Kaverini juo....

16vpoikahelsinggistä

Mitä pitäisi tehdä kun kaverini joka on 15v juo lähes joka viikonloppu...minä taas yritän aina sanoa että älä juo tänä vklp ...mikä pahinta hän ajaa mopolla päissään..aina yritän varoittaa ja sanoa että jos kyytiä tarvitset soita mulle...mitä minun pitäisi tehdä että hän vähentäisi tätä alkoholin käyttöä ja lopettaisi mopolla ajon päissään..itse en alkholia käytä...koska olen nähnyt sen vaikutukset muissa nuorissa..

9

434

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • --->>

      Jokainen tekee elämässään omat valintansa. Myös juomisessa.
      Ei kukaan viinan makuun päässyt usko toisen järkipuheita, eikä kukaan ole koskaan toista ihmistä raitistanut.
      Hänen on ajettava omat kolarinsa, ja koettava aikanaan viinan tuomat ikävyydet, ja järkiintyy, tai sitten ei järkiinny koskaan.
      Keskity opintoihisi, ja rakenna itsellesi hyvä päihteetön elämä.

      • 16vpoikahelsinggistä

        lakia aijon opiskella ahkerasti...mutta en halua että kaverini jää rekan alle, hänhän on vasta 15 vuotias..


      • Römpötipöti
        16vpoikahelsinggistä kirjoitti:

        lakia aijon opiskella ahkerasti...mutta en halua että kaverini jää rekan alle, hänhän on vasta 15 vuotias..

        Siitä mopedista, tai sullo pakoputkeen uretaani-vaahtoa, kaada tankkiin sokeria tms. Jos kerran vaivaa niin vitusti, kiinni en suosittele jäämään. Tosin luultavasti korjaa moponsa ja sama ralli jatkuu. Mites sen sankarin vanhemmat, millasia ääliöitä ne on? Jos näin tosiaan on että poika vetää kännipäissään mopolla pitkin kyliä pätemässä, takavarikkoon se mouppedi.


      • Römpötipöti
        Römpötipöti kirjoitti:

        Siitä mopedista, tai sullo pakoputkeen uretaani-vaahtoa, kaada tankkiin sokeria tms. Jos kerran vaivaa niin vitusti, kiinni en suosittele jäämään. Tosin luultavasti korjaa moponsa ja sama ralli jatkuu. Mites sen sankarin vanhemmat, millasia ääliöitä ne on? Jos näin tosiaan on että poika vetää kännipäissään mopolla pitkin kyliä pätemässä, takavarikkoon se mouppedi.

        Muiluta helvetin iso abloyn munalukko vaikka etupyörään, onmpahan nuorisojuopolla muutakin tekemistä kuin riekkua pitkin ostareita pierettämässä skootteria. ;)


      • römpötipöti
        Römpötipöti kirjoitti:

        Muiluta helvetin iso abloyn munalukko vaikka etupyörään, onmpahan nuorisojuopolla muutakin tekemistä kuin riekkua pitkin ostareita pierettämässä skootteria. ;)

        Lahjo joku paikallinen alkkis tai muu aikuinen tekeen se. Pientä killeriä kaverille.


      • 16vpoikahelsinggistä kirjoitti:

        lakia aijon opiskella ahkerasti...mutta en halua että kaverini jää rekan alle, hänhän on vasta 15 vuotias..

        hänen ajelemisestaan. Silloin et riko lakia. Ainoa keino herättää kaverisi on säikäyttää hänet riittävän kovasti. Linnaan siitä ajelemisesta ei joudu, mutta ehkä sosiaali-ihmisten puhutteluun ja jonkinmoiseen seurantaan. Kaveri on liian pitkällä viinatiellä, jotta tavanomaiset nuhteet toimisivat.


      • 16vpoikahelsinggistä
        Tentström-PAV-OPT kirjoitti:

        hänen ajelemisestaan. Silloin et riko lakia. Ainoa keino herättää kaverisi on säikäyttää hänet riittävän kovasti. Linnaan siitä ajelemisesta ei joudu, mutta ehkä sosiaali-ihmisten puhutteluun ja jonkinmoiseen seurantaan. Kaveri on liian pitkällä viinatiellä, jotta tavanomaiset nuhteet toimisivat.

        Hän on jo käynyt varmaan 100 kertaa sosiaaliviranomaisten juttusilla...ja on myös ollut poliisin kanssa tekemisissä useasti..mutta edelleen tämä sama rata jatkuu..


      • 16vpoikahelsingistä
        16vpoikahelsinggistä kirjoitti:

        Hän on jo käynyt varmaan 100 kertaa sosiaaliviranomaisten juttusilla...ja on myös ollut poliisin kanssa tekemisissä useasti..mutta edelleen tämä sama rata jatkuu..

        Kertoa poliiseille tämä osoite jossa tämä minun kaverini ´´kaveri´´ asuu..koska tämän vanhemmat tiettävästi ostavat näille kahdelle alkoholia ja tupakkaa.....vai pitäisikö minun olla sekaantumatta koko asiaan. en tee tätä mitenkään vittuilakseni mutta minua yksinkertaisesti huolestuttaa että jonain päivänä hän ajaa rekan alle tai jonkun viattoman lapsen yli.


      • römpötipöti
        16vpoikahelsingistä kirjoitti:

        Kertoa poliiseille tämä osoite jossa tämä minun kaverini ´´kaveri´´ asuu..koska tämän vanhemmat tiettävästi ostavat näille kahdelle alkoholia ja tupakkaa.....vai pitäisikö minun olla sekaantumatta koko asiaan. en tee tätä mitenkään vittuilakseni mutta minua yksinkertaisesti huolestuttaa että jonain päivänä hän ajaa rekan alle tai jonkun viattoman lapsen yli.

        se rikosilmo pitää tehdä, jos ne tosiaan jatkuvasti hommaa isoa juomaa ja rökninkiä 15 vuotiaalle. Soita kytät ja painele ostoksille, jos ne munapäät myy, kytät näkee sen. Ei tartte edes sanoa että soitit kytät. Eiköhän noiden poliisien kanssa voi sopia että "sattuivat paikalle" kun kävelit viinaleka ja röböt kädessä ulos.

        Vittu linnaan pitäis laittaa moiset kusipää-vanhemmat. Kyllä mä itsekin vedin ekoja jurreja 15 vee, mutta ei todellakaan ollut kyseessä kokoaikainen dokaaminen, ja hudaa tuli jos haisi röökille tai yltyi keulimaan liikaa jurrijuttuissa, mikään ei ole ärsyttävämpi kuin känninen teini.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      112
      1226
    2. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      120
      1101
    3. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      138
      993
    4. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      96
      812
    5. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      306
      787
    6. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      704
    7. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      54
      626
    8. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      49
      609
    9. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      64
      592
    10. Mitä toivot

      Kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      75
      514
    Aihe