huhtikuun loppu? Kysymyksiä

yksin,

Ateenaan menossa olen huhtikuun lopussa ja monta kysymystä.

Kuinka lämmintä siellä on silloin? Millaista vaatetusta on hyvä ottaa mukaan?
Mitä kannattaa ostaa? Kiitos

6

1125

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tiikeri3

      On mahdotonta ennustaa säätilannetta nykypäivisin missään maailmassa etukäteen ! Ne oikuttelevat liikaakin.
      Helteet voi alkaa jo toukokuussa, sillä ilmasto on tullut liiankin kuumaksi Ateenassa. Ja saastepilvi on kauheaa, tukahduttavaa itse kaupungissa. Muistaakseni huhti/toukokuussa voi olla aika epävakaista.

      Parasta pakata layers. Kevyt jakku/takki tarpeen, tuulen vuoksi. Jos ajattelette käydä saarilla, siellä viileämpää. Voit tsekata pari viikkoa ennen matkaasi sivuilta

      www.weatheronline.co.uk/Greece.htm
      www.qwikcast.com/cgi-bin/forecast.cgi?zip=Athens,GR
      www.weather.com/weather/today/

      Pari pitkiä housuja, teepaitoja, hame, joiden ylle voit vetäistä ohuen villapuseron tai jakun, ja sandaalit plus kävelykengät tai sneakers.
      Muista uimapuku!

      • ap

        Kiitos.

        Eli periaatteessa toppi leggarit villis on ihan jees. Kiitos tiedosta. Farkut nyt ilman muuta ja tuulenpitävä takki. Mennään purjehtii päiväks ainaski.


      • tiikeri3
        ap kirjoitti:

        Kiitos.

        Eli periaatteessa toppi leggarit villis on ihan jees. Kiitos tiedosta. Farkut nyt ilman muuta ja tuulenpitävä takki. Mennään purjehtii päiväks ainaski.

        Kun nyt tuli Kreikkaan menosta, niin kysynpa oletteko kenties loytaneet halpoja lentoja sinne ja milta yhtiolta? Itse etsin kuumeisesti halpaa lentoa, tai joku viikon/kaksi matkaa Ateenaan?
        Ehdotuksia?


      • ateenassa-
        tiikeri3 kirjoitti:

        Kun nyt tuli Kreikkaan menosta, niin kysynpa oletteko kenties loytaneet halpoja lentoja sinne ja milta yhtiolta? Itse etsin kuumeisesti halpaa lentoa, tai joku viikon/kaksi matkaa Ateenaan?
        Ehdotuksia?

        siellä olleena tein niin, että otin travellinkin kautta lennot, en ihan halvinta, koska siinä oli hölmöt tulo- ja lähtöajat, vaan muistaakseni toiseksi halvimmat klm:ltä, 250 euroa (saapuminen alkuiltapäivästä maanantaina ja lähtö perjantaina kello 19 jälkeen). Vaihto Schipholilla oli tosin palatessa aivan liian tiukka, 50 minuuttia, ja lentoemännät kuuluttivat, että kaikki yhteyslennon helsinkiin, tukholmaan, osloon ja aberdeeniin omaavat myöhästyvät, koska lähdimme 30 min myöhässä. Juoksimme kuin viimeistä päivää silti pitkän matkan terminaali d:stä terminaali b:hen ja ehdimme sittenkin, koska lähtö Helsinkiinkin oli kovan tuulen vuoksi myöhässä.

        Mikä on sinulle tarpeeksi halpa hinta? Myös ebookersin ym hakukoneiden kautta kannattaa päivittäin tarkkailla tarjouksia.

        Hotellin otin booking.com:in kautta, Athens Gate, 340 euroa 4 vrk ja voin todella suositella sitä. Yhteensä ma-pe matkalle tuli siis hintaa per henki 420 euroa, joka ei mielestäni ole yhtään paha neljän tähden keskustahotellissa.


      • moikkavn
        tiikeri3 kirjoitti:

        Kun nyt tuli Kreikkaan menosta, niin kysynpa oletteko kenties loytaneet halpoja lentoja sinne ja milta yhtiolta? Itse etsin kuumeisesti halpaa lentoa, tai joku viikon/kaksi matkaa Ateenaan?
        Ehdotuksia?

        malevilla eli Hungarian airlinesilla on toisinaan todella halpoja tarjouksia. Itse lensin Helsingistä Ateenaan Budabestin välilaskun kautta ja takaisin samaa reittiä 100e helmikuussa. Hassua sinänsä, että reilusti kalliimman finnairin lipun ostaneet matkustavat samassa malevin koneessa


      • tiikeri3
        moikkavn kirjoitti:

        malevilla eli Hungarian airlinesilla on toisinaan todella halpoja tarjouksia. Itse lensin Helsingistä Ateenaan Budabestin välilaskun kautta ja takaisin samaa reittiä 100e helmikuussa. Hassua sinänsä, että reilusti kalliimman finnairin lipun ostaneet matkustavat samassa malevin koneessa

        Kiitos vastauksista. Tama travellink – onko meno/paluu hinta ?
        Olen myos katsellut Malevin sivuja, vaan kalliilta tuntuu (vaikka vuosia sitten Ateena-Hki lennot halpoja tosin silloin olivat).
        En turistina sinne mene, vaan halpaa paa-asiassa pelkkaa lentoa etsin, joten 4 pvan matka ei minulle oikein riittane. Nyt loysin Airberlin sivuilta kivan reitin, joka saapuu samana paivana Ateenassa, vaan hinnat pomppii paivien mukaa, siella kun haluan olla jo 2 viikon sisalla.
        Tammi-helmikuu tiettavasti edullisin, silloin kun kukaan ei yleensa matkusta, vaan nyt tama huono ajankohta....


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Melkein lähetin viestin.

      Onneksi tulin järkiini. Mukavaa kesää
      Ikävä
      129
      1837
    2. Sulla on nainen muuten näkyvät viiksikarvat naamassa jotka pitää poistaa

      Kannattaa katsoa peilistä lasien kanssa, ettet saa ihmisiltä ikäviä kommentteja.
      Ikävä
      78
      1717
    3. Ikävöimäsi henkilön ikä

      Minkä ikäinen kaipauksen kohteenne on? Onko tämä vain plus 50 palsta vai kaivataanko kolme-neljäkymppisiä? Oma kohde mie
      Ikävä
      56
      1323
    4. Liikenne onnettomuus

      Annas kun arvaan -Nuoriso -Ajokortti poikkeusluvalla -Ylinopeus
      Orimattila
      69
      1141
    5. Tiedätkö autereen?

      Se on vähän niinkuin sinä. Eräänä päivänä se hehkuttaa eteerisenä, laiskan hauen tavoin. Toisena se iskee kuin nälkäinen
      Tunteet
      8
      839
    6. Kuka jäi auton alle

      Kuka jöi kantatiellä auton alle eilen
      Kuortane
      2
      795
    7. Muistatko ensimmäisen kahdenkeskisen hetken

      kaivattusi kanssa?
      Ikävä
      45
      777
    8. Oli kyl kunnon reissu

      Jopa oli bileet hotellissa! Kunnon menot ja Kuhmon rytkyt liikenteessä. Onneksi ei ollu tuulipukua päällä! 😂👍🏻
      Kuhmo
      10
      749
    9. Vähän pelottaa

      Että ten suuren mokan. Tämä muuttaa nyt liikaa asioita.
      Ikävä
      41
      735
    10. Mikä tekee kaivatustasi

      haluttavan?
      Ikävä
      45
      717
    Aihe