Päänsärky menkkojen aikana

Kipuilija

Onko kenellään mitään hyvää neuvoa hormoonipäänsärkyyn?? Mulla aina alkaa joko vähän ennen menkkoja niitten aikana tai heti kun loppuvat.. mutta aina liittyen niihin ihan mieletön päänsärky.. monta päivää kestää ja burana ei kunnolla tehoa.. vähän lievittää ehkä joskus. Tuntuu, että nousee selästä hermot jotka juimii ihan mielettömästi. Silloin ei jaksa mitään.. ei meinaa jaksaa olla mitenkään päin. Joskus tosin päänsärky on puolivälissäkin kiertoa.. Mulle laitettiin hormoonikierukka lokakuulla runsaisiin vuotoihin ja toivoin, että josko siitä olis apua näihin tuskiin.. mutta ei ainakaan vielä hermo/päänsärkyyn auttanut.. vuodot tosin pienentyneet.. onneksi edes siihen apu.

3

3147

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tavallista vai ei

Oletko selvittänyt, onko päänsärkysi migreeniä. Se voi olla sitä ja silloin täsmälääkkeet mahdollisesti auttaisivat buranoita paremmin. Panadol tehoaa migreeniin paremmin kuin burana. Mieluiten kannattaa lääkitä ihan heti, eikä odotella, menisikö kipu ohi.

Migreeni todetaan lääkärin tekemällä haastattelulla. Melkoinen kysymyspatteri.

Sinulla on tuo kierukka, joten siihen en osaa sanoa mitään. Minä syön e-pillereitä vähintään kaksi laattaa putkeen, jolloin tauko ja migreeni iskee harvemmin.

• Kipuilija

On joskus migreenin tyyppiseksi arveltu, mutta ei oikein kuitenkaan selity ihan sillä.. Mulla ei auta panadoli yhtään.. ja panacodi vetää nupin ihan sekaisin.. burana hiukka lievittää. Joitain täsmälääkkeitäkin joskus kokeiltu.. Joskus oon saanut piikit tuonne kallonrajaan ja hermot on puudutettu, sillä joskus kipu on loppunut kuin seinään. Aina ei piikit osu oikeaan kohtaan kai. Nyt en ole niitä hakenut aikoihin.. kun yks lääkäri sanoi, että se ei ole oikein järkevää pistellä niin lähelle kaularankaa.
        Yks fysioterapeutti sanoi, että sillä voi olla merkitystä, kun kuukautisten aikana rustot ja kiinnityskohdat jotenkin pehmenee ja hermoja voi jäädä pinteeseen. Ja itte koen tuon hermokipuna, joka nousee ihan alaselästä asti viiltävinä sykkivinä tuntemuksina päähän ja otsalle ja on tosi väsynyt ja voimaton olo samalla. Tosi raastavaa kipua.

• kipuva!
        Kipuilija kirjoitti:

On joskus migreenin tyyppiseksi arveltu, mutta ei oikein kuitenkaan selity ihan sillä.. Mulla ei auta panadoli yhtään.. ja panacodi vetää nupin ihan sekaisin.. burana hiukka lievittää. Joitain täsmälääkkeitäkin joskus kokeiltu.. Joskus oon saanut piikit tuonne kallonrajaan ja hermot on puudutettu, sillä joskus kipu on loppunut kuin seinään. Aina ei piikit osu oikeaan kohtaan kai. Nyt en ole niitä hakenut aikoihin.. kun yks lääkäri sanoi, että se ei ole oikein järkevää pistellä niin lähelle kaularankaa.
        Yks fysioterapeutti sanoi, että sillä voi olla merkitystä, kun kuukautisten aikana rustot ja kiinnityskohdat jotenkin pehmenee ja hermoja voi jäädä pinteeseen. Ja itte koen tuon hermokipuna, joka nousee ihan alaselästä asti viiltävinä sykkivinä tuntemuksina päähän ja otsalle ja on tosi väsynyt ja voimaton olo samalla. Tosi raastavaa kipua.

Mulla on ennen kuukautisten alkua 3 päivän pääkipu silmämunien takana. Myös lievä kuvotuksen tunne, tekee mieli suolaista ruokaa ja salmiakkia. Kipu loppuu heti kun vuoto alkaa. Joskus kipua myös kun vuoto loppuu. Ja toisinaan ovulaation aikaan. Työterveyslääkäri antoi anervan-migreenilääkettä ( ihan vanhanaikainen lääke, jota ei paljoa enää määrätä kuulema) ja auttaa mulla hyvin.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Näin lähellä

Se on näin 🤏 lähellä että heitän hanskat tiskiin sun kanssasi.
      Ikävä
      74
      3397
    2. Kerro jotakin hauskaa. :)

Kirjoita jotakin mukavaa vaikka kaivatustasi. :) Ei törkytekstejä kiitos. :)
      Ikävä
      75
      3127
    3. Mä sanon tän suoraan.

Se on sun käytös mikä ajaa pois. Et välitä muitten tunteista kun omistasi.
      Ikävä
      68
      3002
    4. On olemassa tiettyjä sääntöjä!

Ja jos aiot pärjätä mun kanssa niin teet vain niinkuin mä sanon. Mieheltä Naiselle
      Ikävä
      66
      2671
    5. Oliko pakko olla taas tyly?

Miksi oot niin tyly mua kohtaan nykyään? Ei edes tunneta kunnolla. Katseita vaihdettu ja varmasti tunteet molemmin puoli
      Ikävä
      44
      2182
    6. Olen niin yksinäinen...

... puhukaa mulle jotain kivaa 🥺
      Ikävä
      61
      1739
    7. Huomenna heitän järjen

romukoppaan ja annan tunteen viedä. Kerran tässä kuitenkin vain eletään. Muistan myös jonkun minua viisaamman sanoneen,
      Ikävä
      25
      1707
    8. Lähtisitkö nainen

🚐Reissuun matkailuautolla🤔 👋😎❤️
      Ikävä
      35
      1705
    9. Hyvää huomenta

Hyvää huomenta ja alkavaa viikonloppua ihanalle naiselle! Mitä ikinä teetkään, niin täälä sua yksi miekkonen ajattelee.
      Ikävä
      18
      1679
    10. Perjantai-ilta ootko nainen menos

Bilettää löytyyks jäbii? Tai jotain muita
      Ikävä
      60
      1628
    Aihe