Olen juuri saamassa englantilaisen filologian kandin kokoon, ja nyt tuumin pedagogisiin hakemista. En ole koskaan haaveillut opettajan urasta, mutta se on alkanut kiinnostaa vuosi vuodelta aina vain enemmän. Yliopistostani löytyy kyllä pedagogisiin sisältyvien kurssien listat yms, mutta missään ei kerrota mitä siellä käytännössä tehdään. Opiskellaanko ensin opettamisen teoriaa ja sitten lähdetään "kylmiltään" ensimmäisiä harjoitustunteja pitämään? Vai harjoitellaanko opettamista ensin opiskelijoiden kesken? Opetetaanko siellä vähän niin kuin kädestä pitäen tuntien suunnittelua? Mites kurinpidolliset asiat? Psykologinen puoli, työssä jaksaminen jne? En ole mikään nössö mutta silti ajatus minusta opettamassa esim. yläasteluokkaa jännittää, kun tällä hetkellä tuntuu, etten osaa edes itselleni selittää jotain partisiipin perfektiä.
Luetuimmat keskustelut
- 835929
- 1293975
ROTAT VALTAAVAT ALUEITA
Asukkaat nyt loukkuja tekemään ja kiireellä, jätehuolto kuntoon, jätteet niille kuuluville paikoille, huomioikaa yrittäj463959- 693673
Miten minusta tuntuu että kaikki tietää sun tunteista mua kohtaan
Paitsi suoraan minä itse, vai mitä hlvettiä täällä tapahtuu ja miksi ihmiset susta kyselee minulta 🤔❤️262948Alavuden sairaala
Säästääkö Alavuden sairaala sähkössä. Kävin Sunnuntaina vast. otolla. Odotushuone ja käytävä jolla lääkäri otti vastaan72517- 272224
Siekkilässä ajettu ihmisten yli- mitä tapahtui? Länsi-Savo ei ole uutisoinut asiata
Manneja, vaiko matuja?332179- 2042121
Reuters: Ukraina on iskenyt Venäjän strategisia pommikoneita vastaan. Jopa 40 konetta vahingoittunut
Ukrainan turvallisuuspalvelu SBU on iskenyt Venäjän strategisia pommikoneita vastaan, kertoo Reuters. Uutistoimiston läh4451831