Tämä on joku suht uusi menetelmä testata suolen tulehdusarvoja yms. Minulla ollut monenlaisia vaivoja jo aikoja ja nyt sain kokeesta tuloksen 774. Normaali arvo on alle 100. Tästä seurasi heti jatkolähete sairaalaan colonoscopia-tutkimukseen. Kysynkin, onko teillä kokemusta vastaavasta tutkimuksesta? Onko syytä huoleen moisilla arvoilla? Kuulemma yli 1000 on aina merkki vakavammasta jutusta.
F-Calpro koe
4
6067
Vastaukset
- r
kokemusta tosta kolosnokopiasta siis peräsuolen tähystyksestä. ei ole mikään kauhea tutkimus. mun mielestä siinä oli pahinta sen tyhjennysnesteen juominen päivää ennen tutkimusta(4-6l) ja siitä tuleva keinotekoinen ripuli. suolihan siitä täytyy saada puhtaaksi ja tyhjäksi että tähystäjä näkee miltä suoli näyttää sisältä.
minun käsittääkseeni tolla kalbro arvolla on jo jokin tulehdus suolistossa. eikö lääkäri sanonut tai epäillyt mitään. en tosiaan halua pelotella mutta googleta suolistosairaudet niin saat lisää tietoa. esim sellainen on kuin crohnin tauti.
oletko syönyt vähän aikaan antibiootti kuuria? antibiootistakin voi tulla antibioottiripuli. mutta en tiedä nostaako se kalbro arvoa.- 7 kolonoskopiaa
Mielestäni tuo kalproarvo liittyy tulehdukseen. Ja kolonoskopia on koko paksusuolen tähystys, ei peräsuolen. Ja sen tähystyksen sietokyky on aivan yksilöllistä. Itselläni on ollut vaikeita johtuen monista muista syistä, tulehduksista, kiinnikkeistä ym. Mutta tunnen monta kenellä se on ollut helppo ja nopeasti ohi. Ennen tyhjennysnesteen juomista kannattaa olla pari päivää kevyemmillä ruuilla niin pääsee pikkuisen helpommalla. Ei se ole ylipääsemättömän vaikeeta.
Eläkä googleta vielä mistään sairauksista tietoo itelles, turha sitä on käydä arvailemaan.
Jaksamista:) - Kutsu sairaalaan
En ole käyttänyt tulehduskipulääkkeitä ja antibioottikuurilla olen ollut viimeksi n. 15 vuotta sitten.. Ripuli ja verenvuoto puuttuvat oireenkuvastani täysin, kaikkia muita oireita löytyykin enemmän tai vähemmän. Lääkäri olikin vähän miettiväinen kun mitkään tavallisimpien diagnoosien oireet eivät tarpeeksi täsmää näihin lähes 800 tulehdusarvoihin suolistossani.
- Kokenut tilanteen
Kutsu sairaalaan kirjoitti:
En ole käyttänyt tulehduskipulääkkeitä ja antibioottikuurilla olen ollut viimeksi n. 15 vuotta sitten.. Ripuli ja verenvuoto puuttuvat oireenkuvastani täysin, kaikkia muita oireita löytyykin enemmän tai vähemmän. Lääkäri olikin vähän miettiväinen kun mitkään tavallisimpien diagnoosien oireet eivät tarpeeksi täsmää näihin lähes 800 tulehdusarvoihin suolistossani.
etukäteen...
Suolessa voi olla tulehdus, vaikka on ummetusta. Kaikki selviää kuitenkin vasta tutkimuksessa ja sen jälkeen.
Kolonoskopia on tutkimus, jolla saadaan selville suolen tila. Tähystyksen yhteydessä otetaan koepaloja (ei satu) ja niillä vahvistetaan, onko suoli kunnossa.
Jos olet kipuherkkä, vaadi ennen kolonoskopiaa rauhoittavaa ja kipulääkettä.
Hyvät ohjeet tyhjennykseen tulikin jo aikaisemmin. Kevyellä ruoalla tarkoitetaan sosekeittoja, mehukeittoja (ei siemeniä), vaaleata leipää (esim. paahtoleipää), perunamuusia jne.
Ei kannata googlettaa sairauksista etukäteen, koska arvaus voi mennä täysin metsään ja silloin on pelännyt turhaan.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Riitta-Liisa ja Toni Roponen: Ero! Riitta-Liisa Roponen kertoo asiasta Instagramissa.
Riitta-Liisa ja Toni Roponen eroavat. Riitta-Liisa Roponen kertoo asiasta Instagramissa. – Talvi on ollut elämäni synk752566Sinä vain tulit elämääni
Ja joku tarkoitus sillä on ollut. Näyttämään mitä olen ja kuinka arvokas voisin olla. Se muutti ja käänsi elämäni suunna911616Tiesitkö mies
Kuinka paljon mulla oli tunteita sua kohtaan? Jos et tiennyt,olisiko tietäminen vaikuttanut tapahtumiin? Ihmettelen kyll711369Millaisia ajatuksia on kaivatusta ja tilanteestanne tänään?
Kerro omista mietteistäsi tai lähetä terveisiä. Ehkä hän lukee ja lähettää sinulle takaisin omia mietteitään.641365- 1291285
- 1451173
Toivottavasti et mussukka elättele toiveita meikäläisen suhteen
Tiedän mitä olet touhunnut joten aivan turha haaveilla mistään enää 👍1571164Jos siis saamme
Sen keskusteluyhteyden niin olisitko jo sinäkin rehellinen ❤️🙏 ne jää meidän välisiksi kaikki. Tarvitsemme toisiamme, j881059Mies, mitä minun pitäisi tehdä
Niin, mitä naisen siis pitäisi tehdä, että lähestyisit ja tekisit aloitteen? Mikä on riittävä kiinnostuksen osoitus juur761058- 701048