Mulla on lähteny limatulppa pari viikkoa sitten. Sen jälkeen on tullut jatkuvasti limaista ja vetistä kirkasta vuotoa. Joo...tuo vuoto on kyllä ollu toosi vetistä välillä ja ilman pikkarisuojaa tulee housuista läpi, mutta tänään sitten aamulla oli tosi kovat "menkkakivut" selässä ja mahassa ja housut lörähti ihan märiksi. Pelkkä märkä läntti jäi pikkareihin. Laitoin suojan johon alkoi valua lisää nestettä. Väri oli sellaista oranssihtavaa. Nousin sängystä ja kurkkasin housuihin,mitä sieltä nyt tulee kun tunsi selvästi, että jotain valuu ulos. Lattialle lörähti vesilammikko. Ei ihan kauhean iso mutta kunnon lammikko kuitenkin.
Luulin tietty että lapsivesi meni ja lähdin synnärille. ( viikkoja 39 kasassa) Otettiin kohdunsuulta lapsivesinäyte joka oli negatiivinen. Mulla ei kyllä sillon enää tullu sitä samaa nestettä vaan ihan valkovuotoa. Passitettiin sitten kotiin ja sanoivat että oli varmaan vaan vetistä valkovuotoa, mutta miten helkutissa valkovuotoa voi tulla lammikollinen ja miten se voi olla pelkkää vettä? =O
Onko kellään muulla tullu noin paljon ja vetistä valkkaria? Mitenhän noiden testien luotettavuus, kun luin jostain että näyte pitäisi ottaa siitä rätistä mihin sitä tavaraa on valunut, kun eihän mulla enää myöhemmin sitä samaa kamaa välttämättä ollut kohdunsuulla?Niin ja pissat ei voinut oikein mielestäni olla, kun tosiaan tunsin kun se alkoi valua tuolta rööreistä, eikä mistään virtsaputkesta.
Onko muilla käyny näin?
8
4407
Vastaukset
- Lapsia 7
se taitaa olla niin,että vauva alkaa syntyä kohta. Olehan valppaana lähtemään takaisin synnärille. Mulla on ollut edel. raskaudessa samanlainen tilanne. Tunsin, että koko ajan valuu jotakin, tutkimuksissa ei mukla ollut lapsivettä, mutta yllätys yllätys synnytyksen aikana missäänvaiheessa ei sitä lapsivettä tullut. Sitä siinä sitten ohmettelivät.... Sitten sanoivat, että oli tieten kuitenkin tullut reunavuotona.
- moonaliisa
kyllä toi lapsivedeltä kuullostaa.. Mulla melkein samanlailla alkoi synnytys, joten ole valppaana . Uskon että kohta on tosi kyseessä ja pikkuinen sylissä=)
- jjjjjjjjjjjjjkkkkkkk
testi ON luotettava!
- no joo...
jjjjjjjjjjjjjkkkkkkk kirjoitti:
testi ON luotettava!
Testi on luotettava siitä näytteestä, mikä pumpulipuikkoon sattuu tulemaan. Jos lapsivettä ei tule juuri silloin kun näyte otetaan vaan sillä hetkellä tulee valkovuotoa, testi näyttää negatiivista, vaikka lapsivettä olisi valunut aikaisemmin.
- talvikeiju
Samalla lailla alkoi täällä, ilman tuota menkkamaista jomotusta. Tuli vain tunne, että jotain olisi tulossa. Kerkesin kylppäriin ja lapsivetttä tuli holahtamalla kuten elokuvissa. Tsemmppiä tulevaan! Ei se synnytys enää kaukana ole. Ja älä huolehdi, lapsivettä kehittyy koko ajan lisää...
- UmmNoora&Saara
Synnärille jos tuo vielä jatkuu. Mulla tihku lapsivedet just tolleen ja vaikka menin käymään synnärille niin höpöttelivät kans jostain valkovuodosta.. kuitenkin kun synnytin ei lapsivettä enää ollut ja mulle kerrottiin että lapselle oli vaarallista tuo että vedet oli tihkuneet pois. Sitten lasta testailtiin ja tehtiin kaikkia tulehduskokeita toista vuorokautta. Luojan kiitos kuitenkin kaikki oli hyvin, mutta olis kuulemma voinut käydä tosi paljon huonomminkin. Että mua otti päähän, ottaa vieläkin kun eivät uskoneet kun sanoin... enkä ollut edes ensisynnyttäjä joten kokemustakin löytyy.
- elikkäs
seuraavana päivänä 12.2 illalla 20.00 kuului poksahdus ja lapsivettä alkoi lentää tosissaan. Yhdeksältä synnärillä järkyttävän kipeät supistukset oli jo 5-7 minuutin välein. Vauva syntyi 13.2 klo 03.39. Olin avautumisajan niin kipeä, että kätilökin taivasteli, ettei ole normaalia ja epäili, että olisi kuitenkin vettä tihkunut sitten edellisenä päivänä ja aiheuttanut tulehdusta tai jotain. No onneksi kaikki oli hyvin, mutta taisipa olla lapsivettä tuo aiempi, eli kantsii kyllä olla tarkkana!
Moi!
Onneksi olkoon vauvasta :)!!
Mulla kävi esikoista odottaes samallalailla. Eli jotain valui jonkin verran ja lähettiin synnärille tarkastamaan asiaa ja negaa näytti. Takaisin vaan kotiin. Sitten seuraavana päivänä nousi lämpö ja oli kamala olo.. Soitto synnärille ja siellä vaan sanoivat, että jos testi negaa näytti niin silloin se on nega, voi olla synnytys on käynnistymässä sanoivat ja siitä lämmönnousu. Noh synnytys ei käynnistynyt vaan se päätettiin sitten viikoilla 42 1 käynnistää. Hätäsektioksihan se meni kun kuume nousi kesken kaiken ja avautuminen jäi 4cm...myös tulehdusarvot nousi yli 200. Synnytyksen jälkeen sanottiin, että laps vettä on tullut jo aikaisemmin ja se aiheuttanut tulehduksen, jonka takia synnytys ei käynnistynyt itestään vaan vaan ja ainoastaan tipan avulla.
Että olkaa VAAN tarkkoja!!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 15311031
- 535269
Taas ryssittiin oikein kunnolla
r….ä hyökkäsi Viroon sikaili taas ajattelematta yhtään mitään https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000011347289.html452483- 312169
Vanha Suola janottaa Iivarilla
Vanha suola janottaa Siikalatvan kunnanjohtaja Pekka Iivaria. Mies kiertää Kemijärven kyläjuhlia ja kulttuuritapahtumia131731Valtimon Haapajärvellä paatti mäni nurin
Ikävä onnettomuus Haapajärvellä. Vene hörpppi vettä matkalla saaren. Veneessä ol 5 henkilöä, kolme uiskenteli rantaan,421594Tiedän kuka sinä noista olet
Lucky for you, olen rakastunut sinuun joten en reagoi negatiivisesti. Voit kertoa kavereillesi että kyl vaan, rakkautta311280Känniläiset veneessä?
Siinä taas päästiin näyttämään miten tyhmiä känniläiset on. Heh heh "Kaikki osalliset ovat täysi-ikäisiä ja alkoholin v351206Tulemmeko hyvin
Toimeen ja juttuun keskenämme? Luulen, että sopisit hyvin siihen ☀️ympäristöön, paljon kaikkea erilaista.♥️mietin tätä s6956Daniel Nummelan linjapuhe 2025
Kansanlähetyksen toiminnanjohtajan Daniel Nummelan linjapuhe tänään. Rehellistä analyysiä mm. evlut kirkosta ja piispo98952