Oksasakset

Marja

Onko kenelläkään kokemuksia oksasaksista? Paljonko ne suunnilleen kustantavat? Kuinka paksuja oksia niillä pystyy leikkaamaan?

5

1376

Vastaukset 5

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Oksa

Kyllähän oksasaksia löytyy monenlaisia ja monen hintaisia. Isoilla saksilla saa vaivatta leikattua jo hieman isompiakin oksia. Itse voin suositella kotimaisia Fiskars-tuotteita. Ne saattavat olla hieman hintavampia, mutta kyllä sen saa takaisin laatuna ja ennen kaikkea käytön keveytenä. Kokemuksesta voin sanoa, että ei kannata ostaa liian pieniä, koska isommilla saa leikattua myös pieniä oksia, kun taas pienillä saksilla ei saa isoja oksia katkaistua. Tietty isot ovat hieman kömpelömmät käyttää.

• Kevättuulia

Minulla on useampia oksaleikkureita. Pienimmät yleisleikkurit, joilla leikkelen perennat, puskat ja vuosikasvut omenapusita, järeät paksummille oksille ja vieläpä Fiskarssin leikkuri varrella. Viimeksi mainittu on osoittautunut mitä parhaimmaksi puita kevättalvella siistiessä.

Suosittelen kunnon merkkituotteita, sillä itse olen kantapäänkautta kokenut kuinka kalliiksi halvat merkittömät tuotteet tulevat.

• hihhuli
        Kevättuulia kirjoitti:

Minulla on useampia oksaleikkureita. Pienimmät yleisleikkurit, joilla leikkelen perennat, puskat ja vuosikasvut omenapusita, järeät paksummille oksille ja vieläpä Fiskarssin leikkuri varrella. Viimeksi mainittu on osoittautunut mitä parhaimmaksi puita kevättalvella siistiessä.

Suosittelen kunnon merkkituotteita, sillä itse olen kantapäänkautta kokenut kuinka kalliiksi halvat merkittömät tuotteet tulevat.

on vain yksi. FISKARS. hinta: pienet noin 10mm oksille maksaa n.10 egeä. Välimalli noin 20 mm oksille n.20 egeä. isot noin 40-50mm oksille n50-70 egeä.

• Anonyymi00005

Fiskars oksasakset ovat siitä hyvät, että niillä voi leikata oksat 30 päivän aikana ja palauttaa sakset 30 päivän jälkeen takaisin liikkeeseen ja saa rahat takaisin.
      Kätevää eikö totta, aina saa leikata terävillä työkaluilla.

• Anonyymi00006

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Martinan tyttärestä hieno haastattelu IL

Martina on kasvattanut fiksun tyttären.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      383
      914
    2. Muuttaisitko kaivattusi luokse

heti asumaan? 🛒
      Ikävä
      102
      875
    3. Orpo pelästyi, kun asiat tulivat ilmi ? Hallitus ei enää tuekaan Garden hanketta

Pääministerinä Orpo on vastuussa hallituksensa päätöksenteosta. Hallitus päätti avokätisestä tuesta hankkeelle, joka ei
      Kansallinen Kokoomus
      201
      708
    4. Mitä odotat kohtaamiselta?

Niin, otsikossa kysymys.
      Ikävä
      80
      670
    5. Samassa kylässä asuu yks mies...

Jota en voi sietää... yök!
      Ikävä
      70
      649
    6. Olet kuin minä

Jännä huomata tämä kerta toisensa jälkeen eikö ❤️
      Ikävä
      50
      635
    7. Mitä kaivattusi

pelkää? 👻
      Ikävä
      66
      634
    8. Sanotaan se sitten tässä

Rakastan sua mies varmaan.
      Ikävä
      36
      620
    9. Mä olen tosi

Ylpeä sinusta 🫂 Ajatuksissani pyydän sulle paljon suojelusta ja varjelusta. Sinua rakastettaan ja susta välitetään. Mui
      Ikävä
      38
      609
    10. Sinun silmiisi kun

Katson niin ymmärrän sen. 👁️👁️👀
      Ikävä
      43
      571
    Aihe