Moi. Olen perheen kanssa lähdössä maalis-huhti-toukokuussa eurooppaan matkalle. Olemme käyneet yhdessä Lissabonissa ja Roomassa ja jotain sen tyylistä paikkaa hakisimme, molemmat paikat kun olivat niin ihania! Emme siis ole lähdössä rantalomalle. Meren ranta olisi silti plussaa kauneutensa ja näköalojen vuoksi! Ajattelimme Barceloonaa, mutta mitä mieltä te olette?
Unelma kohde olisi siis suht iso kaupunki meren rannalla, Lissabon ja Rooman tyyppinen. Ja edes muutamia nähtävyyksiä. Lämpötila saisi olla jo t-paita rajan yläpuolella-> reilut 20 C ?
Ehdotuksia? :)
Minne menisi?
5
454
Vastaukset
- Zarabande
Barcelona on hyvä ajatus.
Koska Roomakaan ei ole meren rannalla, ehdotan vaihtoehdoiksi myös Madridia, Ljubljanaa, Firenzeä ja Münchenia.
Nähtävää löytyy jokaisesta eikä maisemissakaan ole valittamista. Suoria lentoja kohtuuajalla on yleensä tarjolla. T-paita lämpötila varmimmin saatavissa vasta toukokuussa, maaliskuussa se voi onnistua satunnaisesti.
Kaikista näistä kohteista löytyy aiempaa tarinaa, josta voitte tsekata, löytyykö mieltymystenne mukaista paikkaa.
Jos olisitte menossa matkalle vasta kesäkuussa, olisi tarjolla mm. Biarritz, Split ja Dubrovnik eikä Espanjan Jerezin aluekaan olisi hullumpi.- kaupunkiaetsin
Kiitos vastauksesta! Pitää kohta tutkailla tarkemmin ehdottamiasi kohteita. roomasta ja Lissabonista löytyy molemmista vanhoja ja kauniita kaupungiosia, jotka ovat täynnä sokkelosia ahtaia katuja, niitä rakastimme :)
Ehdotit Münchenia. Olen jotenkin saanut sellaisen käsityksen Saksasta, että siellä on ruoka ja kahvilakulttuuri hieman "köyhä", niinkuni suomessa. Olenkohan oikeassa? Vai syököhän väki sielläkin myöhään ulkona jne, niinkuin vaikka Italiassa ja Portugalissa?
Annoit kuitenkin erittäin mielenkiintoisia ja varteenotettavia paikkoja! Tutkiskelen niitä hieman tarkemmin ja vastailen jos mieleinen löytyy :)
Jos jollain jotain vinkkejä vielä löytyy, niin tänne saa kirjoitella!
- BCN_forever
Suosittelen ehdottomasti Barcelonaa! Olen aivan rakastunut kaupunkiin aina uudestaan ja uudestaan siellä käydessäni. Parhaat kokemukset matkoilta ovat kevät ja syysaikaan. Blue1:llä edullisia suoria lentoja ja viime kerrat majoitus varattu www.rentavista.fi kautta. Esim. huoneisto CS144 on ollut erinomainen 4 hlölle. On kiva asua paikallisten asuttamassa talossa ja käydä muissakin kuin turistipaikoissa. Barcelonassa on aina uutta nähtävää ja koettavaa mm. Gaudín arkkitehtuuri, museot, Rambla ym.
- kaupunkiaetsin
Onko kenelläkään kokemuksia ateenasta? Ajattelimme nimittäin sinne lähteä kuitenkin. Onko yhtään samanlainen kuin nämä vanhat kaupungit Barcelona, Lissabon ja Rooma..?
- Gillianus
kaupunkiaetsin kirjoitti:
Onko kenelläkään kokemuksia ateenasta? Ajattelimme nimittäin sinne lähteä kuitenkin. Onko yhtään samanlainen kuin nämä vanhat kaupungit Barcelona, Lissabon ja Rooma..?
Kaupunki ja kulttuurinähtävyydet ovat vanhoja ja vanhempia kuin mainitsemissasi kaupugeissa.
Ehkä eroa kuvaa viimeisten vuosien tapahtumat. Ihmiset ja heidän käyttäytymisensä ovat erilaisia kuin näissä toisissa kaupungeissa. Ateenassa on ollut vakavia levottomuuksia, jos olet sattunut huomaamaan. Ateena ei ole idyllinen saari Välimerellä, vaan suurkaupunki, jonka väestö on elänyt koko euroajan kurimuksessa. He ovat lähempänä itäisen Välimeren kansaa kuin uskoisitkaan.
Jo seitsemän vuotta sitten siellä käydessäni se oli havaittamissa, esim. kadunkulmassa seisoi poliisi/sotilas konekiväärin kanssa. Kun kysyimme, mikä on hätänä, mies selitti, ettei mikään. Pieni poliisiasema vaan on 100 metrin päässä, täytyy varautua kaikkeen.
Se oli vain yksi juttu. Jokainen kadunylitys oli extreme-suoritus, liikenne on huimaa.
Ihmiset kokevat asiat eri tavoin. Minä koin sen näin ja olin aika järkyttynyt kaikesta näkemästäni, mm. suuresta köyhyydestä paikallisella torilla. Olin siellä hekmikuussa, jolloin muita turisteja ei paljonkaan ollut, lähinnä japanilaisia.
Jos haluat viiihdematkalle, kohde ei ole Ateena.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Poliisi tutkii murhaa Paltamossa
Poliisi tutkii Kainuussa sijaitsevassa Paltamon kunnassa epäiltyä henkirikosta, joka on tapahtunut viime viikon perjanta445239Jos me voitais puhua
Jos me voitais puhua tästä, mä sanoisin, että se on vaan tunne ja se menee ohi. Sun ei tarvitse jännittää mua. Mä kyllä243440Jenna meni seksilakkoon
"Olen oppinut ja elän itse siinä uskossa, että feministiset arvot omaava mies on tosi marginaali. Todennäköisyys, että t2992830Jere, 23, ja Aliisa, 20, aloittavat aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla: "Vaikka mä käytän..."
Jere, 23, ja Aliisa, 20, ovat pariskunta, joka aloittaa aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla. Jere on ollut koko aikui562643- 1702312
- 242119
Aku Hirviniemi tekee paluun televisioon Aiemmin hyllytetty ohjelma nähdään nyt tv:ssä.
Hmmm.....Miksi? Onko asiaton käytös nyt yht´äkkiä painettu villaisella ja unohdettu? Kaiken sitä nykyään saakin anteeksi1261881Vielä kerran.
Muista että olet ihan itse aloittanut tämän. En ei silti sinua syyllistä tai muutenkaan koskaan tule mainitsemaan tästä3661845Vain yksi elämä
Jonka haluaisin jakaa sinun kanssasi. Universumi heitti noppaa ja teki huonon pilan, antoi minun tavata sinut ja rakastu881761M nainen tiedätkö mitä
Rovaniemellä sataa nyt lunta, just nyt kun lähden pohjoiseen. Älä ota mitään paineita tästä mun ihastumisesta sinuun, ti161391