Lymfooma ja verikokeet

murheenkryyni11

eli, jos joku tietäisi, näkyykö lymfooma verikokeissa tai selkäydinnäytteessä? Selkäydinnäytteessä tosin katsottiin muuta asiaa eli olisiko siitä pitänyt hakea erityisesti jotain vai näkyykö aina suoraan?
Jos verikokeista ei mitään voi päätellä, mikä on varma koe todeta asia, neulanäyte?

20

28415

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • wertyujnbvcx

Lymfooma ei useinkaan näy tavallisissa verikokeissa. Itselläni Hodgkinin taudissa ei veriarvoissa ollut juuri muuta kummallista kuin senkka lievästi koholla. Lymfoomaa epäiltiin lopulta röntgenkuvan perusteella, sitten otettiinkin TT-kuvia, ja lopullinen diagnoosi selvisi vasta koepalasta.

• Murheenkryyni11

Vielä kysyn, miten tuo senkka merkitään? Minulla on itselläni tulokset verikokeista, jos löytäisin tuon arvon..

• on merkitty
        Murheenkryyni11 kirjoitti:

Vielä kysyn, miten tuo senkka merkitään? Minulla on itselläni tulokset verikokeista, jos löytäisin tuon arvon..

CRP

• sh...
        on merkitty kirjoitti:

CRP

merkitä CRP-merkinnällä!! Senkka eli lasko merkitään La.
        CRP=reaktiivinen proteiini, joka nousee usein virus- ja bakteerisairauksissa.

• Marittatar
        on merkitty kirjoitti:

CRP

Crp o tulehdusarvo ja senkka on La

• nuorisyöpäläinen

Itselläni juurikin tuo Hodginin tauti-diagnoosi odottaa vahvistusta. Veret ok, mutta ultrassa otetusta neulanäytteestä löytyi "epämääräinen löydös", jonka vuoksi kainaloni muutama turvonnut imusolmuke leikattiin patologia varten. Kaikki tutkimukset sujuneet tosi sutjakkaasti, reilu kk sitten löysin kyseisen kyhmyn, lääkärille pääsin heti ja ultra parin viikon päähän tästä. Tulokset tulivat reilu viikko sitten ja viime perjantaina jo leikattiin, tänään pitäisi tulla tuo kohtalokas soitto patologilta. :) Jaksamisia kaikille.

• Milla

Itku tuli, kun viestisi luin. Voin vain lähettää sinulle ison voimahalin tulevaan ja rutkasti tsemppaus-asennetta. Itsekin sairastin hodginin taudin viime vuonna, hoidoista nyt pari kk aikaa. Tuleva aika tulee olemaan henkisesti ja fyysisesti raskasta mutta oikealla asenteella siitä selviää voittajana! Kannattaa varautua hiusten lähtöön ja luultavasti myös ripset harvenee. Hiukset kasvavat takaisin ja mulla alkoi jo hoidon aikana kasvu. Nyt on päässä 5 sentin vahva kihara tukka. Paljon upeampi kuin vanha kuontaloni. Älä pelkää mitään, tulevaa. Puhu, puhu ja puhu. VOIMIA ja enkeleitä matkaasi!

• Nainen 36 v. "terve"
        Milla kirjoitti:

Itku tuli, kun viestisi luin. Voin vain lähettää sinulle ison voimahalin tulevaan ja rutkasti tsemppaus-asennetta. Itsekin sairastin hodginin taudin viime vuonna, hoidoista nyt pari kk aikaa. Tuleva aika tulee olemaan henkisesti ja fyysisesti raskasta mutta oikealla asenteella siitä selviää voittajana! Kannattaa varautua hiusten lähtöön ja luultavasti myös ripset harvenee. Hiukset kasvavat takaisin ja mulla alkoi jo hoidon aikana kasvu. Nyt on päässä 5 sentin vahva kihara tukka. Paljon upeampi kuin vanha kuontaloni. Älä pelkää mitään, tulevaa. Puhu, puhu ja puhu. VOIMIA ja enkeleitä matkaasi!

Mulla ollut kova patti korvan takana siinä luun päällä nyt yli vuoden. Olen seuraillut huolestuneena, mutten uskaltanut käydä lääkärissä. Joulukuussa jouduin sitten yllättäen leikkaukseen muusta syystä ja lääkärit sairaalassa alkoivat tähän leikattuun nestekystaan liittyen epäillä jotakin imusolmukkeisiin liittyen, mutta TT-kuvaus tyrmättiin viime hetkellä muka tarpeettomana. No nyt sairastuin sitkeään nuhaan viikkokausiksi, minkä seurauksena korvani taakse ilmestyi kaksi kovaa pattia lisää. Eli nyt niitä imusolmukkeita (?) on kolme komeaa siinä ihan vierekkäin. Flunssa meni, patit jäivät. Miten lähekkäin imusolmukkeita oikein sijaitsee? Huolestuneisuuteni vain kasvaa, sillä viime aikoina olen alkanut palella ihan jumalattomasti. Jalat iltaisin ihan jääkylmät. Vilunväreitä tulee sisällä ( 22) päivittäin, vaikka käytän kolmeakin paitaa, paksuja sukkia, sisäkenkiä etc. Välillä olen turvautunut jopa ulkotakkiin saadakseni oloani helpottamaan. Toinen ilkeä oireeni on kova ihon kutina. Raavin itseäni kuin apina. Varsinkin alapää ja päänahka ovat välillä rikki. Leikkauksen jälkeen uskalsin mainita omalääkärilleni patista, mutta tämä vain paineli sitä ja sanoi sen varmasti johtuvan jostakin vaarattomasta tulehduksesta. Perusverenkuva otettiin ja siinä oli kaikki ok. CRP 2 ja FB-Leuk 8,4. Onko tämä ahdistus nyt sitten turhaa vai tehdäänkö tässä hidasta kuolemaa? Miten oireenkuva kehittyy imusolmukesyövän edetessä?

• Milla-
        Nainen 36 v. "terve" kirjoitti:

Mulla ollut kova patti korvan takana siinä luun päällä nyt yli vuoden. Olen seuraillut huolestuneena, mutten uskaltanut käydä lääkärissä. Joulukuussa jouduin sitten yllättäen leikkaukseen muusta syystä ja lääkärit sairaalassa alkoivat tähän leikattuun nestekystaan liittyen epäillä jotakin imusolmukkeisiin liittyen, mutta TT-kuvaus tyrmättiin viime hetkellä muka tarpeettomana. No nyt sairastuin sitkeään nuhaan viikkokausiksi, minkä seurauksena korvani taakse ilmestyi kaksi kovaa pattia lisää. Eli nyt niitä imusolmukkeita (?) on kolme komeaa siinä ihan vierekkäin. Flunssa meni, patit jäivät. Miten lähekkäin imusolmukkeita oikein sijaitsee? Huolestuneisuuteni vain kasvaa, sillä viime aikoina olen alkanut palella ihan jumalattomasti. Jalat iltaisin ihan jääkylmät. Vilunväreitä tulee sisällä ( 22) päivittäin, vaikka käytän kolmeakin paitaa, paksuja sukkia, sisäkenkiä etc. Välillä olen turvautunut jopa ulkotakkiin saadakseni oloani helpottamaan. Toinen ilkeä oireeni on kova ihon kutina. Raavin itseäni kuin apina. Varsinkin alapää ja päänahka ovat välillä rikki. Leikkauksen jälkeen uskalsin mainita omalääkärilleni patista, mutta tämä vain paineli sitä ja sanoi sen varmasti johtuvan jostakin vaarattomasta tulehduksesta. Perusverenkuva otettiin ja siinä oli kaikki ok. CRP 2 ja FB-Leuk 8,4. Onko tämä ahdistus nyt sitten turhaa vai tehdäänkö tässä hidasta kuolemaa? Miten oireenkuva kehittyy imusolmukesyövän edetessä?

Hei Nainen 36-v terve!

Nyt heti menet lääkäriin ja vaadit saada tarkemmat tutkimukset!! Hodginin taudin oireita sulla löytyy! Kuumeilu ja pieniki lämmön nousu aika-ajoin on yksi oireista. Tuo kylmän tuntemus on kanssa yksi oireista. Ja varsinkin tuo kutina! Itsekkin kutisin kuin apina ja raavin raajani verille. Lopulta se kutina vain levisi levisimistään. Nyt menet lääkäriin ja pois et lähde ennen lähetettä tt-kuvaan tai kaulan alueen ultraääneen pääsyä. Nyt on oikeasti selvitettävä nuo asiat, jotta saat itsellesi mielenrauhan. Et hyväksy kertakaikkisesti kieltävää vastausta nuihin. Se on ihmeellistä, että nykyään hoitoa pitää itse vaatimalla vaatia, jotta sen saa.

En halua pelotella sinua tai saada ahistusta aikaseksi sulle. Jos käy niin ikävästi että se on hodginin tautia, niin siitä selviää hengissä. Hoidot ovat rankat mutta henkikulta on säilytettävissä. Voimia sulle matkaan kovasti!

• Nainen 36 v.
        Milla- kirjoitti:

Hei Nainen 36-v terve!

Nyt heti menet lääkäriin ja vaadit saada tarkemmat tutkimukset!! Hodginin taudin oireita sulla löytyy! Kuumeilu ja pieniki lämmön nousu aika-ajoin on yksi oireista. Tuo kylmän tuntemus on kanssa yksi oireista. Ja varsinkin tuo kutina! Itsekkin kutisin kuin apina ja raavin raajani verille. Lopulta se kutina vain levisi levisimistään. Nyt menet lääkäriin ja pois et lähde ennen lähetettä tt-kuvaan tai kaulan alueen ultraääneen pääsyä. Nyt on oikeasti selvitettävä nuo asiat, jotta saat itsellesi mielenrauhan. Et hyväksy kertakaikkisesti kieltävää vastausta nuihin. Se on ihmeellistä, että nykyään hoitoa pitää itse vaatimalla vaatia, jotta sen saa.

En halua pelotella sinua tai saada ahistusta aikaseksi sulle. Jos käy niin ikävästi että se on hodginin tautia, niin siitä selviää hengissä. Hoidot ovat rankat mutta henkikulta on säilytettävissä. Voimia sulle matkaan kovasti!

Itse asiassa mulla on lähete paksusuolen kolonoskopiaan, aika sairaalaan on huhtikuussa. Suolisto-oireista olen kärsinyt kaikkiaan jotain 15 vuotta, alkuaikoina vain kovia ilmavaivoja. Nyt alavatsani on semmoinen "8:nnella kuulla" eikä tahdo enää paljoakaan laskea yön aikana. Pelkään kamalasti itse tutkimusta ja vielä enemmän mahdollisia löydöksiä. Ripulia ei ole, verta ei tule, kovasti myllertää, aina ruokailun jälkeen jotenkin kipeä. Edelleen yhä mahdottomammat ilmavaivat ja tämä "raskaus"pömpötys. Sain lähetteen, koska kalprotektiinikokeen arvot ylittyivät yli seitsenkertaisesti sallitusta. Keliakia ja laktoosi-intoleranssi suljettu pois jo v. 2006. Olenkin ajatellut, että mulla on joku paha suolistossa ja nämä imusolmukkeet voisivat olla jo etäpesäkejuttuja. Selvä ajankohta yleisvointini huononemiselle tapahtui tosiaan tuolloin v. 2006 ja verikokeita on tässä vuosien varrella otettu useampaankin kertaan ja aina on ollut viitearvojen puitteissa. Lääkäri on sanonut, että olen niin hyvävointiselta vaikuttava, että en olisi tässä ja tällaisilla veriarvoilla jos kyseessä olisi syöpä ja se olisi alkanut kehittyä jo tuolloin 2006. Miten hitaasti syöpä voi kehittyä ja edetä? Jos minulla olisi Hodking näkyykö se jotenkin tuossa tulevassa kolonoskopiassa? Osaako joku vastata. Pelottaa.

• Pelko päällä
        Nainen 36 v. kirjoitti:

Itse asiassa mulla on lähete paksusuolen kolonoskopiaan, aika sairaalaan on huhtikuussa. Suolisto-oireista olen kärsinyt kaikkiaan jotain 15 vuotta, alkuaikoina vain kovia ilmavaivoja. Nyt alavatsani on semmoinen "8:nnella kuulla" eikä tahdo enää paljoakaan laskea yön aikana. Pelkään kamalasti itse tutkimusta ja vielä enemmän mahdollisia löydöksiä. Ripulia ei ole, verta ei tule, kovasti myllertää, aina ruokailun jälkeen jotenkin kipeä. Edelleen yhä mahdottomammat ilmavaivat ja tämä "raskaus"pömpötys. Sain lähetteen, koska kalprotektiinikokeen arvot ylittyivät yli seitsenkertaisesti sallitusta. Keliakia ja laktoosi-intoleranssi suljettu pois jo v. 2006. Olenkin ajatellut, että mulla on joku paha suolistossa ja nämä imusolmukkeet voisivat olla jo etäpesäkejuttuja. Selvä ajankohta yleisvointini huononemiselle tapahtui tosiaan tuolloin v. 2006 ja verikokeita on tässä vuosien varrella otettu useampaankin kertaan ja aina on ollut viitearvojen puitteissa. Lääkäri on sanonut, että olen niin hyvävointiselta vaikuttava, että en olisi tässä ja tällaisilla veriarvoilla jos kyseessä olisi syöpä ja se olisi alkanut kehittyä jo tuolloin 2006. Miten hitaasti syöpä voi kehittyä ja edetä? Jos minulla olisi Hodking näkyykö se jotenkin tuossa tulevassa kolonoskopiassa? Osaako joku vastata. Pelottaa.

mutta toivon, että selviää pian ja ettei kyse ole vakavasta, tiedän hyvin pelon tunteen. Halauksia

• ---
        Pelko päällä kirjoitti:

mutta toivon, että selviää pian ja ettei kyse ole vakavasta, tiedän hyvin pelon tunteen. Halauksia

Hodginin vakavuusaste määritellään yleisoireiden ja levinneisyyden mukaan. Meikäläisellä tuo patti oli nivusessa. Tunsin itseni perusterveeksi. Veri arvot hyvät. Levinneisyyttä tutkittiin luuydinnäytteellä lonkasta ja rinnasta, kokovartalon varjoainekuvaus (CT), keuhkokuvat, ultrat jne. Koska löydös oli paikallinen, hoidoksi määrättiin pelkkä sädehoito. Hodginistakin taitaa löytyä neljää eri alatyyppiä. Tämäkin taitaa osittain vaikuttaa hoitoihin. Ennuste tuossa taudissa on hyvä oli se sitten levinnyt tai ei. Joten älä vielä huolestu liikaa.

• jatkuu edelleen

Verikokeista ei voi päätellä mitään, paitsi hoitojen aikana näkee onko potilaalla infektiovaara tai ei, ja sen perusteella annetaan tukihoitoja (vaikkapa Neupogen-pistokset). Itselläni on senkka aina yli 10 ja puolisollani ennen taudin toteamista ja hoitojen jälkeen normaaliarvo 2-3, eli se siitä senkasta.

Luuydinnäyte tosiaan otettiin samalla kun tehtiin ensimmäinen vartalon ct, jossa sitten löytyi syvältä kainalosta imusolmuke. Tautiin osattiin varautua, kun kaulalta oli poistettu kookas imusolmuke, joka tutkittiin patologialla, ja siinä oli selvä taudin löydös.

Samoihin aikoihin myös lapsemme kaulaan tuli suuri imusolmuke, jota aluksi vain kotona paineltiin ja koeteltiin onko kasvanut. Sitten yli 4 kk jälkeen mentiin ulträänitutkimuksiin, kokoa oli jo yli 2,5 cm mutta ei pahanlaatuista. Imusolmuke lähti pienenemään heti ultraäänitutkimuksen jälkeen, joten ei kannata lykätä tutkimuksiin menoa, ei kaikki ole pahanlaatuista.

• hodgin

mulla oli hodgin. se näky vahingossa ensin keuhkokuvassa. sitten katsottiin ultralla. sitten poistettiin yksi imusolmuke joka tutkittiin jotenkin värjäämällä? siitä kesti vastaukset pari viikkoo ja sitten todettiin tauti ja hoidot aloitettiin. ainiin ja sitä ennen tutkivat ettei tauti ole luuytimessä ja lonkasta porasivat pienen ntteen luusta.

• Huolestunut...

Vähän pelottaa, vaikka kerran olen jo lääkärillä käynyt.. Olen 16-vuotias poika, ja kainalossani on selvästi havaittavissa muljuva kyhmy.. Se on ollut siellä melko kauan. Jos sitä koskettelee, se ärtyy. Muuten se ei ole kipeä. Tunnen selvästi eron kainaloideni välillä. Se on noin 1,5-2cm pitkä. Muistan tunteneeni sen jo yli vuoden, mutta noin 4kk sitten luin näitä kyseisiä palstoja ja kävin lääkärissä. Lääkäri otti täyden verenkuvan. Hän sanoi, että ei varmaankaan mitään vakavaa ja verenkuvassa ei näkynytkään mitään. Nyt tuntuu, että patti on vähän kasvanut. Olisko oireilu jo alkanut, koska patti on ollut kainalossa niin kauan? Voiko sillä olla yhteys nielurisoihini, jotka ovat kipeät vähän väliä, noin 4vkon välein?
        Onko syytä huoleen? Olen normaali urheileva nuori, ja perusterveyteni on hyvä lukuunottamatta nielurisojani. Ei ole kivaa elää epätietoisuudessa..

• Yrgö
        Huolestunut... kirjoitti:

Vähän pelottaa, vaikka kerran olen jo lääkärillä käynyt.. Olen 16-vuotias poika, ja kainalossani on selvästi havaittavissa muljuva kyhmy.. Se on ollut siellä melko kauan. Jos sitä koskettelee, se ärtyy. Muuten se ei ole kipeä. Tunnen selvästi eron kainaloideni välillä. Se on noin 1,5-2cm pitkä. Muistan tunteneeni sen jo yli vuoden, mutta noin 4kk sitten luin näitä kyseisiä palstoja ja kävin lääkärissä. Lääkäri otti täyden verenkuvan. Hän sanoi, että ei varmaankaan mitään vakavaa ja verenkuvassa ei näkynytkään mitään. Nyt tuntuu, että patti on vähän kasvanut. Olisko oireilu jo alkanut, koska patti on ollut kainalossa niin kauan? Voiko sillä olla yhteys nielurisoihini, jotka ovat kipeät vähän väliä, noin 4vkon välein?
        Onko syytä huoleen? Olen normaali urheileva nuori, ja perusterveyteni on hyvä lukuunottamatta nielurisojani. Ei ole kivaa elää epätietoisuudessa..

Millainen tämän yhteydessä oleva kutina on? Paikallinen?

• Ex-potilas
        Huolestunut... kirjoitti:

Itse olen ollut seurannassa nytten parisen vuotta. Aikanaan, kun löysin epämääräisiä kyhmyjä kaulalta, kävin paikallisessa "arvauskeskuksessa" jossa ottivat verikokeet. Kuulema normaalit verenkuvat ja k..o. Patit eivät vaadi toimenpiteitä jos eivät kipeät. Sitten myöhemmin menin yksityiselle, joka laittoi lähetteen korva,-nenä-,kurkkupolille, josta aikanaan lähete koepalan ottoon. Lopulta diagnoosina hodgkinin lymfooma. Kolmeen kohin levinneenä. Tällä hetkellä rullaa oikein kivasti ja elämä hymyilee. Sytoja sain puolisen vuotta 2vko välein ja lisäksi mulla øli keskuslaskimokatetri, kiitos lymyilevien verisuonten. Kävin sairaalalla siis joka vko, sillä väliviikkoina katetri piti puhistaa.

Mutta siis kaikesta ylimääräisestä tarinasta huolimata tarinan opetus; muutaman vuoden ajan oireettomana olleet patit paljastuivat ikäväksi, lääkäriin siis kiiren vilkkaa. MUTTA en sano, että kaikki huonolaatuisia. Tsemppiä sulle! Ja muista, että kaikki riippuu sun omasta asenteesta

• Pelon kanssa elelevä

Mä oon vielä peruskoulua käyvä tyttö, joka kans saanu tämän sairauden pelossa olla jonku aikaa. Oon tästä sairaudesta kans kyselly tos keskustelus jonka otsikko "Lymfoomaa sairastavat/sairastaneet", mutta niin..

Kaikki alkoi siitä, kun reilu vuosi sitten rupesin löytämään patteja, jotka oli suurentuneita imusolmukkeita. Asia jäi vähän kesken ja käskettiin vaan seurailemaan niitä. Nooh.. Eivät ne kasvaneet ole, mutta lääkäri rumba on taas ollut vauhdissa, koska kärsin jatkuvasta ilmakuumeilusta (noin. 38), valkosolut laskeneet koko ajan...

Nyt viimeisissä verikokeissa valkosolut olivat hiukan nousseet, ja keuhkokuvat oli puhtaat. Vaikkei vielä aivan varma voikkaan olla, etten tästä sairaudesta kärsisi, niin kyllä toi vähän jo helpotti oloa :)
      Vielä tulee kuitenkin ehkä aika lastenlääkärille tai seurantaan..

Tsemppiä ja paaaljon voimia kaikille, jotka lymfoomaa sairastavat tai ovat sairastaneet !

• Oi hupsista

Oho mikä kirjotusvirhe tuo 'ilmakuumeilu', tarkoitan siis iltakuumeilu.

• Anonyymi

Olen 26vuotias kärsin nivus kutinasta rinnat koholla painetta kainalossa alkoholi pahentaa kipuja olen käynyt neljällä eri lääkärillä kaksi laittoi tulehtuneen imusolmukkeen pikkiin se mikä ärsyttää kun eka lääkäri väitti että hän ei ole kuullutkaan että alkoholi aiheuttaisi kipua taitaa kuulemma olla mun itse keksimää kävin eilen taas lääkärillä hän kokeili rinnat että nivuset ja kainalot aika tarkkaan ja kysyin siitä kivusta jonka alkoholi aiheuttaa nii hänen mielestä se ei ole minkään syövän merkki itse en osaa vaatia tutkimuksia ja perheen jäsenet ei tue millään tavalla koska he luulevat että olen luulo sairas no jouduin osastolle monien päivystys käynnin takia kun ei hermot kestänyt syöpä pelkojen takia no miko positiivista löysin toisesta osastolta tyttö ystävän ja on oikeasti paras suhde joka on ollut tähän mennessä noh eipä taida meidän suhde kauaa kestää kun olen haudassa naisen HELVETIN lääkäreiden takia!!!!!!!!!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos

Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä
      Maailman menoa
      134
      4159
    2. Pelotelkaa niin paljon kuin sielu sietää.

Mutta ei mene perille asti. Miksi Venäjä hyökkäisi Suomeen? No, tottahan se tietenkin on jos Suomi joka ei ole edes soda
      Maailman menoa
      323
      2116
    3. Kiitos nainen

Kuitenkin. Olet sitten ajanmerkkinä. Tuskin enää sinua näen ja huomasitko, että olit siinä viimeisen kerran samassa paik
      Tunteet
      3
      1844
    4. Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?

Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?
      Sinkut
      248
      1841
    5. Minkä merkkisellä

Autolla kaivattusi ajaa? Mies jota kaipaan ajaa Mersulla.
      Ikävä
      106
      1760
    6. IL - VARUSMIEHIÄ lähetetään jatkossa NATO-tehtäviin ulkomaille!

Suomen puolustuksen uudet linjaukset: Varusmiehiä suunnitellaan Nato-tehtäviin Puolustusministeri Antti Häkkänen esittel
      Maailman menoa
      441
      1709
    7. Nyt kun Pride on ohi 3.0

Edelliset kaksi ketjua tuli täyteen. Pidetään siis edelleen tämä asia esillä. Raamattu opettaa johdonmukaisesti, että
      Luterilaisuus
      463
      1568
    8. MTV: Kirkossa saarnan pitänyt Jyrki 69 koki yllätyksen - Paljastaa: "Se mikä oli hyvin erikoista..."

Jyrki Linnankivi alias Jyrki 69 on rokkari ja kirkonmies. Teologiaa opiskeleva Linnankivi piti elämänsä ensimmäisen saar
      Maailman menoa
      53
      1335
    9. Esko Eerikäinen tatuoi kasvoihinsa rakkaan nimen - Kärkäs kommentti "Ritvasta" lävähti somessa

Ohhoh! Esko Eerikäinen on ottanut uuden tatuoinnin. Kyseessä ei ole mikä tahansa kuva minne tahansa, vaan Eerikäisen tat
      Suomalaiset julkkikset
      44
      1286
    10. Hyväksytkö sinä sen että päättäjämme ei rakenna rauhaa Venäjän kanssa?

Vielä kun sota ehkäpä voitaisiin välttää rauhanponnisteluilla niin millä verukkeella voidaan sanoa että on hyvä asia kun
      Maailman menoa
      461
      1280
    Aihe