Yeti TM 2010 talviautovoittaja

____

Yeti 1,2 TSI Experience oli kolmelle autolle jaetulla kärkisijalla.
http://www.tekniikanmaailma.fi/autot/vertailut/talviauto-2010/tm-vertailu-talviauto-2010

"YETI on ainoa voittaja-autoista, joka yltää kympin maantiearvosanaan. Kokonaisuus on varsin hiottu, suorastaan ympäripyöreä. Terävyys on poistettu niin auton ohjautumisvasteesta kuin viimeisestä etenemiskyvyn rutistuksesta. Ajonvakautus ja vetoluiston rajoitus ovat Skodan aikaisempaan linjaan nähden hiukan varovaisempia, mikä on omalla tavallaan linjassa perheautoksi viritettyyn kokonaisuuteen. Linjapoikkeama parempaan suuntaan on ohjaamomelu, joka vaikuttaa suhteessa merkin muihin autoihin hiljaisemmalta. Valot arvosteltiin myynnillisin perustein halogeenein, mutta auton ostajan ei kannata missään nimessä moisiin sortua. Experience- varustelun mukana tulevat ksenonit ovat yhdet markkinoiden parhaista. Auton kylmäpäästöt ja taloudellisuus edustavat kärkipäätä, mistä huolimatta lämpöä riittää vielä kuljettajallekin."

136

3985

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Lerppis

      ja 23 asteen pakkasessakin tuntui lämpö riittävän. Tosin koeajoautossa ei ollut maskinsuojusta, joten se vielä lisäisi lämpenemisnopeutta. Mutta kyllä täytyy yhtyä TM:n arvioon Yetin miellyttävyydestä. Eli hinta-
      laatusuhde kohdallaan.

      • ossss

        Kaasupoljin muovisarannalla ja lattiassa?


      • ^^^
        ossss kirjoitti:

        Kaasupoljin muovisarannalla ja lattiassa?

        Olen yli viisi vuotta ajanut Octavialla, enkä ole uhrannut pienintäkään ajatusta sille, onko kaasupedaalissa muoviosia tai ei. Mitään ongelmia ei ole ollut.


      • ossss
        ^^^ kirjoitti:

        Olen yli viisi vuotta ajanut Octavialla, enkä ole uhrannut pienintäkään ajatusta sille, onko kaasupedaalissa muoviosia tai ei. Mitään ongelmia ei ole ollut.

        Teille.Mutta ota kuitenkin hinausvakuutus...


      • ~~~
        ossss kirjoitti:

        Teille.Mutta ota kuitenkin hinausvakuutus...

        Miten se kaasupoljin voisi itsekseen hajota`? Ei mitenkään. Mutta jos jaloissa kulkeutuu autoon kiviä ja moskaa ja lumenkökkäreitä, ja ne menevät polkimen väliin, niin kaipa siellä voi jotain rikkuakin.

        PS. Skodalla on ajoturva aina voimassa ilman ei maksua, jos on huollattanut merkkiliikkeessä. Nou hätä.


      • LaatuSuperb
        ~~~ kirjoitti:

        Miten se kaasupoljin voisi itsekseen hajota`? Ei mitenkään. Mutta jos jaloissa kulkeutuu autoon kiviä ja moskaa ja lumenkökkäreitä, ja ne menevät polkimen väliin, niin kaipa siellä voi jotain rikkuakin.

        PS. Skodalla on ajoturva aina voimassa ilman ei maksua, jos on huollattanut merkkiliikkeessä. Nou hätä.

        Polkimelta menee vaijeri elektroniikkaboksiin. Tuo vaijeri jäätyy ja kun sitten painat kaasua, naps ja poljin ei enää toimikaan kunnolla. Meillä jäi ajon aikana poljin pohjaan meno oli automaatilla aikas kulmikasta kun jarrulla hoidettiin nopeuden säätely. Auto ei kyllä ollut Yeti vaan Superb.

        Nyt on auto toista kertaa puolen vuoden sisään ohjaustehostime vaihdossa...

        Kaippa tuolla ajaisi mutta tutummaksi alkaa käydä Hertzin vuokra-autot.


      • Harpp
        LaatuSuperb kirjoitti:

        Polkimelta menee vaijeri elektroniikkaboksiin. Tuo vaijeri jäätyy ja kun sitten painat kaasua, naps ja poljin ei enää toimikaan kunnolla. Meillä jäi ajon aikana poljin pohjaan meno oli automaatilla aikas kulmikasta kun jarrulla hoidettiin nopeuden säätely. Auto ei kyllä ollut Yeti vaan Superb.

        Nyt on auto toista kertaa puolen vuoden sisään ohjaustehostime vaihdossa...

        Kaippa tuolla ajaisi mutta tutummaksi alkaa käydä Hertzin vuokra-autot.

        Vaijerin jäätyminen ja saranan rikkuminen on kuitenkin kaiketi erilaisia tapahtumia.


      • 2.4 STW
        Harpp kirjoitti:

        Vaijerin jäätyminen ja saranan rikkuminen on kuitenkin kaiketi erilaisia tapahtumia.

        Käsittääkseni kysymys oli siitä voiko kaasupoljin hajota ja kyllä se voi. Minun autossa tuo poljin levisi ja 170hp automaatti on aikas jännä ajaa kun vain jarrulla säädellään tehoa.


      • ossss
        Harpp kirjoitti:

        Vaijerin jäätyminen ja saranan rikkuminen on kuitenkin kaiketi erilaisia tapahtumia.

        Vaijeripolkimet lattiatilan katossa ja sähköiset ainakin issellä lattiassa.


      • LaatuSuperb
        ossss kirjoitti:

        Vaijeripolkimet lattiatilan katossa ja sähköiset ainakin issellä lattiassa.

        Huollon mukaan tuosta Superbista joka on common rail oli vaijeri jäätynyt ja sitäkautta jotain hajonnut.
        Common rail on sähköisellä kaasupolkimella.


      • ossss
        LaatuSuperb kirjoitti:

        Huollon mukaan tuosta Superbista joka on common rail oli vaijeri jäätynyt ja sitäkautta jotain hajonnut.
        Common rail on sähköisellä kaasupolkimella.

        polkimessa ei kyllä mitään vaijereita ole kun osaa käsissä pyörittelin.


      • ossss

        oli koeajoauton alla ja teki siitä maantiellä hyllyvän löllön.Ei todellakaan ajonautinto joka jämäkkään ajotuntumaan on tottunut.


      • ossss
        ^^^ kirjoitti:

        Olen yli viisi vuotta ajanut Octavialla, enkä ole uhrannut pienintäkään ajatusta sille, onko kaasupedaalissa muoviosia tai ei. Mitään ongelmia ei ole ollut.

        talviautoksi hanki jos tuo sama poljin kuin touranissa....


      • %&%
        ossss kirjoitti:

        talviautoksi hanki jos tuo sama poljin kuin touranissa....

        Joku syyhän se aina täytyy keksiä. Montako autoa Suomessa on, joissa kyseisen mallinen kaasupoljin on? Montako niistä on hajonnut? Onnea valitsemallasi tiellä! Ehkä autostasi ei hajoa pedaali, vaan joku muu paikka.


      • ossss
        %&% kirjoitti:

        Joku syyhän se aina täytyy keksiä. Montako autoa Suomessa on, joissa kyseisen mallinen kaasupoljin on? Montako niistä on hajonnut? Onnea valitsemallasi tiellä! Ehkä autostasi ei hajoa pedaali, vaan joku muu paikka.

        korjaamossa muutama-monta suomessa hajonnut?Korjaajalta kuultua...


      • ossss
        ^^^ kirjoitti:

        Olen yli viisi vuotta ajanut Octavialla, enkä ole uhrannut pienintäkään ajatusta sille, onko kaasupedaalissa muoviosia tai ei. Mitään ongelmia ei ole ollut.

        On ainakin nyt hoidossa.Tuulilasissa kattava oireiden purkaja kannanotto lehtiartikkeli.


      • Özlöngörmön
        ossss kirjoitti:

        On ainakin nyt hoidossa.Tuulilasissa kattava oireiden purkaja kannanotto lehtiartikkeli.

        Viestiketjun kasvattaminen keinotekoisesti, lisäämällä aina vaan viestejä ei ole lukijoiden mielestä hauskaa.


      • ossss
        Özlöngörmön kirjoitti:

        Viestiketjun kasvattaminen keinotekoisesti, lisäämällä aina vaan viestejä ei ole lukijoiden mielestä hauskaa.

        kun vastataan niin ketju jatkuu.


      • Ei polkuautoilija
        ossss kirjoitti:

        On ainakin nyt hoidossa.Tuulilasissa kattava oireiden purkaja kannanotto lehtiartikkeli.

        Juttusi tuppaavat olemaan sen verran sekavia, etten ainakaan minä ymmärrä, mitä yrität selittää. Otapa omaan analyysiisi oma lauseesi "Tuulilasissa kattava oireiden purkaja kannanotto lehtiartikkeli". Etsipä tästä nyt ainakin subjekti, predikaatti ja objekti.


      • &5&
        Ei polkuautoilija kirjoitti:

        Juttusi tuppaavat olemaan sen verran sekavia, etten ainakaan minä ymmärrä, mitä yrität selittää. Otapa omaan analyysiisi oma lauseesi "Tuulilasissa kattava oireiden purkaja kannanotto lehtiartikkeli". Etsipä tästä nyt ainakin subjekti, predikaatti ja objekti.

        alus ja maine!


      • ossss
        Ei polkuautoilija kirjoitti:

        Juttusi tuppaavat olemaan sen verran sekavia, etten ainakaan minä ymmärrä, mitä yrität selittää. Otapa omaan analyysiisi oma lauseesi "Tuulilasissa kattava oireiden purkaja kannanotto lehtiartikkeli". Etsipä tästä nyt ainakin subjekti, predikaatti ja objekti.

        vai vika ominaisuus niinkuin autoliikkeiden korjaamot sannoopi?


      • Anonyymi
        Özlöngörmön kirjoitti:

        Viestiketjun kasvattaminen keinotekoisesti, lisäämällä aina vaan viestejä ei ole lukijoiden mielestä hauskaa.

        Hyvä.auto.


      • Anonyymi
        ^^^ kirjoitti:

        Olen yli viisi vuotta ajanut Octavialla, enkä ole uhrannut pienintäkään ajatusta sille, onko kaasupedaalissa muoviosia tai ei. Mitään ongelmia ei ole ollut.

        Skoda on ongelmaton!


    • huomioippa se

      Kolmikko Prius, Skoda ja Mazda3 tasapeli.

      • hoitaa..

      • Urppis 70
        hoitaa.. kirjoitti:

        ..jossain ton lukihäiriösi!

        http://fi.wikipedia.org/wiki/Lukivaikeus

        Eli taitaa jokainen kirjoitella näille palstoille sillä kirjoittajakoulutuksella, mitä on saanut. Yliopistotutkinto ei edes riitä aina poistamaan kirjoitusvirheitä. Tai kuten tuntemani professori arvosteli erään maisterin lopputyötä: "lisäksi kirjoituksessa esiintyi monia h u l i m a t t o m u u svirheitä!"


      • yeti 4x4

        tasapeli kun jätettin skodan kääntyvät ksenonit huomioimatta vaikka kuuluvat varustukseen , että sillalailla


    • voittaa!

      Tässä syy miksi Skodan ei annettu voittaa:

      "Valot arvosteltiin myynnillisin perustein halogeenein, mutta auton ostajan ei kannata missään nimessä moisiin sortua. Experience- varustelun mukana tulevat ksenonit ovat yhdet markkinoiden parhaista."

      Testiautohan oli nimenomaan varustettu kaksoisksenoneilla, jotka ovat markkinoiden parhaat, mutta arvostelu tehtiin köyhemmän mallin valoilla. Näin menetellen saatiin kokonaispisteitä pudotettua riittävä määrä. Reilusti kyllä tunnustivat arvostelun perustuvan "myynnillisiin syihin". Siis Skoda olisi saanut liikaa myyntivalttia suvereenista voitosta!
      Ja toisinpäin: Toyotan pisteitä saatiin hilattua ylöspäin arvostelemalla sähkölämmittimet nyt 8:n arvoisiksi, vaikka viime vuoden vertailun Toyotassa oli tasan yhtä hyvät (huonot) lämmittimet ja arvosanaksi tuli silloin 6. Mainittakoon vielä, että Priusissa ei ole edes tuulilasin alareunan lämmitystä kuten viime vuoden Toyota Avensiksessa. Ilman tuota kikkailua Prius olisi pudonnut alempaan kastiin. Myynnillinen syy tämäkin!

      • Räpylää

        No tuosta vertailusta voi selitellä mitä vaan. Kuka mihinkin merkkiin on mieltynyt. Minun mielestäni Skoda voitti, se oli vertailun RUMIN auto.


      • jikow
        Räpylää kirjoitti:

        No tuosta vertailusta voi selitellä mitä vaan. Kuka mihinkin merkkiin on mieltynyt. Minun mielestäni Skoda voitti, se oli vertailun RUMIN auto.

        "Auto on aina kaunis kun se voittaa" Enzo Ferrari.
        Ja niin se on, ruttuisinkin perunasäkki kilparadoilla voittaessaan
        on todella komea.
        Kun voittaa, voitto jää historiaan ja sitä voittoa ei voi pois ottaa.


      • Minatrixi
        jikow kirjoitti:

        "Auto on aina kaunis kun se voittaa" Enzo Ferrari.
        Ja niin se on, ruttuisinkin perunasäkki kilparadoilla voittaessaan
        on todella komea.
        Kun voittaa, voitto jää historiaan ja sitä voittoa ei voi pois ottaa.

        voisi olla ilmaus, mikä sopii Skoda Yetiin. Kuin suomalainen mies.Toimiva, varma, luotettava ja sopivan lämmin.


      • tuo oli

        Samaan johtopäätökseen tulin kun luin testin. Saattaa olla, että lehden uskottavuuden nimissä Skodan ei annettu voitta tällä kertaa. Onhan Skoda voittanut lähes jokaisen vertailun mihin on osallistunut. Jopa pisteiden pyöristyksissä Skodaa rokotettiin. Laskekoon itse kuka osaa.
        Toinen tärkeä syy on ilman muuta Toyotan lehtitaloon tuoma raha. Toyota on mainosten artikkelien määrässä laskettuna suurin Tekniikan Maailman sponsori. "Munivaa kanaa ei passaa syödä."
        Tuo pitää paikkansa mitä kirjoitit sähkölämmittimien arvosteluista. Infrapunakuvistakin näkee, että Priusin istuilämmitin ei ole parempi kuin Avensiksen, itse asiassa penkin etureuna ja istuinosan reunatoppaukset jäävät Priusissa suuremmalta alalta kylmäksi ja takalasin lämmitys siinä oli erittäin hidas. Silti viime vuoden arvosana oli parantunut kahdella numerolla.


      • Voihan viTSI
        tuo oli kirjoitti:

        Samaan johtopäätökseen tulin kun luin testin. Saattaa olla, että lehden uskottavuuden nimissä Skodan ei annettu voitta tällä kertaa. Onhan Skoda voittanut lähes jokaisen vertailun mihin on osallistunut. Jopa pisteiden pyöristyksissä Skodaa rokotettiin. Laskekoon itse kuka osaa.
        Toinen tärkeä syy on ilman muuta Toyotan lehtitaloon tuoma raha. Toyota on mainosten artikkelien määrässä laskettuna suurin Tekniikan Maailman sponsori. "Munivaa kanaa ei passaa syödä."
        Tuo pitää paikkansa mitä kirjoitit sähkölämmittimien arvosteluista. Infrapunakuvistakin näkee, että Priusin istuilämmitin ei ole parempi kuin Avensiksen, itse asiassa penkin etureuna ja istuinosan reunatoppaukset jäävät Priusissa suuremmalta alalta kylmäksi ja takalasin lämmitys siinä oli erittäin hidas. Silti viime vuoden arvosana oli parantunut kahdella numerolla.

        Ehkä kannattaa vielä odotella tuon 1.2 tsi:n suhteen:

        http://briskoda.net/forums/topic/152102-engine-problems-yeti-12-tsi/

        Tuossa talvitestissäkin oli jotain elektroniikkamurhetta.


      • kannata

    • Yx vaan

      ...Yetissä tarkenee. Ainakin Octavia 1.9 TDI lämmitysysteemi on keskimääräisen heikko. Ei lämpiä paikallaan ja ajossakin hitaasti. Hienoa, jos Yetissä asia on kunnossa. Nostan hattua Skodalle tuossa kohtaa.

      • pyyyyyyykööööööö

        mulla on neliveto octavia 1.9 tdi ja on lämmin auto. Lämpenee kovillakin pakkasilla nopeasti. Hyvä talviauto.


    • ...................

      Onhan varsinainen testi... oliko mukana edes yhtään nelivetoa?

      • tm.toim

        ne sylki öljyt pihalle heti alkumetreillä.


      • hohohoho
        tm.toim kirjoitti:

        ne sylki öljyt pihalle heti alkumetreillä.

        Taitaa olla skeida se joka valutti... eikun niissähän meni vedet sisälle? No onneksi testi oli talvella, eikä vesisateella.


      •   . . .
        hohohoho kirjoitti:

        Taitaa olla skeida se joka valutti... eikun niissähän meni vedet sisälle? No onneksi testi oli talvella, eikä vesisateella.

        Notkuu suolipalstalla yhden aikaan yöllä. Tietämys autoasioista on täysi nolla, mutta silti täytyy keskellä yötä tuupata tänne - mitäpäs muuta kuin skeidaa.


      • Lerppis
          . . . kirjoitti:

        Notkuu suolipalstalla yhden aikaan yöllä. Tietämys autoasioista on täysi nolla, mutta silti täytyy keskellä yötä tuupata tänne - mitäpäs muuta kuin skeidaa.

        onko kukaan Yeti 1,2 n omistaja mitannut talvikelissä? On meinaan Lumimies haaveissa?


    • Asiantuntija_123

      Sivulauseista. Todellinen voittaja oli neliveto Subaru (ks. Keski-Suomalaisen verkkosivut).
      "Mikäli autoja olisi arvosteltu vain ajettavuuden eri kriteerein, olisi nelivetoinen Subaru noussut voittajaksi, TM huomauttaa."
      Painottamalla päästöjä sun muita saatiin Skoda taas kärkeen. Ei mitään ylättävää...

      • Yllättävää kyllä

        Vai painotettiin päästöjä. Millä tavalla?

        Ja neliveto nyt painii vähän eri sarjassa. Toisaalta, älä unohda, että myös Yetistä jöytyy nelivetoversio.


      • ajojuitsi

        Subaru on hyvä auto ja ansaitsi kyllä tulla kärkipäähän . Olipas hyvä etteivät ottaneet Yetin nelivetoa 170heppasella koneella mukaan. Se vasta on oikea reissuauto ressunkopiksi naamioituna;)

        No....kaikki tämä on tietysti typerää jossittelua. Olishan se Virpi Kuitunenkin voittanut jos olisi ollut monot mukana ja Harri Olli olisi lentänyt voittoon jos olisi älynnyt pitää mittauksissa vetoketjun kiinni;) ja se toinen tunari kanssa;) Hohhoijjaa.


      • jikow
        ajojuitsi kirjoitti:

        Subaru on hyvä auto ja ansaitsi kyllä tulla kärkipäähän . Olipas hyvä etteivät ottaneet Yetin nelivetoa 170heppasella koneella mukaan. Se vasta on oikea reissuauto ressunkopiksi naamioituna;)

        No....kaikki tämä on tietysti typerää jossittelua. Olishan se Virpi Kuitunenkin voittanut jos olisi ollut monot mukana ja Harri Olli olisi lentänyt voittoon jos olisi älynnyt pitää mittauksissa vetoketjun kiinni;) ja se toinen tunari kanssa;) Hohhoijjaa.

        Subaru entenee kyllä hyvin. "Kunhan ensin pääsee liikkeelle. Lähtö vaatii
        keskittymistä äkkinäisen kytkimen ja ponnettoman moottorin alaväännön takia,
        eikä se suju aina ilman kytkimen hajua"
        Lainausmerkkien sisällä oleva teksti on luettavissa TM-talviauto 2010 vertailusta.

        Eli onko Subarussa huonon moottorin lisäksi myös heikko kytkin?


      • huh voi voi

        mutta kaikki ei aina onnistu tekemisissään...


      • Mursula4
        huh voi voi kirjoitti:

        mutta kaikki ei aina onnistu tekemisissään...

        Miten mahtanee Yeti 1.2 TSI liikkua täydellä henkilö sekä tavarakuormalla. Eli riittääkö puhti ja pysyvätkö
        ikkuinat kohtuusulana? Vai onko viisaampi ottaa nelivetoturpo?


      • (&%(&%
        Mursula4 kirjoitti:

        Miten mahtanee Yeti 1.2 TSI liikkua täydellä henkilö sekä tavarakuormalla. Eli riittääkö puhti ja pysyvätkö
        ikkuinat kohtuusulana? Vai onko viisaampi ottaa nelivetoturpo?

        Moottorista: "Käytännön suorituskyky on autoon nähden pirteä, eikä tämän isompaa konetta osaa arkiajossa kaivata. Kuormattuna meno ei ole aivan yhtä herkkää, mutta mistään kroonisesta astmasta ei silti voida puhua".

        Lämmityslaitteesta: "teho tuntuu vaisulta, jos lyhyt työmatka koostuu pelkästään taajama-ajosta. Maantiellä moottorin lämmöt nousevat nopeasti 90 asteeseen ja lämpöä riittää."


      • Urppisko1
        (&%(&% kirjoitti:

        Moottorista: "Käytännön suorituskyky on autoon nähden pirteä, eikä tämän isompaa konetta osaa arkiajossa kaivata. Kuormattuna meno ei ole aivan yhtä herkkää, mutta mistään kroonisesta astmasta ei silti voida puhua".

        Lämmityslaitteesta: "teho tuntuu vaisulta, jos lyhyt työmatka koostuu pelkästään taajama-ajosta. Maantiellä moottorin lämmöt nousevat nopeasti 90 asteeseen ja lämpöä riittää."

        kovin Tuulilasin tekstissä. Eli lämpöä riittää matkalla ollessa ja kauoungissa uskoisin maskinpeiton--siis eräänlaisen viimasuojan--tuovan tempoa lisää lämpenemiseen. Pitänee alkaa tutkimaan Yetin väri-
        karttoja ja auton hankintaa.


      • Minatrixi
        Urppisko1 kirjoitti:

        kovin Tuulilasin tekstissä. Eli lämpöä riittää matkalla ollessa ja kauoungissa uskoisin maskinpeiton--siis eräänlaisen viimasuojan--tuovan tempoa lisää lämpenemiseen. Pitänee alkaa tutkimaan Yetin väri-
        karttoja ja auton hankintaa.

        on Yetin suunnittelu ja toteutus. Tavalliselle tallaajalle loistava mahdollisuus päästä kohtuuhinnalla nautinnon pariin. Tsekin pitkä autonrakennusperinne on synnyttänyt tuotteen, mistä voinee olla ylpeä. Lumimies on totta.


      • Tuleva Yetimies?
        Urppisko1 kirjoitti:

        kovin Tuulilasin tekstissä. Eli lämpöä riittää matkalla ollessa ja kauoungissa uskoisin maskinpeiton--siis eräänlaisen viimasuojan--tuovan tempoa lisää lämpenemiseen. Pitänee alkaa tutkimaan Yetin väri-
        karttoja ja auton hankintaa.

        Meillä vaimo yllättävästi alkoi touhottamaan Yetistä. Itse olen suhtautunut sen jälkeen positiivisesti kun opin tuntemaan tsekkejä. Pedanttisuus päihittää eteläsaksalaisen mentaliteetin. Silti ajatus tollaisesta sitimaasturimukaelmasta oli melko vieras. Käytiin sitten kerran vaimon kanssa Skoda kaupassa renkaita potkimassa ja aloin ymmärtää jossain määrin viehätystä. Vaimo vielä sanoi, että kun se muistuttaa heidän lapsuutensa Duettia (paljastui mistä hänen yllättävä sympatia autoa kohtaan jountaa). Meidän lapset ei meinannut suostua tulla autosta ulos. Tietysti kyseessä oli tuo Experience-varusteltu malli. Tästä käynnistä on nyt aikaa ja asia on mielessä muhinut. Nykyinen auto on vanha Felicia jolla on ajettu vasta vähän yli 200 000 km (hankittiin kesäkäyttöön, kun talvella ei paljon reissua ole). Eli pieni harppaus tuo meidän perheelle olisi. Nyt kun vielä pystymme ostamaan auton ulkomaille muuton takia verovapaana niin kyllä se pohtiminen on melko vakavaa.

        Oli kyllä tosi kivoja tarjouksia verovapaana myös Volvolta. Mutta jotenkin ne kokemukset, mitä meillä aikanaan oli Volvosta, ei oikein miellytä (uutena ostettu V70). Nykyäänhän verovapaata autoa ei kannata ostaa miksikään sijoitukseksi, ajatuksella että ostaa halvalla ja myy karenssin jälkeen. Riski että jää tappiolle on melko todennäköinen. Eli kannattaa ajatella vain autoa jonka ostaa käyttöön itselleen. Saahan sen edullisesti mutta myydessä ei kyllä omia saa takaisin (varsinkin jos sitä myös käyttää).


    • ja skeida

      EIhän toi mikään voittaja ole, yksi kolmesta tasapisteissä!

      Ja kuka ton näkösellä kopilla viittii ajaa? Aivan hirveän näköinen kyhäelmä, siinä suhteessa taattua Skeidaa. No, tuleehan siitä hyvä akvaario vesisateella, sinne vaan kultakalat kellumaan.

      • <<<o0O>>>

        Skodanvihaaja taas oksensi mielipiteensä. Suotakoon se hänelle. Kyllä me ymmärretään.


      • ossss

        mielestäni myös kummallinen muotoilu.


      • Lerppis
        ossss kirjoitti:

        mielestäni myös kummallinen muotoilu.

        kun sitä Yetissä katsoo kauemmin. Ja samalla sen käytännöllisyys alkaa avautua. Kun Yetin ohjaamossa istuu,
        alkaa autoa haluamaan itselleen toden teolla. Tainaa olla talven hyvin myytyjä malleja tuo Yeti. Sen kun sais vaan alleen.


      • ossss
        Lerppis kirjoitti:

        kun sitä Yetissä katsoo kauemmin. Ja samalla sen käytännöllisyys alkaa avautua. Kun Yetin ohjaamossa istuu,
        alkaa autoa haluamaan itselleen toden teolla. Tainaa olla talven hyvin myytyjä malleja tuo Yeti. Sen kun sais vaan alleen.

        siinä tuo muoviläpyskäsaranakaasupoljin.Se ei ole talviauton varuste.Pyydä uuteen mukaan kuumailmapuhallin jos on kyseinen osa!


      • ^ ^
        ossss kirjoitti:

        siinä tuo muoviläpyskäsaranakaasupoljin.Se ei ole talviauton varuste.Pyydä uuteen mukaan kuumailmapuhallin jos on kyseinen osa!

        Pointtisi on tullut selväksi, kaasupoljin on sinulle elämää suurempi asia. Me muut pärjäämme sen kanssa kyllä.


      • Untamo2
        ^ ^ kirjoitti:

        Pointtisi on tullut selväksi, kaasupoljin on sinulle elämää suurempi asia. Me muut pärjäämme sen kanssa kyllä.

        elikkä Yetin alleni. Oli sen verran mukavat testikyydit muutaman päivän aikana. Ärhäkkyyttä ja luonnetta on kuin kunnon porolla. Jäkälä-äytsillä kun Yetillä ajelee, on nautinto huipussaan. Ja parasta: hintakin kohdallaan.


      • tapansa kullakin
        Untamo2 kirjoitti:

        elikkä Yetin alleni. Oli sen verran mukavat testikyydit muutaman päivän aikana. Ärhäkkyyttä ja luonnetta on kuin kunnon porolla. Jäkälä-äytsillä kun Yetillä ajelee, on nautinto huipussaan. Ja parasta: hintakin kohdallaan.

        haluta Yetiä alleni,mutta vaimoni haluan aika usein alleni!


      • ~ ~
        tapansa kullakin kirjoitti:

        haluta Yetiä alleni,mutta vaimoni haluan aika usein alleni!

        Lasketko allesi?


      • Alamakii
        ~ ~ kirjoitti:

        Lasketko allesi?

        ovat niin ihanaiset, että niille saa todellakin laskeutua. Ei siis tarvii pudottautua, saatika kohottautua. Ja taakse mahtuu hongankolistajatkin. Yksi syy huonoselkäisille ostaa Yeti on auton sisätilojen avaruus.


      • Lahnasto
        Alamakii kirjoitti:

        ovat niin ihanaiset, että niille saa todellakin laskeutua. Ei siis tarvii pudottautua, saatika kohottautua. Ja taakse mahtuu hongankolistajatkin. Yksi syy huonoselkäisille ostaa Yeti on auton sisätilojen avaruus.

        Varmaan mukavat penkit, mutta millainen on lyhyen maasturin ajomukavuus? Nykyttääkö kuopissa ja pysyykö suunta muuten hyvin? Kuinka polttoainetalous normaalinopeuksilla ja millainen suuntavakaus?


      • Kiianmaa
        Lahnasto kirjoitti:

        Varmaan mukavat penkit, mutta millainen on lyhyen maasturin ajomukavuus? Nykyttääkö kuopissa ja pysyykö suunta muuten hyvin? Kuinka polttoainetalous normaalinopeuksilla ja millainen suuntavakaus?

        on toi uusi Skodan maasturimalli. Useampana päivänä tapahtuneen ajon jälkeen ihailen auton käytettävyyssä esimerkiksi tiekarhutulla tiellä.Maasturi ei vetele, ei työntele. Ja ihan korotetut suojatietkin kärri ottaa hyvin. Eikä tarvitse pelätä pohjakosketusta.
        Oman kokemukseni perusteella päädyin tilaamaan ko. auton. Molempien suurten tekniikan lehtien mukaan 1.2.TSi Yeti on kohtuuruokainen.


      • ☺☺☺
        Lahnasto kirjoitti:

        Varmaan mukavat penkit, mutta millainen on lyhyen maasturin ajomukavuus? Nykyttääkö kuopissa ja pysyykö suunta muuten hyvin? Kuinka polttoainetalous normaalinopeuksilla ja millainen suuntavakaus?

        Akseliväli on samaa luokkaa kuin Octaviassa. Tarkkaan ottaen 2576mm.


      • Jeti jet
        Kiianmaa kirjoitti:

        on toi uusi Skodan maasturimalli. Useampana päivänä tapahtuneen ajon jälkeen ihailen auton käytettävyyssä esimerkiksi tiekarhutulla tiellä.Maasturi ei vetele, ei työntele. Ja ihan korotetut suojatietkin kärri ottaa hyvin. Eikä tarvitse pelätä pohjakosketusta.
        Oman kokemukseni perusteella päädyin tilaamaan ko. auton. Molempien suurten tekniikan lehtien mukaan 1.2.TSi Yeti on kohtuuruokainen.

        Tuulilasin testin mukaan "Yeti osoittautui janoisemmaksi kuin EU-lukemat antoivat olettaa. Kaupungissa menovesi maistui melkein kaksi litraa yli normien. Tasaisen nopeuden kulutus kasvaa huomattavasti moottoritienopeuksiin siirryttäessä."

        Eli numeroina 6,1 litraa kahdeksankympin nopeudella, 7,6 litraa satasen nopeudella ja 9,6 litraa sadankahdenkympin nopeudella.


      • Asiantuntija_123
        Kiianmaa kirjoitti:

        on toi uusi Skodan maasturimalli. Useampana päivänä tapahtuneen ajon jälkeen ihailen auton käytettävyyssä esimerkiksi tiekarhutulla tiellä.Maasturi ei vetele, ei työntele. Ja ihan korotetut suojatietkin kärri ottaa hyvin. Eikä tarvitse pelätä pohjakosketusta.
        Oman kokemukseni perusteella päädyin tilaamaan ko. auton. Molempien suurten tekniikan lehtien mukaan 1.2.TSi Yeti on kohtuuruokainen.

        ...tuolla koppimallilla käytännössä kohtuuruokainen. Fysiikan laki. Mutta hyvä valinta varmasti hintaluokassaan. Maasturia tuosta ei saa mitenkään kun on 2-vetokin.


      • Experto credite
        ☺☺☺ kirjoitti:

        Akseliväli on samaa luokkaa kuin Octaviassa. Tarkkaan ottaen 2576mm.

        Yeti, kun tutkimusteni mukaan auto on aika oivallinen pakkaus. Hinta-laatu-suhde vaikuttaisi olevan kohdallaan ja kesäkulutus jäänee alle mitattujen EU-lukujen.Ainakin
        jotkut autosta pidempään nauttineet tietävät kertoa.


      • Mikä mainos tämä?
        Experto credite kirjoitti:

        Yeti, kun tutkimusteni mukaan auto on aika oivallinen pakkaus. Hinta-laatu-suhde vaikuttaisi olevan kohdallaan ja kesäkulutus jäänee alle mitattujen EU-lukujen.Ainakin
        jotkut autosta pidempään nauttineet tietävät kertoa.

        Moniko on Yetillä kesäkulutusta voinut tarkkailla? Häh?


      • HHHH-222
        Asiantuntija_123 kirjoitti:

        ...tuolla koppimallilla käytännössä kohtuuruokainen. Fysiikan laki. Mutta hyvä valinta varmasti hintaluokassaan. Maasturia tuosta ei saa mitenkään kun on 2-vetokin.

        ja painoakin on autolla melko paljon joten ihan fysiikan lakien mukaankin sen on kulutettava bensaa enemmän kuin koppimopon.


      • ossss
        ^ ^ kirjoitti:

        Pointtisi on tullut selväksi, kaasupoljin on sinulle elämää suurempi asia. Me muut pärjäämme sen kanssa kyllä.

        On valtakunnallinen vika ja Ruottisa jne-kannatti jaksaa...


      • Experto credite
        Mikä mainos tämä? kirjoitti:

        Moniko on Yetillä kesäkulutusta voinut tarkkailla? Häh?

        oli tarkkailla kesäkulutusta, siis syysoloissa ja ennen pakkasia.Lisäksi testien ja esit-
        telyiden yhteydessä on tehty asiasta mittauksia.Sen olen kuullut, että alle ilmoi-
        tetun keskikulutuksen olisi kesäkeleillä päästy matka-ajoissa.


      • Y.E.T.I
        Experto credite kirjoitti:

        oli tarkkailla kesäkulutusta, siis syysoloissa ja ennen pakkasia.Lisäksi testien ja esit-
        telyiden yhteydessä on tehty asiasta mittauksia.Sen olen kuullut, että alle ilmoi-
        tetun keskikulutuksen olisi kesäkeleillä päästy matka-ajoissa.

        TSI 1.2 vielä viime syksynä????


      • Experto credite
        Y.E.T.I kirjoitti:

        TSI 1.2 vielä viime syksynä????

        oli Yetistä arviointeja. Ja niissä todetaan tuo 1.2. moottorikin. Kannattaa vähän tsekata nettiä, niin yllättäviä tietoja löytyy.


      • Hana-hanu
        Experto credite kirjoitti:

        oli Yetistä arviointeja. Ja niissä todetaan tuo 1.2. moottorikin. Kannattaa vähän tsekata nettiä, niin yllättäviä tietoja löytyy.

        Suomessa Yetin nokalla semmosia viime kesänä. kyllä jämpti on nii!


      • Experto credite
        Hana-hanu kirjoitti:

        Suomessa Yetin nokalla semmosia viime kesänä. kyllä jämpti on nii!

        kirjoittanutkaan. EU:ssa kun ollaan, on muitakin maita. Mutta olennainen asia on bensan kulutus.


      • 1222112122212
        Kiianmaa kirjoitti:

        on toi uusi Skodan maasturimalli. Useampana päivänä tapahtuneen ajon jälkeen ihailen auton käytettävyyssä esimerkiksi tiekarhutulla tiellä.Maasturi ei vetele, ei työntele. Ja ihan korotetut suojatietkin kärri ottaa hyvin. Eikä tarvitse pelätä pohjakosketusta.
        Oman kokemukseni perusteella päädyin tilaamaan ko. auton. Molempien suurten tekniikan lehtien mukaan 1.2.TSi Yeti on kohtuuruokainen.

        Pikkukone ja sisätilat riittää pienelle perheelleni ja saakelin kiva peli ajaa. Hyvä varustetaso ainakin ajamassani Experience mallissa. Miinuspuolelle jäi oikeastaan ainoastaan sisämateriaalit jotka ovat kyllä todella halvan ja tökerön oloiset. Mielenkiintoinen paketti.


      • >Z>Z>Z
        1222112122212 kirjoitti:

        Pikkukone ja sisätilat riittää pienelle perheelleni ja saakelin kiva peli ajaa. Hyvä varustetaso ainakin ajamassani Experience mallissa. Miinuspuolelle jäi oikeastaan ainoastaan sisämateriaalit jotka ovat kyllä todella halvan ja tökerön oloiset. Mielenkiintoinen paketti.

        Tuulilasi kirjoittaa: Ohjaamon laatuvaikutelmaa voi kiitellä: käytetyt materiaalit ja värisävyt sointuvat hyvin keskenään eikä hälyääniä kuulu.

        Minä kävin koeistumassa Yetin, enkä nähnyt sisämateriaaleissa mitään hintalappua jonka perusteellla olisi voinut sanoa, onko ne halvat vai kalliit.


      • BSCC
        Jeti jet kirjoitti:

        Tuulilasin testin mukaan "Yeti osoittautui janoisemmaksi kuin EU-lukemat antoivat olettaa. Kaupungissa menovesi maistui melkein kaksi litraa yli normien. Tasaisen nopeuden kulutus kasvaa huomattavasti moottoritienopeuksiin siirryttäessä."

        Eli numeroina 6,1 litraa kahdeksankympin nopeudella, 7,6 litraa satasen nopeudella ja 9,6 litraa sadankahdenkympin nopeudella.

        Moi.
        Mulla on 2 litran riisseli Yeti, jonka keskikulutus on 5,4l / 100 km
        Työmatka moottoritietä 60km yhteen suuntaan Helsinkiin.
        Ajan vuosittain 35tkm.


    • wroomwroom!

      ...pakkasella Yetissäkin sitä kaasua, muuten napsahtaa muovinen pedaalin irvikuva poikki!

      Talviauto parhaimmillaan: 1,2 tsi-motti jonka hukkalämpö olematon, etuvetoinen maasturinnäköinen wanna be ja sitten katkeava poljin. TM olisi voinut antaa vaikka täyden kympin!

      • ossss

        Onko tosiaan.Enpä taida toista koeajoa tehdäkkään.


      • Özlöngörmön
        ossss kirjoitti:

        Onko tosiaan.Enpä taida toista koeajoa tehdäkkään.

        Etpä ole tällä palstalla vielä edes kymmentä kertaa maininnut siitä polkimesta. Alkaa mennä jo häiriköinnin puolelle.


      • Shukrano

        on Yetissä! Ei taida olla sitä ns katkeavaa mallia, vaan ihan erilainen? Niin, ajan Yetillä.


      • ossss
        Shukrano kirjoitti:

        on Yetissä! Ei taida olla sitä ns katkeavaa mallia, vaan ihan erilainen? Niin, ajan Yetillä.

        Elämäni merkittävin asia on Skodan kaasupoljin.
        Ajattelen Skodan kaasupoljinta mennessäni nukkumaan ja
        kun aamulla herään Skodan k...........................


      • ossss
        ossss kirjoitti:

        Elämäni merkittävin asia on Skodan kaasupoljin.
        Ajattelen Skodan kaasupoljinta mennessäni nukkumaan ja
        kun aamulla herään Skodan k...........................

        Istun tietokoneen ääressä aamusta aamuyöhön ja mielessäni
        pyörii vain Skodan kaasupoljin.


      • ossss
        ossss kirjoitti:

        Istun tietokoneen ääressä aamusta aamuyöhön ja mielessäni
        pyörii vain Skodan kaasupoljin.

        On jo nitkahtanut kun huomannut että vikoja volkkarin vehkeissäkin on.T.Real ossss


      • ossss
        ossss kirjoitti:

        Elämäni merkittävin asia on Skodan kaasupoljin.
        Ajattelen Skodan kaasupoljinta mennessäni nukkumaan ja
        kun aamulla herään Skodan k...........................

        Tavataan kun korjaamolla polkimia korjaillaan.En minä skodasta tiedä kun Touranilla ajelen..T.Real ossss .Mutta kalikka osunut niin koira älähtää...


      • ossss
        Özlöngörmön kirjoitti:

        Etpä ole tällä palstalla vielä edes kymmentä kertaa maininnut siitä polkimesta. Alkaa mennä jo häiriköinnin puolelle.

        pitää vastata jos kysytään...


      • ossss
        Shukrano kirjoitti:

        on Yetissä! Ei taida olla sitä ns katkeavaa mallia, vaan ihan erilainen? Niin, ajan Yetillä.

        erillainen.Onko asennettu lattian pohjaan keräämään kaikki moskat?


      • Lamujoki
        ossss kirjoitti:

        erillainen.Onko asennettu lattian pohjaan keräämään kaikki moskat?

        ja jollain lailla pidemmän oloinen, kuin Fabian läpyskä. Uskoisin kestävyydenkin olevan isomman.


      • ossss
        Shukrano kirjoitti:

        on Yetissä! Ei taida olla sitä ns katkeavaa mallia, vaan ihan erilainen? Niin, ajan Yetillä.

        On se muovikehitelmä.Pisteet meni talviautoilusta..Antaiskohan myyjä pari varapoljinta mukaan kun joku sanoi että helppo itsekin vaihtaa.


      • Experto credite
        ossss kirjoitti:

        On se muovikehitelmä.Pisteet meni talviautoilusta..Antaiskohan myyjä pari varapoljinta mukaan kun joku sanoi että helppo itsekin vaihtaa.

        tuli ajetuksi viikonloppuna. Menomatka Suomen poikki melkoisella lumimyräkällä ja takaisin kohtuullisen kauniissa kevätsäässä. Yeti pysyy hyvin kiinni tiessä, kulutti kohtuullisesti bensaa ja lämpötila pysyi vaihtelevissa olosuhteissa hyvin vakiona. Ja ikkunat sulana, vaikka pakkanen kiristyi aika lailla paluumatkalla. Talviautoainesta.


      • ossss
        Experto credite kirjoitti:

        tuli ajetuksi viikonloppuna. Menomatka Suomen poikki melkoisella lumimyräkällä ja takaisin kohtuullisen kauniissa kevätsäässä. Yeti pysyy hyvin kiinni tiessä, kulutti kohtuullisesti bensaa ja lämpötila pysyi vaihtelevissa olosuhteissa hyvin vakiona. Ja ikkunat sulana, vaikka pakkanen kiristyi aika lailla paluumatkalla. Talviautoainesta.

        Välijäähdytin ja konerikkoriski on eliminoitu tdi 1.6 koneissa?


      • <<<o00o>>>
        ossss kirjoitti:

        Välijäähdytin ja konerikkoriski on eliminoitu tdi 1.6 koneissa?

        Kysymys tuli sikäli huonoon paikkaan, että skoda Yetiä ei ole saatavana 1.6 dieselkoneella ollenkaan.


      • ossss
        <<<o00o>>> kirjoitti:

        Kysymys tuli sikäli huonoon paikkaan, että skoda Yetiä ei ole saatavana 1.6 dieselkoneella ollenkaan.

        siihenkin säästödiesel...


      • Experto Credite
        ossss kirjoitti:

        siihenkin säästödiesel...

        Lumimiehellä pian pari tonnia. Talviajomukavuus hyvä. Ei nykytä, ei luistele. Hallintajärjestelmä
        puuttuu asiaan tarvittaessa. Ja bensa. Niin 6 ja risat talvikelissä riittää, pakkasellakin.


      • cvbx
        ossss kirjoitti:

        siihenkin säästödiesel...

        Ei ainakaan lähiaikoina? Sen sijaan on viitteitä että 1.4 TSI bensakone on tulossa ja nelivetoon on tulossa dieselmalliin DSG-vaihteisto.


      • Lumimies 9
        cvbx kirjoitti:

        Ei ainakaan lähiaikoina? Sen sijaan on viitteitä että 1.4 TSI bensakone on tulossa ja nelivetoon on tulossa dieselmalliin DSG-vaihteisto.

        vielä koeajolenkkiä Yeteillä, joita on autoliikkeissä odottamassa mahdollisten ostajien testausta.
        Kun lunta on maassa täällä pohjolasa maantielläki, voi kokea, miten Lumppari pysyy tiessä!


      • Kiianmaa
        Lumimies 9 kirjoitti:

        vielä koeajolenkkiä Yeteillä, joita on autoliikkeissä odottamassa mahdollisten ostajien testausta.
        Kun lunta on maassa täällä pohjolasa maantielläki, voi kokea, miten Lumppari pysyy tiessä!

        pääsee vielä sivuteillä otteleen tyyppejä Yetin maasto-ominaisuuksista ja samalla talviajosta
        . Ainakin itsellä kulkee tosi jämysti kärri ja bensaa menee kohtuuvähän. Suuntavakaus on myös pehmeässä sohjossa kohtuumukava. Jäälläkään ei luistoa voi moittia. No, Jäkälä-Äytsiä kohti täsä eri keinoin mennään.


      • ibbb
        ossss kirjoitti:

        Onko tosiaan.Enpä taida toista koeajoa tehdäkkään.

        Samanlainen kuin Oktaviassa, jolla ajoin 240 tkm. eikä ongelmia.
        Turhaa pelottelua ja rakenneviat maahantuoja korjaa vielä takuuajan jälkeenkin.


    • Lerppis

      Yhdyn Kiianmaahan. Odotan ihan mielenkiinnolla uutta talvikautta ja Yetin tapaa selviytyä niistä! Alkaa toinen talvi Jetin kera.

    • Skoda rules

      Skoda on paras talviautonakin.

      • skoda.kunnon.talviauto

        Ainakin yksi parhaita.


    • winter.car

      Nykyiset Skodat ovat minioita talviautoja.

    • the.driver

      Paljon näkyikin Skodia liikenteessä tänään.

    • kyykmaster

      Eikö löytynyt kuin 7 vuotta vanha vertailu ?

      • voittaisi.vieläkin

        Ei taida olla uudemmissa.


    • Anonyymi

      Onpa huippupeli!

      • Anonyymi

        Todella hyvä auto.


    • Anonyymi

      Mikä auto lie voittanut tänä vuonna?

      • Anonyymi

        Skoda tietysti.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Skoda tietysti.

        Mikäpä muukaan.


    • Anonyymi

      Voitto on aina voitto.

      • Anonyymi

        Niin on.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niin on.

        Eipä muita Skodalle tule.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niin on.

        Kyllä vaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eipä muita Skodalle tule.

        Niinpä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niinpä.

        Voittoja riittää!


      • Anonyymi

        Mikäs muukaan.


      • Anonyymi

        Tottakai.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tottakai.

        Tietysti.


    • Anonyymi

      Skoda menestyy hyvin talviautovertailuissa.

      • Anonyymi

        Joka vuosi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Joka vuosi.

        Niinpä.


    • Anonyymi

      Lisää tulee talviautotestivoittoja.

      • Anonyymi

        Niitä tulee todella paljon.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niitä tulee todella paljon.

        Jokohan ensi talvena.


      • Anonyymi

        Varmasti.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niitä tulee todella paljon.

        Valtavasti.


    • Anonyymi

      Skoda on loistava talviauto.

      • Anonyymi

        Kaikki Skodat ovat loistavia talviautoja.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kaikki Skodat ovat loistavia talviautoja.

        Niin ovat.


    • Anonyymi

      Skoda se osaa.

    • Anonyymi

      Skodalle sataa voittoja.

    • Anonyymi

      Valtavasti on tullut Skodalle voittoja.

    • Anonyymi

      Skodalla noita voittoja riittää.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Miten Eerolan silmäkuvat voivat levitä muutamassa tunnissa ympäri maailmaa?

      Seuraako koko maailma persujen ja erityisesti Eerolan somea reaaliajassa? Edes kansanedustajan itsemurha eduskuntatalos
      Maailman menoa
      468
      6646
    2. Suomen kansa haluaa Antti Lindtmanista pääministerin

      Lindtman on miltei tuplasti suositumpi kuin etunimikaimansa Kaikkonen. Näin kertoo porvarimedian teettämä kysely. http
      Maailman menoa
      198
      3978
    3. Vain 21% kannattaa Lindtmania pääministeriksi

      se on selvästi vähemmän kuin puolueen kannatus, mites nyt noin?
      Maailman menoa
      111
      2543
    4. Miten löydän sinut

      Ja saan sanottua kaiken mitä haluan sinulle kertoa? Ja kuinka kuuntelisit minua sen hetken? Kuinka voin ilmaista sen mit
      Ikävä
      26
      2080
    5. Moraaliköyhä S-ryhmä

      S-ryhmä on kehystänyt Israel-boikottipäätöksen “ihmisoikeuslinjaukseksi”, mutta toteutus paljastaa sen onttouden: valiko
      Tampere
      144
      1491
    6. Yöllinen autolla kaahari Heinolan seudulla

      Asukkaita häiriköivän nuoren herran autokaahaus keskustelu poistettu, onko jokin hyvävelijärjestelmä käytössä ?
      Heinola
      79
      1356
    7. Vaikea tilanne

      Hieman kolkuttaa omatuntoa, kun on osoittanut kiinnostusta väärää naista kohtaan. En ymmärrä miten toinen on voinut te
      Ikävä
      86
      1188
    8. Onko kaivattusi

      seksuaalisesti vetovoimaisin ihminen jonka olet ikinä tavannut?
      Ikävä
      68
      1186
    9. Minkä biisin omisit sun kaivatulle?

      Pieni perustelu olisi kiva. ❤️
      Ikävä
      63
      1115
    10. Milloin kaivatullasi

      .. on nimipäivä?
      Ikävä
      48
      1099
    Aihe