viisumi gambia

helina-keiju77

hei! kysyisin miten vaikeaa on saada gambiaan turisti viisumia 6 kuukaudeksi.haluisin ihan itte lähteä katsomaan ja tutustumaan maahan.onko hotelli hinnat minkä hintasia yöltä.onko kellään tietoa.

9

914

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • baobabs..

      viisumin hinnasta en valitettavasti tiedä mutta hotellien hinta 6 kuukauden ajalta saattaa olla hulppea. Siksi suosittelenkin ns guest housea tai vastaavaa yksityismajoitusta. Maksaa vain murto-osan hotellin hinnasta, lisäksi siellä on mahdollisuus kokata. Ja vuokra on sama, asuit siinä sitten yksin tai kaksin.

    • nn

      Passiin laitetaan yleensä se 28 päivää. Noh, sitä pitäisi saada kyllä 3kk ilmaseksi. Sitä voi yritää vaatia poliisilaitoksella.

      Meille myös laitettiin viime vuonna 28 päivää. Ennen sen päättymistä mentiin poliisilaitokselle ja pyydettiin passiin 3kk leima. Se maksaa 200 d/kk. Ennen kuin tämä leima meni umpeen, mentiin laittamaan polisiilaitokselle seuraavat 3kk. Tällä toisella kerralla tuli vaikeuksia Kotun poliisilaitoksella, kun poliisi sanoi ettei niitä leimoja noin vain voi laitella. Että olisi pitänyt hommata resident ja alien card. No ei niitä enää kannattanut ottaa enää viimeiseksi 3kk, muuten olisi tullut liian kalliiksi. Mentiin toiselle poliisiasemalle Senegambiassa, ja kysyin että laittaako 3kk leiman. Laittoi ilomielin. Saihan hän siitä taskuunsa sitten 600d. Ei niitä leimoja mihinkään muuhun merkitä, joten ihan itelleen rahat otti. Eli jos leimoja ei tipu, niin kannattaa käydä parillakin poliisiasemalla kysymässä antaako leimoja.

      Sillon ekalla kerralla meille oltiin Kotussa sanottu, että niitä leimoja aina vaan lisätään passiin. Nyt tokalla kerralla poliisipäällikkö sanoi, ettei niin saa tehdä. Eli 3kk olisi se maksimi, ja sen jälkeen alien card. Sanoi että pelkillä leimoilla tulee ongelmia lentokentällä, ja pahimmassa tapauksessa ei pääse edes maasta pois. Kenellekään meille kuudelle ei sanottu leimoista mitään lentokentällä, ja olimme siellä kaikki 5-6 kk.

      Joku joka tietää alien cardista, voisi varmaan kertoa sinulle siitä tarkemmin. En tiedä että voiko sen ottaa esim lokakuusta maaliskuuhun. Vai onko loka-joulukuu ja sitten taas tammi-maaliskuu, että sen joutuisi maksamaan 2 kertaa. Maksoi kai jotain 1000 - 1500 dalasia, mutta voi olla että muistan väärin.

      Kerr Seringissä on yksi guest house, jossa kuukausivuokra oli muistaakseni jotain 6000 d/kk. Jos haluat tietoa, niin katson onko mulla vielä se numero jossain, jos edes toimii. Jos ei ole, eikä toimi, niin voin kysyä kaveria käymään paikan päällä ja kysymään numeroa.

      • 9 + 8 = 17

        suunnittelen pitempiaikaista matkaa Gambiaan ja olisin kiitollinen jos kertoisit kyseisen gest housen nimen ja jotain tarkempaa sijainnista. Kuulostaa ihan kohtuulliselta, tosin riippuen varustetasosta.


      • helina-keiju77

        tiedäkkö kun menen sinne paikan päälle tjäreborgin kanssa viikoksi ajattelin jäädä sinne onko se kanssa 28 päivää voimassa viisumi vai pitääkö mun mennä heti seuraavana päivänä kun tulen sinne poliisilaitokselle. noi autto jo todella paljon mua.onko toi kuukausi vuokra halvin 6000d/kk. ei tuokaan mikään kallis vuokra oo.olis kiva jos ehit vastaamaan vielä nn.


      • nn
        helina-keiju77 kirjoitti:

        tiedäkkö kun menen sinne paikan päälle tjäreborgin kanssa viikoksi ajattelin jäädä sinne onko se kanssa 28 päivää voimassa viisumi vai pitääkö mun mennä heti seuraavana päivänä kun tulen sinne poliisilaitokselle. noi autto jo todella paljon mua.onko toi kuukausi vuokra halvin 6000d/kk. ei tuokaan mikään kallis vuokra oo.olis kiva jos ehit vastaamaan vielä nn.

        Hmm... Senegambiasta Brusubiin päin. Coconut Residencestä toinen risteys vasemmalle, tai ehkä ensimmäinen, mutta siitä ekaks päätien mukaisesti suoraan, ja sit tie kääntyy vasemmalle. Risteyksessä lukee Mango hotel. Siitä ehkä pari- kolmesataa metriä eteenpäin. Juuri ennen mustaa isoa porttia pikkutie oikeelle, ja guest house on siellä tien päässä. Gambialainen omistaja (nainen) joka asuu kesäisin Englannissa. Muistaakseni se maksoi vuos sitten 5500 d/kk, johon sisältyy sähkö ja kaasu (kai). 500d on ennakko, joka maksetaan takaisin lähdettyä, jos kaikki on huoneessa kunnossa. Lyhyin vuokra-aika on 1kk.
        Mun viime vuoden SIM kortti on nyt jossain piilossa. Tultii sieltä torstaina, joten pitää nyt etsiä se jostain. Lupaan tehdä sen tuota pikaa.

        Mä menin viime vuonna kanssa Tjären viikon lennoilla. Siksi en uskaltanut pyytää kentällä laittamaan pidempää viisumia, etteivät sitten kysele liikoja. Olen kuullut, että kun sinne menee, niin paluuliput olisi pystyttävä näyttämään. Tullimiehille sanoin että tulen vain viikoksi, mutta Tjärelle ilmoitin heti kentällä, että en sitten palaa paluulennolla. Ei sinne poliisilaitokselle heti seuraavana päivänä tarvi mennä. Jos haluut sen Alien cardin, niin ehkä kannattaa selvittää kauan sen saamisessa kestää. Mutta jos leimoja kalastelet, niin sit vaik pari päivää ennenkä leima menee umpeen.

        Voithan yrittää vuokrata jonkun talon. Ne jotka ei oo kalustettu, on tietty halvempia kun ne, jotka on kalustettu. Katsele netistä "real estate" firmoja. Joskin halvimmat ei ole niissä. Joku paikallinen apu olis poikaa taloja etsiessä.


      • nn
        9 + 8 = 17 kirjoitti:

        suunnittelen pitempiaikaista matkaa Gambiaan ja olisin kiitollinen jos kertoisit kyseisen gest housen nimen ja jotain tarkempaa sijainnista. Kuulostaa ihan kohtuulliselta, tosin riippuen varustetasosta.

        Löysin sen guest housen numeron: 7822769. Jos se ei toimi, niin voin pyytää kaveria käymään paikan päällä ja kysymään numeroa.


    • terri1

      Mua toi Gambia kans kiinnostaa, niin voix joku kertoo jos oon siellä pitemppään, esim pari-kolme kuukautta, niin pitääx mun hakea se viisumi suomesta vai sieltä periltä ja mitä se maksaa euroissa?

      • Kun menet Gambiaan niin saat lentokentällä passiisi viisumi leiman (21 tai 28 vrk) Ennen kuin tuo aika on kulunut umpeen menet poliisilaitokselle jossa myös maahanmuuttoviranomaisilla osasto.
        Maksat 500dalasia kuukaudelta (viimeisin kurssi ennen kuin tulin viikko sitten Suomeen oli 1€ = 54dalasia)

        Voit ostaa viisumin vaikka suoraan kolmeksi kuukaudeksi jolloin hinta on 1500dalasia. (eli jos menet maahan 1.1.2015 viisumisi on voimassa 21.1 tai 28.1 asti. Siihen kun ostat 3kk lisää on viimeinen voimassa olopäivä 21.4 tai 28.4. Monesti kyllä antavat sitten muutamia päiviä "lahjaksi" joten viisumi voi olla voimassa kuun loppuun.)

        Eli euroissa 3kk:n viisumi on pyöristettynä n.30€ (27,7777€) Riippuu siitä kurssista....


    • 28x...

      Hih, trollialoitus kerää urpoja vastaajia pilvin pimein eikä kukaan tiedä mitään. Silloin kantsuisi pitää lättynsä kiinni. Kaikki tarvittavat tiedot saat maamme suurlähetystöistä jotka ohjaavat sinut oikeaan paikkaan mistä saat ajankohtaiset tiedot. Säädökset muuttuvat kaikkialla melkein joka vuosi eivätkä näiden taulapäiden tiedot ole ajan tasalla.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tollokin tajuaa että Timo Vornanen

      oli joutunut äärimmäiseen tilanteeseen ampuessaa yhden laukauksen katuun. Ei poliisi tee tuollaista hetken mielijohteest
      Maailman menoa
      687
      5235
    2. Istuva kansanedustaja epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta

      Seiskan tietojen mukaan Timo Vornanen on epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta eikä kenellekään taatusti tul
      Maailman menoa
      469
      3554
    3. Timo Vornanen kilahti

      Mikähän sille kansanedustajalle polisiisi miehelle on noin pahasti mennyt hermot , että tulevaisuudensa pilasi totaalise
      Kotka
      156
      3327
    4. Pullonpalautusjärjestelmä muuttuu - paluu menneisyyteen

      EU suuressa viisaudessaan on päättänyt, että pulloja pitää kierrättää. Jos oikein ymmärsin, nykyisen järjestelmänmme ti
      Maailman menoa
      170
      2563
    5. Sininen farmari - Ford Focus- YFB-842 on poliisilta kadoksissa Kauhajärvellä

      https://alibi.fi/uutiset/poliisilta-poikkeuksellinen-vihjepyynto-autossa-oleva-henkilo-on-avuntarpeessa/?shared=29255-2d
      Lapua
      10
      2399
    6. 261
      1990
    7. Onko oikeudenmukaista? Yhdellä taholla yllättävä valta-asema Tähdet, tähdet -voittajan valinnassa!

      Näinpä, onko sinusta tämä oikein? Viime jaksossakin voittaja selvisi vain yhden äänen erolla ja tänä sunnuntaina ensimm
      Tv-sarjat
      23
      1497
    8. Persukansanedustaja Timo Vornanen ammuskellut Helsingissä

      Poliisi siviiliammatiltaan, luvallinen ase mukana baarissa tällä hemmetin valopääpersulla. Meni eduskunnasta suoraan baa
      Haapavesi
      100
      1398
    9. No kerros nyt nainen

      Kumpi mielestäsi oli se joka väärinkäsitti kaiken? Nyt voi olla jo rehellinen kun koko tilanne on jo lähes haihtunut.
      Ikävä
      100
      1379
    10. Nainen, mietit miten minä jaksan

      En voi hyvin. Nykyään elämäni on lähinnä selviytymistä tunnista ja päivästä toiseen. Usein tulee epävarma olo, että mite
      Ikävä
      89
      1160
    Aihe