Suomi24 Keskustelussa on viikonlopun aikana ollut poikkeuksellisen paljon bottien automaattiseti luomia kommentteja. Pahoittelemme tästä aiheutunutta harmia. Olemme kiristäneet Keskustelujen suojausasetuksia ja kommentointi on toistaiseksi estetty ulkomailta.

Kaverini on hullu!

Mitä voin tehdä?

Mä en voi ymmärtää yhtä mun kaveria, olen huolissani siitä, ja varsinkin hänen haaveilustaan. Hän tavoittelee melkeinpä kirjaimellisesti kuuta taivaalta ja olen miettinyt, että onko hänen haaveilunsa enää edes tervettä. Hän on sanonut, että hän haluaa tulla MAAILMAN VALTIAAKSI. Ensimmäinen askel hänellä kohti tätä unelmaa olisi tulla Suomen valtiaaksi. Hän on sanonut, että kun hän tulee (hän ei sano, että "jos" vaan hän sanoo, että "kun") Suomen hallitsijaksi, niin sitten hän aikoo muuttaa Suomen kuningaskunnaksi ja tulla siten Suomen kuninkaaksi. Hän aikoisi myös ottaa itsevaltiuden käyttöön, eli että kaikki valta siirtyisi johtajalle.

Hän aikoisi tehdä Suomeen lukuisia muutoksia, mm. hän karkoittaisi kaikki ne maasta, joista hän ei pitäisi ja sitten hän mm. lisäisi koulupäivien määrää ja vähentäisi lomien määrää. Hän sanoi, että koulua olisi joka päivä aamukahdeksasta iltapäiväneljään kaikilla oppivelvollisilla ja myös lauantaisin. Lisäksi syys- ja hiihtolomat olisivat vain parin päivän pituisia (lähinnä pidennettyjä viikonloppuja), joululoma kestäisi vain joulunpyhien yli ja kesäloma olisi kahden tai kolmen viikon mittainen.

Sitten kun Suomi olisi hallinnassa, niin sitten olisi hänen puheidensa mukaan muun maailman aika. Hän sanoi, ettei ehkä jaksaisi kuitenkaan yksin hallita koko maailmaa, joten se olisi ehkä syytä jakaa kaverin kesken. Hän kuulemma antaisi kaverilleen puolet maapallosta hallittavakseen. Rajat menisivät kuulemma 0 pituuspiirin ja 180 pituuspiirin välillä. Hän sanoi, että koko maailma kokisi hänen hallinnassaan monia, positiivisia muutoksia ja että hänestä tulisi merkittävin ihminen koko ihmiskunnan historian aikana.

Kaveri ei halua luopua haaveistaan. Hän opiskelee koulussa hiki hatussa ja napsii jatkuvasti kokeista kymppejä. Sanoo niiden olevan edellytys, jos haluaa tulla maailman hallitsijaksi. Hän on seurannut politiikkaa jo pienestä pitäen ja haluaa tulla Suomen presidentiksi. Hän tekee koko ajan kotonaan suunnitelmia, etsii tietoja ja tekee kaikkensa unelmansa eteen. Olen yrittänyt joskus sanoa hänelle, että lopeta jo hyvänen aika, mutta hän ei suostu lopettamaan. Käski mua olemaan kiltisti, tai sanoi, että saattaa karkoittaa mut maasta sitten kun tulee hallitsijaksi. Suomesta tulisi kuulemma hänen mukaan silloin maailman johtava maa ja hän hallitsisi maailmaa täältä Suomesta käsin.

Mitä voin tehdä, että kaverini tulisi järkiinsä? Ja mitä jos hän onnistuu aikeissaan tulla maailman valtiaaksi? Mua huolestuttaa, koska hän tekee suunnitelmia sitä varten melkeinpä koko ajan ja miettii että miten hän onnistuisi.

15

2429

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kkivi

      mulle se mä kyllä hoitelen hänet, keinolla minkä katson parhaaksi...

      • 112142143

        LOL!!!! Ettei olis provo? Mitäkö teet? Kerrot opettajalle/koulukuraattorille/sossuille yms.


      • alotusksen rustannu
        112142143 kirjoitti:

        LOL!!!! Ettei olis provo? Mitäkö teet? Kerrot opettajalle/koulukuraattorille/sossuille yms.

        Ei tää oo mikään vale, mun kaveri oikeesti haluaa tulla joku päivä maailman valtiaaksi. Se on halunnut sitä pienestä asti ja haluaa edelleen.

        Sanoi se myös, että voi sitten hallitsijana antaa mulle ehkä semmoisen lohdutuspalkinnon, että nimittäisi mut jonkun pienen maan kuningattareksi. Lol, kuningattareksi, vaikka olen poika.

        Saatta kuulostaa valheelta, mutta tää on oikeesti totta.


      • Ählöän
        alotusksen rustannu kirjoitti:

        Ei tää oo mikään vale, mun kaveri oikeesti haluaa tulla joku päivä maailman valtiaaksi. Se on halunnut sitä pienestä asti ja haluaa edelleen.

        Sanoi se myös, että voi sitten hallitsijana antaa mulle ehkä semmoisen lohdutuspalkinnon, että nimittäisi mut jonkun pienen maan kuningattareksi. Lol, kuningattareksi, vaikka olen poika.

        Saatta kuulostaa valheelta, mutta tää on oikeesti totta.

        Sulla on hauska =)

        Vitu mä repesin tolle


      • R
        Ählöän kirjoitti:

        Sulla on hauska =)

        Vitu mä repesin tolle

        MÄKIN HALUAN MAAILMAN VALIAAKSI! EN KYLLÄ HALUA SITÄ PUOLTA MISSÄ ON KAIKKI MERET... MITÄ MÄ NIILLÄ KALOILLA TEEN? MULLA OLI JOSKUS TARKOTUS MUUTTAA SAKSAAN JA PERUSTAA NELJÄS VALTAKUNTA JA TULLA UUDEKSI HITLERIKSI! MITÄS SANOTTE?


      • hahaaaaa
        R kirjoitti:

        MÄKIN HALUAN MAAILMAN VALIAAKSI! EN KYLLÄ HALUA SITÄ PUOLTA MISSÄ ON KAIKKI MERET... MITÄ MÄ NIILLÄ KALOILLA TEEN? MULLA OLI JOSKUS TARKOTUS MUUTTAA SAKSAAN JA PERUSTAA NELJÄS VALTAKUNTA JA TULLA UUDEKSI HITLERIKSI! MITÄS SANOTTE?

        Että hyvin sanottu :D


    • Ei ole mitään uutta

      Joo, ei sun kaveris oo siinä mielessä ihmeellinen, kun tommosta tavottelee, että kyllähän koko ihmisen historian ajan on ollut ihmisiä, jotka ovat haaveilleet ja tavoitelleet koko maailman valtiutta. Mutta kukaan ihminen ei ole siinä ainakaan vielä tähän päivään mennessä onnistunut, joten tuskinpa se sun kaveriskaan siinä onnistuu.

      Mä ainakin uskon, että tuo sun tarinas tosta sun kaveris haaveista voi hyvinkin olla mahdollista, mutta en kuitenkaan usko enkä toivo, että hän onnistuisi haaveissaan. Eikä hän varmastikaan ole ainoa ihminen tässä maailmassa, jonka haaveena olisi tulla koko maailman valtiaaksi.

    • MiniMarko12

      Mullakin on kaveri joka oli ihan samanlainen! Ihan ku oisit sen elämästä suoraan kirjoittanu! Opiskeli hulluna ja luuli sen auttavan "maailmanherruuteen" kohteli luokkatovereita alempiarvoisina ja sanoi aina että "vielä mä näytän". Sain kuitenkin puhuttua sille järkeä ja nyt se elää suht normaalia elämää eikä enää haihattele turhia.

      Oisko sulla antaa sen mesee tai jotain nii voisin kokeilla puhua järkeä? Jos vaikka auttas niinku mun kamulla =)
      Minkä ikäisestä hepusta on muuten kyse?

    • FrozenCorpse

      Tämä vähän antaa viitettä jonkinlaiseen narsimiin, ihailun ja vallan tarpeeseen, jota hän tavoittelee ja uhkailee sua, koska ei ymmärrä järjen ääntä. Tai sitten se todellaki on vaa tippunut maan päältä omiin pilvilinnoihinsa.

      • kljhkjhgj

        Saattaa kuulostaa hölmöltä, mutta ymmärrät, kun olet kasvanut 10:stä ikävuodesta 8 vuotta.
        Elikkäs ensinnäkin turhaa pelätä tommosta sillä tämä on kaikenkaikkiaan mahdotonta. Paikkakunnan poliiseihinkin voi hyvinkin tyssätä kyseinen suunnitelma, ellei jo koulukuraattorin huoneeseen.

        Tämä on sitten ihan realistinen päätelmä tapahtumien kulusta. Tule muutaman vuoden päästä sanomaan uudelleen noista kaverisi haaveista!


      • voi luoja__
        kljhkjhgj kirjoitti:

        Saattaa kuulostaa hölmöltä, mutta ymmärrät, kun olet kasvanut 10:stä ikävuodesta 8 vuotta.
        Elikkäs ensinnäkin turhaa pelätä tommosta sillä tämä on kaikenkaikkiaan mahdotonta. Paikkakunnan poliiseihinkin voi hyvinkin tyssätä kyseinen suunnitelma, ellei jo koulukuraattorin huoneeseen.

        Tämä on sitten ihan realistinen päätelmä tapahtumien kulusta. Tule muutaman vuoden päästä sanomaan uudelleen noista kaverisi haaveista!

        Tuskin olet enää mikään oppivelvollisuusikäinen, vaikka hänestä tulisikin poliitikko! :D


    • öögh

      sun kaveris paranoidi hullu estä sen aikeet !!

    • ...

      Vaihtoehdot ovat nämä:
      Kaveristasi tulee joko Suomen presidentti tai pääministeri, Euroopan keisari, tms.
      Tai:
      Hänet kuskataan jossain vaiheessa pehmustettuun koppiin kun on ensin katkeroitunut ja seonnut omin päin.

      Mutta ainakin tyyppi yrittää, se on jo paljon, suorastaan ihailtavaa näiden kaikkien muden lusmujen joukossa.

    • ViimeinenVipunen

      Jos tuo kaveri yrittää maailmanherruutta edelleen, hänellä on mahdollisuudet siinä onnistuakin. Eihän se vaadi kuin hieman järkeä ja kärsivällisyyttä. Sitä vain ihmettelen, kuinka se kaveri onnistuisi muuttamaan Suomen perustuslakia ollessaan Suomen presidentti, jolla ei siis todellakaan ole mitään ihmeellisisä valtaoikeuksia. Se on käytännössä mahdotonta, ellei hän onnistu jotenkin järjestämään sotaa Venäjää vastaan ja keplottelemaan itselleen tilanteen takaamin eduin itselleen yksinvaltiusasemaa.

      Voin sanoa, että ihmisten karkoitus maasta ei tule onnistumaan kuin syyttämällä heitä valtiopetoksesta. Joten vihjaise sille kaverille, että sytyttäisi välikäsiä käyttäen alkajaisiksi sen sodan, niin unelma alkaa toteutua heti paremmin.
      Uudistukset eivät ole oikeastaan uudistuksia vaan palautuksia 50-200 vuoden takaiseen tilanteeseen.

      Tuosta "hallinan jaosta" tulee etäisesti mieleen keskiajan feodalismi. Se olisi tässä tapauksessa paras tapa hallita. Yksi kuningas, jonka alaisuudessa on "lääninherroja", ja jotka vielä voivat jakaa sen vielä pienempiin ruhtinaskuntiin.
      Alkaa muistuttamaan kommunistista ihanneyhteiskuntaa...vielä kun kapitalismi saadaan karsittua pois.

      Niin kauan kun kuolemaa ei kylvetä eikä ihmisoikeuksia häväistä, mielestäni on ihan sama miten maailmaa hallitaan ja kuka hallitsee.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      91
      2374
    2. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      55
      2085
    3. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      95
      1923
    4. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      23
      1858
    5. 50+ naiset kyl

      Lemottaa sillille mut myös niitte kaka lemottaa pahlle ku kävin naiste veskis nuuhiin
      Ikävä
      11
      1672
    6. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      77
      1592
    7. hieman diabetes...

      Kävin eilen kaverin kanssa keskusapteekissa kun on muutama kuukausi sitten tullut suomesta ja oli diabetes insuliinit lo
      Pattaya
      27
      1456
    8. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      41
      1430
    9. Välitän sinusta mies

      Kaikki mitä yritin kertoa tänään ei mennyt ihan putkeen..Joka jäi jälkeenpäin ajateltuna suoraan sanottuna harmittaa aiv
      Työpaikkaromanssit
      6
      1412
    10. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      73
      1390
    Aihe