Saan Kelan työttömyyspäivärahaa 410,08 euroa 20 päivän jaksoissa. Toimeentulotuessa minulla on käytössä 21,5 -kerroin, koska olen asiakkuuteni aikana jo kerran saanut päivärahaa kaksi kertaa samassa kuussa.
Kun tarkistan toimeentulotukilaskurissa seuraavan tukeni määrän, pitääkö minun antaa laskuriin tuo 20 päivän summa 410,08 vai 21,5 päivän summa 444,25 euroa?
Minun ymmärtääkseni silloin, kun laskentakerroin on 20, laskuriin annetaan koko kuukauden tulo eli 444,25 euroa ja silloin kun on käytössä 21,5-kerroin, annetaan 410,08 euroa.
Kumpi on oikein?
Toimeentulotukilaskuri
7
3159
Vastaukset
- Laskin II
"
Kumpi on oikein?
"
Ei kumpikaan.
410,08/20*21,5=440,836
ttt = toimeentulotuki
ttt = normi menot - tulot
Kun ttt > 0, niin sinulle maksetaan toimeentulotukea.
Jos laskurilla lasket, niin 21,5 kertoimen mukaisesti tulosi
on 440,8.- jossain toinen
Jossain ohjesivulla (en löydä enää sitä) oli käytetty laskemisessa kaavaa 410,08 x 13 /12, jolloin yhden kuukauden maksuksi tulee tuo 444,25.
Onkohan sitten eri toimeentulotukitoimistoissa eri laskukaava? Toivottavasti käyttävät sitä, mikä on asiakkaalle edullisempi. - 40
jossain toinen kirjoitti:
Jossain ohjesivulla (en löydä enää sitä) oli käytetty laskemisessa kaavaa 410,08 x 13 /12, jolloin yhden kuukauden maksuksi tulee tuo 444,25.
Onkohan sitten eri toimeentulotukitoimistoissa eri laskukaava? Toivottavasti käyttävät sitä, mikä on asiakkaalle edullisempi.Se on täysin mahdollista, että sosiaalitoimi ei ymmärrä matematiikan perusääntöjäkään.
- enookuullukkaa
missä tällänen laskuri on?
- laskuri netissä
http://tinyurl.com/yee83sy
Tuolla muutaman kaupungin toimeentulotukilaskuri.
Helsingillä tietenkään sellaista ei ole.. - laskurissa
laskuri netissä kirjoitti:
http://tinyurl.com/yee83sy
Tuolla muutaman kaupungin toimeentulotukilaskuri.
Helsingillä tietenkään sellaista ei ole..Mitä tervedenhuoltomenoja tuossa laskurissa tarkoitetaan?
Perusosallahan pitää maksaa pienet terveydenhoito-, hygienia ja puhtaus yms. joten tuskin tuo niitä tarkoittaa. Ja yleensä jos toimeentulotukea saa, ttt maksaa terveydenhoitokulut julkisia käyttäen kuittien perusteella ja lääkkeet maksusitoumuksella.
Eli pitääkö tuossa mainita juuri ne menot, joista on tullut lasku ja arvioida ne laskut, joita siinä kuussa on vielä tulossa?
Olen hakemuksessa jättänyt tuon kohdan tyhjäksi ja liittänyt mukaan kuitit apteekista ostetuista reseptilääkkeistä ja kuitit suoritetuista terveydenhoitolaskuista ja laskut maksamattomista. - 39
laskurissa kirjoitti:
Mitä tervedenhuoltomenoja tuossa laskurissa tarkoitetaan?
Perusosallahan pitää maksaa pienet terveydenhoito-, hygienia ja puhtaus yms. joten tuskin tuo niitä tarkoittaa. Ja yleensä jos toimeentulotukea saa, ttt maksaa terveydenhoitokulut julkisia käyttäen kuittien perusteella ja lääkkeet maksusitoumuksella.
Eli pitääkö tuossa mainita juuri ne menot, joista on tullut lasku ja arvioida ne laskut, joita siinä kuussa on vielä tulossa?
Olen hakemuksessa jättänyt tuon kohdan tyhjäksi ja liittänyt mukaan kuitit apteekista ostetuista reseptilääkkeistä ja kuitit suoritetuista terveydenhoitolaskuista ja laskut maksamattomista.#
Mitä tervedenhuoltomenoja tuossa laskurissa tarkoitetaan?
#
Terveydenhuoltomenot ovat niitä, mitkä sossu lopulta hyväksyy menoksi toimeentulotukilaskelmassa. Laskuriin voit syöttää ihan mitä vaan terveydenhuoltomenoiksi. Mutta eihän laskuri voi tietää mitä sossu lopulta terveydenhuoltomenoksi hyväksyy. Laskuri on vaan apuväline, jos ei osaa itse ynnätä kaavaan : ttt = normi menot ja laskea toimeentulotukea kynällä ja paperilla.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Fuengirola.fi: Danny avautuu yllättäen ex-rakas Erika Vikmanista: "Sanoisin, että hän on..."
Danny matkasi Aurinkorannikolle Helmi Loukasmäen kanssa. Musiikkineuvoksella on silmää naiskauneudelle ja hänen ex-raka1053163GALLUP: Kuka voittaa The Voice of Finland -kisan: Oliver, Janina, Julia vai Mohammad?
GALLUP: Kuka voittaa The Voice of Finland -kisan: Oliver, Janina, Julia vai Mohammad? Tänään jännittävä finaalilähetys431167- 831142
Tämä on kyllä heittämällä erikoisin ihmissuhde mitä on koskaan ollut
Hulluinta on se että ei edes ole varsinaista suhdetta minkäänlaista, mutta tuntuu kuin olisit elämässäni mukana koko aja521075Helikopteri pörrää ja POLIISIT on eristettynä pururadan vieressä!
Suojatehtävä pitää kiireisenä. Kulut ovat kovat!331011- 67878
- 53857
Tunnustan
Vaikka peitän sen erittäin hyvin niin tunnustan että pidän sinusta erittäin paljon, mieheltä naiselle39852- 45847
Autolla puuhun
Halapahallin kohilla auto puuhun, lujaa on tultu ja ei oo pysyny hallinnassa. Taisipa olla lundin pojan auto, eipä tainn24831