Suomi24 Keskustelussa on viikonlopun aikana ollut poikkeuksellisen paljon bottien automaattiseti luomia kommentteja. Pahoittelemme tästä aiheutunutta harmia. Olemme kiristäneet Keskustelujen suojausasetuksia ja kommentointi on toistaiseksi estetty ulkomailta.

Gerbut ulos?

Gerbut

eli siis saako gerbiilejä viedä ulos? onko niille samanlaisia valjaita kuin on hamstereille? osaako gerbu uida?

7

1179

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • choilma

      uimisesta on jo kirjoitettu tuonne toiseen topickiin

      Gerbiileille ei ole valjaita, sillä marsua pienemmälle eläimelle valjaat ovat eläinrääkkäystä. Gerbiilit voi viedä esimerkiksi parvekkeella käymään kuljetusboksissa tms, jos on lämmintä. Sopiva lämpötila on noin 20 astetta. Sitä alhaisempaan lämpötilaan ei gerbiilejä kannata viedä. Seuraa gerbiileitäsi koko ajan kun ne ovat pihalla. Älä missään nimessä päästä niitä vapaaksi! Älä jätä gerbiilejä auringonpaisteeseen, sateeseen, luonnoneläinten tai kotieläinten armoille.

      Meillä gerbiilit juoksutettiin aikoinaan neliömetrinkokoisessa laatikossa pihalla päivittäin, siitä hetkestä asti kun ne meille kotiutuivat. Toki tuo lämpötila otettiin huomioon jne mutta hyvin gerbiileille maistui hieman muualla kuin lattialla jaloittelu. Terveitä olivat kaikki ja elivät lähes neljävuotiaaksi.

    • Sachiyo

      Mutta huomaas, ulkoilu ei ole gerbiileille tarpeellista. Ne eivät osaa nauttia auringosta ja ulkoilmasta. Ja lisäksi jos ne pääsee karkuun, niitä on turha edes yrittää ottaa kiinni. Ja jos päästää aitaukseen ulos, pn loisvaara sekä madotus paikallaan.

    • lasimisu

      En ainakaan mä veisi enään gerbiileitäni ulos, viime kesänä pitelin niit aina joka toinen päivä ulkoaitauksessa ja ne karkailivat sieltä ja oikein tippa tuli silmään niiden jahtaamisessa, yhdellä gerbiililläni jäi häntä ulkoaitauksen väliin ja katkesi ihan päästä mutta onneksi hän on vielä elossa

      • XDD

        Oen pitänyt kaverini kanssa gerdiilejä ulkona. Ollaan oltu esim jättitrampoliinillamme ja niitä siinä lämpimänä päivänä juoksuttanet (mutta ei hypitty/mitenkään muuten riehuttu tramppiksella niiden kanssa.). Ja ollaan nurmikolla viltin päällä niitä ulkoilutettu, eikä niille ole tullut mitään loisia yms.
        Ja kerrankin kun niitä viltillä pidettiin niin kas kun siihen viltille tuli rupikonnakin touhujamme katselemaan, ja oli gerbiileillä hauskaa tutkittavaa, kun ei ennen ole konnaa nähnyt. XD


    • Kiti&Sussu gerbut

      mä vien mun gerbut aina kesänä ulos ja ei oo loisia tullu!
      ja oon tehny ite tehdyt valjaatkin ja siellä ne on valjaissa mun kanssa tielläkin vipeltänyt PS:oli narun päässä!!!

      • Minkä laiset ne vajlaat on jotka oot tehnyt? Olis kiva nähä kuvaa ja mistä teit ne gerbiileille


    • Gerbufani

      Siis voisiko ottaa kesällä gerbiileille hihnan ulos m

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      83
      2122
    2. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      23
      1808
    3. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      30
      1760
    4. 50+ naiset kyl

      Lemottaa sillille mut myös niitte kaka lemottaa pahlle ku kävin naiste veskis nuuhiin
      Ikävä
      21
      1520
    5. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      65
      1471
    6. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      76
      1392
    7. hieman diabetes...

      Kävin eilen kaverin kanssa keskusapteekissa kun on muutama kuukausi sitten tullut suomesta ja oli diabetes insuliinit lo
      Pattaya
      20
      1354
    8. Välitän sinusta mies

      Kaikki mitä yritin kertoa tänään ei mennyt ihan putkeen..Joka jäi jälkeenpäin ajateltuna suoraan sanottuna harmittaa aiv
      Työpaikkaromanssit
      6
      1312
    9. En voi sille mitään

      Tulen niin pahalle tuulelle tästä paikasta nykyisin. Nähnyt ja lukenut jo kaiken ja teidän juttu on samaa illasta toisee
      Ikävä
      12
      1284
    10. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      72
      1271
    Aihe