Kaverini juo....

16vpoikahelsinggistä

Mitä pitäisi tehdä kun kaverini joka on 15v juo lähes joka viikonloppu...minä taas yritän aina sanoa että älä juo tänä vklp ...mikä pahinta hän ajaa mopolla päissään..aina yritän varoittaa ja sanoa että jos kyytiä tarvitset soita mulle...mitä minun pitäisi tehdä että hän vähentäisi tätä alkoholin käyttöä ja lopettaisi mopolla ajon päissään..itse en alkholia käytä...koska olen nähnyt sen vaikutukset muissa nuorissa..

9

434

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • --->>

      Jokainen tekee elämässään omat valintansa. Myös juomisessa.
      Ei kukaan viinan makuun päässyt usko toisen järkipuheita, eikä kukaan ole koskaan toista ihmistä raitistanut.
      Hänen on ajettava omat kolarinsa, ja koettava aikanaan viinan tuomat ikävyydet, ja järkiintyy, tai sitten ei järkiinny koskaan.
      Keskity opintoihisi, ja rakenna itsellesi hyvä päihteetön elämä.

      • 16vpoikahelsinggistä

        lakia aijon opiskella ahkerasti...mutta en halua että kaverini jää rekan alle, hänhän on vasta 15 vuotias..


      • Römpötipöti
        16vpoikahelsinggistä kirjoitti:

        lakia aijon opiskella ahkerasti...mutta en halua että kaverini jää rekan alle, hänhän on vasta 15 vuotias..

        Siitä mopedista, tai sullo pakoputkeen uretaani-vaahtoa, kaada tankkiin sokeria tms. Jos kerran vaivaa niin vitusti, kiinni en suosittele jäämään. Tosin luultavasti korjaa moponsa ja sama ralli jatkuu. Mites sen sankarin vanhemmat, millasia ääliöitä ne on? Jos näin tosiaan on että poika vetää kännipäissään mopolla pitkin kyliä pätemässä, takavarikkoon se mouppedi.


      • Römpötipöti
        Römpötipöti kirjoitti:

        Siitä mopedista, tai sullo pakoputkeen uretaani-vaahtoa, kaada tankkiin sokeria tms. Jos kerran vaivaa niin vitusti, kiinni en suosittele jäämään. Tosin luultavasti korjaa moponsa ja sama ralli jatkuu. Mites sen sankarin vanhemmat, millasia ääliöitä ne on? Jos näin tosiaan on että poika vetää kännipäissään mopolla pitkin kyliä pätemässä, takavarikkoon se mouppedi.

        Muiluta helvetin iso abloyn munalukko vaikka etupyörään, onmpahan nuorisojuopolla muutakin tekemistä kuin riekkua pitkin ostareita pierettämässä skootteria. ;)


      • römpötipöti
        Römpötipöti kirjoitti:

        Muiluta helvetin iso abloyn munalukko vaikka etupyörään, onmpahan nuorisojuopolla muutakin tekemistä kuin riekkua pitkin ostareita pierettämässä skootteria. ;)

        Lahjo joku paikallinen alkkis tai muu aikuinen tekeen se. Pientä killeriä kaverille.


      • 16vpoikahelsinggistä kirjoitti:

        lakia aijon opiskella ahkerasti...mutta en halua että kaverini jää rekan alle, hänhän on vasta 15 vuotias..

        hänen ajelemisestaan. Silloin et riko lakia. Ainoa keino herättää kaverisi on säikäyttää hänet riittävän kovasti. Linnaan siitä ajelemisesta ei joudu, mutta ehkä sosiaali-ihmisten puhutteluun ja jonkinmoiseen seurantaan. Kaveri on liian pitkällä viinatiellä, jotta tavanomaiset nuhteet toimisivat.


      • 16vpoikahelsinggistä
        Tentström-PAV-OPT kirjoitti:

        hänen ajelemisestaan. Silloin et riko lakia. Ainoa keino herättää kaverisi on säikäyttää hänet riittävän kovasti. Linnaan siitä ajelemisesta ei joudu, mutta ehkä sosiaali-ihmisten puhutteluun ja jonkinmoiseen seurantaan. Kaveri on liian pitkällä viinatiellä, jotta tavanomaiset nuhteet toimisivat.

        Hän on jo käynyt varmaan 100 kertaa sosiaaliviranomaisten juttusilla...ja on myös ollut poliisin kanssa tekemisissä useasti..mutta edelleen tämä sama rata jatkuu..


      • 16vpoikahelsingistä
        16vpoikahelsinggistä kirjoitti:

        Hän on jo käynyt varmaan 100 kertaa sosiaaliviranomaisten juttusilla...ja on myös ollut poliisin kanssa tekemisissä useasti..mutta edelleen tämä sama rata jatkuu..

        Kertoa poliiseille tämä osoite jossa tämä minun kaverini ´´kaveri´´ asuu..koska tämän vanhemmat tiettävästi ostavat näille kahdelle alkoholia ja tupakkaa.....vai pitäisikö minun olla sekaantumatta koko asiaan. en tee tätä mitenkään vittuilakseni mutta minua yksinkertaisesti huolestuttaa että jonain päivänä hän ajaa rekan alle tai jonkun viattoman lapsen yli.


      • römpötipöti
        16vpoikahelsingistä kirjoitti:

        Kertoa poliiseille tämä osoite jossa tämä minun kaverini ´´kaveri´´ asuu..koska tämän vanhemmat tiettävästi ostavat näille kahdelle alkoholia ja tupakkaa.....vai pitäisikö minun olla sekaantumatta koko asiaan. en tee tätä mitenkään vittuilakseni mutta minua yksinkertaisesti huolestuttaa että jonain päivänä hän ajaa rekan alle tai jonkun viattoman lapsen yli.

        se rikosilmo pitää tehdä, jos ne tosiaan jatkuvasti hommaa isoa juomaa ja rökninkiä 15 vuotiaalle. Soita kytät ja painele ostoksille, jos ne munapäät myy, kytät näkee sen. Ei tartte edes sanoa että soitit kytät. Eiköhän noiden poliisien kanssa voi sopia että "sattuivat paikalle" kun kävelit viinaleka ja röböt kädessä ulos.

        Vittu linnaan pitäis laittaa moiset kusipää-vanhemmat. Kyllä mä itsekin vedin ekoja jurreja 15 vee, mutta ei todellakaan ollut kyseessä kokoaikainen dokaaminen, ja hudaa tuli jos haisi röökille tai yltyi keulimaan liikaa jurrijuttuissa, mikään ei ole ärsyttävämpi kuin känninen teini.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      203
      2175
    2. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      134
      1198
    3. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      113
      1073
    4. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      23
      827
    5. 58
      806
    6. Kauhavan häiriköijistä

      Juttua Iltalehdessä. Pakko sanoa että noi nuoret on kyllä ihan pimeitä. Putkin peltoja jupksevat kiusaamaan kun ei tietä
      Kauhava
      34
      761
    7. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      42
      638
    8. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      175
      584
    9. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      46
      577
    10. Auto ajoi päälle?

      Ja pakeni luin iltapäivälehdestä. ! Ken on kuski joka tuollee teki
      Kuusankoski
      10
      550
    Aihe