Työuupumuksen lääkehoito

Poikki

Hei!

Olen nelikymppinen yrittäjä ja kärsinyt työuupumuksesta jo pitkään. En kuitenkaan voi jäädä sairikselle vaan pakko olisi vaan jaksaa! Mitä lääkehoitoa yleensä tarjotaan SSRI-masislääkkeiden lisäksi? SSRI;t ei oikein toimi, tai pikemminkin aiheuttavat sivuvaikutuksia. Terapia olis varmaan hyvä, mutta eipä ne osaa kertoa mitään mitä en jo tiedä... 2-3 vuotta pitäis pysyä hengissä ja toimintakykyisenä!

12

3732

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kanttuvei

      Mitäpä nuo muuta osasivat kuin kirjata mielenterveyspotilaaksi
      ja ryhtyä syöttämään masennuslääkkeita.-Niistä ei tainnut olla muuta
      apua kuin lohominen,jota vastaan nyt taistelen.
      Sairaslomaa tosiaan sain ja kehoituksen:anna itsellesi aikaa toipua...
      Minä annoin 7kk-ja olen hakenut työkyvyttömyyseläkettä.
      En yksinkertaisesti jaksa muuta kuin kotityöt.

      • Poikki

        vaan? Eikä ilmeisesti auttanut? Mulla on tällä hetkellä todella matala stressinsietokyky ja stressi puolestaan valtava. Eli elimistö on avain sekaisin, eikä ajatus kulje yhtään. En saa mitään aikaan vaikka pitäis. Sen minkä teen, teen väärin koska järki ei juokse. Mutta jotain on PAKKO tehdä koska muuten menee koti alta ym.


      • 38
        Poikki kirjoitti:

        vaan? Eikä ilmeisesti auttanut? Mulla on tällä hetkellä todella matala stressinsietokyky ja stressi puolestaan valtava. Eli elimistö on avain sekaisin, eikä ajatus kulje yhtään. En saa mitään aikaan vaikka pitäis. Sen minkä teen, teen väärin koska järki ei juokse. Mutta jotain on PAKKO tehdä koska muuten menee koti alta ym.

        Suomalaisella Sisulla vedin itseni lopulta niin piippuun, ettei siitä enää mikään auttanut. Nyt eläkeläisenä parikyt vuotta. Että silleen.
        Mieti sinäkin arv. nimim. Poikki, kannattaako lopettaa pinnistely ja ponnistelu ennenkuin kone leikkaa kokonaan kiinni. Mutta kun ...koti menee alta jne.. - sano reilusti "asunto" tai "kämppä", koti on siellä missä saat levätä ja sinun on hyvä olla. Toisen asunnon saat varmasti tulevaisuudessakin, oma elämä ja terveys ovat tärkeämpiä.
        Eikös yrittäjä saa sairauspäivärahoja edes?


    • asiantuntija.

      Tavallisilla tallaajilla ei ole aloitekykyä tai haluja selvittää asioita. Ehkä yrittäjillä on.

      Työuupumus on infektioperäinen sairaus, eli sinulla on valinta:
      antibioottiprotokollat, tai lisäravinneprotokollat.
      Kuuluisin näistä on Marshallin protokolla.

      Joka tapauksessa paraneminen ei ole nopeaa, puhumme solunsisäisistä loisista/bakteereista, jotka aiheuttavat kroonisen tulehduksen elimistössä.

      Esim. paniikkihäiriössä ja posttraumaattisessa stressioireyhtymässä on tutkimusten mukaan tulehduksellinen tila, jossa pro-inflammatoriset tulehdussytokiinit ovat koholla. Toksoplasma, ja keuhkoklamydia lienevät yleisimmät infektiot joita kaikilla on, jotka aiheuttavat näitä syndroomia, joista kukaan ei tiedä mistä johtuvat.

      Broad spectrum of cytokine abnormalities in panic disorder and posttraumatic stress disorder. http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/19319993

      • kanttuvei

        Kubn on kuormittanut itseään liikaa sekä henkisesti,
        että ruumiillisesti tulee uupumus.Sinun tropit eivät ainakaan
        auta.Kun ei auta edes lepokaan...


      • asiaa.
        kanttuvei kirjoitti:

        Kubn on kuormittanut itseään liikaa sekä henkisesti,
        että ruumiillisesti tulee uupumus.Sinun tropit eivät ainakaan
        auta.Kun ei auta edes lepokaan...

        Klamydiasta on olemassa monta lajia, ja puhuin keuhkoklamydiasta, joka on yhdistetty sydän & verisuonitauteihin, liikalihavuuteen, sekä Alzheimerin tautiin.

        Krooniseen stressiin ei auta lepo, ei, koska sinussa on noita patogeeneja paljon. Ainoa tapa päästä niistä eroon on pienentää kuormaa hiljalleen pitkillä antibioottikuureilla.

        Osaako joku muuten erottaa toksoplasman ja keuhkoklamydian oireet toisistaan?
        Toksoplasma aiheuttaa malarian kaltaisia oireita, eli väsymystä ja vilunväreitä kun sitä tappaa, ja sitten aivosumua. Niin, ja sitten voi kokeilla malarialääkitystä, sillä pitäisi tulla hitonmoiset oireet jos on tuota toksoplasmaa enemmän. Tokso on ihan yleinen tartunta, Suomessa on seroprevalenssi 30%:n luokkaa. Tokso aiheuttaa myös satunnaisia päänsärkyjä.


    • Karin_aivopesula

      Miksi et poista sitä uupumusta poistamalla sen aiheuttajan, joka on mitä todennäköisimmin kehon happamoituminen stressihormonien vaikuttaessa munuisiin siten, että hapot eivät poistu kehosta.

      http://qmies.blogit.fi/mielenterveyden-tehohoito/

      • näinkin voi lääkitä

        otin loparit ja join kax viikkoa viinaa. Vaikka päihdetyöntekijä olinkin. Jo helppas.
        En suosittele jos on alkon kanssa ongelmia, mutta kunnon kuuri. Lopetin toki, mutta saimpa itkettyä ja huudettua pahan olon pois. Ei tarvinnut lääkkeisiin turvautua. Nyt uudet haasteet odottaa.


      • uupumassa
        näinkin voi lääkitä kirjoitti:

        otin loparit ja join kax viikkoa viinaa. Vaikka päihdetyöntekijä olinkin. Jo helppas.
        En suosittele jos on alkon kanssa ongelmia, mutta kunnon kuuri. Lopetin toki, mutta saimpa itkettyä ja huudettua pahan olon pois. Ei tarvinnut lääkkeisiin turvautua. Nyt uudet haasteet odottaa.

        Pakko sanoa että hienosti ja rohkeasti toimittu. Uskaltasinpa itsekkin pistää tilanteen poikki ja hypätä uuteen. Olen itsekkin terveydenhuollon ammattilainen hoidan muita sillä kustannuksella että uuvun itse. Mitä järkeä tässäkään on? Yksi hoidettava vaan lisää kohta:D


      • Karin_aivopesula
        näinkin voi lääkitä kirjoitti:

        otin loparit ja join kax viikkoa viinaa. Vaikka päihdetyöntekijä olinkin. Jo helppas.
        En suosittele jos on alkon kanssa ongelmia, mutta kunnon kuuri. Lopetin toki, mutta saimpa itkettyä ja huudettua pahan olon pois. Ei tarvinnut lääkkeisiin turvautua. Nyt uudet haasteet odottaa.

        Olen myös ex päihdetyöntekijä, ebnkä tajunnut olevani riippuvainen kofeiinista. Hoidin myös kofeiinin aiheuttamia mielenterveysongelmia alkoholilla sillä seurauksella, että minusta tuli alkoholisiti, kuten niin monesta muustakin suomalaisesta on tullut.

        Nyt en käytä enää alkoholia, kofeiinia tai lääkkeitä, eikä enää rassaa, koska älysin palauttaa veren peruskemian.


    • venla72_

      Lääkkeitä voidaan yhdistellä ja kokeilla ja olet itse se mittari jotta mikä lääkitys toimii nin että mieliala nousee ja saat puhtia ja se taas ruokkii tekemisen iloa. Suosittelen lääkärille hakeutumista ja kerrot ettet halua SSRI-läkettä. Kysy SNRI-lääkettä: Efexor/Venlafaxin-nimillä. Mua ne piristää. SSRI teki kävelevän zombien jolla koko ajan huono olo. Jos/kun SNRI auttaa niin hyvä, jos tuntuu että jää puolitiehen niin siihen voidaan yhdistää toinen masislääke tai muuntyyppinen lääke. Edronax on osoittautunut hyväksi lisäksi Efexorin kanssa mulle. En voi vannoa, että sama lääkitys joka mulla on, auttaisi sua, jotkuthan kokevat Efexorin väsyttävänä niin ettei sängystänousuhaluja juuri ole. Minusta se taas nostaa vaikka ns. kuolleet haudasta. Kokeilua lääkärin kanssa vaan, ei lääkitystään muuten saa ikinä hyväksi valitettavasti.

      • juuuuuuu

        Venla72 ajatteli samaa kuin minäkin. Eli lääkkeitä on paljon muitakin kuin ssri. Esim. juuri tuo snri ryhmä, mm. efexor ja cymbalta! Ne ovat käyneet monelle, kelle ssri:t ovat hyödyttömiä. Etenkin cymbalta on todella kehuttu lääke, ja auttaa myös kipuun.


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      60
      1967
    2. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      51
      1701
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      55
      1617
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      5
      1547
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      6
      1525
    6. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      6
      1445
    7. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      8
      1326
    8. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      12
      1291
    9. Revi siitä ja revi siitä

      Enkä revi, ei kiinnosta hevon vittua teidän asiat ja elämä. Revi itte vaan sitä emborullaas istuessas Aamupaskalla
      Varkaus
      4
      1183
    10. Kello on puoliyö - aika lopettaa netin käyttö tältä päivältä

      Kello on 12, on aika laittaa luurit pöydälle ja sallia yörauha kaupungin asukkaille ja työntekijöille. It is past midni
      Hämeenlinna
      4
      1158
    Aihe