Minne menisi?

kaupunkiaetsin

Moi. Olen perheen kanssa lähdössä maalis-huhti-toukokuussa eurooppaan matkalle. Olemme käyneet yhdessä Lissabonissa ja Roomassa ja jotain sen tyylistä paikkaa hakisimme, molemmat paikat kun olivat niin ihania! Emme siis ole lähdössä rantalomalle. Meren ranta olisi silti plussaa kauneutensa ja näköalojen vuoksi! Ajattelimme Barceloonaa, mutta mitä mieltä te olette?

Unelma kohde olisi siis suht iso kaupunki meren rannalla, Lissabon ja Rooman tyyppinen. Ja edes muutamia nähtävyyksiä. Lämpötila saisi olla jo t-paita rajan yläpuolella-> reilut 20 C ?

Ehdotuksia? :)

5

434

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Zarabande

      Barcelona on hyvä ajatus.
      Koska Roomakaan ei ole meren rannalla, ehdotan vaihtoehdoiksi myös Madridia, Ljubljanaa, Firenzeä ja Münchenia.
      Nähtävää löytyy jokaisesta eikä maisemissakaan ole valittamista. Suoria lentoja kohtuuajalla on yleensä tarjolla. T-paita lämpötila varmimmin saatavissa vasta toukokuussa, maaliskuussa se voi onnistua satunnaisesti.
      Kaikista näistä kohteista löytyy aiempaa tarinaa, josta voitte tsekata, löytyykö mieltymystenne mukaista paikkaa.
      Jos olisitte menossa matkalle vasta kesäkuussa, olisi tarjolla mm. Biarritz, Split ja Dubrovnik eikä Espanjan Jerezin aluekaan olisi hullumpi.

      • kaupunkiaetsin

        Kiitos vastauksesta! Pitää kohta tutkailla tarkemmin ehdottamiasi kohteita. roomasta ja Lissabonista löytyy molemmista vanhoja ja kauniita kaupungiosia, jotka ovat täynnä sokkelosia ahtaia katuja, niitä rakastimme :)
        Ehdotit Münchenia. Olen jotenkin saanut sellaisen käsityksen Saksasta, että siellä on ruoka ja kahvilakulttuuri hieman "köyhä", niinkuni suomessa. Olenkohan oikeassa? Vai syököhän väki sielläkin myöhään ulkona jne, niinkuin vaikka Italiassa ja Portugalissa?

        Annoit kuitenkin erittäin mielenkiintoisia ja varteenotettavia paikkoja! Tutkiskelen niitä hieman tarkemmin ja vastailen jos mieleinen löytyy :)

        Jos jollain jotain vinkkejä vielä löytyy, niin tänne saa kirjoitella!


    • BCN_forever

      Suosittelen ehdottomasti Barcelonaa! Olen aivan rakastunut kaupunkiin aina uudestaan ja uudestaan siellä käydessäni. Parhaat kokemukset matkoilta ovat kevät ja syysaikaan. Blue1:llä edullisia suoria lentoja ja viime kerrat majoitus varattu www.rentavista.fi kautta. Esim. huoneisto CS144 on ollut erinomainen 4 hlölle. On kiva asua paikallisten asuttamassa talossa ja käydä muissakin kuin turistipaikoissa. Barcelonassa on aina uutta nähtävää ja koettavaa mm. Gaudín arkkitehtuuri, museot, Rambla ym.

      • kaupunkiaetsin

        Onko kenelläkään kokemuksia ateenasta? Ajattelimme nimittäin sinne lähteä kuitenkin. Onko yhtään samanlainen kuin nämä vanhat kaupungit Barcelona, Lissabon ja Rooma..?


      • Gillianus
        kaupunkiaetsin kirjoitti:

        Onko kenelläkään kokemuksia ateenasta? Ajattelimme nimittäin sinne lähteä kuitenkin. Onko yhtään samanlainen kuin nämä vanhat kaupungit Barcelona, Lissabon ja Rooma..?

        Kaupunki ja kulttuurinähtävyydet ovat vanhoja ja vanhempia kuin mainitsemissasi kaupugeissa.
        Ehkä eroa kuvaa viimeisten vuosien tapahtumat. Ihmiset ja heidän käyttäytymisensä ovat erilaisia kuin näissä toisissa kaupungeissa. Ateenassa on ollut vakavia levottomuuksia, jos olet sattunut huomaamaan. Ateena ei ole idyllinen saari Välimerellä, vaan suurkaupunki, jonka väestö on elänyt koko euroajan kurimuksessa. He ovat lähempänä itäisen Välimeren kansaa kuin uskoisitkaan.
        Jo seitsemän vuotta sitten siellä käydessäni se oli havaittamissa, esim. kadunkulmassa seisoi poliisi/sotilas konekiväärin kanssa. Kun kysyimme, mikä on hätänä, mies selitti, ettei mikään. Pieni poliisiasema vaan on 100 metrin päässä, täytyy varautua kaikkeen.
        Se oli vain yksi juttu. Jokainen kadunylitys oli extreme-suoritus, liikenne on huimaa.
        Ihmiset kokevat asiat eri tavoin. Minä koin sen näin ja olin aika järkyttynyt kaikesta näkemästäni, mm. suuresta köyhyydestä paikallisella torilla. Olin siellä hekmikuussa, jolloin muita turisteja ei paljonkaan ollut, lähinnä japanilaisia.
        Jos haluat viiihdematkalle, kohde ei ole Ateena.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Paras olisi vain unohtaa

      Tuleekohan tähän meidän tilanteeseen ikinä mitään selvyyttä. Epätoivo iskee taas, enkä jaksaisi enää odottaa. Kohta lop
      Ikävä
      81
      1810
    2. Suomalaisia naisia lennätetään seksimatkoille

      https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/1f5f5e20-8c36-4907-9640-8e0c3b017c5a Gambia on jo vuosia ollut yhtä kuin munanhaku ma
      Maailman menoa
      222
      1500
    3. Voisitko laittaa

      Nimesi ensimmäisen ja kaksi viimeistä kirjainta tähän?
      Ikävä
      82
      1454
    4. Mietitikö nainen koskaan

      Miksi me ollaan päädytty tähän pisteeseen. Lähestmistapaa ei ole. Tarvitaanko me oikeasti enää tätä.
      Ikävä
      106
      1318
    5. Nämä kaikki alla olevat aloitukset on saman naisen aloituksia

      Kuinka paljon täytyy vintissä viheltää että esiintyy välillä jopa miehenä, ja sitten itse vastailee omiin kysymyksiinsä?
      Ikävä
      163
      1091
    6. huono omatunto

      johtuu siitä, että minulla on tunteita sinua kohtaan. Se vaikuttaa asiaan. Kaipasin sinua tänäänkin.
      Ikävä
      64
      1073
    7. Päätin juuri että

      En odota että meidän välillä enää tapahtuisi mitään. Tämä on aivan liian monimutkaista ja kyllä sinäkin olisit joskus mi
      Ikävä
      32
      922
    8. Onnistuit sohaisemaan mua

      Kaikkein herkimpään kohtaan ja kyseenalaistamaan mun luottamuksellisuuden. Kun sitä ei ole niin ei ole mitään muutakaan
      Ikävä
      62
      906
    9. Huomenna se

      Tulee kohta, odotatko?
      Ikävä
      61
      846
    10. Mitä kaipaat

      Usein elämässäsi
      Ikävä
      94
      814
    Aihe