Tyypillinen keskenmeno?

Afri_ca

Kaikki oireet viittaavat keskenmenoon, enkä ole uskonutkaan että siellä ketään enää olisi. Mietin vain, onko minun tapaukseni ihan normaali keskenmeno vai liittyisikö tähän jotain muuta;

Kaksi viikkoa sitten maanantaina olin käynyt ultrassa, raskausviikkoja tuolloin 7 4. Kaikki hyvin.
Seuraavan viikon ti ja ke alkoi ruskea vuoto, todella niukkana, jäi vain jälki paperiin.
Saman viikon ke iltana kuitenkin tuli ensimmäisen kerran tummanpunaista vuotoa, ihan vähän. Keskiviikkona myös alkoi sattua alavatsaan, ihan kuin kuukautiskipua.
Torstaina päätin olla ihan levossa, sitä samaa punaista vuotoa tuli edelleen silloin tällöin kun kävin vessassa.
Perjantai meni samalla tavalla, vuoto hiukan lisääntyi.
Lauantai edelleen samalla tavalla, kunnes illalla helvetti repesi. Se tuskan määrä joka yöllä oli, oli niin sairas kokemus, etten ole tiennyt että tuollaistakin kipu voi olla. Se tuskanhiki! Hiukset märkänä!. Alkoi joskus 02.00 ja sitä kesti kauan, pari tuntia sen alkamisesta tuska oli niin hirveä että piti päästä oksentamaan, pariin kertaa, sitten äkkiä taas sänkyyn ettei mene tajua. Pari tuntia tästä eteenpäin päätin juuri ja juuri selvitä ottamaan särkylääkettä, mutta eipä tuo auttanut. Kipu helpotti aamulla, joten nukuinkin koko päivän. "Holahtamalla" - niinkuin monet puhuu - sitä verta ei tullut, vaan pikkuhiljaa, aina silloin kun kävin vessassa, joskus ehkä muulloinkin.
Sunnuntaina iltapäivästä menin päivystykseen, jossa nyt ei muuta osattu sanoa kuin että eipä sieltä nyt näytä paljoa verta tulevan. Ei ollut ultraa päivystyksessä käytetttävissä. Kipu tuli aina parin minuutin välein.

Tänään ei kipua juuri ole ollut, neuvolassa kävin, eikä sydänäänet kuuluneet, tosin en sitä edes odottanutkaan enää. Neuvolantäti vielä koitti lohdutella että tämä meidän kone on niin heikko ettei se välttämättä vielä löydä niitä sydänääniä, mutta en uskonut tuon viikonlopun jälkeen enää mihinkään.

Tulee niin ikävä niitä raskausoireita, pahoinvointia ja kaikkea ;( ja tietenkin sitä vauvaa. Ei ollut suunniteltu, totaalinen shokki suorastaan, mutta kummasti vaan ajatukset muuttuvat kun näkee sen siellä ultrassa. Vaan näin sitten kävi ;(((

Huomenna menen toki lääkäriin, mutta missä vaiheessa on mitäkin voinut tapahtua. Sikiö on voinut "kuolla" jo esim. 8. viikolla, ultran jälkeen, jolloin se oli mittauksen mukaan noin pari senttiä. Nyt olisi 11viikko. Minulla oli raskausoireet kuitenkin vielä viime viikon tiistaihin saakka. Tarkoittaako että niin kauan kuin on oireet, on sikiö vielä olemassa, vai kuinka?

Pakko vaan jollain tapaa käsitellä tätä...

19

936

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ei sittenkään äidiks

      mä sain tänää keskenmenin viikolla 6 5.olin jo eilen vähän kipeä mut aattelin sen vaa olevan normaalia raskauteen kuuluvaa kipuilua.tänää sitte kesken synttärivalmisteluiden huomasin vessassa käydessäni että tulee rusehtavaa vuotoa,sitte alkoiki kivut ja tajusin et keskenhän se menee.siinä sitte itkien laitoin synttäreitä varten tarjottavia ja kivut ylty.vessaan taas ja siinä vaiheessa siteeseen oli tullu iso limainen ja verinen klöntti.mä oon ihan hajalla ja piti vaa jaksaa esittää pirteää vaikka itku meinas tulla koko ajan..kivut helpottanu onneks mut vuotaa.en tiiä mitä pitäs tehä ku ei aiempaa kokemusta km:ta.on nii tyhjä olo..kuinka pian voi yrittää uudestaa raskautta? soitan maanantaina viim.neuvolaan ja kysyn vaatiiko tää jotai toimenpiteitä..

      • KKKi

        Ma paasin tanaan pois sairaalasta... Piti soittaa ambulanssi kun aloin vuotamaan pahasti... viikko 7... paivaa ennen olin jo mennyt laakariin koska mulla oli niukempaa vuotoa ja vauva todenn. oli viela hengissa... sitten seuraavana paivana mun poikakaveri huomasi mun vuotavan verta.. en ite huomanut sita ollenkaan... Sitten tipahti isohko verinen housuihin.. ja sairaalassa klontteja enemman ja vuosin ja vuosin verta aika paljon.. vielakin. Olin tiputuksessa mutta sanoivat etta saan lahtea kotiin kun ei enaa mitaan tehtavissa... mulla on tosi surkea olo ja ois kiva jutella jonkun kans joka on kokenut saman...ma oon 23 niin kai tassa on viela aikaa saada lapsia joten mun pitais vaan jotenkin piristya mut pelottaa vaan niin... en tiia et oliko toi verinen iso klontti se vauvan sikio... =itkee=


      • ei sittenkää äidiksi
        KKKi kirjoitti:

        Ma paasin tanaan pois sairaalasta... Piti soittaa ambulanssi kun aloin vuotamaan pahasti... viikko 7... paivaa ennen olin jo mennyt laakariin koska mulla oli niukempaa vuotoa ja vauva todenn. oli viela hengissa... sitten seuraavana paivana mun poikakaveri huomasi mun vuotavan verta.. en ite huomanut sita ollenkaan... Sitten tipahti isohko verinen housuihin.. ja sairaalassa klontteja enemman ja vuosin ja vuosin verta aika paljon.. vielakin. Olin tiputuksessa mutta sanoivat etta saan lahtea kotiin kun ei enaa mitaan tehtavissa... mulla on tosi surkea olo ja ois kiva jutella jonkun kans joka on kokenut saman...ma oon 23 niin kai tassa on viela aikaa saada lapsia joten mun pitais vaan jotenkin piristya mut pelottaa vaan niin... en tiia et oliko toi verinen iso klontti se vauvan sikio... =itkee=

        olen surullinen puolestasi kkki :( itsekkin juuri keskenmenon kokeneena tiedän mitä tunnet tällä hetkellä..mulla olis tänää ollu rv 7 2 mutta ultrassa ei näkyny enää mitää,tiesinki sen jo etukäteen mutta silti tuntu pahalta enkä tiiä miten tästä eteenpäi mennään..suurin lohtu ois se kun sais alkaa yrittää uuestaan mutta sitä tuskin tapahtuu iha heti jos ollenkaan,tää raskaus oli "vahinko" jos ny rumasti sanotaan..mä tosin olin toivonu jo pitkään uutta vauvaa.mulla on 3 lasta ja ikää kohta 27v.ja noista klönteistä vielä et mulla tuli 2 koko vuodon aikana,en niitä sen tarkemmin alkanu tutkia mutta saattaa olla että pystyin erottamaan jonku pikku papusen sieltä :( mitää hirveitä vuotoja mulla ei oo tän 5 päivän aikana ollu,pientä tiputtelua ja siinä se,ultran mukaan kohtu tyhjentyny täydellisesti.lääkäri meinaski et raskaus keskeytyny jo aikasemmin mut tuli nyt vasta ulos ja sen takia ei oo ollu hirveesti mitä vuotaa.mulla on nii tyhjä olo..kai tää tästä kunha arki tempaa taas mukaansa ettei kerkeä nii aatella tätä asiaa.yks asia on kuitenki varma:suru pitää surra rauhassa loppuun mut ei saa jäädä siihe makaamaan :) paras lääke on kun alkaa uuestaa yrittämään,tuntuu varmasti sitte entistä paremmalta ku saa sen oman pikku nyytin syliin vihdoin ja viimein


      • kkkki
        ei sittenkää äidiksi kirjoitti:

        olen surullinen puolestasi kkki :( itsekkin juuri keskenmenon kokeneena tiedän mitä tunnet tällä hetkellä..mulla olis tänää ollu rv 7 2 mutta ultrassa ei näkyny enää mitää,tiesinki sen jo etukäteen mutta silti tuntu pahalta enkä tiiä miten tästä eteenpäi mennään..suurin lohtu ois se kun sais alkaa yrittää uuestaan mutta sitä tuskin tapahtuu iha heti jos ollenkaan,tää raskaus oli "vahinko" jos ny rumasti sanotaan..mä tosin olin toivonu jo pitkään uutta vauvaa.mulla on 3 lasta ja ikää kohta 27v.ja noista klönteistä vielä et mulla tuli 2 koko vuodon aikana,en niitä sen tarkemmin alkanu tutkia mutta saattaa olla että pystyin erottamaan jonku pikku papusen sieltä :( mitää hirveitä vuotoja mulla ei oo tän 5 päivän aikana ollu,pientä tiputtelua ja siinä se,ultran mukaan kohtu tyhjentyny täydellisesti.lääkäri meinaski et raskaus keskeytyny jo aikasemmin mut tuli nyt vasta ulos ja sen takia ei oo ollu hirveesti mitä vuotaa.mulla on nii tyhjä olo..kai tää tästä kunha arki tempaa taas mukaansa ettei kerkeä nii aatella tätä asiaa.yks asia on kuitenki varma:suru pitää surra rauhassa loppuun mut ei saa jäädä siihe makaamaan :) paras lääke on kun alkaa uuestaa yrittämään,tuntuu varmasti sitte entistä paremmalta ku saa sen oman pikku nyytin syliin vihdoin ja viimein

        pahoittelut keskenmenosta... ei tosiaankaan ole mikaan helppo juttu. Tiiatko etta milloin vois taas alkaa yrittamaan uutta lasta? Ma varmaan pidan kuiteskin muutaman kuukauden tauon, alan syomaan foolihappoa kun sanovat et se ois hyvaksi jne. Pelottaa vaan et mita jos taas tulee keskenmeno. Noh, en olle kylla luovuttaja jos niin kay mutta toivottavasti ei. Tanaan multa tais tipahtaa sikiosta loput.. :( menin vessaan ja sit vaan isohko klontti tipahti ponton reunalle.. naytti silta et oli vauveli... :(

        jos haluut kirjotella niin kirjota ihmeessa [email protected] tai lisaa meseen :)


      • ei sittenkää äidiksi
        kkkki kirjoitti:

        pahoittelut keskenmenosta... ei tosiaankaan ole mikaan helppo juttu. Tiiatko etta milloin vois taas alkaa yrittamaan uutta lasta? Ma varmaan pidan kuiteskin muutaman kuukauden tauon, alan syomaan foolihappoa kun sanovat et se ois hyvaksi jne. Pelottaa vaan et mita jos taas tulee keskenmeno. Noh, en olle kylla luovuttaja jos niin kay mutta toivottavasti ei. Tanaan multa tais tipahtaa sikiosta loput.. :( menin vessaan ja sit vaan isohko klontti tipahti ponton reunalle.. naytti silta et oli vauveli... :(

        jos haluut kirjotella niin kirjota ihmeessa [email protected] tai lisaa meseen :)

        mulle sanottii sairaalas et oota parit kuukautiset ja sit voi yrittää uuestaan,jotku sanoo et yhet menkat riittää ja joku ei malta oottaa niitäkää :) mua kans pelottaa et jos tuee uuestaan km,on nii rankkaa et ei mielellää kokis enää uuestaan.en kuitenkaa usko et seuraavalla kerralla tuntus näi pahalta,kuitenki olis varautunu henkisesti siihe et nii saattas käydä.mä laitan sulle s-postia vaik ja jos oot facebookis ni vois sielläki kirjotella,s-postia tulee nii harvoin ees katottua mut facessa oon päivittäin :) mulla muuten vuoto jo lähes loppunu,onneks :)


      • kkk11
        ei sittenkää äidiksi kirjoitti:

        mulle sanottii sairaalas et oota parit kuukautiset ja sit voi yrittää uuestaan,jotku sanoo et yhet menkat riittää ja joku ei malta oottaa niitäkää :) mua kans pelottaa et jos tuee uuestaan km,on nii rankkaa et ei mielellää kokis enää uuestaan.en kuitenkaa usko et seuraavalla kerralla tuntus näi pahalta,kuitenki olis varautunu henkisesti siihe et nii saattas käydä.mä laitan sulle s-postia vaik ja jos oot facebookis ni vois sielläki kirjotella,s-postia tulee nii harvoin ees katottua mut facessa oon päivittäin :) mulla muuten vuoto jo lähes loppunu,onneks :)

        Toivottavasti meijan ei enaa tarttis kokea keskenmenoa.. eka kerta varmaan pahin. Taa on henkisesti tosi kauheeta. Mulla oli jo mielessa kaikenlaista mut sit ei niita tapahdukaan talla kerralla. Todella turhauttavaa. Mulla ei ole vuoto viela loppunu ja mun maha on tosi kovana ja vaik tuntuu et pitais menna isolle hadalle niin ei tuu mitaan.. vihlaisee kovasti vain.. Onks sulla tallasta? Ihmettelen vain kun keskenmenon aikaankin mulla oli alaselka kipeena ja vihlaisuja takapaassa Myos n. 2 viikkoa aikasemmin oli kramppeja mahassa ja noita vihlaisuja mut aattelin vaan et normaalia. Syyttelen pikkasen itseani, silla luulen etta rasitin itseani aivan liikaa vaikka olispitanyt ottaa rennommin.. mutta, ei kait sille enaa mitaan voi.. snif.


      • äityli......33v
        kkk11 kirjoitti:

        Toivottavasti meijan ei enaa tarttis kokea keskenmenoa.. eka kerta varmaan pahin. Taa on henkisesti tosi kauheeta. Mulla oli jo mielessa kaikenlaista mut sit ei niita tapahdukaan talla kerralla. Todella turhauttavaa. Mulla ei ole vuoto viela loppunu ja mun maha on tosi kovana ja vaik tuntuu et pitais menna isolle hadalle niin ei tuu mitaan.. vihlaisee kovasti vain.. Onks sulla tallasta? Ihmettelen vain kun keskenmenon aikaankin mulla oli alaselka kipeena ja vihlaisuja takapaassa Myos n. 2 viikkoa aikasemmin oli kramppeja mahassa ja noita vihlaisuja mut aattelin vaan et normaalia. Syyttelen pikkasen itseani, silla luulen etta rasitin itseani aivan liikaa vaikka olispitanyt ottaa rennommin.. mutta, ei kait sille enaa mitaan voi.. snif.

        Moi
        Itse ajattelen keskenmenosta näin. Jos se tulee ulos niin luoja on päättänyt sen niin, joko lapsi olisi ollut vammainen tai jotain muuta vakavaa tai sitten oma vartalo on päättänyt että se ei ole vielä valmis suuriin muutoksiin. Itse olen kokenut sen myös ja tällä hetkellä minulla on 4 lasta. Vanhin 16v ja hänkin koki viikko sitten keskenmenon. Menimme sairaalaan tytön kanssa ja saimme todeta että ei ole enään sikiötä kasvamassa sielä masussa. Harmi sinäänsä mutta ei toisaalta kun tyttö voi jatkaa suunnitelmia joita oli suunnitellut.

        Kipu siinä on todella kova...minulla aikakin ja niin oli tyttärellänikin, hieman hän on nyt maassa mutta olen varma että ymmärtää joskus tämän saman asian jota sinulle kerron nyt.
        Kun lapsi on valmis tulemaan niin kyllä se tullee...positiivistä ajattelua vaan ja elkää nyt jääkö masentumaan koska siitä ei seuraa mitään hyvää.
        Olin itse masentunut ja sain lääkityksen, jonka sitten lopetinkin kesken kun aloin oikeesti pohtimaan että hitto vieköön ei masennusta tule jos on positiivinen elämän asenne ja jaksaa vaan painaa kaikista shiteistä huolimatta. Voimia kuule sinulle todella paljon ja kaikille muilleekin keskenmenon kokeneille...kyllä se elämä sielä masussa vielä alkaa kasvaa jos on alkaakseen.


      • 29
        äityli......33v kirjoitti:

        Moi
        Itse ajattelen keskenmenosta näin. Jos se tulee ulos niin luoja on päättänyt sen niin, joko lapsi olisi ollut vammainen tai jotain muuta vakavaa tai sitten oma vartalo on päättänyt että se ei ole vielä valmis suuriin muutoksiin. Itse olen kokenut sen myös ja tällä hetkellä minulla on 4 lasta. Vanhin 16v ja hänkin koki viikko sitten keskenmenon. Menimme sairaalaan tytön kanssa ja saimme todeta että ei ole enään sikiötä kasvamassa sielä masussa. Harmi sinäänsä mutta ei toisaalta kun tyttö voi jatkaa suunnitelmia joita oli suunnitellut.

        Kipu siinä on todella kova...minulla aikakin ja niin oli tyttärellänikin, hieman hän on nyt maassa mutta olen varma että ymmärtää joskus tämän saman asian jota sinulle kerron nyt.
        Kun lapsi on valmis tulemaan niin kyllä se tullee...positiivistä ajattelua vaan ja elkää nyt jääkö masentumaan koska siitä ei seuraa mitään hyvää.
        Olin itse masentunut ja sain lääkityksen, jonka sitten lopetinkin kesken kun aloin oikeesti pohtimaan että hitto vieköön ei masennusta tule jos on positiivinen elämän asenne ja jaksaa vaan painaa kaikista shiteistä huolimatta. Voimia kuule sinulle todella paljon ja kaikille muilleekin keskenmenon kokeneille...kyllä se elämä sielä masussa vielä alkaa kasvaa jos on alkaakseen.

        mulla oli alusta asti alavatsakipuja,aattelin sen vaa olevan iha normaalia.mäki oon kans miettiny et aiheutinko ite tämän ku hirveesti touhusin kaikkea ja lenkkeilin ja jumppasin.mutta ei,en usko et keskenmenoa voi ite aiheuttaa.kaikki vaan tais mennä alusta asti pieleen..nyt alkaa olo oleen nomaali ku vuoto on loppunu,välil vaa iskee hirveä alakulo ku tajuaa ettei pikkusta oo enää masussa ja kaikki suunnitelmat meni jäihin nyt.ja oloa ei yhtää helpota se et KAIKKI muut tuntuu saavan vauvoja just nyt ..mut kyl me tästä selvitään!!


      • ei sittenkään äidiks
        29 kirjoitti:

        mulla oli alusta asti alavatsakipuja,aattelin sen vaa olevan iha normaalia.mäki oon kans miettiny et aiheutinko ite tämän ku hirveesti touhusin kaikkea ja lenkkeilin ja jumppasin.mutta ei,en usko et keskenmenoa voi ite aiheuttaa.kaikki vaan tais mennä alusta asti pieleen..nyt alkaa olo oleen nomaali ku vuoto on loppunu,välil vaa iskee hirveä alakulo ku tajuaa ettei pikkusta oo enää masussa ja kaikki suunnitelmat meni jäihin nyt.ja oloa ei yhtää helpota se et KAIKKI muut tuntuu saavan vauvoja just nyt ..mut kyl me tästä selvitään!!

        mitäs tää nyt sekoilee..edellisen viestin siis kirjoitti "ei sittenkää äidiksi".


      • kkk11
        äityli......33v kirjoitti:

        Moi
        Itse ajattelen keskenmenosta näin. Jos se tulee ulos niin luoja on päättänyt sen niin, joko lapsi olisi ollut vammainen tai jotain muuta vakavaa tai sitten oma vartalo on päättänyt että se ei ole vielä valmis suuriin muutoksiin. Itse olen kokenut sen myös ja tällä hetkellä minulla on 4 lasta. Vanhin 16v ja hänkin koki viikko sitten keskenmenon. Menimme sairaalaan tytön kanssa ja saimme todeta että ei ole enään sikiötä kasvamassa sielä masussa. Harmi sinäänsä mutta ei toisaalta kun tyttö voi jatkaa suunnitelmia joita oli suunnitellut.

        Kipu siinä on todella kova...minulla aikakin ja niin oli tyttärellänikin, hieman hän on nyt maassa mutta olen varma että ymmärtää joskus tämän saman asian jota sinulle kerron nyt.
        Kun lapsi on valmis tulemaan niin kyllä se tullee...positiivistä ajattelua vaan ja elkää nyt jääkö masentumaan koska siitä ei seuraa mitään hyvää.
        Olin itse masentunut ja sain lääkityksen, jonka sitten lopetinkin kesken kun aloin oikeesti pohtimaan että hitto vieköön ei masennusta tule jos on positiivinen elämän asenne ja jaksaa vaan painaa kaikista shiteistä huolimatta. Voimia kuule sinulle todella paljon ja kaikille muilleekin keskenmenon kokeneille...kyllä se elämä sielä masussa vielä alkaa kasvaa jos on alkaakseen.

        Minulla ei paljon kipuja ollut, mutta jalkeenpain todella kova maha.. en ole neljaan paivaan pystynyt kaymaan isolla hadalla vaikka olen laksatiiviakin ottanut.. Onko teilla ollut tallasta km:n jalkeen??? Tanaan mulla kaynti laakarilla iltapaivalla. Ei viittis syoda mitaan kun muuten mahaan alkaa koskeen niin kovasti, inhottavaa.
        Kyllahan se tietty on totta etta jos nain kay niin sille ei mitaan voi ja lapsi ei todennakoisesti normaalisti kehittynyt. Harmittaa vaan niin. Seuraavalla kerralla kuitenkin aion olla varovaisempi, varsinkin alussa, etten rasita itseani liikaa yms. Yritan ottaa rennommin. Mulla on aina stressi herkassa joten sekin kait voi vaikuttaa asiaan..
        Mutta, hyvia vointeja :)


      • kkkk4
        ei sittenkään äidiks kirjoitti:

        mitäs tää nyt sekoilee..edellisen viestin siis kirjoitti "ei sittenkää äidiksi".

        yritin eilen kattoa sun mailin mutta jotenkin taa mun netti ei pystynyt avaamaan viestia..


      • ei sittenkää äidiksi
        kkk11 kirjoitti:

        Minulla ei paljon kipuja ollut, mutta jalkeenpain todella kova maha.. en ole neljaan paivaan pystynyt kaymaan isolla hadalla vaikka olen laksatiiviakin ottanut.. Onko teilla ollut tallasta km:n jalkeen??? Tanaan mulla kaynti laakarilla iltapaivalla. Ei viittis syoda mitaan kun muuten mahaan alkaa koskeen niin kovasti, inhottavaa.
        Kyllahan se tietty on totta etta jos nain kay niin sille ei mitaan voi ja lapsi ei todennakoisesti normaalisti kehittynyt. Harmittaa vaan niin. Seuraavalla kerralla kuitenkin aion olla varovaisempi, varsinkin alussa, etten rasita itseani liikaa yms. Yritan ottaa rennommin. Mulla on aina stressi herkassa joten sekin kait voi vaikuttaa asiaan..
        Mutta, hyvia vointeja :)

        no sä varmaanki näät mun nimen siitä mailiosotteesta? ooksä facebookissa?jos oot ni kallaappa mut sieltä :)tänään taas itellä huonompi päivä ku tuntuu et koko ajan kuulee uusia ihmisiä jotka saa vauvan tänä vuonna,mä pelkään et musta tulee katkera ja vihainen enkä pysty iloita niiden muiden puolesta kun aattelen vaa omaa menetystäni :( enkä mä haluais muuttua sellaseks!!


      • kkkk6
        ei sittenkää äidiksi kirjoitti:

        no sä varmaanki näät mun nimen siitä mailiosotteesta? ooksä facebookissa?jos oot ni kallaappa mut sieltä :)tänään taas itellä huonompi päivä ku tuntuu et koko ajan kuulee uusia ihmisiä jotka saa vauvan tänä vuonna,mä pelkään et musta tulee katkera ja vihainen enkä pysty iloita niiden muiden puolesta kun aattelen vaa omaa menetystäni :( enkä mä haluais muuttua sellaseks!!

        noo ma sit kaivan sut sielta facebookista :) Joo sama taalla, ma kans toivon etten muuttuis ihan hirveen katkeraksi/kateelliseksi yms.. mut yritan menna mahd. positiivisella mielella eteenpain.


      • kkkk3
        kkkk6 kirjoitti:

        noo ma sit kaivan sut sielta facebookista :) Joo sama taalla, ma kans toivon etten muuttuis ihan hirveen katkeraksi/kateelliseksi yms.. mut yritan menna mahd. positiivisella mielella eteenpain.

        ma en loytany sua facebookista.... :P miten menee? (ei sittenkaan,,,aidiksi)


      • ei sittenkää äidiksi
        kkkk3 kirjoitti:

        ma en loytany sua facebookista.... :P miten menee? (ei sittenkaan,,,aidiksi)

        laitoinki sulle s-postia jo.kyl mut pitäs löytää facesta.koitin suaki kallata sieltä,oliko sulla kuvas letit.,?


      • 23v. surullinen...

        Minulle tuli Perjantaina keskenmeno.. Viikkoja vissiin 7 2 (jos olen oikeen laskenut). Kyllä tämä on rankkaa. Me ollaan mieheni kanssa yritetty lasta jo neljä vuotta koska haluaisin olla nuori äiti. Ollaan seurusteltu yli seitsemän vuotta ja joka viikko puhutaan lapsista. Paras ystäväni saa syyskuussa lapsen ja kerettiin jo hymyillä sille että saadaan melkein samaan aikaan vauvat... Mutta ei se menny niin.. Tiedän että olen vielä nuori ja koko elämä on edessä... En halua juosta missään kapakoissa ja pelleillä vaan perustaa perheen! Olin jo ostanut lapselle ihanan beigen puvun joka roikkui meidän sängyn vieressä.. Ei roiku enään. Kipu oli perjantaina aivan sietämätön. Tänään piti töissä vain purra hammasta ja juosta tehtaan halki vessaan kun alkoi vuotamaan oikein kunnolla (taas).. Toivottavasti elämä helpottaa. Tämä oli minun toinen keskenmenoni. Voimia kaikille jotka ovat kokeneet tätä rankkaa kokemusta.


      • ei sittenkään äidiks
        23v. surullinen... kirjoitti:

        Minulle tuli Perjantaina keskenmeno.. Viikkoja vissiin 7 2 (jos olen oikeen laskenut). Kyllä tämä on rankkaa. Me ollaan mieheni kanssa yritetty lasta jo neljä vuotta koska haluaisin olla nuori äiti. Ollaan seurusteltu yli seitsemän vuotta ja joka viikko puhutaan lapsista. Paras ystäväni saa syyskuussa lapsen ja kerettiin jo hymyillä sille että saadaan melkein samaan aikaan vauvat... Mutta ei se menny niin.. Tiedän että olen vielä nuori ja koko elämä on edessä... En halua juosta missään kapakoissa ja pelleillä vaan perustaa perheen! Olin jo ostanut lapselle ihanan beigen puvun joka roikkui meidän sängyn vieressä.. Ei roiku enään. Kipu oli perjantaina aivan sietämätön. Tänään piti töissä vain purra hammasta ja juosta tehtaan halki vessaan kun alkoi vuotamaan oikein kunnolla (taas).. Toivottavasti elämä helpottaa. Tämä oli minun toinen keskenmenoni. Voimia kaikille jotka ovat kokeneet tätä rankkaa kokemusta.

        hei 23 v surullinen :mulla sen suhteen sama tilanne et yhellä perheeni jäsenellä ja mulla olis ollu vaa pari viikkoa väliä lasketuissa ajoissa mut toisin kävi ku sain keskenmenon muutama viikko sitte.en oo kestäny tätä toista ihmistä nähä sen jälkeen..kyl mä oon ilonen et se vihdoin on raskaana mut pelkään et sen raskaus vaa muistuttaa mua koko ajan siitä mitä ite menetin..iha typerää :O vieläki tekee ajoittain tosi kipeää ku mietin et meille ei uutta vauvaa ny tuukkaan,kerkesin jo suunnitella kaikkea vaikka iha alkumetreillä oltiinki odotuksessa.aina sunnuntaisin mietin et tänää olis tullu täyteen tietty viikko,ens sunnuntaina olis tasan 9.pitäs jo päästä yli tästä mutta ei oo kovi helppoa..mulle tuli keskenmenon jälkeen hirveä ahdistus ja masennus joka alko oirehtia sit ties millä tavalla.mietin jo et pitäskö mun hakea apua jostain,tosin ehkä se uus yritys auttas parhaiten ;)


      • AahYaDonia
        KKKi kirjoitti:

        Ma paasin tanaan pois sairaalasta... Piti soittaa ambulanssi kun aloin vuotamaan pahasti... viikko 7... paivaa ennen olin jo mennyt laakariin koska mulla oli niukempaa vuotoa ja vauva todenn. oli viela hengissa... sitten seuraavana paivana mun poikakaveri huomasi mun vuotavan verta.. en ite huomanut sita ollenkaan... Sitten tipahti isohko verinen housuihin.. ja sairaalassa klontteja enemman ja vuosin ja vuosin verta aika paljon.. vielakin. Olin tiputuksessa mutta sanoivat etta saan lahtea kotiin kun ei enaa mitaan tehtavissa... mulla on tosi surkea olo ja ois kiva jutella jonkun kans joka on kokenut saman...ma oon 23 niin kai tassa on viela aikaa saada lapsia joten mun pitais vaan jotenkin piristya mut pelottaa vaan niin... en tiia et oliko toi verinen iso klontti se vauvan sikio... =itkee=

        Mulla on käynyt sama juttu ja pääsin pois sairaalasta lauantaina. Luulis jo tän surun helpottuneen ku sikiö oli vasta 7 3 viikkoa mutta ku mä olin jo suunitellu kaiken enkä olis ikinä ajatellu et näin vois käydä:( itse olen 18 vuotias ja tiedän, että mulla on vielä aikaa tehdä uusi lapsi mutta pelottaa, että käy uudestaan näin.
        Toivon kaikille hyvää jatkoa uuden lapsen yrittämiseen :)


    • ebba8

      keskenmenolta. Itselläni todettiin keskenmeno maanantai iltapäivänä (8 vk). Lauantaina tuli voimakas tunne, että kaikki ei ole ok ja niinhän siinä sitten ultralla se maanantaina todettiin. Raskaus oli todella toivottu, mutta... Huomenna kaavintaan, kun pillereillä ei lähtenyt sikiö pois. Tämä on toinen tällainen tapaus, kerran on tullut vuotona ulos; 2 tuntia vessassa istumista, kun side ei pitänyt minuuttiakaan.

      Nyt oli tihkuvuotoa ollut jo 4 viikkoa, mutta se on myös normaaliakin monen kohdalla. Itselläni perjantaina ultrassa oli kaikki vielä hyvin. Lauantaina alkoi omassa päässä epäily. Väsymys ei ollut enää niin paha illalla, sunnuntaina ei ollut enää niin pahaolo ja maanantaina ei ollut tietoakaan öklöolosta tai väsymyksestä.

      Kehoitan sinua menemään lääkäriin ultraan. Itse menin päivystykseen synnytyssairaalaan.

      On se kumma miten sitä vaan tuntee tossa kropassaan, että nyt ei ole kaikki hyvin. Ja se on tosi voimakas tunne. Halauksia ja voimia sinulle!!!

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      103
      1555
    2. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      78
      1194
    3. Mitä oikein

      Näet minussa? Kerro.
      Ikävä
      88
      1117
    4. Lopeta tuo mun kiusaaminen

      Ihan oikeasti. Lopeta tuo ja jätä mut rauhaan.
      Ikävä
      139
      1026
    5. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      580
      985
    6. Mika Muranen juttu tänään

      Jäi puuttumaan tarkennus syystä teolle. Useat naapurit olivat tehneet rikosilmoituksia tästä kaverista. Kaikki oli Muras
      Sananvapaus
      1
      947
    7. Hanna Kinnunen sai mieheltään tiukkaa noottia Tähdet, tähdet -kotikatsomosta: "Hän ei kestä, jos..."

      Hanna Kinnunen on mukana Tähdet, tähdet -kisassa. Ja upeasti Salkkarit-tähti ja radiojuontaja onkin vetänyt. Popedan Lih
      Tv-sarjat
      8
      882
    8. Kotipissa loppuu

      Onneksi loppuu kotipizza, kivempi sotkamossa käydä pitzalla
      Kuhmo
      20
      870
    9. Oho! Farmi-tippuja Wallu Valpio ei säästele sanojaan Farmi-oloista "Se oli niin luotaantyöntävää..."

      Wallu oikein listaa epämiellyttävät asiat… Monessa realityssä ollut Wallu Valpio ei todellakaan säästele sanojaan tippum
      Tv-sarjat
      9
      704
    10. Helvetin hyvä, että "hullut" tappavat toisensa

      On tämä merkillistä, että yritetään pitää hengissä noita paskaperseitä, joilla ei ole muuta tarkoitusta, kuin olla riida
      Kokkola
      8
      660
    Aihe