onko totta että raskaana ei saisi kurkotella??
kaverini oli kuullut jostain että ei saisi ,joudun kurkottelemaan esim.keittiössä kaikki tarvittavat asiat ei ole käden ulottuvilla ja keittiöjakkaraakaan ei viitsi aina ottaa avuksi.
kurkottelu
6
1410
Vastaukset
- ..............
saa kurkoitella.
- huhtimami
Vaan kurkottele jatkossakin.
- finaali maaliskuussa
Eiköhän neuvolassa tiedetä nuo asia paremmin kuin kaverisi... Jos kurkottelu olisi haitallista, olisit taatusi kuullut siitä. Ainakin minulle tuo on täysin outo asia, vaikka olen lukenut paljon kaikenlaisia odotussivustoja netistä. Minä en ole kokenut olevani invalidi raskaudesta huolimatta, olen sekä nostellut että kurkotellut (muutimme kun raskauteni oli n. puolivälissä) ja kaikki on mennyt hyvin ja normaalisti.
- kjspp
taas mummun neuvot käytössä :) Johonkin aikaan tätä maailmaa ihmiset uskoivat, että kurkottelemalla napanuora voi mennä vauvan kaulan ympärille tms. No tämähän ei pidä paikkaansa, joten jätä tämmöiset ohjeet ihan hymyasteelle :) "Vanhankansan" uskomuksissa on paljon tämmöisiä kummallisuuksia, mutta myös kyllä hyviäkin ideoita.
- ......
No mullahan muljahti vauva perätilaan viikolla 38 kun kurottelin ikkunoita pestessä!! Ja tokihan siinä voi napanuora mennä kaulan ympäri jos kääntyy. No, jätkällä oli napanuora 2 krt kaulan ympäri mutta sektiollahan se syntyi.
Kurotellessa on joku istukan irtoamisen riski jos nostaa korkealta jotain painavaa. Näin lääkäri tuumasi. Mutta silloin istukka pitää olla tietyssä kohdassa ilmeisesti (kohdunsuulla?). - rv 36
...... kirjoitti:
No mullahan muljahti vauva perätilaan viikolla 38 kun kurottelin ikkunoita pestessä!! Ja tokihan siinä voi napanuora mennä kaulan ympäri jos kääntyy. No, jätkällä oli napanuora 2 krt kaulan ympäri mutta sektiollahan se syntyi.
Kurotellessa on joku istukan irtoamisen riski jos nostaa korkealta jotain painavaa. Näin lääkäri tuumasi. Mutta silloin istukka pitää olla tietyssä kohdassa ilmeisesti (kohdunsuulla?).Oho... Tällaisesta pitäisi ehdottomasti varottaa ihmisiä, jos on yleinenkin ilmiö. Joko tuo on erittäin harvinaista tai sitten oletetaan etteivät naiset yleensä tee muuta kuin makailevat viimeisillä viikoilla. Itse kyllä ajattelin laittaa kotia, kun vointikin on ainakin toistaiseksi ihan hyvä. Tämä pisti kyllä vähän miettimään...
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Israel aloitti 3. maailmansodan
https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000011297979.html Israel se sitten aloitti näköjään kolmannen maailmansodan.4652959Kaksi vuotta
Sitten mä ihastuin suhun päätä pahkaa, kun meillä klikkasi heti ekasta päivästä lähtien. Et varmasti tunne samoin ja tek152716Nainen, meidän talossa on säännöt
1. Mies on aina oikeassa. 2. Ei vastaväitteitä. 3. Mäkättäminen kielletty. 4. Suhde on tärkein. 5. Ei salaisuuksia. 6. E2761734Miksi me ei mies voida edes viestitellä irl?
En odota enkä vaadi mitään, voitaisiin vain olla yhteyksissä jollain tapaa ihan oikeasti.841304Raamatun kiroukset ja uhkaukset osoittavat sen ihmisperäisyyden
"Se sanotaan galatalaiskirjeessä, että jos joku levittää väärää evankeliumia: "...jos joku julistaa teille evankeliumia4411245Oliko Farmi-finaalitehtävät mielestäsi tasaveroisia Lloydin ja Johannan välillä?
Onnea Farmi-voitosta, Lloyd. Et tainnut olla ihan kaikkien suosikki, mutta puskit voittoon! Oliko finaalitehtävät miel631098- 1561081
- 56999
Rakennetaanko yhdessä?
Haluaisin rakentaa sun kanssa yhteistä tulevaisuutta❤️ Onko meistä siihen? Huomaan että sulta puuttuu se joku tärkeä elä41998- 79995