo caliber ja erittäin tyytyväinen olen siihen. 40 000km olen ajanut sillä ja kaksi poltinta olen siihen vaihtanut, ei kolise eikä kilise.

        2006 2.0 CRD ja -22 astetta pakkasella otti ja hyytyi röpötellen tien varteen. Luulen että syksyn jäljiltä -15c dieselit vielä tankissa, harvoin kun tulee ajettua. No, auto talliin lämpimään ja aamulla 20 tallista yritys käyntiin mutta ei lähde, starttaa kyllä? Lieköhän joku vikatila päällä boksissa vai suodatin parafiinia täynnä , kokemuksia? (uusi suodatin tulee huomenna)

        Veikkaan, että pitää käydä jossain korjaamolla kuittaan vikatila ym?.... Ajovalot oli jo surkea esitys kun poltin paloi, niin uusi ei syty kuin kuittaamalla vikakoodi ja 50 eur, kiitos...


      • ????
        Caliber muuten ok kirjoitti:

        2006 2.0 CRD ja -22 astetta pakkasella otti ja hyytyi röpötellen tien varteen. Luulen että syksyn jäljiltä -15c dieselit vielä tankissa, harvoin kun tulee ajettua. No, auto talliin lämpimään ja aamulla 20 tallista yritys käyntiin mutta ei lähde, starttaa kyllä? Lieköhän joku vikatila päällä boksissa vai suodatin parafiinia täynnä , kokemuksia? (uusi suodatin tulee huomenna)

        Veikkaan, että pitää käydä jossain korjaamolla kuittaan vikatila ym?.... Ajovalot oli jo surkea esitys kun poltin paloi, niin uusi ei syty kuin kuittaamalla vikakoodi ja 50 eur, kiitos...

        Suodattimen (sama edessä) alkuperäinen 54 ja tarvike kalliimpi :(

        Eipä tarvinnut vikakoodeja kuittailla kun vaihdoin palaneen H4 (ei saa kuulemma molempia vaihtaa samaan aikaa molempia ? )

        Ajovalopolttimet ja yksi parkki ja rekisterikilvenpoltin vaihdettu ja ei ole vikatiloja kysellyt ja 75 tkm takana jo -07 CRD


      • diidadii
        sitää kirjoitti:

        täytyyhän sitä rattia väännellä,niinhän sitä väännellään muissakin autoissa,muuten mentäisi aina suoraan,no ei vaan,mutta totuutta on vaikea paeta,kun kerran on huono osa niin on,mutta kyllä maahantuojankin pitäisi miettiä vähän.jos auto on katsastuksen huonoin ton osan takia niin ei hyvä.muutenhan auto on ihan jees.

        Pitääkö tulla tänne pelleilemään? Itsellä meni vasta 75 000 kohdalla vaihtoon. Minkäslainen se sun caliber on ja vuosimalli?

        Totuus on sitten se, että et osaa ajaa autoa jos neljät on menneet tuohon kilometrimäärään. Taidat ajaa pelkkää ympyrää hiekkalaatikolla?


    • no höööh

      no apua! itselläni on 5 henkinen perhe ja yksi koira. olen juuri kattelemassa noita calibereita, mutta kannattaako jos jään tielle -20 asteen pakkasessa lastenkanssa??

    • Ei Caliber

      todellakaan jätä tielle iha paska puhetta tuo. Meillä Caliber 1.8L ja toimii talvella erinomaisesti =)

    • Calibaa

      No hööh / Caliber ei ehkä ole noin ison perheen kiesi, porukka ehkä just mahtuu mutta kamat ei. Lisukkeena vielä melko arvokas ylläpitää, tiheä huoltoväli, renkaat, jne. Muuten kyllä ihan pirteä ja persoonallinen peli, 2.0 crd kulutus n. 4.7l /100km maantiellä eli melko maltillinen.

    • Caliberin omistajat

      Onko se totta että tarvike nivelet kestäisivät paremmin kuin alkuperäiset alustan osat? esim. MOOG ? meillä on moogin osia etuakselistossa (vaihdettu n.2vuotta sitten/ajettu 35-45tuhatta km) ja olis katsastus viimeistään seuraavan vuoden tammikuussa joten olisi kiva tietää että kuluvatko ne tarvike pallonivelet, etuvarret yms. yhtä nopeasti kuin alkuperäiset vai kestävätkö pitempään? ettei tuu taas katsastuksessa yllätystä (toisin viime katsastus meni kyllä läpi ekalla) =)

      • CRD +150 tkm jo

        No ne alkuperäiset raidetangon päät ovat tosi heppoiset verrattuna noihin esimerkki päihin.
        Taitaa olla vain suunnittelun kukkainen tuo nivelongelma


    • Thanks :)

      Okei kiva kun kerroit =)

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Jos ottaisit yhteyttä, näyttäisin viestin kaikille

      Yhdessä naurettaisiin sulle. Ymmärräthän tämän?
      Ikävä
      158
      1381
    2. Heikki Silvennoinen ( Kummeli)

      Kuollut 70-vuotiaana. Kiitos Heikille hauskoista hetkistä. Joskus olen hymyillyt kyynelten läpi. Sellaista se elämä on
      Kotimaiset julkkisjuorut
      49
      1195
    3. Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos

      Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä
      Maailman menoa
      24
      1139
    4. Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?

      Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?
      Sinkut
      211
      1070
    5. Mitä toivot

      ensi vuodelta? :)
      Ikävä
      126
      1051
    6. Hyvää huomenta 18. luukku

      Hyvää keskiviikkoa. Vielä pari päivää ja sitten on talvipäivänseisokki. 🎄🌌❄️😊❤️
      Ikävä
      223
      984
    7. Kauanko valitatte yöpäivystyksestä?

      Miks tosta Oulaisten yöpäivystyksen lopettamisesta tuli nii kova myrsky? Kai kaikki sen ymmärtää että raha on nyt tiuk
      Pyhäjärvi
      307
      947
    8. Haluaisin vain varmistua

      Sinusta tarpeeksi.
      Ikävä
      42
      919
    9. Olet sä silti

      Ihana ❤️ tykkään
      Ikävä
      72
      895
    10. Minkä merkkisellä

      Autolla kaivattusi ajaa? Mies jota kaipaan ajaa Mersulla.
      Ikävä
      73
      869
    Aihe