Moto Guzzi 750 Nevada

Motoparta

Onkos tuo hyvä Custom? paljonko kannattaa maksaa 2004 mallisesta 21000 ajetusta siististä pelistä?

Minulla joskus ollut 650 Custom, vitosvaihde piti jurinaa.

Guzzit ovat rakenteeltaan kivan yksinkertaisia, äänen saundi mehevän jykevä...

Miten on kestävyys ja luotettavuus, entä ajettavuus näissä uudemmissa?

18

4613

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ikuisia lähes

      Guzzien kestävyys on legendaarista, kun muistaa huoltaa säännöllisesti. Esim 2007-2008 malleista on kokemuksia, että kestävät ilman pulmia helposti kymmenenkin vuotta, vaikka vuosittainen kilometrimäärä saattaa olla 15 000km, eli niillä on ajettu kymmenessä 150 000 km ajaa ilman murheita. Huoleton ja kestävä peli.

      • 2010-2007=10??

        Millä ihmeen aikakoneella olet pystynyt ajamaan 2007-2008 mallilla kymmenessä (10) vuodessa 150 000km.
        Kun vuodesta 2007 on vasta kolme (3) vuotta???? Lienee kyseesssä kiroitus- tai ajatus vire? Kuullun ja luullun mukaan huoletulla guzzilla ajaa pitkälle ja kauas. Maahantuojan toimista kuullut myös paljon kehuja.
        En itse omaa ko. vehjettä, koska ainoa "minun malli" on pers'aukiselle liikaa varallisuutta sitova:(


    • Vänkky

      Ajoin v 2002 mallin Nevadalla n. 20 000 km. Suurin ongelma oli matkamittari, joka jumitti pari kertaa. Ongelmaa ei tietääkseni enää ole 2004 mallissa. Muuten mukava pyörä jopa matkapyöränä, ketterä customiksi. Ulkonäkö customin mutta ajettavuus "peruspyörämäistä". Vaikka tehoja ei hirveästi, niin suhteellisen keveänä liikkuu ihan mukavasti rauhallisessa ajossa.

      • Nevada11

        Just tuota Nevadaa olen ajatellut itselle ensipyöräksi... Ehkä paras malli 'opetteluun' ?


      • TimoEv

        Eka Guzzini oli Nevada. Siinä oli paljon hyviä puolia.
        Huonoja asioita oli ( vm. 1999 ) nopeusmittarin anturi etuakselilla. Lähinnä siinä oli ongelmana sen anturin huono valmistus, eli laatu.
        Toinen huono asia oli ilmasuodattimen ja öljynpaineanturin sijainti. Niihin pystyi vaivattomasti koskemaan sormella, mutta niiden vaihto...huoh!
        Muuten ei ollut mitään sellaista ongelmaa, joka olisi johtunut huonosta suunnittelusta tai laadusta. Huoltoa pyörä vaatii, kuten mikä muukin pyörivä ja pörisevä. Mutta tulppien vaihtoon tai venojen säätöön ei tarvitse purkaa pyörää. Kardaani on huoleton, kunhan vain muistaa peräoljyt vaihtaa ajoittain ja pitää huolta, että haitarikumi on ehjä. Kardaanin boorit on hyvä voidella keväisin. Aikaa tähän menee alle tunti. Samalla voiteluaine on systeemin sisässä, eikä roisku vanteelle tai lahkeeseen...;-)
        Varaosien ja neuvojen saanti Piikkiöstä on vertaansa vailla.

        Yksin matkaavalle pyörä on erinomainen, kahdellekin hyvä. Tehonpuutteen vuoksi en ajanut yli 160km/h. Vaihdoin aikoinaan Californiaan sen vuoksi, kun matkasimme kaksin. Nevada on hieman ahdas, jos on paljon ( naisen ) vkl tavaroita mukana. Sekään ei ole varsinainen ongelma.
        Ajo-ominaisuudet muuttuvat merkittävästi kahden kuormalla. Ei sinänsä huonompaan suuntaan, mutta niin, että se on otettava huomioon. Tosin tämä ei ole Guzzin ongelma, sama tapahtuu kaikilla "pikkupyörillä".

        En näe mitään syytä, etteikö Nevadaa voisi ostaa. Kaikki ne asiat, jotka muutenkin käytettyä menopeliä ostaessa on huomioitava, on tässäkin katsottava. Kaltoin kohdeltu on aina kaltoin kohdeltu - merkistä riippumatta.


      • 10 vuodessa

        Tuo viestisi kertoo selkeästi sen, miten Guzzin laatu on parantunut viime vuosina. Minäkin tunnen useita, jotka ovat ajaneet 2008 vuosimallilla ilman huolen häivää kymmenen vuotta. 2008 mallilla ennätys lienee 398 000 km pelkillä perushuolloilla, vain vain takajarrun kiristyspanta jouduttin vaihtamaan kahdesti. 1998 mallilla oli enemmän pulmia, monesti 10 vuoden aikana ajettiin vain keskimäärin 221 000 km ennätyksen ollessa 277 000 km. Se kertoo selkeästi laadun huimasta parantumisesta. Eurovaluutta on tehnyt hyvää Italiassa ja Guzzinkin tekijät ovat terästäytyneet.


      • kylläpä kestää
        10 vuodessa kirjoitti:

        Tuo viestisi kertoo selkeästi sen, miten Guzzin laatu on parantunut viime vuosina. Minäkin tunnen useita, jotka ovat ajaneet 2008 vuosimallilla ilman huolen häivää kymmenen vuotta. 2008 mallilla ennätys lienee 398 000 km pelkillä perushuolloilla, vain vain takajarrun kiristyspanta jouduttin vaihtamaan kahdesti. 1998 mallilla oli enemmän pulmia, monesti 10 vuoden aikana ajettiin vain keskimäärin 221 000 km ennätyksen ollessa 277 000 km. Se kertoo selkeästi laadun huimasta parantumisesta. Eurovaluutta on tehnyt hyvää Italiassa ja Guzzinkin tekijät ovat terästäytyneet.

        Kova peli kaikin puolin selvästikin!


      • Hävettää111
        kylläpä kestää kirjoitti:

        Kova peli kaikin puolin selvästikin!

        Oisko hyvä pyörä opetteluun pienikokoiselle kaverille, jolla ei pyöristä kokemusta ?


      • mikäli
        Hävettää111 kirjoitti:

        Oisko hyvä pyörä opetteluun pienikokoiselle kaverille, jolla ei pyöristä kokemusta ?

        Tuollaisesta tykkää. Ja ajokautta on vielä jäljellä, älä enää (h)aikaile.


      • varsinkin kaikille
        Hävettää111 kirjoitti:

        Oisko hyvä pyörä opetteluun pienikokoiselle kaverille, jolla ei pyöristä kokemusta ?

        Moto Guzzi Nevada on erityisen sopiva kuskeille, joiden pituus on 123-226 senttiä. Lyhyemmille tai pidemmille joudutaan pidentämään hantaakeja, joissakin tapauksissa lyhentämään. Heillekin siis Nevada käy, jos hantaakit ja vipstaakit hitsataan sopivan mittaisiksi. Sen jälkeen se on heillekin erityisen sopiva, varsinkin kokonsa puolesta.


      • Motoparta
        varsinkin kaikille kirjoitti:

        Moto Guzzi Nevada on erityisen sopiva kuskeille, joiden pituus on 123-226 senttiä. Lyhyemmille tai pidemmille joudutaan pidentämään hantaakeja, joissakin tapauksissa lyhentämään. Heillekin siis Nevada käy, jos hantaakit ja vipstaakit hitsataan sopivan mittaisiksi. Sen jälkeen se on heillekin erityisen sopiva, varsinkin kokonsa puolesta.

        Keväällä eka ajolla sain mittariin 150 Km/h, mutta nyt mitä olen pieniä pätkiä koittanut niin nopeus jää noin 140 Km/h.

        Vai vaatiiko pidemmän paanan että vauhti nousee?

        Tuo nopeus kyllä riittä minulle mutta ettei vaan ole jotkut säädöt pielessä?

        Kaasua hellätessä joskus paukahtelee, joskus pitää hetken sahata jos sammuu lähdössä.

        Vaikka huollot on tehtykin joka vuosi, niin eikähän se jää öljyn vaihtoon ja laskun kirjoittamiseen, eli tuskin ovat viitsineet tutkia onko tehot ja säädöt tallella?

        Missähän voisi ajaa tehopenkissä, kai tuohonkin vetopyöräteho on ilmoitettu.
        Kiihtyy kyllä ihan mukavasti ja herkästi sataan, mitä nyt oletan tuolla 34 Kw:llä kiihtyvän, mutta luulisi huippua olevan enemmän. Mitä sille luvataan?


      • TimoEv
        Motoparta kirjoitti:

        Keväällä eka ajolla sain mittariin 150 Km/h, mutta nyt mitä olen pieniä pätkiä koittanut niin nopeus jää noin 140 Km/h.

        Vai vaatiiko pidemmän paanan että vauhti nousee?

        Tuo nopeus kyllä riittä minulle mutta ettei vaan ole jotkut säädöt pielessä?

        Kaasua hellätessä joskus paukahtelee, joskus pitää hetken sahata jos sammuu lähdössä.

        Vaikka huollot on tehtykin joka vuosi, niin eikähän se jää öljyn vaihtoon ja laskun kirjoittamiseen, eli tuskin ovat viitsineet tutkia onko tehot ja säädöt tallella?

        Missähän voisi ajaa tehopenkissä, kai tuohonkin vetopyöräteho on ilmoitettu.
        Kiihtyy kyllä ihan mukavasti ja herkästi sataan, mitä nyt oletan tuolla 34 Kw:llä kiihtyvän, mutta luulisi huippua olevan enemmän. Mitä sille luvataan?

        Äläpäs sitten vertaa Nevadaa ns. kyykkyihin. Kyse on ihan erilaisesta pyörästä. Nevada on tarkoitettu rentoon matkailuun ja päivittäiseen rauhalliseen käyttöön, eikä grillinkulmilla revittelyyn. Toki se sen verran kulkee, että kortista pääsee eroon - niin sattuessa...

        Jos epäilet pyörän olevan huonossa tilassa, niin yhteys "Piikkiön poikiin". Nurmen Make on aika velho säätämään ja hoitamaan Guzzeja. Hänellä on käytössään kaikki tarvittavat kapistukset asian tekemiseen.
        Toisaalta, ei Guzzin huolto itse tehtynäkään ole mikään taikatemppu. Ja samalla tulee pyörä tutuksi. Samassa yhteydessä on tietenkin tutkittava muutakin, kuin vain öljyt yms. Pulttien ja mutterien kireys, onko heiluvia - irtoavia palikoita, kuuluuko mitään ylimääräistä ääntä jne.
        Minä tuossa törmäsin itse tilanteeseen, jossa Make huomasi vaihdevivuston olevan liian löysän. Itse olin siihen ikäänkuin "kasvanut sisään", enkä sitä huomannut. Homma fiksattiin per oitis...

        Minulla Nevada kulki - mittarin mukaan - 160. Tosin pyörässä oli kiinni "terassin kokoinen" pleksi ja kolme laukkua.

        Ja ei kun baanalle!


      • Motoparta
        TimoEv kirjoitti:

        Äläpäs sitten vertaa Nevadaa ns. kyykkyihin. Kyse on ihan erilaisesta pyörästä. Nevada on tarkoitettu rentoon matkailuun ja päivittäiseen rauhalliseen käyttöön, eikä grillinkulmilla revittelyyn. Toki se sen verran kulkee, että kortista pääsee eroon - niin sattuessa...

        Jos epäilet pyörän olevan huonossa tilassa, niin yhteys "Piikkiön poikiin". Nurmen Make on aika velho säätämään ja hoitamaan Guzzeja. Hänellä on käytössään kaikki tarvittavat kapistukset asian tekemiseen.
        Toisaalta, ei Guzzin huolto itse tehtynäkään ole mikään taikatemppu. Ja samalla tulee pyörä tutuksi. Samassa yhteydessä on tietenkin tutkittava muutakin, kuin vain öljyt yms. Pulttien ja mutterien kireys, onko heiluvia - irtoavia palikoita, kuuluuko mitään ylimääräistä ääntä jne.
        Minä tuossa törmäsin itse tilanteeseen, jossa Make huomasi vaihdevivuston olevan liian löysän. Itse olin siihen ikäänkuin "kasvanut sisään", enkä sitä huomannut. Homma fiksattiin per oitis...

        Minulla Nevada kulki - mittarin mukaan - 160. Tosin pyörässä oli kiinni "terassin kokoinen" pleksi ja kolme laukkua.

        Ja ei kun baanalle!

        Juu. Ei se nopeus sen takia kiinnostakaan että tarvisi päästä niin lujaa, vaan juuri siksi että onko kaikki kunnossa.

        Piikkiöön on matkaa aika pitkästi, asun Riihimäellä, pitää soitella ja kysellä.
        Kyllä itsekin aikaan olen vanhempaa Guzzia laitellut (650 cc -84), tein mm. kätevän telineen jonka sai kiinnitetttyä takaiskareihin ja veivattua pyörän ilmaan. moottori vaihelaatikko kardaani sopivan alustan päälle ja ruuvasi paketin siihen alas. Helppo kiva rakenne Guzzizza.
        Kaasaripeli, oiskohan jotain kun ei varmaan mitään huoltoa niille tehty tehtaan jälkeen.
        Sytytys pitäs olla kohillaan kun elektroninen.
        kaupunki maantieajossa kulutus n. 5,5 l/100 km


      • TimoEv
        Motoparta kirjoitti:

        Juu. Ei se nopeus sen takia kiinnostakaan että tarvisi päästä niin lujaa, vaan juuri siksi että onko kaikki kunnossa.

        Piikkiöön on matkaa aika pitkästi, asun Riihimäellä, pitää soitella ja kysellä.
        Kyllä itsekin aikaan olen vanhempaa Guzzia laitellut (650 cc -84), tein mm. kätevän telineen jonka sai kiinnitetttyä takaiskareihin ja veivattua pyörän ilmaan. moottori vaihelaatikko kardaani sopivan alustan päälle ja ruuvasi paketin siihen alas. Helppo kiva rakenne Guzzizza.
        Kaasaripeli, oiskohan jotain kun ei varmaan mitään huoltoa niille tehty tehtaan jälkeen.
        Sytytys pitäs olla kohillaan kun elektroninen.
        kaupunki maantieajossa kulutus n. 5,5 l/100 km

        Minä asun Espoossa ja käyn Piikkiössä aina silloin tällöin. Sopiva ajelumatka...Vantaalla Guzzeja hoitaa Guy Wikström. Hän on myös ns. luottomies.

        Minä olen "aina" käytetyn ostaessani tehnyt heti huollon seuraavasti:
        Vaihtoon kaikki öljyt öljynsuodatin, ilmansuodatin, bensafiltteri, jarrupalat, polttimot, tulpat. Kunnollinen pesu ja sen jälkeen tarkka tutkinta, jotta onko jokin kohta löysällä / ehjä / kunnollinen. Bensaletkuihin kannattaa kiinnittää huomiota, kumiletkut pykivät ajan kuluessa. Maksaa n. 2 euroa Etolassa... Venojen säätö ja kaasarien / ruiskujen synkka.
        Sitten vaijerien voitelu, kaikkien liikkuvien osien nivelten voitelu jne.

        Tällä tavalla saa kulumaan yhden lauantain ja varmistaa huolettomia kilometrejä.


      • ehkäpä?
        TimoEv kirjoitti:

        Minä asun Espoossa ja käyn Piikkiössä aina silloin tällöin. Sopiva ajelumatka...Vantaalla Guzzeja hoitaa Guy Wikström. Hän on myös ns. luottomies.

        Minä olen "aina" käytetyn ostaessani tehnyt heti huollon seuraavasti:
        Vaihtoon kaikki öljyt öljynsuodatin, ilmansuodatin, bensafiltteri, jarrupalat, polttimot, tulpat. Kunnollinen pesu ja sen jälkeen tarkka tutkinta, jotta onko jokin kohta löysällä / ehjä / kunnollinen. Bensaletkuihin kannattaa kiinnittää huomiota, kumiletkut pykivät ajan kuluessa. Maksaa n. 2 euroa Etolassa... Venojen säätö ja kaasarien / ruiskujen synkka.
        Sitten vaijerien voitelu, kaikkien liikkuvien osien nivelten voitelu jne.

        Tällä tavalla saa kulumaan yhden lauantain ja varmistaa huolettomia kilometrejä.

        Tuo toinen argumenttiesi ajatusrakennelma kuitenkin jäi askarruttamaan. Voisitko täsmentää hieman. Venat kyllä synkkaa vaikka kuinka hyvin, ja helposti. Huoletonta, toki.


      • TimoEv
        ehkäpä? kirjoitti:

        Tuo toinen argumenttiesi ajatusrakennelma kuitenkin jäi askarruttamaan. Voisitko täsmentää hieman. Venat kyllä synkkaa vaikka kuinka hyvin, ja helposti. Huoletonta, toki.

        Venojen eli venttiilien säätö. Huomasin joskus, että Nevada pyrki sammumaan esim. liikennevaloihin tullessa ja pieni kahvan ryöpsäytys siltä pelasti. Venttiilien säätö auttoi.

        Kaasarien / ruiskujen synkka eli säätäminen niin, että molemmat puolet antavat bensaa koneelle yhtä paljon.


    • HONDA/BMW

      Moto Guzzi on joka suhteessa täyttä kuraa. Italialaiset ei tiedä moottoripyörien rakentamisesta yhtään mitään.

      • Kakkeri

        Montakos Guzzia olet omistanut?
        Paljonko olet Guzzeilla ajanut?

        Japanilaiset vaihtavat malleja kesken vuotta, joten aina on käsissä vanhentunut malli, johon varaosien saanti voi kestää kuukausia.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Nurmossa kuoli 2 Lasta..

      Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .
      Seinäjoki
      144
      8139
    2. Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!

      Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde
      Suomalaiset julkkikset
      43
      2171
    3. Kaksi lasta kuoli kolarissa Seinäjoella. Tutkitaan rikoksena

      Henkilöautossa matkustaneet kaksi lasta ovat kuolleet kolarissa Seinäjoella. Kolmas lapsi on vakasti loukkaantunut ja
      Maailman menoa
      26
      2072
    4. Miten meinasit

      Suhtautua minuun kun taas kohdataan?
      Ikävä
      95
      1698
    5. Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle

      Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että
      Maailman menoa
      181
      1637
    6. Et olisi piilossa enää

      Vaan tulisit esiin.
      Ikävä
      25
      1116
    7. Tunnekylmä olet

      En ole tyytyväinen käytökseesi et osannut kommunikoida. Se on huono piirre ihmisessä että ei osaa katua aiheuttamaansa p
      Ikävä
      107
      1071
    8. Taisit sä sit kuiteski

      Vihjata hieman ettei se kaikki ollutkaan totta ❤️ mutta silti sanoit kyllä vielä uudelleen sen myöhemmin 😔 ei tässä oik
      Ikävä
      5
      1009
    9. Oletko miten

      Valmis läheisyyteen?
      Ikävä
      53
      995
    10. Odotathan nainen jälleenkohtaamistamme

      Tiedät tunteeni, ne eivät sammu johtuen ihanuudestasi. Haluan tuntea ihanan kehosi kosketuksen ja sen aikaansaamaan väri
      Ikävä
      28
      860
    Aihe