Ostin vm,2000 Volvo s70 niin nyt kiinnostaisi tietää,että mistä se ensimmäisenä hajoaa että remonttia joutuu tekemään.
Mittrilukema tuossa on 280000 ja ainakin vielä auto on hyvässä kunnossa kun juuri kävin sen katsastamassa.
Kenellä on kokemusta tuosta mallista, siinä on se Volvon "oma" 5 pyttynen 2.4 bensakone.
Volvo S70
18
6633
Vastaukset
- 1+9
Olet iskenyt kätesi P:kaan!
- aloittaja
Voisitko kertoa mitä edellä kysyin?
- 17+6
aloittaja kirjoitti:
Jos pidät autoasi huolellisesti ja huollat säännöllisesti, niin olet saanut itselles todella hyvä auton ! - normaalien kuluvien osien lisäksi voit joutua parit koiranluut vaihtamaan (ei maksa paljoa) tai sitten jarrulevyt (nekään ei maksa paljon mitään). Konetta et ajamalla saa rikki.
- kunnon volvo
aloittaja kirjoitti:
siitä autosta mitään tiedä, kunhan kadehtii. Auto on todella hyvä, ei ruostu, kone kestää vielä tuplasti tuon, tilava ja hyvä ajaa, kunnon Volvo siis. Jos kolahtelee edestä niin koiranluut, helppo ja halpa vaihtaa. Jarrulevyt voi olla kuluneet, ei kalliit uusia. Normaalit nesteidenvaihdot kannattaa tehdä ajallaan, jakohihna vaihtaa 120tkm välein. Pitkäikäinen auto huollettuna!
- AS
Itselläni on vm 97 Volvo s70 samalla koneella kuin sinulla ja kilometrejä takana 250 000. Ennen viimeisintä katsastusta jouduin vaihdattamaan aksiaalinivelet (maksoi sellaiset 200 euroa). Toiseen etusivuvaloumpioon kerääntyy kosteutta (kuulemma tyyppivika volvoissa), mutta siitä ei katsastusmies sanonut mitään. Jarrulevyt joudun varmaan vaihdattamaan ennen seuraavaa katsastusta, mutta kuulemma automaattivaihteisissa jarrulevyt kuluvatkin enemmän. Muita vikoja ei oikeastaan ole ollut, käynnistyy nyt pakkasellakin täysin ilman ongelmia jopa ilman lämmitystäkin ja ainakin minusta auto on ollut hintansa väärti: hyvä ajaa, tilava,turvallinen ja tietenkin näyttävä. Minä käytin vielä autoni ruostesuojauksessa oston jälkeen, koska ajelen enimmäkseen näitä normaaleina talvina suolattuja valtateitä, mutta sitähän harva enää autollensa teettää.
- eraser-08
arkapaikka ellei peräti tyyppivika,kait jo uusittu noilla km luvuilla. Muuten huelettomia kilometrejä paljon edessä jos aikasempi käyttöhistoria kunnossa.
- Varmaan
Tyyppi vika on vain sattunut joillain niin käymään mutta ainahan kuluvat osat voi vioittua/särkyä.
- eraser-08
Varmaan kirjoitti:
Tyyppi vika on vain sattunut joillain niin käymään mutta ainahan kuluvat osat voi vioittua/särkyä.
sattu aikoinaan kax peräkkäin missä tehostimen öljyvuotoja (S70 2,4 20v/A-99 ja S60 2,4T/A-02) ja alle 100tkm... Ehkä huonoo "säkää"?
- Tai ei
eraser-08 kirjoitti:
sattu aikoinaan kax peräkkäin missä tehostimen öljyvuotoja (S70 2,4 20v/A-99 ja S60 2,4T/A-02) ja alle 100tkm... Ehkä huonoo "säkää"?
Mutta itselläni ollut -97 V70 ja nykyinen -03 V70 ei kummassakaan no tosin ensimmäinen pensakoneella ollut ei ollut kauaa minulla.
- volovomiäs
Tai ei kirjoitti:
Mutta itselläni ollut -97 V70 ja nykyinen -03 V70 ei kummassakaan no tosin ensimmäinen pensakoneella ollut ei ollut kauaa minulla.
On kanssa kulutustavaraa!Onko sulla sähköt siinä boch vai densot? Itsellä samanlainen ja ikäinen ja tässä denson sähköt.Tarvike lambdat ei käy ja volvolla maksaa esim etulambda noin 300e!Itse tilasin jenkeistä ja säästöä tuli about 170e!
- volovomiäs
volovomiäs kirjoitti:
On kanssa kulutustavaraa!Onko sulla sähköt siinä boch vai densot? Itsellä samanlainen ja ikäinen ja tässä denson sähköt.Tarvike lambdat ei käy ja volvolla maksaa esim etulambda noin 300e!Itse tilasin jenkeistä ja säästöä tuli about 170e!
mainita tuon ikäisissä useasti ongelmaksi koitunut kaasuläppäkotelo.Aika useasti juuri noissa kilometreissä tulee ongelmat samoin saattaa olla ongelmia ilmamassamittarissa.Itsellä siihen auttoi huolellinen puhdistus ja vikavolon nollaus ja ongelma poistui.Muuten toimii hyvin aina seuraavaan korjaukseen!Ei vaan,tosi hyvä auto vaikka jotkut dx kuskit täällä aukoo päätään kun ei ole varaa hankkia mukavuutta ja turvallisuutta.
- s70 classic
volovomiäs kirjoitti:
kesti mulla kyllä reilut 200.000km että ei se nyt ihan kulutustavaraa ole. Denso oli merkiltään ja tosiaan aika kallis oli Boschin vastaaviin verrattuna. Helppo kylläkin oli vaihtaa itse. Tuskin tulee enää toistakertaa sitä vikaa. Kuulemma Denso on myös parantanut rakennetta nykyisissä lambdoissa.
Se kaasuläppäkotelo on yhä orggis ja toimii, 220tkm. Vm. 2000.
- otto7
Taitaa olla kaikin puolin se paras Volvo tämä S 70. Itsellä ollut 850 farkku, S80, tällä hetkellä V70 ja S70.
Kaiken vähiten vikoja ollut juuri s70 JA AJETTAVUUDELTAAN PARAS. Hiljainen, jousitusmukavuus.
Kuluvia osia voi joutua vaihteleen mutta ne eivät ole kalliita ja on helposti tehtävissä vaikka itse.
Ruostuminen ei tule vastaan näissä, ei edes pakoputkissa.- ?&e
tiedät ostoksen hyvyyden, kun kysyjä ei kertonut maksamaansa hintaa?
- Sitä
?&e kirjoitti:
tiedät ostoksen hyvyyden, kun kysyjä ei kertonut maksamaansa hintaa?
Hinnankaan tietämyksellä saati sen suuruudesta tiedä onko hyvä vai huono.
- äs 70 1997
muuten hyvä auto mutta kun kojelaudan kiinnikkeet pettää niin ärsyttävää natinaa montuissa ja pakkasilla muuten niin äänettömässä autossa, ja on äärimmäisen hankala korjattava kun joutuu purkamaan koko kojelaudan.
- Avuton nainen
Meillä on Volvo S 70 vuosimallia 2000 hyvin on tominut, huollot tehty ajallaan.
Mutta, nyt välillä kiihdyttäessä jokin alkaa tuutata, mitkään vikavalot ei pala.
Eikä normaali tyytti se ole. - opb
ostin vasta s70-99 muuten hyvä peli, edestä alta vasemmalta puolelta kuuluu mystine vähän hankaava ääni, kun kiihdyttää. ääni katoaa kun vauhti tasaantuu, hiljaa liikkeelle lähdettäessä vain vähän ääntä tai ei ollenkaan, yksi pusla vaihdettu eteen moottorin kannatin pusla, muutta ääni ei kadonnut.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Sä et pääse yli, mä en pääse yli
Jäädäänkö kuinka pitkäksi aikaa kärvistelemään omissa kuplissa näihin tunteisiin vai aletaanko puskemaan jo tätä läpi. V1281498- 371411
- 671215
Hei sinä nainen
Haluan olla rehellinen – olet hämmentänyt minua todella paljon. En ota sinusta mitään selvää, ja ehkä juuri siksi huomaa541149- 69994
Mitäs te venäjän puolustajat tekisitte, jos venäjä todella hyökkäisi tänne?
Tää on se mielenkiintoinen kysymys. Tehän olette lähinnä vasemmistolaisia, eikä armeijaa ole käyty, eikä rintamalle mi255961Kelan perkeleellinen käytäntö
Kun äiti joutuu hakemaan Kelalta tukia vähien tulojen tähden, niin aina otetaan huomioon lapsen tilillä olevat rahat. Ei195948- 73911
Ellen Jokikunnas ja Jari Rask napauttavat - Tällaisten ihmisten ei kannata muuttaa Italiaan: "Ei..."
Ellen Jokikunnas ja Jari Rask toteuttivat oman unelmansa Italiassa. He ostivat kakkoskodin Italian Pugliasta. Lue lisää16830Miksi kaikki jauhaa KAJ:sta
Se bastulauluhan on todella huono, vanhanaikainen ja oikea junttilaulu. Oikein ällöttää, kun idiootit hehkuttaa sitä ps106818