Kuin Aaltosen Keinumorsian
ystäväni, uneni naisen,
sydämenkö haavoitetun
peitti huntu tuules tuo?
Saviselle seinälautaselle
ikuistettu nuori nainen,
mielessäänkö ilot, surut,
tavallisen kuolevaisen?
Jos kertoa hän voisi
laulaisiko laulun tään?
Vai vaikenisiko hiljaa
ei tarvitse tietääkään?
http://www.youtube.com/watch?v=O_2-GkDzfyo
http://images.google.fi/imgres?imgurl=http://upload.wikimedia.org/wikipedia/fi/d/d4/Keinumorsian.jpg&imgrefurl=http://fi.wikiped...
Keinumorsian
4
288
Vastaukset
- Jääsydän >
Erkki Junkkarisen kappale ja kuva vei niin kauas lapsuuteen..
Jotenkin aisti sen tunnelman, vaikka olen itse nuorempi kuin tuo kuvattu aika.
Miten "puhdasta " ja erilaista nuoruus oli silloin kuin nyt.!
Niin kaikkea ei tarvitse tietää..!- yksmies.
liian pitkä, tässä uudelleen:
http://fi.wikipedia.org/wiki/Tiedosto:Keinumorsian.jpg
Löysit juuri oikean sanan mitä hain: "Puhdas".
Nykyään se on niin harvinaista.
heijasi ajatukset lapsuuteen,
noihin mustavalkoisiin tunnelmiin joita Junkkarisen
kappaleen myötä liikkui silmissä. Ihanaa muisteloa
kirvotti lapsuudesta, sieltä 5-kymmenluvun ajoilta.
Runosi on pehmeä, veistoksellisen kaunis ja arvuutteleva
niin kuin Aaltosen teos josta en edes tiennyt. Jotain nainen
haluaa aina jättää miehen tulkittavaksi * räps *nostalgista, vähemmän hektistä kuin nykypäivän meno.
Jotenkin ihmisetkin olivat silloin siveellisempiä - luulisin, en tiedä.
Olen seitkytluvulla elänyt parhaimmat lapsuuteni vuodet (elikäs nelikymppinen).
Oli sekin hienoa aikaa, vaikka leveelahkeisia en juurikaan ehtinyt pitää... :D
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1101074
Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait82814Tuleeko Martinasta rouva Muhis
Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat264596Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?
Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede17585- 65531
- 93521
- 26502
Oletko miettinyt sitä
Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.47491- 43476
- 47427