Englannin kuullunymmärtäminen 15.2.

ABi-2010

Mitä mieltä kyseisestä kokeesta?
Löytyikö moniselitteisiä kohtia?

Itselleni jäi ärsyttämään päällimmäisenä avoimien kysymyksien suomenkieliset kysymykset. Eikös barbecue ole yleisesti grillaamista? Vaan miksi jättää se englanniksi kysymyksiin?

11

1552

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • yo2010

Mietin ihan samaa koskien barbecue sanaa mutta käytin sitö sanaa enkä grillausta vastauksissa. Oli aika helpon oloinen koe mutta luulen että paljon kompia!

• marsu^^

mikä oli barbecuen valmistusaika?

• niin...
        marsu^^ kirjoitti:

mikä oli barbecuen valmistusaika?

12-16 tuntia, mutta riittänee luultavasti jos mainitsee "paistaa pitkän ajan uunissa" tms.
        Muuten ko. kuuntelu oli ihan ok, muutamassa kohtaa tosin (jälleen kerran) vaihtoehdot hieman tulkinnanvaraisia, mutta saa nähdä miten tuo meni kunhan "oikea rivi" julkaistaan...

Meh.

• Darfina

Olikohan toi sit tosissaan niin helppo miltä tuntui. Jotenkin mitä edellisvuoden kuultuja tehny harjotuksina, tuntuivat vaikeammilta. Jotenkin alkaa stressata tunne, että olis menny melkein täydellisesti..

• Abi10

Kyllähän suomessaki käytetään sanaa barbecue = bbq. Ite jätin sanan ainakin englanniks.

• Darfina

Harvemmin sitä barbecueta käytetään itte ruuan valmistuksesta. "Nyt aion kyllä mennä barbecuemaan" Tai miten nyt taipuukaan. Olisi voinu kysymyksiin pistää vaan grillaamiseksi.

• ........

Täytyy sanoa, että oli naurettavan helppo: luultavasti tulee täydet pisteet. Monista kuullunymmärtämistehtävät saattavat tuntua vaikeilta, koska jotkut löytävät ns. "oikeita vastauksia" enemmän kuin yhden, mikä puolestaan johtuu siitä, että ko. henkilöillä ei ole lainkaan kielikorvaa.

Kirjallista osuutta odotellessa, hyvää hiihtolomaa!

• ?

Te, jotka olette olleet vuoden vaihdossa esim. USA:ssa - miten olette menestyneet enkun kirjoituksissa? Oliko vaihtoajasta hyötyä kouluenglannille ja millä tavoin. Mikä arvosana lähtiessä ja miten kirjoititte? Olen itse todella heikko englannissa ja haluaisin lähteä vaihtoon kieltä oppimaan...

• .....
        ? kirjoitti:

Te, jotka olette olleet vuoden vaihdossa esim. USA:ssa - miten olette menestyneet enkun kirjoituksissa? Oliko vaihtoajasta hyötyä kouluenglannille ja millä tavoin. Mikä arvosana lähtiessä ja miten kirjoititte? Olen itse todella heikko englannissa ja haluaisin lähteä vaihtoon kieltä oppimaan...

Jos vaihto-oppilaaksi meno ei ole _välttämätöntä_, niin en suosittele sinne menoa. Maksaa todella paljon (6000€ /vuosi) ja opiskelu on saman tasoista, joskus jopa huonompaa kuin täällä Suomessa. Kieltä tulisit oppimaan jonkin verran, mutta saman oppisit myös normaalissa koulussa.

• Sepi91

Olihan se melko helppo, paitsi avokysymysten vika kohta meni ohi. Tuli siihen se vastaus jotenkin ohimennen ihan viimeisessä lauseessa.

"Toivottavasti" itse yo-koe on sitten vähän vaikeampi, ettei nyt pisteraja ole ihan taivaissa.

• ...

Alustavat pisteet 78/90
      Ihan helppo, mutta nähtävästi meni 3 kohtaa väärin ruttoaiheesta. Siinä se akka selitti pitkät pätkät ja lopuksi heitti "SIKSI sitä ja tätä". Niin mitäköhän se nyt sanoikaan alussa...?

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ei se mene ohi ajan kanssa

Näin se vaan on.
      Ikävä
      130
      2245
    2. Ajattelen sinua nyt

Ajattelen sinua hyvin todennäköisesti myös huomenna. Sitten voi mennä viikko, että ajattelen sinua vain iltaisin ja aamu
      Ikävä
      26
      1958
    3. Vaistoan ettei sulla kaikki hyvin

Odotatko että se loppuu kokonaan ja avaat vasta linjan. Niin monen asian pitäisi muuttua että menisi loppu elämä kivasti
      Ikävä
      12
      1489
    4. Yritys Kannus

Mää vaan ihmettelen, julkijuopottelua. Eikö tosiaan oo parempaa hommaa, koittas saada oikeasti jotain aikaiseksi. Hävett
      Kannus
      12
      1337
    5. Olen huolissani

Että joku päivä ihastut/rakastut siskooni. Ja itseasiassa haluaisin, ettei hän olisi mitenkään sinun tyyppiäsi ja pitäis
      Ikävä
      70
      1231
    6. Oletko täällä mies?

Mitä mietit? ❤️ varmistan vielä, että onhan kaikki ok meidän välillä?
      Ikävä
      93
      1048
    7. Mies kadonnut

Kukas siellä kolarissa on kadonnut
      Kolari
      17
      967
    8. Eikö ole jo ihan sama luovuttaa

Meidän suhde ei ikinä toimisi.
      Ikävä
      88
      913
    9. Kuin sonnilauma

Taas on Virkatiellä kova meteli keskellä päivää. Ei siinä kyllä toisia asukkaita yhtään ajatella. Tullaan yhden asuntoon
      Kuhmo
      17
      800
    10. Syrjintäskandaali Lieksan kaupungin johdossa

Ylen valpas toimittaja kirjoittaa: Lieksan kaupunki kieltäytyi hyväksymästä Vihreiden venäläistaustaista ehdokasta Lieks
      Lieksa
      115
      752
    Aihe