Jäärakkaus

Suga

Tarkoitettu nuorille lukijoille ja niille jotka pitävät tämän tyylisestä hömpästä. Rohkeasti kommentoikaa.
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Linja-auton nytkähtäessä liikkeelle, mä heräsin mun ihanan vaaleanpunaisesta unestani. Joku prinssi oli tullut hakemaan mua valkealla ratsullaan siinä unessa, mut just ku mä olin astumassa ratsaille, jouduin heräämään.
Ehin kurkata kaupungin nimen ennen kuin bussi kaarsi mutkan taakse. Kuopio. En ollut koskaan käynyt siellä. Tarkistin kellon ja se näytti varttia vaille yhdeksän illalla. Vaivuin samantien omiin ajatuksiini.

Olin tainnut hieman jälleen torkahtaa, ku tunsin nykimistä jalkojen juuresta. Muistin, et olin laittanut mun laukun sinne. Käännyin katsomaan mun takana istuvaa, mutten heti nähnyt sitä, koska se oli kumartunut jonnekin mun penkin taakse.
"Jotain hukassa?" kysyin ikään kuin ohimennen. Penkin takaa nousi pikasilmäyksellä katsottuna normaalin näköinen kundi. Sillä oli jään siniset silmät joilla se mua katsoi hiukan nolona.
"Jos kuitenkin pitäisin itse mun laukkuni", sanoin jäätävästi ja käännyin takaisin omalle paikalleni. Mua ärsytti suunnattomasti, mutten viittiny alkaa sen enempää miettimään asiaa. Johtui varmaan mun elämäntilanteesta. Mulla oli paineita. Olin just muuttanut uuteen kaupunkiin pakoon mun vanhempia. Nyt mä olin tulossa vanhusten luota "lomalta".
Tarkistettuani, että lompakko oli tallessa, päätin vielä kokeilla unen mahtavaa voimaa. Mä halusin takas sen prinssin luo sinne satumaahan.

Keskusradiosta alko kuulua epämääräisen räkäistä köhimistä, johon mä sitten heräsin. Kuski ilmoitti, että oltiin saavuttu määränpäähän. Olin kotona!
Keräsin kamani ja olin lähdössä, ku huomasin, et se jää-silmä-poika oli kans tekemässä lähtöä. Se oli vetänyt pipon jo kutriensa päälle.
En jaksanut välittää siitä sen enempää, vaan häivyin. Mua ei väsyttänyt juuri ollenkaan, joten päätin poiketa 24/7 auki olevaan kahvilaan ryystämään kupillisen.
Istuin kahvini kanssa ikkunapöytään ja kattelin ikkunasta, mun portistani ulos, kaupungin iltaelämään.
Kello oli noin puoli yksitoista. Havaitsin liikettä silmäkulmastani ja näin jää-silmä-pojan istuvan lähistölle. Mua alkoi ehkä pelottaa vähän.
Kotiin oli puolentoista kilometrin matka, enkä halunnut ottaa riskiä et toi, mun laukkuvaras, seurais mua sinne asti, joten soitin Maijan hakemaan. Se lupasi tulla pikimiten.
Kahvilan pöydällä oli ilta-sanomat, siinä kerrottiin jotain "traagisia" roskajuttuja taas.
Maija oli jo pidempään asunut täällä ja me oltiin tutustuttu useampi vuosi sitten netissä. Maija oli osa syy miks muutin just tänne. Sen veroista ystävää mulla ei ollut koskaan ollut. En silti nähnyt syytä kertoa sille jää-silmä-pojasta.
Himaan päästyäni avasin ekana tietokoneeni. Tsekkasin meilit ja muut yhtä tärkeät seikat, mutta ei oikein mitään ollut ilmestynyt. Vanhusten luona, kun ei enää pääse koneelle.
Kello oli jo paljon, joten menin sänkyyn. Pyörin siellä varmaan kaks tuntia ja juotuani lämmintä mehua sain viimein unen.

Lauantai aamuna heräsin noin puolenpäivän aikaan täysin virkeänä. Olin unohtanut edellisen päivän ja koko visiitin porukoiden luona. Mulla oli jo uudet ja hienot suunnitelmat päivän varalle. Lähdin shoppailemaan.
Kaupungilla kiertelin joitain liikkeitä ja käsiin tarttui uudet farkut ja muutama paita. Nälkä tuntui jo melko kivasti joten menin kahvilaan haukkaamaan jotain pientä. Hemmottelin itseäni donitsilla. Istuin ihanaan ikkunapöytään josta pystyin näkemään koko kahvilan ja myös ihmiset sen ulkopuolella.
Mä en ole koskaan ollut mitenkään epäsosiaalinen, päin vastoin. Oon yrittänyt olla omaitseni, mut aina se ei oo kaikille riittänyt. Juuri nyt, mulla oli todella hyvä olo.
Kahvilassa oli kova hälinä. Mua se ei haitannut ollenkaan. Mun vastapäiseen pöytään istui joku kundi. Vilkaisin sitä pikaisesti ja sen silmissä välähti jotain. Sinistä. En jäänyt sitä sen kummemmin miettimään vaan lähdin himaan. Shoppailut oli tältä päivältä shoppailtu.

2

626

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Suga

      Tässä tulis pikkusen jatkoa, jos jotakuta kiinnostaa lukea.
      ------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
      "Illalla BILEET!" Maijan ääni kiljui puhelimesta. "Kai säkin tuut?"
      "No tottakai!" mä vastasin ja jännitys kasvoi mun sisällä. Mä olin aina valmis kunnon bileisiin, varsinkin nyt, kun stressiä oli ollut niin paljon.
      "Mä tuun sun kämpille niin otetaan jotain pohjia, siel on kuulemma tarjolla booliaki", Maija höpötti ja mä myöntelin. Menin samantien kylpyyn ajatuksenani hemmotella itseäni vielä vähän lisää.
      Seitsemän aikaan Maija tuli ja mä olin lakkaamassa juuri parahiksi varpaankynsiäni. Sen kassissa kilisi.
      "Toin jotain kuoharia ja pari siideriä", Maija sopotti ja nosteli pulloja pöydälle. Se katosi keittiöön ja tuli pian kahden korkolasin kanssa. Se kaatoi kuoharit ja ehdotti maljaa.
      "Ystävyydelle ja sinkkuudelle", me sanottiin ja iskettiin toisillemme silmää. Viini maistui hedelmille ja toi mieleen edesmenneen kesän ja etelän matkat. Mulle tuli kaihoisa olo.
      Me saatiin kulutettua ihan hyvin aikaa mun kämpillä ja lähettiin puoli kymmenen aikaan ulos. Ilta oli kirkas ja kirpeä, juuri niinkuin syksyn pitääkin olla, juuri ennen kuin lumet tulevat maahan.
      Anttilan talolla oli kova häslinki päällä ja Pirjo, bileiden järjestäjä, tuli meitä vastaan pikku hiprakassa.
      "Tervetuloa, tervetuloa! Tääl on jo paljo sakkia, mut kyl teki mahdutte viel!" Pirjo hymyili säteilevästi. Se oli selvästi mielissään.
      Jututettiin ulkona muutamia frendejä ja tervehdittiin uusia. Kaikilla näytti olevan hyvä fiilis. Hyvä niin, mä en kaivannut mitään rähinöitä.
      Mentiin sisälle ja siellä oli vielä enemmän porukkaa kuin ulkona. Pirjo oli jostain löytänyt diskopallon ja muutamat tyypit tanssahtelivatkin musiikin tahdissa sen alla. Joku oli jo vallannut vessan örvellys tarkoituksiin.
      "Sekaan vaan!" Joku humalainen parikymppinen kundi huusi meidän suuntaan, loi pikaisen katseen Maijaan ja katosi väen joukkoon.
      "Se oli Jaska", Pirjo sanoi ja raivasi tien booliastialle. Otettiin Maijan kanssa sitten pohjanmaan kautta.
      Bileet eteni erinomaisesti. Mä olin jopa käynyt vähän tanssimassakin, mutta nyt oli pakko hiukan levähtää. Maija oli hävinnyt jonkun kundin kanssa jonnekkin nurkkaan lääppimään ja mä jäin ihan yksin. Mut se ei mua haitannut, pärjäsin hyvin yksinkin.
      Joku istui mun viereeni Pirjon porukoiden valkoiselle nahkasohvalle kädessään täysi pullo keskaria, joka näytti ihan siltä, että se kohta kaatuisi. Mä katsoin tyyppiä. Sillä oli leveät hartiat, vaaleat enkelikiharat ja se yritti tapittaa mua tarkasti sumeilla puoleksi suljetuilla silmillään. Se oli varmasti vetänyt jotain muutakin kuin pulkkaa.
      "Moi. Mun nimi on Saku", se esitteli itsensä hiukan humalaisesti ja tarjosi koordinaatiokyvyn menettänyttä kättään. Katsoin sitä ja sitten sen silmiä. Siniset. En tarttunut käteen.
      "Ronja", mä vaan sanoin ja katselin jonnekkin muualle. Yritin etsiä Maijaa katseellani.
      "Haluatsä?" Kundi jonka nimi oli Saku tarjosi mulle pulloansa.
      "Ei kiitos, äiti on kieltänyt ottamasta mitään vierailta", mä vastasin. Kundi katsoi mua typeränä. Jätin sen siihen toljottamaan ja lähdin etsimään Maijaa. Mun pää oli melko sekaisin ja laskuhumala alkoi iskeä. Eiköhän nää bileet oo jo nähty.

      Sunnuntai aamu oli korostettuna muiden joukossa. Mun olo oli aivan hirveä. Olin päässyt kotiin kolmen aikaan ja sammunut ilmeisesti sängylleni. Vaatteet päällä. Mun sisällä tuntui aaltoilevan oksennus ja kurkussa karhea pala. Juoksin vessaan ja se tuli samantien. Päässä jyskytti muistutuksena eilisestä mun juoma viinamäärä. Käperryin peiton alle pimeään, etova olo yhä seuranani. Taisin nukahtaa, mutta heräsin sitten puhelimen soimiseen.
      Sen pirinä tuntui päässä ihan kamalalta. Oli pakko vastata. Käheä "viinan polttama" ääni kuului toisesta päästä: "Onko krapula?"
      Maija.
      "Älä ees kysy", sanoin hiljaa ja pistin puhelimen kiinni. En pystynyt nyt niin suureen suoritukseen kuin puhelimessa puhumiseen.

      Sunnuntai meni lepäillessä, illalla sain jo jonkin verran ruokaa pidettyä sisällä. Olin jo unohtanut kundin bileistä, kun törmäsin siihen mäkkärissä loppu viikosta.

      • suga

        "Istuksä yksin? Voiks tähän istuu?" Sakun ääni kysyi. Mä kohotin katseeni kirjasta, jota olin lukemassa. Nyökkäsin ja se istu mua vastapäätä. Oli ihan hiljaista, lukuunottamatta sen rapisevia hampurilaiskääreitä. Mä en aikonut puhua sille. Se itse oli istunut mun pöytään. Mun ikiomaan pöytääni.
        "Sä olit Ronja", se kysyi, tai pikemminkin totesi. Mä vilkaisin sitä. Sen silmät ei olleet enää niin sumuiset. Sillä oli jykevä leuka ja naururypyt silmäkulmissa. Sen silmissä välähti. Sininen. Ihan kuin jää. Mun silmät kelas kuvia mun laukku varkaastani. Mun sisällä kuohahti. Miten se kehtasi.
        "Hyvä muisti", mä sanoin ja katsoin sitä mitäänsanomattomasti. Se suorastaan ahmi hampurilaistaan.
        "Mä olen Saku, jos et muista", se sanoi ja ryysti juomaansa. Sitä valui vähän sen paidallekkin. En vastannut mitään vaan aloin tehdä lähtöä. Saku aikoi selvästi sanoa jotain, mutta mä loin siihen torjuvan katseen. Heitin mustaa tukkaani olan yli ja lähdin. En halunnut nähdä Sakua silmissäni enää. Mua suututti. Mojova päänsärkykin alkoi tehdä tuloaan.

        Monet kundit on useita kertoja yrittäneet iskeä mua, mutta mä oon vain aniharvoin ja hetkeksi lämmennyt osalle niistä. Kaikki on olleet pettymyksiä eikä yksikään mun tyyppiä. Jää-silmä-poika Sakukin yritti pölliä mun laukun ja sotki ruuallaan niin se siitä. Mua yökötti.
        Perjantai-ilta meni siinä ja siinä. Käväisin mutkan Maijalla ja se vain hehkutti jostain Makesta. Mä kuuntelin vaan puolella korvalla. Kun tuli mun vuoroni puhua mä kerroin Maijalle koko stoorin Sakusta.
        "Oho, onpa sulla käyny tuuri", Maija huokaili ihmeissään ja katsoi mua utuisesti, kuin miettien jotain. "Mennään joskus tuplatreffeille!"
        "Ei tosiaankaan, mua ärsyttää koko tyyppi", mä mulkaisin sitä ja oikaisin sängylle. Maija vaikutti siltä kuin se ei olisi kuullutkaan mun vastaustani. Se oli niin uppoutunut Makeen.
        Mä lähdin kotiin ihan ajoissa ja menin nukkumaan. Uni tuli nopeasti ja vei mut mennessään.

        "Terve taas", tuttu ääni sanoi mun takaa. Miks se pääsee aina jotenkin yllättämään mut selän takaa?
        "No terve", mä vastasin ja jatkoin ruokaostoksiani. Saku käveli hetken mun vierelläni. Mä en jaksanut noteerata sitä mitenkään, mua ärsytti edelleen koko tyyppi.
        "Kuule, miten mä voisin korvata sulle jotenki sen ku yritin pölliä sun laukun? Mä luulin et sä nukuit", Saku selitteli kömpelösti ja mua alkoi raivostuttaa entistä enemmän.
        "Menemällä vaikka pois mun silmistä", mä tiuskaisin ja kävelin kassoja kohti. Se ei luovuttanut vaan tuli perässä.
        "Mä voisin viedä sut vaikka ulos syömään. Voin tarjotakki."
        "No ei se nyt vaan käy", mä sanoin ja jatkoin matkaani. Enää se ei seurannut ja mua helpotti se.
        Himassa mä aloin kokkailla jotain safkaa. Mua tympäsi. Oli lauantai, eikä ollut illaksi oikein mitään tekemistä. Hetken jopa harkitsin, että olisi pitänyt suostua lähtemään sen raukan kanssa ulos, mutta hylkäsin ne ajatukset mielestäni heti.
        Joskus muutamia vuosia sitte, olin rakastunu erääseen poikaan erittäin palavasti. Pyysin sitä treffeille ja se suostui, mutta teki mulle oharit. Myöhemmin sen kaverit ja se itte nauroivat mulle koulussa. Se oli kamalaa, mutta oon päässyt siitä jo yli. Oikeastaan, en ole koskaan tykännyt käydä treffeillä, koska kaikki kokemani on ollu jotain tylsää, kuten elokuvia. Kukaan ei oo koskaan vienyt mua esimerkiksi eläinpuistoon. Ehkä joskus vielä nappaa.
        Mietiskelyni keskeyttää puhelu, mikä tulee Sarilta, mun toiselta parhaalta frendiltä.
        "Terve, mitä teet tänään?" Sarin ääni kysyy iloisesti.
        "Oon varmaan kotona. Oisko ideoita?"
        "Itseasiassa joo. Lähdetään illalla kaupungille? Nähdään vaikka seitsemän aikaan."
        "Mikäs siinä", mä vastaan ja suljen puhelimen.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 184
      2001
    2. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      52
      1908
    3. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      135
      1588
    4. Euroviisut fiasko, Suomen kautta aikain typerin esitys, jumbosija odottaa. Olisi pitänyt boikotoida!

      Tämän vuoden euroviisut on monella tapaa täydellinen fiasko. Ensinnäkin kaikkien itseään kunnioittavien eurooppalaisten
      Maailman menoa
      145
      1495
    5. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      41
      1324
    6. Nukkumisiin sitten

      Käsittelen asiaa tavallani ja toiveissa on vielä että tästä pääsee hyppäämään ylitse. Kaikenlaisia tunteita on läpikäyny
      Ikävä
      4
      1204
    7. Muistatko komeroinnin?

      Taannoin joskus kirjoitin aloituksen tänne komeroinnista eli hikikomoreista; syrjäytyneistä nuorista ihmisistä. Ehkä asu
      Suhteet
      48
      1185
    8. Naisten tyypilliset...

      Naiset ei varmaan ymmärrä itse miten karmealle heidän tavara haisee. Miehet säälistä nuolevat joskus, yleensä humalassa
      Ikävä
      10
      1163
    9. Tuollainen kommentti sitten purjehduspalstalla

      "Naisen pillu se vasta Bermudan kolmio on. Sinne kun lähdet soutelemaan niin kohta katoaa sekä elämänilo että rahat"
      Suhteet
      3
      1128
    10. Syö kohtuudella niin et liho.

      Syömällä aina kohtuudella voi jopa laihtua.On paljon laihoja jotka ei harrasta yhtään liikuntaa. Laihuuden salaisuus on
      Laihdutus
      10
      1119
    Aihe