Hei kansan syvät rivit...siellähän se viisaus asuu! Minulla on jäänyt pitkään jatkunut yskä keuhkokuumeen jälkeen.Ääni on käheä ja aloiettiin pef-puhallukset.aamulla ennen lääkettä(symbicort ) arvoni on vaihdelleet 490-530 ja lääkken oton jälkeen 560-580. aamupuhallukset oavt vaikeita koska heti alkaa yskittämään ja on raskas olo puhaltaessa.Olen ennen muistaakseni saanut pef mittarin pohjaan saakka kun olen ollut normikunnossa.Olen pitkä ja normaalipainoinen ja kyllä normioloissa keuhkokapasiteettia pitöis olla...en tupakoi. Vaikuttaako tämä astmalta? menen piakkoin lääkäriin näyttämään itseni ja arvot.
astma?
1
301
Vastaukset
- astmaatikko123
"Olen ennen muistaakseni" ....viittaa siihen, että siitä on jo kauan ,vai tulkitsenko oikein. Astmaa ei diagnosoida pelkillä PEF-mittauksilla. Esim. Hengitysliiton sivuilta voit katsoa mikä on viitearvo puhalluksiin ikäiselläsi ja pituisellasi naisella. Siis ikä muuttaa tilannetta tässä asiassa. Pitkään jatkunut yskäkään ei ole merkki astmasta, vaan ehkä keuhkoputkentulehduksesta tai jälkitilasta, mutta siinäkin on monia muita seikkoja. Hengitysvaikeudet ovat astman oireita, hengenahdistus, hengästyminen, pihinät ja vinkumiset. Yksi tyypillisimmistä hengitysvaikeuksista on, että uloshengitys on vaikeampaa kuin sisäänhengitys.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Riitta-Liisa ja Toni Roponen: Ero! Riitta-Liisa Roponen kertoo asiasta Instagramissa.
Riitta-Liisa ja Toni Roponen eroavat. Riitta-Liisa Roponen kertoo asiasta Instagramissa. – Talvi on ollut elämäni synk823125Sinä vain tulit elämääni
Ja joku tarkoitus sillä on ollut. Näyttämään mitä olen ja kuinka arvokas voisin olla. Se muutti ja käänsi elämäni suunna911766Tiesitkö mies
Kuinka paljon mulla oli tunteita sua kohtaan? Jos et tiennyt,olisiko tietäminen vaikuttanut tapahtumiin? Ihmettelen kyll841616- 1381479
Millaisia ajatuksia on kaivatusta ja tilanteestanne tänään?
Kerro omista mietteistäsi tai lähetä terveisiä. Ehkä hän lukee ja lähettää sinulle takaisin omia mietteitään.651438- 1571364
Toivottavasti et mussukka elättele toiveita meikäläisen suhteen
Tiedän mitä olet touhunnut joten aivan turha haaveilla mistään enää 👍1591283Mies, mitä minun pitäisi tehdä
Niin, mitä naisen siis pitäisi tehdä, että lähestyisit ja tekisit aloitteen? Mikä on riittävä kiinnostuksen osoitus juur831241Jos siis saamme
Sen keskusteluyhteyden niin olisitko jo sinäkin rehellinen ❤️🙏 ne jää meidän välisiksi kaikki. Tarvitsemme toisiamme, j991232- 861225