mikä koira sopii MULLE!!?

Chip munk

Olen miettinyt minkä koiran ottaisin (vuosia) lopulta päädyin näihin ehdokkaisiin:
Preneittenmastiffi
Skotlanninhirvikoira
Muuta en tiedä:( jos keksitte kiitti etukätee.
Haluaisin miellyttämishaluisen,säyseän,(ei dominoivaa) ei haittaa vaikka olisi kuitenkin vartiointitaipumusta:)
terveän rodun.
On aikaisempaakin koira kokemusta (`vähäsen`)
riittäisivätkö nämä pystiffille tai skotille , jollekki muulle koirarodulle:
liikuntaa 1-2 tuntia
yksin arkisin 5-6 tuntia
harrastuksia: vp tai jälki,haku?
koiran koko....
58cm-84cm
paino 30kg-70kg?
KIITOS ETUKÄTEEN!!!!

6

390

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • sanonpahanVaan

      oletkos miettinyt amerikanAkitaa? dominoiva on tämä rotu eikä oikeen miellytämisenhaluinen mutta jos sinusta löytyy jämäkkyyttä niin eläminen voi olla todella antavaa!

      pitää olla pentuna todella tarkkana että koira kunnioittaa ja kuuntelee sinua. sen jälkeen on helppoa. Akita tottelee hyvin mutta on myös melko laiska kun se sille päälle sattuu. Terveimpiä rotuja mitä pallolta löytyy.

      Itselläni on japanin akita ja en ole katunut hetkeäkään vaikka olin hiukan varautunut isoihinkin taisteluihin. kaikki on mennyt aina nätisti, isoin työ on vaan oppia lukemaan koiraa. jos on paljon koiria lähistöllä, niin kannattaa akitaa vähän miettiä. ei oikeen tykkää hirveesti muista koirista..

      Mastiffien ja akitojen kanssa saa olla aina pikkasen varautununeita koska kumpikin on iso rotu ja varsinkin japanin akita raivokkuutensa vuoksi suuttuessaan todella agressiivinen(kuten mastiffi).

      itsellä rotikka käveli kerran pihapiiriin ja rupesi jahtaamaan meidän kania, en kerinnyt tehdä mitään kun huomasin kun koira hyökkäsi rotikan kimppuun semmosella raivolla että en tiennyt enää että onko kyseessä sama koira. sain pysäytettyä nujakan mutta rotikka lähti eläinlääkäriin.

      jos otat ison koiran, niin mieti sitä että riittääkö sinulla kanttia pitää koira ruodussa. vaikka olisikin kuinka lempeä koira, niin jossain vaiheessa se tulee ottamaan selvää että kuka määrää! ja kun et fyysisesti tule pärjäämään isolle koiralle eikä koiraa kannata pentuna pelotella, niin henkinen yliotteesi pitää olla kunnossa...

      • Chip munk

        Lihaksia on XD!!!!
        Akitat on aika haastavii....


      • sanompahanVaan
        Chip munk kirjoitti:

        Lihaksia on XD!!!!
        Akitat on aika haastavii....

        en epäilekkään mutta kukaan ei pidä mastiffia ruodussa jos se rupee riehkasemaan.

        Henkinen yliote on varmempi.

        Jos toi mastiffi kiinnostaa niin ota yhteyttä kasvattajaan ihan puhelimitse, ne kyllä kuulee melkosen heti että sopiiko koira sinulle...


      • sanompahanVaan
        sanompahanVaan kirjoitti:

        en epäilekkään mutta kukaan ei pidä mastiffia ruodussa jos se rupee riehkasemaan.

        Henkinen yliote on varmempi.

        Jos toi mastiffi kiinnostaa niin ota yhteyttä kasvattajaan ihan puhelimitse, ne kyllä kuulee melkosen heti että sopiiko koira sinulle...

        ja kyllä minä luulen että jos on valmis harkitsemaan mastiffia, niin pärjää akitankin kanssa. tietysti toi pyreneitten ei oo ehkä niin jästipää kun akitat...


    • beefeater^

      Tai mille koiralle sinä sovit..Ellei sulla ole koirakokemusta kuin "vähäsen" niin noista kahdesta vaihtoehdosta ota se skotti!!

      • Chip munk

        on mulla koira kokemusta sen verran VARMASTI että pärjäisin mastiffin tai akitan kanssa....


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tapio Suominen on kuollut

      Urheilutoimittaja Tapio Suominen on kuollut. Suominen oli kuollessaan 60-vuotias. Selostajalegendan kuolemasta kertoo Y
      Maailman menoa
      251
      18429
    2. Tapio Suominen oli sairauden uhri

      Urheiluselostaja Tapio Suominen kuoli eilen keskiviikkona aamulla tapaturmaisesti Hattulassa. Toisen uutisen mukaan van
      83
      3135
    3. Tapio suominen

      Liian aikaisin lähdit sinua oli kiva kuunnella.
      Ikävä
      123
      2161
    4. Mitä toivot

      Tämän hetkiseen tilanteeseen?
      Ikävä
      191
      1850
    5. Sydämeni on

      varattu sinulle. Et ole minun, en ole sinun. Me on mahdottomuus. Mutta olet se joka on mielessäni ensimmäisenä kun herää
      Ikävä
      134
      1725
    6. Rannalle! Uimaan!! Rinnat paljaiksi!!!

      Järki kadonnut sekä niiltä feministeiltä, jotka vaativat saada esiintyä rinnat paljaina julkisilla uimarannoilla, kuten
      Maailman menoa
      269
      1403
    7. Minä itkin kotona kun tajusin että

      Pelkuruuteni takia kun en lähestynyt vaikka järjestit otollisen hetken ja myöhemmin huomasin lasittuneen katseesi miten
      Ikävä
      10
      1272
    8. Kok-edustaja: Yle aivopesee työntekijöitä

      "– Yle ei vain sensuroi Kyllä isä osaa-sarjaa, vaan haluaa jaksojen määrää manipuloimalla HÄVITTÄÄ ”ongelman” todellisuu
      Maailman menoa
      82
      1083
    9. Elämääni tulee pian uusi uros

      Se on sinisilmäinen, blondi. 😍 Toivottavasti tämä ok?
      Ikävä
      118
      960
    10. Ylen jälkiviisaat estotonta Kamala Harris suitsutusta

      Kolme samanmielistä naikkosta hehkutti Kamala Harrisia ja haukkui Trumpia estottomasti. Nyt oli tarkoituksella valittu
      Maailman menoa
      232
      959
    Aihe