Minua ihmetyttää millä perusteella opettajat antavat numeronsa. Meillä oli kirjaesitelmä se oli ylä-asteen loppu työ. Itse en kuulu viisaimpiin oppilaisiin lukihäiriön takia joten koe numerot on yleensä 6 tai 7. Mutta esitelmissä olen hyvä koska en ole kirjaviisas osaan tehdä omia teorioita ja näkemyksiä jotka yleensä pitää paikkansa. Tein todella laadukkaan kirja esittelyn. Sain esitelmästä 8. Se ei haitannut minua koska se on minulle hyvä numero. Jotkut meidän luokan viisaimmat saivat 9 ja 10. Ajattelin että oho nämä viksut osaavat luoda omia teorioita eivätkö ole vain kirjaviisaita. Sitten menin tyhmyyttäni lukemaan näiden viksujen esitelmät ja ne olivat surkeita. Itsestään selviä asioita jotka tajuisi jopa 10v pikkusiskoni. Kirjaesitelmän tarkoitus on käyttää omia aivoja. Opettaja suuttui nähdessään että luin muiden esitelmiä ja sanoi etten saa vertailla. En edes sanonut mitään ääneen vaikka kyllä harmitti. Virheinä minulla luki kirjoitus virheitä ja yhden osion liiallinen pieneys. Meidän luokan viksuilta puutui se osio. Ja heillä oli myös kirjoitus virheitä.
Minua kiinnostaakin miksi sain näin huonon numeron?
a) Opettaja pelkäsi että liian hyvä numero olisi nostanut keskiarvoani?
b) En ollut hyvä kokeissa joten en saa olla hyvä tässäkään?
c) Minut on luokiteltu tyhmiin oppilaisiin ja niille ei saa antaa liian hyviä numeroita?
Opettajille kysymys
4
460
Vastaukset
- Yritä näin
Me emme millään voi tietää vastausta. Sinun kannattaa ensin rauhoittua (tiedän kokemuksesta, vaikeaa on) ja mennä sitten kysymään, mikä muiden esitelmistä teki opettajan mielestä paremman numeron ansaitsevia. Yritä kysyä sillä tavalla, että opettaja ymmärtää sinun olevan kiinnostunut siitä, kuinka voit parantaa suoritustasi. Kyllä sieltä jonkinlainen vastaus tulee.
- 11+1
No siis ainakin tää sun nyt kirjottaman tekstin lukeminen oli tuskasta, ei vaan ollu hyvin kirjotettu. Ehkä kirjaesitelmässä oli sama juttu.
Mut jos joku noista pitäs valita niin sanoisin c ^^ - .........
Asiasta kannattaisi jutella opettajan kanssa. Hän tietää parhaiten vastauksen. Jos työ oli kirjallinen, luonnollisesti oikeinkirjoitus vaikuttaa. Varmasti opettaja ottaa lukihäiriön huomioon, mutta esimerkiksi tuossa kirjoituksessasi täällä ei kovin paljon näkynyt vaikkapa pilkkuja tai yhdyssanojen oikeinkirjoitusta. Jos samalla tyylillä kirjoitat kouluaineet, löytyisi tuostakin jokaisesta virkkeestä jotain korjattavaa.
Toisten aineiden lukeminen luvatta ei ollut tietenkään mikään viisas ratkaisu. Eikä aineita arvostella sillä tavalla, että otetaan joku oppilas vertailukohteeksi ja määrätään muiden arvosanat tämän mukaan. Varmasti kirjoitusvirheitä sattuu jokaiselle, mutta et varmaan lukenut muiden aineita niin tarkasti, että olisit osannut katsoa jokaisen virheen (jos omassasikaan kirjoituksessa et löydä niitä). Ja tokihan oma aine tuntuu siltä parhaimmalta, mutta ehkäpä muiden aineissa on valittu joku erilainen lähestymistapa, vaikka sinusta se tuntuu huonolta. Ja varmasti sinunkin aineesi oli hyvä.
Ja eihän 8 mikään huono numero ole. Sehän on hyvä. Kannattaisi jutella suuttumuksen laannuttua opettajan kanssa ja saada vaikka neuvoja, miten oikeinkirjoitusta voisi parantaa ja harjoitella. - 1+1=3
Olin saanut muilta oppilailta luvan lukea heidän esitelmiään.
En olisi saanut kirjoittaa vihoissani. Uskon että ruman näköinen kirjoitus pudottaa roimasti pisteitä varsinkin äikässä. Vaikka se ei olisi pudottanutkaan pisteitä niin paljon. Tehtävä oli sen verran laaja että jos minulle olisi annettu parempi numero se olisi vaikuttanut loppu todistukseeni ja joka taas ei olisi vastannut todellista taitoani äikästä.
Äikän tarkoitushan ei ole käyttää omaa päätään vaan muistaa muiden teoriat ulkoa. (taitaa olla sama juttu kaikissa aineissa) Nyt kuin miettii niin ei sillä numerolla mitään väliä ole olisi pitänyt rauhoittua ennekuin kirjoittaa tänne.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1686787
Klaukkalan onnettomuus 4.4
Klaukkalassa oli tänään se kolmen nuoren naisen onnettomuus, onko kellään mitään tietoa mitä kävi tai ketä onnettomuudes532146- 562088
Ukraina ja Zelenskyn ylläpitämä sota tuhoaa Euroopan, ei Venäjä
Mutta tätä ei YLE eikä Helsingin Sanomat kerto.3521200Kolari Klaukkala
Kaksi teinityttö kuoli. Vastaantulijoille ei käynyt mitenkään. Mikä auto ja malli telineillä oli entä se toinen auto? Se571194- 541192
Ooo! Kaija Koo saa kesämökille öky-rempan:jättimäinen terde, poreallas... Katso ennen-jälkeen kuvat!
Wow, nyt on Kaija Koon mökkipihalla kyllä iso muutos! Miltä näyttää, haluaisitko omalle mökillesi vaikkapa samanlaisen l141081Olisinpa jo siellä, otatkohan minut vastaan
Olisitpa lähelläni ja antaisit minun maalata sinulle kuvaa siitä kaikesta ikävästä, tuskasta, epävarmuudesta ja mieleni79950Kevyt on olo
Tiedättekö, että olo kevenee kummasti, kun päästää turhista asioista tai ihmisistä irti! Tämä on hyvä näin <384938Toivoisin, että lähentyisit kanssani
Tänään koin, että välillämme oli enemmän. Kummatkin katsoivat pidempään kuin tavallisesti toista silmiin. En tiedä mistä14937