KOKEMUKSIA DEPRAKINESTA

Hei! Lääkärini meinaa aloittaa mulle Deprakinen lähiaikoina todettuun juveniiliin myoklonusepilepsiaan.Olen lukenut/kuullut pelkkiä negatiivisia asioita lääkkeestä. Onko kellään siitä hyvää sanottavaa?? Vai onko kaikilla paino noussut yms. Kiitos kommenteista etukäteen!
121731
Äänestä

Muut lukivat myös

Vastaukset 12

Vanhimmat

Olen syönyt deprakinea kohta 25 vuotta ja en osaa sanoa hirvittävän pahoja haittavaikutuksia. Olen kuullut, että naisilla on hieman eriasia, jos ne vaikuttavat hormoonitoimintaan. Muuta en osaa sanoa... pisti vain miettimään, että olisin syönyt vain negatiivista vaikutusta olevaa lääkettä noin pitkään. Siihen en usko ja olen kuullut, että deprakinen aikaisen aloittamisen ansiosta, epilepsiani ei niin nopeasti edennyt.

Äänestä

Paino nousi 18 kiloa tuosta vain. Lisäksi tuli kystia munasarjoihin. Tuon lääkkeen sivuvaikutus.

Sopisiko sulle Lamictal. Sopii mulle. Ei nouse maksa-arvot ym. Kykenen ottamaan tarvittavan määrän lääkettä ja elämään normaalisti. T-kirjaimella alkavasta lääkkeestä nousi maksa-arvot ja oli kirvelyä pissatessa. Neurotolin aikana olin tokkurainen, vaikka lääkeainepitoisuus oli liian alhainen.

Äänestä
  • Nousiks sun paino ihan tosta vaan vai huomasitko ruokahalujes lisääntyneen ja sitä myötä ahmineen enemmän ruokaa?

    Äänestä

  • Joo kuten Taru tossa sanoi, mulla kävi ihan sama juttu, paino nousi vuodessa n.10 kg, en muista kasvoiko ruokahalu vai mistä mutta kuitenkin. Kystia tuli munasarjoihin myöskin, ja mielialat heitteli. Lopetin Deprakinen syönnin ja vaihdoin Lamictaliin, nyt on paljon parempi olo.

    Äänestä

Hah hah, kunhan varmaan suurin osa pelottelevat ja vittuilevat, kyllähän sairaat narisijat tiedetään...

Itse syön epilepsiaan 2*500mg per päivä, eikä tule epis kohtausten lisäksi enää migreeniäkään. Ei mitään haittavaikutuksia, alussa paino putos kaks kiloa, nyt olen 160/52 eli ihan normaali.

Äänestä
  • Haloo. Itse olet sairas ja minusta sairas saakin narista. Mitäs pahaa siinä on, jos valittaa ja narisee, että on sairas? Melkeinpä tässä alkaa toivomaan, että narinan aihetta tulisi ihmisille, jotka saavat elää terveenä. Taitaa mulla olla vahingoniloa sellainen. Toivottavasti voit hyvin terveenä deprakinen kanssa lopun elämäsi ja älä tule koskaan "sairaaksi narisijaksi", nehän sinun mukaan "tiedetään".

    Äänestä

  • Kysyi muidenkin mielipiteitä ja kokemuksia Deprakinen vaikutuksista, ei vain sun.

    Narise rauhassa...

    Äänestä

  • Taru kirjoitti:

    Kysyi muidenkin mielipiteitä ja kokemuksia Deprakinen vaikutuksista, ei vain sun.

    Narise rauhassa...

    Mikäs sun ongelma?

    Äänestä

  • Taru kirjoitti:

    Kysyi muidenkin mielipiteitä ja kokemuksia Deprakinen vaikutuksista, ei vain sun.

    Narise rauhassa...

    Antaa Hugon narista, ei noilla sairailla narisijoilla muuta elämää ole. Hänkään ei esim. tiedä musta hevonpaskaa. Vaikkei migreenejä tai tajuuttomuuskohtauksia olekaan, on yksi vakava jokapäivää rajottava sairaus, ja silti en narise sitä koko ajan muille vain yritän ajatella positiivisesti. Hyvää kevättä Tarulle ja muille! :)

    Äänestä

  • Elisa kirjoitti:

    Antaa Hugon narista, ei noilla sairailla narisijoilla muuta elämää ole. Hänkään ei esim. tiedä musta hevonpaskaa. Vaikkei migreenejä tai tajuuttomuuskohtauksia olekaan, on yksi vakava jokapäivää rajottava sairaus, ja silti en narise sitä koko ajan muille vain yritän ajatella positiivisesti. Hyvää kevättä Tarulle ja muille! :)

    Eikai voi muutakuin toistaa otsikon. Elä sie niin kauan kuin elät positiivisesti. Oletko joku sairaanhoitaja, kun vaikutat niin tyhmältä ja tiedät, että potilaat narisevat aiheetta? Siitä on myös kokemusta.

    Äänestä

Mun lääkkeistäni(ainakin viittä kokeiltu) kaikkein vähiten sivuvaikutuksia aiheuttanut. Ei lihottanut yhtään.

Äänestä

Itse olen syönyt deprakinea 3 vuotta ja ei ole ollut mitään sivuoireita kuten painonnousua, huonoa oloa yms.

Äänestä

Kommentoi aloitusta


Sanna kirjoitti:

Hei! Lääkärini meinaa aloittaa mulle Deprakinen lähiaikoina todettuun juveniiliin myoklonusepilepsiaan.Olen lukenut/kuullut pelkkiä negatiivisia asioita lääkkeestä. Onko kellään siitä hyvää sanottavaa?? Vai onko kaikilla paino noussut yms. Kiitos kommenteista etukäteen!

Anonyymi
5000

Ilmoita asiaton sisältö

  • Sisältää materiaalia, joka on loukkaavaa, herjaavaa, rasistista, uhkailevaa tai ahdistelevaa.

  • Materiaali sisältää nimiä, yhteystietoja tai muita henkilökohtaisia tietoja. Julkisuuden henkilöistä, julkisissa viroissa toimivista ihmisistä sekä yritysten vastuuhenkilöistä saa keskustella työhön liittyen. Myös yksityiselämään liittyvistä asioista voi keskustella siltä osin, kuin niistä on julkisesti kerrottu.

  • Sisältää lapsille haitallista tai heiltä kiellettyä materiaalia. Seksuaalinen sisältö on sallittua aiheeseen tarkoitetuilla palstoilla, joiden ikäraja on 18 vuotta.

  • Lainvastaista sisältöä voi olla mm. yksityiselämää loukkaavan tiedon levitys, kiihottaminen kansanryhmää vastaan, laiton uhkaaminen, alaikäisiin liittyvä seksuaalinen sisältö/grooming, petokset, identiteettivarkaudet, kunnianloukkaukset ja tekijänoikeusrikkomukset.

  • Sisältö ei liity palstan tai keskusteluketjun aiheeseen.

  • Viesti ei ole suomea tai ruotsia (pl. International Forums), se sisältää mainontaa, se sisältää tekijänoikeuksin suojattua materiaalia, se on massapostitus tai jokin muu syy.

Jaa keskustelu