Liian pitkä johto?

Ninnuli1984

Okeeeei, nyt saatte nauraa aivottomalle tytölle oikeen kunnolla... :)

Mulla on tällänen netti nopeus... *copy paste* ADSL FullRate (jopa 24/1 Mb/s) ...ööö juttu :D Saunalahdelta... niin ensinnäkin, onks tää niiku nopee? Kaikki tuntuu toimivan ihan OK paitsi esim Facebookin Flash pelit (kyllä minä meinaan just sitä mitä ajattelet eli esim Farmvilleä.....) tökkii ihan jumalattomasti.

Mä rupesin miettiin et jos tää on suhtkoht nopee netti niin miks mikään ei toimi nopeeta esim se Flash? :P Mä mietin et VOIKO nettiJOHTO vaikuttaa asiaan? Kun mulla on tollanen ikivanha puhelinjohto mikä meni ennen vanhempien kotona yläkerrasta alakertaan........... eli aaaaaika pitkä! Nii voikse vaikuttaa? :D Jos ei nii oisko mitää neuvoo?

Joo, blondi on nyt hiljaa lol

10

1762

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ninnuli1984

      AAaaa niiin piti mainita että tää kone ei siis oo ees vuotta vanha pöytäkone, modeemi (no siis toi pömpeli millä netti toimii?) on ihan uus kanssa. Täs toimii hyvin esim WoW, yms pelit... jos se siis vaikuttaa mihikää.

    • Tarkasta yhteytesi todellinen nopeus vaikka täältä:

      http://speedtest.net/

      ja viiveet sekä yhteyden käytännön laatu täältä:

      http://pingtest.net/

      Lue selitteet ja ohjeet, niin ymmärrät mitä oikein mitataan. Voisit myös väliaikaisesti raahata koneesi lähemmäs sitä seinävastaketta ja kokeilla lyhyemmällä kaapelilla. Onhan Flash päivitetty uusimpaan versioonsa, onhan?

      • Ninnuli1984

      • lohityyne

    • Ei mitään vikaa

      Se on tämä php: se on pahinta, mitä Internetille on tähän mennessä tapahtunut.

    • Skuuuuuuuu

      Kokeiltua SL 24/1 yhteydellä:
      johdon pituus /Nopeus / vaimennus
      2m / 22Mbit / 9dB
      5m / 21Mbit / 13dB
      9m / 17Mbit /61dB
      5m 9m/ 5.8Mbit/ Ei vaimennusta koskaa pätkii noin 15sec välein.

      Eli kyllä sillä pitkällä johdolla VOI olla vaikutusta. Kannattaa muistaa että se ethernet kaapeli joka menee tietokoneelta modeemiin, niin sen pituus voi olla jopa 100m, koska se on häiriösuojattua.

      • ...........

        Sitä puhelinkaapelia on lähimmästä puhelinkeskuksesta melkoinen pätkä ja lähimmästä kadunvarren kytkentälaatikostakin aika monta metriä siihen seinärasiaan, nuo lukemat kielivät ala-arvoisesta jatkojohdosta.

        Siitä kadunvarren kytkentäboksista seinärasiaan on ihan normi puhelinkaapelia ja vastaavanlaatuista (mutta taipuisampana versiona) saa jatkojohtonakin, puhelinkeskuksesta siihen kytkentälaatikkoon se kulkee paksumpana nippuna mutta eipä sekään kaapeli mitään ihmekaapelia ole vaan toiminnaltaan/ominaisuuksiltaan vastaavaa kuin se seinärasiaan tuleva.


      • millainen?

        Yllättävän paljon on vaikutusta ollut puhelinjohdolla.

        Minkälainen pitäisi olla kunnollisen seinärasian ja modeemin välisen johdon, jotta tuollaisia vaimennuksia ei syntyisi? Voisi ainakin kokeilla, onko vaikutusta omalla kohdalla.

        Teknisistä syistä en viitsisi viedä modeemia aivan seinärasian viereen, koska modeemi/routerissa on kaikissa 4 portissa kone kiinni ja ne vaatisivat kukin oman noin 8-metrisen ethernetjohdon modeemille.


      • voisi epäillä

        Onkohan tuo 9 metrin johto erilaista kuin lyhyemmät? Ei muuten uskoisi voivan syntyä noin suurta vaimennusta 5 m:n johtoon verrattuna. Tai sitten siinä 9 m johdossa on liittimissä vikaa ellei peräti katkos.


    • Antti ADSL

      Hitaus johtuu Facebookin/ niiden pelien serverin hitaudesta ei niinkään oman verkkosi nopeudesta. Mafia Warsia samaa hitautta havaittavissa vaikka pelaisi kuinka nopeasta verkosta tahansa. Hitaus ei myöskään johdu käyttiksestä eikä flashista.

      Mafia Warsia pelatessa appiukon tietokoneelta saattaa verkkoyhteys kaatua siten että joutuu resetoimiaan koko yhteyden. Itseltäni meni eilen illalla omalta koneelta Mafia Warsia pelatessa koko ADSL yhteys polvilleen eikä Elisan 8M adsl toimi vieläkään. Hain ruokaostosten yhteydessä varmuuden vuoksi TeleWellin 510 adsl modeemin, mutta eipä lähde silläkään toimimaan. Jossain on nyt bitti nyrjähtänyt pahasti poikittain. Elisan 3G:llä sentään pääsee vielä verkkoon.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      47
      3353
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      10
      2060
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      22
      1535
    4. Tähdet, tähdet -tippuja Kake Randelin tilittää avoimena: "Tämä on viihdyttämistä, eikä sitä..."

      ISO kiitos Kake lauluistasi!Nyt ei vaan studioyleisö lämmennyt. Olet legenda! Lue Kake Randelinin mietteet: https://w
      Tv-sarjat
      15
      1404
    5. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      11
      1361
    6. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      17
      1271
    7. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1188
    8. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      7
      1115
    9. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      9
      1073
    10. 22
      1047
    Aihe