Mitä mieltä kyseisestä kokeesta?
Löytyikö moniselitteisiä kohtia?
Itselleni jäi ärsyttämään päällimmäisenä avoimien kysymyksien suomenkieliset kysymykset. Eikös barbecue ole yleisesti grillaamista? Vaan miksi jättää se englanniksi kysymyksiin?
Englannin kuullunymmärtäminen 15.2.
11
1552
Vastaukset
- yo2010
Mietin ihan samaa koskien barbecue sanaa mutta käytin sitö sanaa enkä grillausta vastauksissa. Oli aika helpon oloinen koe mutta luulen että paljon kompia!
- marsu^^
mikä oli barbecuen valmistusaika?
- niin...
marsu^^ kirjoitti:
mikä oli barbecuen valmistusaika?
12-16 tuntia, mutta riittänee luultavasti jos mainitsee "paistaa pitkän ajan uunissa" tms.
Muuten ko. kuuntelu oli ihan ok, muutamassa kohtaa tosin (jälleen kerran) vaihtoehdot hieman tulkinnanvaraisia, mutta saa nähdä miten tuo meni kunhan "oikea rivi" julkaistaan...
Meh. - Darfina
Olikohan toi sit tosissaan niin helppo miltä tuntui. Jotenkin mitä edellisvuoden kuultuja tehny harjotuksina, tuntuivat vaikeammilta. Jotenkin alkaa stressata tunne, että olis menny melkein täydellisesti..
- Abi10
Kyllähän suomessaki käytetään sanaa barbecue = bbq. Ite jätin sanan ainakin englanniks.
- Darfina
Harvemmin sitä barbecueta käytetään itte ruuan valmistuksesta. "Nyt aion kyllä mennä barbecuemaan" Tai miten nyt taipuukaan. Olisi voinu kysymyksiin pistää vaan grillaamiseksi.
- ........
Täytyy sanoa, että oli naurettavan helppo: luultavasti tulee täydet pisteet. Monista kuullunymmärtämistehtävät saattavat tuntua vaikeilta, koska jotkut löytävät ns. "oikeita vastauksia" enemmän kuin yhden, mikä puolestaan johtuu siitä, että ko. henkilöillä ei ole lainkaan kielikorvaa.
Kirjallista osuutta odotellessa, hyvää hiihtolomaa!- ?
Te, jotka olette olleet vuoden vaihdossa esim. USA:ssa - miten olette menestyneet enkun kirjoituksissa? Oliko vaihtoajasta hyötyä kouluenglannille ja millä tavoin. Mikä arvosana lähtiessä ja miten kirjoititte? Olen itse todella heikko englannissa ja haluaisin lähteä vaihtoon kieltä oppimaan...
- .....
? kirjoitti:
Te, jotka olette olleet vuoden vaihdossa esim. USA:ssa - miten olette menestyneet enkun kirjoituksissa? Oliko vaihtoajasta hyötyä kouluenglannille ja millä tavoin. Mikä arvosana lähtiessä ja miten kirjoititte? Olen itse todella heikko englannissa ja haluaisin lähteä vaihtoon kieltä oppimaan...
Jos vaihto-oppilaaksi meno ei ole _välttämätöntä_, niin en suosittele sinne menoa. Maksaa todella paljon (6000€ /vuosi) ja opiskelu on saman tasoista, joskus jopa huonompaa kuin täällä Suomessa. Kieltä tulisit oppimaan jonkin verran, mutta saman oppisit myös normaalissa koulussa.
- Sepi91
Olihan se melko helppo, paitsi avokysymysten vika kohta meni ohi. Tuli siihen se vastaus jotenkin ohimennen ihan viimeisessä lauseessa.
"Toivottavasti" itse yo-koe on sitten vähän vaikeampi, ettei nyt pisteraja ole ihan taivaissa. - ...
Alustavat pisteet 78/90
Ihan helppo, mutta nähtävästi meni 3 kohtaa väärin ruttoaiheesta. Siinä se akka selitti pitkät pätkät ja lopuksi heitti "SIKSI sitä ja tätä". Niin mitäköhän se nyt sanoikaan alussa...?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1302245
Ajattelen sinua nyt
Ajattelen sinua hyvin todennäköisesti myös huomenna. Sitten voi mennä viikko, että ajattelen sinua vain iltaisin ja aamu261958Vaistoan ettei sulla kaikki hyvin
Odotatko että se loppuu kokonaan ja avaat vasta linjan. Niin monen asian pitäisi muuttua että menisi loppu elämä kivasti121489Yritys Kannus
Mää vaan ihmettelen, julkijuopottelua. Eikö tosiaan oo parempaa hommaa, koittas saada oikeasti jotain aikaiseksi. Hävett121337Olen huolissani
Että joku päivä ihastut/rakastut siskooni. Ja itseasiassa haluaisin, ettei hän olisi mitenkään sinun tyyppiäsi ja pitäis701231- 931048
- 17967
- 88913
Kuin sonnilauma
Taas on Virkatiellä kova meteli keskellä päivää. Ei siinä kyllä toisia asukkaita yhtään ajatella. Tullaan yhden asuntoon17800Syrjintäskandaali Lieksan kaupungin johdossa
Ylen valpas toimittaja kirjoittaa: Lieksan kaupunki kieltäytyi hyväksymästä Vihreiden venäläistaustaista ehdokasta Lieks115752