Oksasakset

Marja

Onko kenelläkään kokemuksia oksasaksista? Paljonko ne suunnilleen kustantavat? Kuinka paksuja oksia niillä pystyy leikkaamaan?

5

1372

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Oksa

Kyllähän oksasaksia löytyy monenlaisia ja monen hintaisia. Isoilla saksilla saa vaivatta leikattua jo hieman isompiakin oksia. Itse voin suositella kotimaisia Fiskars-tuotteita. Ne saattavat olla hieman hintavampia, mutta kyllä sen saa takaisin laatuna ja ennen kaikkea käytön keveytenä. Kokemuksesta voin sanoa, että ei kannata ostaa liian pieniä, koska isommilla saa leikattua myös pieniä oksia, kun taas pienillä saksilla ei saa isoja oksia katkaistua. Tietty isot ovat hieman kömpelömmät käyttää.

• Kevättuulia

Minulla on useampia oksaleikkureita. Pienimmät yleisleikkurit, joilla leikkelen perennat, puskat ja vuosikasvut omenapusita, järeät paksummille oksille ja vieläpä Fiskarssin leikkuri varrella. Viimeksi mainittu on osoittautunut mitä parhaimmaksi puita kevättalvella siistiessä.

Suosittelen kunnon merkkituotteita, sillä itse olen kantapäänkautta kokenut kuinka kalliiksi halvat merkittömät tuotteet tulevat.

• hihhuli
        Kevättuulia kirjoitti:

Minulla on useampia oksaleikkureita. Pienimmät yleisleikkurit, joilla leikkelen perennat, puskat ja vuosikasvut omenapusita, järeät paksummille oksille ja vieläpä Fiskarssin leikkuri varrella. Viimeksi mainittu on osoittautunut mitä parhaimmaksi puita kevättalvella siistiessä.

Suosittelen kunnon merkkituotteita, sillä itse olen kantapäänkautta kokenut kuinka kalliiksi halvat merkittömät tuotteet tulevat.

on vain yksi. FISKARS. hinta: pienet noin 10mm oksille maksaa n.10 egeä. Välimalli noin 20 mm oksille n.20 egeä. isot noin 40-50mm oksille n50-70 egeä.

• Anonyymi00005

Fiskars oksasakset ovat siitä hyvät, että niillä voi leikata oksat 30 päivän aikana ja palauttaa sakset 30 päivän jälkeen takaisin liikkeeseen ja saa rahat takaisin.
      Kätevää eikö totta, aina saa leikata terävillä työkaluilla.

• Anonyymi00006

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

Missä meni pieleen?
      Ikävä
      136
      1270
    2. Kauhavan häiriköijistä

Juttua Iltalehdessä. Pakko sanoa että noi nuoret on kyllä ihan pimeitä. Putkin peltoja jupksevat kiusaamaan kun ei tietä
      Kauhava
      34
      811
    3. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      46
      587
    4. Auto ajoi päälle?

Ja pakeni luin iltapäivälehdestä. ! Ken on kuski joka tuollee teki
      Kuusankoski
      14
      570
    5. Haluan sinut, kuuletko minua.

Haluan sinut. Toivon, että voisimme olla yhdessä. Mietin pystynkö täyttämään toiveesi, olemaan arvoisesi. Voisitko saad
      Ikävä
      27
      546
    6. Miksi Lapset kiusaa yöllä

Miksi Lapset kiusaa yöllä ihmisiä? Miksi vanhemmat antaa tämän tapahtua? Eikö ne huomaa ettei lapset ole kotona vai eivä
      Kauhava
      25
      531
    7. Ajatteletko ollenkaan minua

Naiselle, jonka kanssa vahva tunne yhteydestä. Jota kipeästi kaipaan, mutta jota ei juuri näe. Onko siitä jo kolme vuott
      Ikävä
      30
      516
    8. Hän on tosi

hyvännäköinen. Ei edes ryppyi oo. :D
      Ikävä
      24
      491
    9. Viimeinen lankafest

Käykää viimeisessä lanka festissä. Ensivuonna sitä ei enää ole. Rahat on loppu. Harmi .
      Puolanka
      15
      472
    10. Sama ransetti taas!

Keikkui tällä kertaa Honkavaaran tien varressa muutaman sadan metrin päässä Louhenkoskelta.. Otin rekisterin ylös ja ver
      Hyrynsalmi
      14
      471
    Aihe