Verenpainemittari!

martti speer

Tietääkö kukaan, kannattaako ostaa Lidlistä Sanitas-merkkinen verenpainemittari? Se on olkavarsimittari hintaan 35 euroa. Liikkeen rannemittarit olivat huuhaata, mutta miten lie tämä? Onko luotettava laite?

21

13545

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • merkkiä....

      Olen käyttänyt Omronin rannemittaria. En pidä rannemittaria oikein luotettavana, parempi olisi olkavarsimittari.
      Mittauksen tarkkuudella ei ehkä ole hirveän suurta merkitystä, mittareita voi verrata vaikkapa terveyskeskuksessa tehtävään mittaukseen ja löytää siitä vertailutason. Suurin merkitys mittaustuloksissa on se, että pystyy havainnoimaan mahdolliset muutokset verenpaineen lukuarvossa.

    • sheida

      Älä osta. Minä ostin ja ekailta meni ihan ok, sitten toisena iltana kun mittailin niin puristi ja puristi ja lopulta ei tullut loppuakaan, piti repimällä repiä irti kun lopetusnäppäinkään ei toiminut. Sitten kokeilin ja ei toiminut enää mitenkään. Olen nyt viemässä takaisin ja olen päättänyt että Omronin laite voisi olla seuraava.

    • actavis ramipril

      Ei kannata ostaa. Saat ebay.co.uk :sta Omronin compact mittarin parilla kympillä. Se on sentään laadukas mittari.

    • verenpainetta

      sanitas verenpainemittari lidistä ei kannata ostaa kun sillä mittaa vaikka 10 kertaa
      aina ilmoittaa eri luvun että ei voi luottaa Omronin mittarit on luotettavia.

    • Jari_

      Meillä on molemmat mittarit kyn yhteen muutimme. Molemmat toimii ihan samalla lailla ja antavat samanlaisia tuloksia.

      • Reetulainen

        Mulla on lidln olkavarsi sanitas mittari kotona. Tulokset eivät poikkea eli ei näytä joka kerralla ihan eri painetasoa mutta ei mikään mittari näytä identtisiä lukuja. Eli minusta näyttää paineenvaihtelun oikein. alapaine nousee kun olen hermostunut. En osaa sanoa mitä toinen mittari näyttäisi. lääkärissä mitattu verenpaineeni on ollut aina korkeampi. en tiedä johtuuko lidln mittarista tai lääkärissä mittauksesta. Kestänyt hyvin vuosia käyttöä. ostin siis jo vuosia sitten. kiva kun myös ilmoittaa analyysinsa paineesta heti mittauksen jälkeen. tosin matalaa verenpainetta se ei diagnosoi vaan sanoo sitä optimaaliseksi :) Tärkeää huomioida käden sopivuus mansettiin. Eli miehelläni liian paksu käsi eikä siksi näytä luotettavaa tulosta hänellä. Harmi että sanitaksessa ei ole saatavissa eri kokoisia mansetteja vaan tuo yksi joka on varmaan kokoa m vastaava. 23-35cm ymp.mittaiselle kädelle. Mansetin sopivuus omaan käteen on kaikissa mittareissa tarkistettava itselle sopivaksi.


    • japesi

      Tosi hyvä mittari

    • BigAl

      Olen käyttänyt sanitas ranne mittarin ei se näyttänyt oikein, kahden vuoden päästä ostin myös lidlista olkapää sanitas mittarin ja olen tyytyväinen

    • MTu

      Tällä pienellä kokemuksella voisin sanoa etten suosittele.
      Näyttää yläpainetta kaks kymppää enemmän,kuin vanha
      aika kallis apteekista ostettu mittari. alapaine ja syke näyttäis OK

    • ERMERI

      Sanitas mittari on saksalainen valmiste. Minulla oli se toista vuotta ja hyvin toimi. Sitten se alkoi ilmoittaa että paristot tyhjät ja palautin Lidliin. Viikon päästä tuli uusi mittari. Vertasin lukemia toiseen mittariin (Omron 200 euroa) ja samat on lukemat. Poikkeamat lukemissa voivat olla jos ei mittaa heti toisella mittarilla. Oikea lukemat saa niin, että ensi mittauksesta 2 minuutin päästä toinen mittaus joka on oikea. Ohje pätee kaikille mittareille. Tulos voi olla esim. 165 ja toinen mittaus 125. Luotettava arvio saadaan viiden päivän mittausksesta em. tavalla ja sitten lasketaan ylä- ja alapaineen keskiarvo. Tulos on luotettavampi kuin kertamittaus.

    • liena

      Minulla ollut käytössa monta vuotta ja on erittäin tarkka, olen vertaillut terveyskeskuksen mittarin kanssa tuloksia kerran vuodessa ja täysin samat tulokset tulee.

      • mittarikaput

        Ollut käytössä vuosia nyt alkoi leikkiä, eli jatkaa vaan puritamista, joten en voi mitata sillä enää. Sääli, nyt kai pitää hankkia uusi.


    • Verenpainelääkitys

      Minä liputan Microlifen mittaria. Ollut nyt vuoden käytössä heidän bluetooth mallinsa. Näissä laitteissa on ainakin parempi takuu kuin Omronilla.

    • Anonyymi

      Mikähän rannemallin tuossa artikkelin kuvassa mahtaa olla ja ovatko nuo luotettavia?

      Reissussa oli mukava olla jokin pienempi ja kätevämpi malli kuin vaikkapa perinteiset Omronin mallit.

      "Nämä nostavat verenpainetta: suola, alkoholi, stressi – pussi lakritsia voi vaikuttaa viikkojen ajan"

      - https://www.is.fi/terveys/art-2000006141481.html

      Mistään mobiiliin, eli käytännösä Google-Androidiin tai pilvipalveluihin liitetystä vaihtoehdosta en ole kiinnostunut jo yksityisyydnen ja tietoturvan vuoksi, vaikka ne alkavatkin olla trendinä.

      - https://omronhealthcare.com/

      .

      • Anonyymi

        Guuglettamalla "Omronin ranneverenpainemittari" palautti tuloksen Omron RS6 Ranneverenpainemittari 147,20 €


    • Anonyymi

      osta omron uusin malli toimii pattereilla tilasin netistä maksoi noin 75e lääkärit käyttää samaa

      • Anonyymi

        Olipas "fiksu" kommentti, kun ottaa huomoon miten Omronilla on melkoinen liuta eri malleja.

        Pelkkien paristojen varassa ei ole hyvä olla vaikka käyttäisi ladattavia akkuparistoja, sillä niitä kuluu melkoisesti.

        Laitteen, on parempi toimia sekä / että, eli myös verkkovirralla. Viimeksimainittu on myös radikaalisti ekologisempaa kuin tuotta patterisaastetta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olipas "fiksu" kommentti, kun ottaa huomoon miten Omronilla on melkoinen liuta eri malleja.

        Pelkkien paristojen varassa ei ole hyvä olla vaikka käyttäisi ladattavia akkuparistoja, sillä niitä kuluu melkoisesti.

        Laitteen, on parempi toimia sekä / että, eli myös verkkovirralla. Viimeksimainittu on myös radikaalisti ekologisempaa kuin tuotta patterisaastetta.

        Minulla on ilmeisesti halvin Omronin mittari (M2) joka toimii paristoilla. Paristot kestää kyllä pitkään yksityiskäytössä koska ei tehdä kymmeniä mittauksia päivässä viikosta toiseen. Silti tässäkin on mahdollisuus käyttää verkkolaitetta (6 V), mutta se pitää hankkia erikseen (ei ollut pakkauksessa mukana, halvempi hinta).


    • Anonyymi

      Minulla kesti olkavarren mansetti 3,5 vuotta. Nyt vuotaa.

    • Anonyymi

      Itsellä on just tuo Lidlin Sanitas 52, ja se toisinaan jatkaa ilman pumppaamista mansettiin niin paljon ettei sitä kestä kukaan. Siis laite pumppaa paineen ensin jollekin tasolle 180, laskee painetta hetken, sitten alkaa pumpata sitä lisää tällä kertaa jonnekin 240 paikkeille, laskee hetken, pumppaa lisää edelleen korottaen kuin jonkinlainen kidutuslaite suoraan toisesta maailmansodasta. Puristus on niin kova että se voi rikkoa ihon ja aiheuttaa haavoja. Kun se tekee tätä, mansetti on pakko repiä paniikissa pois, mikä ei ole ihan helppoa koska tarrapinta on iso ja luja. Ohjekirja kommentoi tätä käytöstä vain lyhyesti lauseella "Jos laite havaitsee korkeaa verenpainetta, se pumppaa uudestaan ilmaa, jolloin mansetin paine kasvaa taas" eli ilmeisesti ko. ominaisuus on tarkoituksellinen mutta ehdottomasti ihan väärin kalibroitu. Ei mikään lääkärin käyttämä verenpainemittari aiheuta fyysistä tuskaa niinkuin tämä aiheuttaa.

      Eli siis en suosittele ostamaan, paitsi jos teet iltaduunia CIA:n kuulustelijana ja tarvitset apuvälineitä.

    • Anonyymi

      Minulla on Omron ja sen lukemat täsmäävät terveyskeskuksen mittareihin. Terveyskeskuksissa, ainakin Helsingissä on itsemittaus pisteitä, joilla voi myös tarkistaa oman mittarin lukemat. Suosittelen tarkistamaan oman mittarin lukemat terveyskeskuksen vastaaviin.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      150
      2531
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      26
      1980
    3. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      23
      1968
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      89
      1776
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      67
      1530
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      20
      1296
    7. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      37
      1202
    8. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      36
      1188
    9. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      11
      1188
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      10
      1167
    Aihe