Gerbut ulos?

Gerbut

eli siis saako gerbiilejä viedä ulos? onko niille samanlaisia valjaita kuin on hamstereille? osaako gerbu uida?

7

1385

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • choilma

uimisesta on jo kirjoitettu tuonne toiseen topickiin

Gerbiileille ei ole valjaita, sillä marsua pienemmälle eläimelle valjaat ovat eläinrääkkäystä. Gerbiilit voi viedä esimerkiksi parvekkeella käymään kuljetusboksissa tms, jos on lämmintä. Sopiva lämpötila on noin 20 astetta. Sitä alhaisempaan lämpötilaan ei gerbiilejä kannata viedä. Seuraa gerbiileitäsi koko ajan kun ne ovat pihalla. Älä missään nimessä päästä niitä vapaaksi! Älä jätä gerbiilejä auringonpaisteeseen, sateeseen, luonnoneläinten tai kotieläinten armoille.

Meillä gerbiilit juoksutettiin aikoinaan neliömetrinkokoisessa laatikossa pihalla päivittäin, siitä hetkestä asti kun ne meille kotiutuivat. Toki tuo lämpötila otettiin huomioon jne mutta hyvin gerbiileille maistui hieman muualla kuin lattialla jaloittelu. Terveitä olivat kaikki ja elivät lähes neljävuotiaaksi.

• Sachiyo

Mutta huomaas, ulkoilu ei ole gerbiileille tarpeellista. Ne eivät osaa nauttia auringosta ja ulkoilmasta. Ja lisäksi jos ne pääsee karkuun, niitä on turha edes yrittää ottaa kiinni. Ja jos päästää aitaukseen ulos, pn loisvaara sekä madotus paikallaan.

• lasimisu

En ainakaan mä veisi enään gerbiileitäni ulos, viime kesänä pitelin niit aina joka toinen päivä ulkoaitauksessa ja ne karkailivat sieltä ja oikein tippa tuli silmään niiden jahtaamisessa, yhdellä gerbiililläni jäi häntä ulkoaitauksen väliin ja katkesi ihan päästä mutta onneksi hän on vielä elossa

• XDD

Oen pitänyt kaverini kanssa gerdiilejä ulkona. Ollaan oltu esim jättitrampoliinillamme ja niitä siinä lämpimänä päivänä juoksuttanet (mutta ei hypitty/mitenkään muuten riehuttu tramppiksella niiden kanssa.). Ja ollaan nurmikolla viltin päällä niitä ulkoilutettu, eikä niille ole tullut mitään loisia yms.
        Ja kerrankin kun niitä viltillä pidettiin niin kas kun siihen viltille tuli rupikonnakin touhujamme katselemaan, ja oli gerbiileillä hauskaa tutkittavaa, kun ei ennen ole konnaa nähnyt. XD

• Kiti&Sussu gerbut

mä vien mun gerbut aina kesänä ulos ja ei oo loisia tullu!
      ja oon tehny ite tehdyt valjaatkin ja siellä ne on valjaissa mun kanssa tielläkin vipeltänyt PS:oli narun päässä!!!

• Minkä laiset ne vajlaat on jotka oot tehnyt? Olis kiva nähä kuvaa ja mistä teit ne gerbiileille

• Gerbufani

Siis voisiko ottaa kesällä gerbiileille hihnan ulos m

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Näin tyhmä vasemmistolainen on: "S-kaupoissa on nykyään ihanaa käydä

kun siellä ei ole hihhuleita eikä persuja." Vain tyhmä eli heikkoälyinen vasemmistolainen voi tehdä noin lapsellisia ju
      Maailman menoa
      52
      4387
    2. S-kaupoissa on nykyään ihanaa käydä

Kun niissä ei enää käy satuolentoihin uskovat hihhuIit eivätkä persut. Asiakaskunta on huomattavasti siistiytynyt muutam
      Maailman menoa
      111
      4219
    3. Riikka runnoo! Uutta velkaa tänä vuonna 17 mrd. euroa

Tirsk. Nyt kyllä hihityttää kuin pientä eläintä. Riikka takoo maailmanennätyksiä tasaiseen tahtiin. " [Riikka] joutuu
      Maailman menoa
      43
      4120
    4. Suomessa on ollut suurtyöttömyyttä ennenkin, ja lääkäriin pääsee nykyäänkin

Täällähän oli jonkun sekopään(vas.) juttu, että ennen ei ollut työttömyyttä ja lääkäriin pääsi. Siihen alkoi tietysti ko
      Maailman menoa
      69
      3968
    5. Mitä meidän välillä

Tapahtuu lopulta?
      Ikävä
      85
      3394
    6. Kysymys: Kuinka moneen maahan neuvosto-venäjä on hyökännyt

viimeisten 90-vuoden aikana? Ja lähinnä on siis kyse neuvosto-venäjän naapurimaista - kuten Suomesta. Lista on huomatta
      Maailman menoa
      67
      3279
    7. IL - Auerin lapsia oli houkuteltu rahalla Annelin puolelle?

16:12 Outoja väitteitä Sijaisäidin mukaan Auerin lapsia koetettiin houkutella nettipalstoilla muuttamaan kertomuksiaan
      Maailman menoa
      152
      3261
    8. Kun aika on oikea niin

Tupsahdat uudelleen tai löydän edes melkein yhtä ihanan ja joudun tyytymään... Suukko poskelles. 😘 Viattomasti vain.. �
      Ikävä
      17
      1602
    9. Ei me taideta

Pystyä kokonaan olemaan erossa.
      Ikävä
      45
      1531
    10. Jos sulla ei olis ollut tunteita

Tuskin olisit reagoinut niin voimakkaasti, mies? Vai oliko vetäytymiseen jokin muu syy kuin luulit ettei mua kiinnosta?
      Ikävä
      129
      1150
    Aihe