Moto Guzzi 750 Nevada

Motoparta

Onkos tuo hyvä Custom? paljonko kannattaa maksaa 2004 mallisesta 21000 ajetusta siististä pelistä?

Minulla joskus ollut 650 Custom, vitosvaihde piti jurinaa.

Guzzit ovat rakenteeltaan kivan yksinkertaisia, äänen saundi mehevän jykevä...

Miten on kestävyys ja luotettavuus, entä ajettavuus näissä uudemmissa?

18

4253

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ikuisia lähes

      Guzzien kestävyys on legendaarista, kun muistaa huoltaa säännöllisesti. Esim 2007-2008 malleista on kokemuksia, että kestävät ilman pulmia helposti kymmenenkin vuotta, vaikka vuosittainen kilometrimäärä saattaa olla 15 000km, eli niillä on ajettu kymmenessä 150 000 km ajaa ilman murheita. Huoleton ja kestävä peli.

      • 2010-2007=10??

        Millä ihmeen aikakoneella olet pystynyt ajamaan 2007-2008 mallilla kymmenessä (10) vuodessa 150 000km.
        Kun vuodesta 2007 on vasta kolme (3) vuotta???? Lienee kyseesssä kiroitus- tai ajatus vire? Kuullun ja luullun mukaan huoletulla guzzilla ajaa pitkälle ja kauas. Maahantuojan toimista kuullut myös paljon kehuja.
        En itse omaa ko. vehjettä, koska ainoa "minun malli" on pers'aukiselle liikaa varallisuutta sitova:(


    • Vänkky

      Ajoin v 2002 mallin Nevadalla n. 20 000 km. Suurin ongelma oli matkamittari, joka jumitti pari kertaa. Ongelmaa ei tietääkseni enää ole 2004 mallissa. Muuten mukava pyörä jopa matkapyöränä, ketterä customiksi. Ulkonäkö customin mutta ajettavuus "peruspyörämäistä". Vaikka tehoja ei hirveästi, niin suhteellisen keveänä liikkuu ihan mukavasti rauhallisessa ajossa.

      • Nevada11

        Just tuota Nevadaa olen ajatellut itselle ensipyöräksi... Ehkä paras malli 'opetteluun' ?


      • TimoEv

        Eka Guzzini oli Nevada. Siinä oli paljon hyviä puolia.
        Huonoja asioita oli ( vm. 1999 ) nopeusmittarin anturi etuakselilla. Lähinnä siinä oli ongelmana sen anturin huono valmistus, eli laatu.
        Toinen huono asia oli ilmasuodattimen ja öljynpaineanturin sijainti. Niihin pystyi vaivattomasti koskemaan sormella, mutta niiden vaihto...huoh!
        Muuten ei ollut mitään sellaista ongelmaa, joka olisi johtunut huonosta suunnittelusta tai laadusta. Huoltoa pyörä vaatii, kuten mikä muukin pyörivä ja pörisevä. Mutta tulppien vaihtoon tai venojen säätöön ei tarvitse purkaa pyörää. Kardaani on huoleton, kunhan vain muistaa peräoljyt vaihtaa ajoittain ja pitää huolta, että haitarikumi on ehjä. Kardaanin boorit on hyvä voidella keväisin. Aikaa tähän menee alle tunti. Samalla voiteluaine on systeemin sisässä, eikä roisku vanteelle tai lahkeeseen...;-)
        Varaosien ja neuvojen saanti Piikkiöstä on vertaansa vailla.

        Yksin matkaavalle pyörä on erinomainen, kahdellekin hyvä. Tehonpuutteen vuoksi en ajanut yli 160km/h. Vaihdoin aikoinaan Californiaan sen vuoksi, kun matkasimme kaksin. Nevada on hieman ahdas, jos on paljon ( naisen ) vkl tavaroita mukana. Sekään ei ole varsinainen ongelma.
        Ajo-ominaisuudet muuttuvat merkittävästi kahden kuormalla. Ei sinänsä huonompaan suuntaan, mutta niin, että se on otettava huomioon. Tosin tämä ei ole Guzzin ongelma, sama tapahtuu kaikilla "pikkupyörillä".

        En näe mitään syytä, etteikö Nevadaa voisi ostaa. Kaikki ne asiat, jotka muutenkin käytettyä menopeliä ostaessa on huomioitava, on tässäkin katsottava. Kaltoin kohdeltu on aina kaltoin kohdeltu - merkistä riippumatta.


      • 10 vuodessa

        Tuo viestisi kertoo selkeästi sen, miten Guzzin laatu on parantunut viime vuosina. Minäkin tunnen useita, jotka ovat ajaneet 2008 vuosimallilla ilman huolen häivää kymmenen vuotta. 2008 mallilla ennätys lienee 398 000 km pelkillä perushuolloilla, vain vain takajarrun kiristyspanta jouduttin vaihtamaan kahdesti. 1998 mallilla oli enemmän pulmia, monesti 10 vuoden aikana ajettiin vain keskimäärin 221 000 km ennätyksen ollessa 277 000 km. Se kertoo selkeästi laadun huimasta parantumisesta. Eurovaluutta on tehnyt hyvää Italiassa ja Guzzinkin tekijät ovat terästäytyneet.


      • kylläpä kestää
        10 vuodessa kirjoitti:

        Tuo viestisi kertoo selkeästi sen, miten Guzzin laatu on parantunut viime vuosina. Minäkin tunnen useita, jotka ovat ajaneet 2008 vuosimallilla ilman huolen häivää kymmenen vuotta. 2008 mallilla ennätys lienee 398 000 km pelkillä perushuolloilla, vain vain takajarrun kiristyspanta jouduttin vaihtamaan kahdesti. 1998 mallilla oli enemmän pulmia, monesti 10 vuoden aikana ajettiin vain keskimäärin 221 000 km ennätyksen ollessa 277 000 km. Se kertoo selkeästi laadun huimasta parantumisesta. Eurovaluutta on tehnyt hyvää Italiassa ja Guzzinkin tekijät ovat terästäytyneet.

        Kova peli kaikin puolin selvästikin!


      • Hävettää111
        kylläpä kestää kirjoitti:

        Kova peli kaikin puolin selvästikin!

        Oisko hyvä pyörä opetteluun pienikokoiselle kaverille, jolla ei pyöristä kokemusta ?


      • mikäli
        Hävettää111 kirjoitti:

        Oisko hyvä pyörä opetteluun pienikokoiselle kaverille, jolla ei pyöristä kokemusta ?

        Tuollaisesta tykkää. Ja ajokautta on vielä jäljellä, älä enää (h)aikaile.


      • varsinkin kaikille
        Hävettää111 kirjoitti:

        Oisko hyvä pyörä opetteluun pienikokoiselle kaverille, jolla ei pyöristä kokemusta ?

        Moto Guzzi Nevada on erityisen sopiva kuskeille, joiden pituus on 123-226 senttiä. Lyhyemmille tai pidemmille joudutaan pidentämään hantaakeja, joissakin tapauksissa lyhentämään. Heillekin siis Nevada käy, jos hantaakit ja vipstaakit hitsataan sopivan mittaisiksi. Sen jälkeen se on heillekin erityisen sopiva, varsinkin kokonsa puolesta.


      • Motoparta
        varsinkin kaikille kirjoitti:

        Moto Guzzi Nevada on erityisen sopiva kuskeille, joiden pituus on 123-226 senttiä. Lyhyemmille tai pidemmille joudutaan pidentämään hantaakeja, joissakin tapauksissa lyhentämään. Heillekin siis Nevada käy, jos hantaakit ja vipstaakit hitsataan sopivan mittaisiksi. Sen jälkeen se on heillekin erityisen sopiva, varsinkin kokonsa puolesta.

        Keväällä eka ajolla sain mittariin 150 Km/h, mutta nyt mitä olen pieniä pätkiä koittanut niin nopeus jää noin 140 Km/h.

        Vai vaatiiko pidemmän paanan että vauhti nousee?

        Tuo nopeus kyllä riittä minulle mutta ettei vaan ole jotkut säädöt pielessä?

        Kaasua hellätessä joskus paukahtelee, joskus pitää hetken sahata jos sammuu lähdössä.

        Vaikka huollot on tehtykin joka vuosi, niin eikähän se jää öljyn vaihtoon ja laskun kirjoittamiseen, eli tuskin ovat viitsineet tutkia onko tehot ja säädöt tallella?

        Missähän voisi ajaa tehopenkissä, kai tuohonkin vetopyöräteho on ilmoitettu.
        Kiihtyy kyllä ihan mukavasti ja herkästi sataan, mitä nyt oletan tuolla 34 Kw:llä kiihtyvän, mutta luulisi huippua olevan enemmän. Mitä sille luvataan?


      • TimoEv
        Motoparta kirjoitti:

        Keväällä eka ajolla sain mittariin 150 Km/h, mutta nyt mitä olen pieniä pätkiä koittanut niin nopeus jää noin 140 Km/h.

        Vai vaatiiko pidemmän paanan että vauhti nousee?

        Tuo nopeus kyllä riittä minulle mutta ettei vaan ole jotkut säädöt pielessä?

        Kaasua hellätessä joskus paukahtelee, joskus pitää hetken sahata jos sammuu lähdössä.

        Vaikka huollot on tehtykin joka vuosi, niin eikähän se jää öljyn vaihtoon ja laskun kirjoittamiseen, eli tuskin ovat viitsineet tutkia onko tehot ja säädöt tallella?

        Missähän voisi ajaa tehopenkissä, kai tuohonkin vetopyöräteho on ilmoitettu.
        Kiihtyy kyllä ihan mukavasti ja herkästi sataan, mitä nyt oletan tuolla 34 Kw:llä kiihtyvän, mutta luulisi huippua olevan enemmän. Mitä sille luvataan?

        Äläpäs sitten vertaa Nevadaa ns. kyykkyihin. Kyse on ihan erilaisesta pyörästä. Nevada on tarkoitettu rentoon matkailuun ja päivittäiseen rauhalliseen käyttöön, eikä grillinkulmilla revittelyyn. Toki se sen verran kulkee, että kortista pääsee eroon - niin sattuessa...

        Jos epäilet pyörän olevan huonossa tilassa, niin yhteys "Piikkiön poikiin". Nurmen Make on aika velho säätämään ja hoitamaan Guzzeja. Hänellä on käytössään kaikki tarvittavat kapistukset asian tekemiseen.
        Toisaalta, ei Guzzin huolto itse tehtynäkään ole mikään taikatemppu. Ja samalla tulee pyörä tutuksi. Samassa yhteydessä on tietenkin tutkittava muutakin, kuin vain öljyt yms. Pulttien ja mutterien kireys, onko heiluvia - irtoavia palikoita, kuuluuko mitään ylimääräistä ääntä jne.
        Minä tuossa törmäsin itse tilanteeseen, jossa Make huomasi vaihdevivuston olevan liian löysän. Itse olin siihen ikäänkuin "kasvanut sisään", enkä sitä huomannut. Homma fiksattiin per oitis...

        Minulla Nevada kulki - mittarin mukaan - 160. Tosin pyörässä oli kiinni "terassin kokoinen" pleksi ja kolme laukkua.

        Ja ei kun baanalle!


      • Motoparta
        TimoEv kirjoitti:

        Äläpäs sitten vertaa Nevadaa ns. kyykkyihin. Kyse on ihan erilaisesta pyörästä. Nevada on tarkoitettu rentoon matkailuun ja päivittäiseen rauhalliseen käyttöön, eikä grillinkulmilla revittelyyn. Toki se sen verran kulkee, että kortista pääsee eroon - niin sattuessa...

        Jos epäilet pyörän olevan huonossa tilassa, niin yhteys "Piikkiön poikiin". Nurmen Make on aika velho säätämään ja hoitamaan Guzzeja. Hänellä on käytössään kaikki tarvittavat kapistukset asian tekemiseen.
        Toisaalta, ei Guzzin huolto itse tehtynäkään ole mikään taikatemppu. Ja samalla tulee pyörä tutuksi. Samassa yhteydessä on tietenkin tutkittava muutakin, kuin vain öljyt yms. Pulttien ja mutterien kireys, onko heiluvia - irtoavia palikoita, kuuluuko mitään ylimääräistä ääntä jne.
        Minä tuossa törmäsin itse tilanteeseen, jossa Make huomasi vaihdevivuston olevan liian löysän. Itse olin siihen ikäänkuin "kasvanut sisään", enkä sitä huomannut. Homma fiksattiin per oitis...

        Minulla Nevada kulki - mittarin mukaan - 160. Tosin pyörässä oli kiinni "terassin kokoinen" pleksi ja kolme laukkua.

        Ja ei kun baanalle!

        Juu. Ei se nopeus sen takia kiinnostakaan että tarvisi päästä niin lujaa, vaan juuri siksi että onko kaikki kunnossa.

        Piikkiöön on matkaa aika pitkästi, asun Riihimäellä, pitää soitella ja kysellä.
        Kyllä itsekin aikaan olen vanhempaa Guzzia laitellut (650 cc -84), tein mm. kätevän telineen jonka sai kiinnitetttyä takaiskareihin ja veivattua pyörän ilmaan. moottori vaihelaatikko kardaani sopivan alustan päälle ja ruuvasi paketin siihen alas. Helppo kiva rakenne Guzzizza.
        Kaasaripeli, oiskohan jotain kun ei varmaan mitään huoltoa niille tehty tehtaan jälkeen.
        Sytytys pitäs olla kohillaan kun elektroninen.
        kaupunki maantieajossa kulutus n. 5,5 l/100 km


      • TimoEv
        Motoparta kirjoitti:

        Juu. Ei se nopeus sen takia kiinnostakaan että tarvisi päästä niin lujaa, vaan juuri siksi että onko kaikki kunnossa.

        Piikkiöön on matkaa aika pitkästi, asun Riihimäellä, pitää soitella ja kysellä.
        Kyllä itsekin aikaan olen vanhempaa Guzzia laitellut (650 cc -84), tein mm. kätevän telineen jonka sai kiinnitetttyä takaiskareihin ja veivattua pyörän ilmaan. moottori vaihelaatikko kardaani sopivan alustan päälle ja ruuvasi paketin siihen alas. Helppo kiva rakenne Guzzizza.
        Kaasaripeli, oiskohan jotain kun ei varmaan mitään huoltoa niille tehty tehtaan jälkeen.
        Sytytys pitäs olla kohillaan kun elektroninen.
        kaupunki maantieajossa kulutus n. 5,5 l/100 km

        Minä asun Espoossa ja käyn Piikkiössä aina silloin tällöin. Sopiva ajelumatka...Vantaalla Guzzeja hoitaa Guy Wikström. Hän on myös ns. luottomies.

        Minä olen "aina" käytetyn ostaessani tehnyt heti huollon seuraavasti:
        Vaihtoon kaikki öljyt öljynsuodatin, ilmansuodatin, bensafiltteri, jarrupalat, polttimot, tulpat. Kunnollinen pesu ja sen jälkeen tarkka tutkinta, jotta onko jokin kohta löysällä / ehjä / kunnollinen. Bensaletkuihin kannattaa kiinnittää huomiota, kumiletkut pykivät ajan kuluessa. Maksaa n. 2 euroa Etolassa... Venojen säätö ja kaasarien / ruiskujen synkka.
        Sitten vaijerien voitelu, kaikkien liikkuvien osien nivelten voitelu jne.

        Tällä tavalla saa kulumaan yhden lauantain ja varmistaa huolettomia kilometrejä.


      • ehkäpä?
        TimoEv kirjoitti:

        Minä asun Espoossa ja käyn Piikkiössä aina silloin tällöin. Sopiva ajelumatka...Vantaalla Guzzeja hoitaa Guy Wikström. Hän on myös ns. luottomies.

        Minä olen "aina" käytetyn ostaessani tehnyt heti huollon seuraavasti:
        Vaihtoon kaikki öljyt öljynsuodatin, ilmansuodatin, bensafiltteri, jarrupalat, polttimot, tulpat. Kunnollinen pesu ja sen jälkeen tarkka tutkinta, jotta onko jokin kohta löysällä / ehjä / kunnollinen. Bensaletkuihin kannattaa kiinnittää huomiota, kumiletkut pykivät ajan kuluessa. Maksaa n. 2 euroa Etolassa... Venojen säätö ja kaasarien / ruiskujen synkka.
        Sitten vaijerien voitelu, kaikkien liikkuvien osien nivelten voitelu jne.

        Tällä tavalla saa kulumaan yhden lauantain ja varmistaa huolettomia kilometrejä.

        Tuo toinen argumenttiesi ajatusrakennelma kuitenkin jäi askarruttamaan. Voisitko täsmentää hieman. Venat kyllä synkkaa vaikka kuinka hyvin, ja helposti. Huoletonta, toki.


      • TimoEv
        ehkäpä? kirjoitti:

        Tuo toinen argumenttiesi ajatusrakennelma kuitenkin jäi askarruttamaan. Voisitko täsmentää hieman. Venat kyllä synkkaa vaikka kuinka hyvin, ja helposti. Huoletonta, toki.

        Venojen eli venttiilien säätö. Huomasin joskus, että Nevada pyrki sammumaan esim. liikennevaloihin tullessa ja pieni kahvan ryöpsäytys siltä pelasti. Venttiilien säätö auttoi.

        Kaasarien / ruiskujen synkka eli säätäminen niin, että molemmat puolet antavat bensaa koneelle yhtä paljon.


    • HONDA/BMW

      Moto Guzzi on joka suhteessa täyttä kuraa. Italialaiset ei tiedä moottoripyörien rakentamisesta yhtään mitään.

      • Kakkeri

        Montakos Guzzia olet omistanut?
        Paljonko olet Guzzeilla ajanut?

        Japanilaiset vaihtavat malleja kesken vuotta, joten aina on käsissä vanhentunut malli, johon varaosien saanti voi kestää kuukausia.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tärkeä kysymys!

      Haluatko sinä, mies, minut?
      Ikävä
      88
      1184
    2. Asiallinen lähestyminen

      Mitä on asiallinen lähestyminen?? Tietääkö tai tajuaako kukaan, varsinkaan miehet??? Eilen NELJÄNNEN kerran jouduin isk
      Sinkut
      151
      1016
    3. En tiedä..

      Yhtään minkälainen miesmaku sinulla on. itse arvioin sinua moneenkin otteeseen ja joka kerta päädyin samaan lopputulokse
      Ikävä
      50
      701
    4. Jennika Vikman avoimena - Isosisko Erika Vikman ohjeisti napakasti Tähdet, tähdet -kisaan: "Älä.."

      Jennika ja Erika - niin ovat kuin kaksi marjaa! Ilmeiltään, ääneltään ja eleiltään hyvinkin samanlaiset - toinen on kyll
      Suomalaiset julkkikset
      14
      700
    5. Vedalainen metafysiikka

      Termi ”metafysiikka” kuuluu Aristoteleelle. Metafysiikka tarkoittaa ”fysiikan jälkeen” eli tietoa siitä, mikä on tavalli
      Hindulaisuus
      287
      685
    6. Mitäs nainen

      Meinaat tehdä viikonloppuna.
      Ikävä
      60
      674
    7. Ai jaa sinä oletkin ahnas

      Ja romanttinen luonne, nyt vasta hiffasin että olet naarastiikeri. Parempi myöhään kuin ei milloinkaan.
      Ikävä
      107
      660
    8. En oikeastaan usko että sinä tai kukaan

      Olisi oikeasti ihastunut tai rakastunut. Se on joku harhakuva joka minusta miehestä syntyi. Ja kun se särkyy, niin "tunt
      Ikävä
      42
      614
    9. Viime yönä mietin paikkoja luonnossa, missä olen kulkenut

      kävellyt ja ikävöinyt, ja ollut niin yksin. Monet kerrat. Ne palauttavat mieleeni sinut ja sen, kuinka kipeää on se kaip
      Ikävä
      57
      602
    10. Milloin viimeksi näit ikäväsi kohteen?

      Oliko helppo tunnistaa hänet? Millaisia tunteita tuo näkeminen herätti sinussa?
      Ikävä
      35
      585
    Aihe