hei olemme lähdössä Pariisiin ensi kertaa,ja minua hieman huolettaa se,että pärjääkö siellä kuinka hyvin englanninkielellä? Olen nimittäin kuullut,että ranskalaisten kansallisylpeys estää heitä puhumasta /ymmärtämästä englantia.Oma ranskan kielen taito on nimittäin lähellä nollaa. Kiitos mahd. vastauksista.
ensi kertaa pariisiin
5
886
Vastaukset
- la parisienne
Enpä usko että enää on ongelmia, kyllä mun tutut ovat pärjänneet englanniksi. Turistien kanssa asioivat puhuvat englantia, nuoret ihmiset myös yleisemmin kuin ennen.
Muista kuitenkin opetella kohteliaisuudet ranskaksi ettei sua luulla moukaksi. Termejä 'madame' ja 'monsieur' käytetään. Sana kiitos eli 'merci' unohtuu suomalaiselta usein yms... Liikkeeseen tai ravintolaan sisäänmennessä tervehditään heti sanomalla 'bonjour'. jne...
Turistille ongelmia tulee lähinnä siinä että joissakin museoissa ynnä muissa saattaa olla tiedot vain ranskaksi, tai vain minimaalisesti infoa englanniksi.- ....................
Kiitos vastauksesta,yritetään pärjäillä.....
- Pariisin matkaaja
.................... kirjoitti:
Kiitos vastauksesta,yritetään pärjäillä.....
Kolmella sanalla ja hymyllä olen aina pärjännyt :)
- Iloisesti yllättynyt
Ja käyttäydy kohteliaasti. Odotin myös epäystävällistä käytöstä pariisilaisten "maineen" takia, mutta olin aivan ällikällä lyöty. Missään ei ole ollut niin ystävällistä vastaanottoa kuin siellä! Osasin sanoa bonjour, merci, sil vous plait ja aurevoir (päivää, kiitos, "please" ja näkemiin) sekä kysyä: parlez vous anglais eli puhutteko englantia sekä hieman auttavasti jotain muuta (ravintolassa "ottaisin.." jne), mutta pääsääntöisesti näillä muutamalla edellä mainitulla pärjäsi hienosti.
Palvelu oli ensiluokkaista ja jotkut pariisilaiset tuntuivat olevan jopa innokkaita puhumaan englantia. Mutta tietenkin jos ei itse uskalla tervehdyksiin vastata, ei kiitä ja käyttäytyy suomalaisittain eli muita huomioimatta, niin varmasti on hyvinkin mahdollista, että kohtelu on erilaista. Itse pidin pariisilaisista todella paljon. He eivät olleet niin itseään täynnä kuin roomalaiset eikä tullut sellaista oloa, että koko ajan joku yrittää huijata niin kuin monessa muussa maassa, vaikka tarkkana suurkaupungissa sai tietenkin olla.
Hyvää matkaa!- ....................
..hyvistä ja asiallisista neuvoista! T.ketjun aloittaja
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
20e Riskitön veto 20e talletuksella VB:lle
Pssst! Vinkki viis rotvallinreunalla eläjille. VB tarjoaa 20 euron riskittömän vedon ensitallettajille vedonlyöntiin.62453- 1161628
Viiimeinen viesti
Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill361366Analyysiä: Kiuru-keissi oli ja meni - demarit hävisi tässäkin
Tapauksen tultua julki alkoi demarit ja muu vasemmisto selittään, että tämä oli poliittista väkivaltaa, siis ennen kuin1571195- 521105
- 1161101
Suomessa on valittava 2 lucia neitoa...
Maahanmuuttajille oma lucia neito ja Suomalaisille oma SUOMALAINEN Lucia neito....sama juttu on tehtävä miss Suomi kisoi1051054- 571051
Olet tärkeä
mutta tunnen jotain enemmän ja syvempää. Jos voisinkin kertoa sinulle... Olen lähinnä epätoivoinen ja surullinen.46929- 60892