Ihmiset hylkivät/hylkäävät

Ei yksin mutta...

Onko kenelläkään sellaista tilannetta että ihmiset joihin tutustut alkavat sinua hylkiä jossakin vaiheessa?
Tämä koskee siis niin mies kuin naistuttavia, joihin yritän rakentaa ystävyyttä. Olen mies kolmen kympin kieppeillä ja on alkanut mietityttää että mitäköhän vikaa minussa on. Samaa tapahtuu todellisessa elämässä kuin netissäkin. On joitakin poikkeuksia joukossa, mutta ahdistavaa kun monet lupaavat ihmissuhteet päättyvät toisen hylkimiseen.

Mietin vain että miten te havainnoitte noita "ystävä kemioita"? Itsellä on tuntunut että muutamien kanssa on "kolahtanut" sekä löytynyt paljonkin yhteistä, mutta kuitenkin hommat hiipuu varsinkin ajan myötä. Osa on toki "luonnollista poistumaa", mutta nyt tässä parin vuoden aikana on loppunut niin monta ihmissuhdetta että mietin mitä teen väärin tai onkohan minussa jotain vikaa?

Mielestäni olen fiksu ihan persoonallinenkin kaveri, joka osaa heittää pinnallisempaa juttuja ja jutella syvällisempiäkin. Mielestäni itsetunnoltani olen ihan kelpo yksilö eikä ole tarpeen "alentaa" muita. En erityisen negatiivinen enkä yltiöpositiivinen. Huumorintajuakin pitäisi löytyä jos katsoo ihmisten reaktioita, monesti en jaksa ihan täysi pelle olla kuitenkaan. Jotenkin on tullu tunne että tässä iässä on jotenkin ajautunut pois sellaisista sosiaalisista menoista, joissa kohtais sopivia ihmisiä itelleen. Toisaalta olisi valmis tutustumaan uusiin ihmisiin niin vanhempiin kuin nuorempiin, mutta joku tässä mättää.

Ahdistavaa tutustua uusiin ihmisiin kun ne tuttavuudet eivät kestä koskaan pitkään. Yritän olla aktiivinen ja kaikkea, ehkä siinä onkin se vika. Koskaan ei löydy sellaista joka olisi aktiivinen minun suuntaan. Ehkä oon sitte vaan niin tylsä tyyppi kuten joku on joskus sanonutkin. Tai ehkä olen "liian aktiivinen"?

Muutama kaveri tai ystävä toki löytyy, mutta ei heidänkään kanssa aina voi olla koska heilläkin on omat menonsa ja jokaisen kanssa on jotain yhteistä muttei riittävästi että kaikkea voisi tehdä yhdessä.

Kuitenkin monista ihmisistä tulee todella välinpitämätön olo nykyään. Eivät edes yritä.
Tunnen tältä osalta välillä "yksinäisyyttä" jopa väkijoukossa ja vaikka olen aina ollut hieman "erakkomainen" niin kuitenkin sosiaalinen tarvittaessa ja tuo asia vaivaa.

Aattelin että ehkä teillä yksinäisillä on vastaavia kokemuksia? Onko se vain nykymeininkiä vai enkö ole löytänyt niitä "oikeita" ihmisiä elämääni vai teenkö jotain väärin (mitä se voisi olla)?

47

2885

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • näin se on

Voi olla että yksittäinen pikku juttukin vaikuttaa tai sitten sekin ettei sinusta ole ns. hyötyä... Tai sitten jos on joitakin ikäviä juttuja niin nekin vaikuttavat... Yleensä eniten vaikuttaa se että onko yhteisiä tekemisiä tms. Jotakin yhteistä pitäisi löytyä... Muuten yleensä tapahtuu juuri tuota että yhteys loppuu... Kyllähän kyse on myös siitä ettei ole ns. oikeanlaisia tyyppejä... Ei tuolle oikeastaan mitään muuta voi kuin yrittäisi puhua asioista ja kysellä niistä mutta kaikkien kanssa ei silti pysty olemaan tekemisissä vaikka kuinka yrittäisi jutella...

• Ei yksin mutta...

"Voi olla että yksittäinen pikku juttukin vaikuttaa tai sitten sekin ettei sinusta ole ns. hyötyä... "

Senkun tietäis. Ei jaksaisi kyllä olla jokaiselle aina vain "hyödyllinen".

"Tai sitten jos on joitakin ikäviä juttuja niin nekin vaikuttavat... "

Ei tällaisia pahemmin ole ollut. Muutama toki, mutta niiden kautta menetetyt ihmiset olen ymmärtänyt, en näitä muita.

"Yleensä eniten vaikuttaa se että onko yhteisiä tekemisiä tms. Jotakin yhteistä pitäisi löytyä... "

Niin, ongelmahan on se että nimenomaan näiden ihmisten kanssa ollut yhteistä mielestäni.

"Muuten yleensä tapahtuu juuri tuota että yhteys loppuu... Kyllähän kyse on myös siitä ettei ole ns. oikeanlaisia tyyppejä... Ei tuolle oikeastaan mitään muuta voi kuin yrittäisi puhua asioista ja kysellä niistä mutta kaikkien kanssa ei silti pysty olemaan tekemisissä vaikka kuinka yrittäisi jutella..."

Näitä vain on kertynyt liuta että mietityttää että missä oikein vika on.

• maccie1
        Ei yksin mutta... kirjoitti:

"Voi olla että yksittäinen pikku juttukin vaikuttaa tai sitten sekin ettei sinusta ole ns. hyötyä... "

Senkun tietäis. Ei jaksaisi kyllä olla jokaiselle aina vain "hyödyllinen".

"Tai sitten jos on joitakin ikäviä juttuja niin nekin vaikuttavat... "

Ei tällaisia pahemmin ole ollut. Muutama toki, mutta niiden kautta menetetyt ihmiset olen ymmärtänyt, en näitä muita.

"Yleensä eniten vaikuttaa se että onko yhteisiä tekemisiä tms. Jotakin yhteistä pitäisi löytyä... "

Niin, ongelmahan on se että nimenomaan näiden ihmisten kanssa ollut yhteistä mielestäni.

"Muuten yleensä tapahtuu juuri tuota että yhteys loppuu... Kyllähän kyse on myös siitä ettei ole ns. oikeanlaisia tyyppejä... Ei tuolle oikeastaan mitään muuta voi kuin yrittäisi puhua asioista ja kysellä niistä mutta kaikkien kanssa ei silti pysty olemaan tekemisissä vaikka kuinka yrittäisi jutella..."

Näitä vain on kertynyt liuta että mietityttää että missä oikein vika on.

En tiedä mistä se johtuu, mutta tuntuu siltä, että monet 30- 40-vuotiaat naiset ja miehet tuntevat itsensä yksinäisiksi. Pitäisikö meidän järjestää jokin tapaaminen, mennään joukolla samaan paikkaan ja tutustutaan toisiimme?

• Minusta ei ole hyöty

..mutta välillä tuntuu, että tosiaa, että hyötyminen tuo paljon kavereita. Se hyötyminen voi olla monenmoista. Kun sitten tarjolla on vain vaikka keskustelut ja tekeminen jsota ei toiselle hyötyä niin on vaikeampi löytää kavereita. Tajusin oikeastaan nyt miksi minulla ei ole ystäviä.

• näkymätön nainen?

on sellainen kun ihmiset käyttäytyvät toista ihmistä kohtaan kuin tämä olisi näkymätön. Pari esimerkkiä. Jos olen jossakin tilaisuudessa jossa jaetaan jotain paperimatskua tai muuta kaikille läsnäolijoille tarkoitettua juttua, niin jotenkin ihmeellisellä tavalla usein käy niin, että minut jätetään ilman noita jaettavia matskuja. Tulee todella sellainen olo kuin minua ei olisi olemassakaan muille ihmisille. On aika raskasta lähteä joka kerta anelemaan erikseen, että voisinko minäkin saada tuon ja tuon jaetun paperin jne. Usein on käynyt vielä niin, että kun olen tällä tavoin ilmaissut olemassaoloni on kommentoitu, että "ai niin sullekin olis pitänyt jakaa nämä matskut" tai jotain muuta vastaavaa. Toinen esimerkki on päällekävelevät ihmiset. Jos seison vaikkapa bussipysäkillä odottamassa bussia, on käynyt useasti niin, että joku ohitse kävelevä ihminen on suoraan kävellyt päätäpahkaa päälleni. Aivan kuin olisin ollut täysin näkymätön. Olenkin jo oppinut ennakoimaan näitä tilanteita tarkkailemalla lähestyviä ihmisiä ja väistymällä syrjään heidän kävelyreitiltään jo valmiiksi ettei tulisi näitä noloja törmäyksiä.

• Stupid bitch!

olla tylyjä ja epäkohteliaita, kuuluu ikäänkuin tähän kulttuuriin. Ihmiset ovat niin itseään täynnä. Törmäsin jokin aika siten bussipysäkillä naiseen, joka väkisin vei vapaana olevan tilan vieressäni olevasta paikasta. Toisin sanoen tuli toisen ihmisen reviirille. En siirtynyt pätkääkään. Nainen lakoi mulkoilla minua oudosti, ikään kuin minä olisin tässä se syyllinen. Sanoin jotain mumisten ja vähän ajan päästä hän poistui ja meni toiseen bussiin. Seison siinä kaula ja pää pitkänä kuin joku parempikin ihminen. HAH :D mokomakin kekkuloija.

Pitämään puolesi, noissa tilaisuuksissa vaadi kovaan ääneen ne paperit itsellesi ja jos joku yrittää kävellä päälle niin sano siitä, niin johan alat näkymään. Tuollaista ei pidä kenenkään sietää, ei sinun pidä olla aina se, joka väistää. Ihan tosissaan, vaikka itse olen yksinäinen, niin en tallottavaksi suostu, pidä puolesi.

• Paska maa suomi!
        **** kirjoitti:

Pitämään puolesi, noissa tilaisuuksissa vaadi kovaan ääneen ne paperit itsellesi ja jos joku yrittää kävellä päälle niin sano siitä, niin johan alat näkymään. Tuollaista ei pidä kenenkään sietää, ei sinun pidä olla aina se, joka väistää. Ihan tosissaan, vaikka itse olen yksinäinen, niin en tallottavaksi suostu, pidä puolesi.

tönittäväksi. Täällä stadissa "suomen sivistyksen kehdossa", missä ihmiset kävelevät päin ja ovat muutenkin niin olevinaan. Kannattaa kaupungilla liikkuessaan ottaa tukeva asento ja varmistautua "taklaamaan" liian lähelle tunkeva sokea ja itseään täynnä oleva "vastustaja". Ollaan sitten niin loukkaantuneita, vaikka itse ensin änkesivät päälle. Suomi on epäkohteliaiden ihmisten tyyssija, jopa new yorkissa ihmiset osaavat käyttäytä paremmin, mutta suomihan on kehitysmaa ja ihmiset sen mukaisia.

• en väistele ketään!
        Paska maa suomi! kirjoitti:

tönittäväksi. Täällä stadissa "suomen sivistyksen kehdossa", missä ihmiset kävelevät päin ja ovat muutenkin niin olevinaan. Kannattaa kaupungilla liikkuessaan ottaa tukeva asento ja varmistautua "taklaamaan" liian lähelle tunkeva sokea ja itseään täynnä oleva "vastustaja". Ollaan sitten niin loukkaantuneita, vaikka itse ensin änkesivät päälle. Suomi on epäkohteliaiden ihmisten tyyssija, jopa new yorkissa ihmiset osaavat käyttäytä paremmin, mutta suomihan on kehitysmaa ja ihmiset sen mukaisia.

Minulla samoja kokemuksia näkymättömyydestä. Siis ei voi ymmärtää mikä sen aiheuttaa. Olen ihan tavallinen, nätti nuori nainen ja silti minua ei kukaan näe. Olemassaoloni on unohdettu lukuisia kertoja eri tilanteissa. Se on nöyryyttävää. Jossain kulkiessa tuntuu joskus, kuin ihmiset eivät edes aikoisi väistää minua, niin kuin olisin läpinäkyvä. Monesti lenkillä kävellessä tulee vastaan ihmisiä, jotka kävelevät jalkakäytävällä väärää reunaa (eli vasenta) ja jos minä en väistäisi tulisi törmäys. Nykyään olen niin kyllästynyt tuohon touhuun, että kävelen oikeaa reunaa ja jos toinen ei väistä niin sitten kävellään päisin.

• 3+6
        en väistele ketään! kirjoitti:

Minulla samoja kokemuksia näkymättömyydestä. Siis ei voi ymmärtää mikä sen aiheuttaa. Olen ihan tavallinen, nätti nuori nainen ja silti minua ei kukaan näe. Olemassaoloni on unohdettu lukuisia kertoja eri tilanteissa. Se on nöyryyttävää. Jossain kulkiessa tuntuu joskus, kuin ihmiset eivät edes aikoisi väistää minua, niin kuin olisin läpinäkyvä. Monesti lenkillä kävellessä tulee vastaan ihmisiä, jotka kävelevät jalkakäytävällä väärää reunaa (eli vasenta) ja jos minä en väistäisi tulisi törmäys. Nykyään olen niin kyllästynyt tuohon touhuun, että kävelen oikeaa reunaa ja jos toinen ei väistä niin sitten kävellään päisin.

Pakko ottaa kantaa tuosta väärän laidan kulkijoista. Mikä siinä on niin vaikeaa kävellä oikeaa reunaa?? Leveänä lyllertävät vaan päin nokka pystyssä. Joskus tekisi mieli polkea pyörällä suoraan päälle. Joka paikkaan pitäisi laittaa jotain kylttejä jotka muistuttavat "oikeasta".

• 46v. tallaaja

Moi.
        Olen jo vuosikymmeniä omaksunut ja opetellut käytösmallin, jossa tervehdin vieraitakin kanssakulkijoita esim. kadulla tai lenkkipolulla. Keksin jutun tynkää hississä tai kauppajonossa tms. paikassa missä joutuu ihmisiä kohtaamaan. Käytösmallini olennaisin osa on katsekontakti ja hymy vieraillekkin. Joskus saa nyrpeän vastaanoton, mutta useimmiten ehkä alkuhämmennyksen jälkeen tulee tervehdykseeni hymy ja vastaus. Tietenkin on mahdollista että avoimuus on luontaista, mutta hyvin paljon olen tyyliäni opetellut tietoisesti vuosia. Ulkonäöltäni en ole komea enkä pitkä, mutta aika usein kuulen sanottavan, että olen ulospäin suuntautuva.
        Kirjoitit tärkeästä asiasta näkymätön nainen? . On totta että yhteiskunnassamme jää helposti muiden jalkoihin. Siksi opettelin, tai pakotin itseni pitämään itseni esillä. En tyrkytä enkä tuppaa itseäni jokapaikkaan, vaan pyrin olemaan askeleen edellä katsekontaktissa ja tervehtimisessä sekä hymyssä, näin olen pystynyt 'näkymättömyyteni' vaihtamaan näkyväisyydeksi .
        Kaikkea hyvää sinulle .

• Ei yksin mutta...

Joo, tuollaista ongelmaa ei sentään ole.

Kyllä minut huomataan. Olen miettinyt enemmänkin että onko minussa jotain "uhkaavaa" tai jotain sellaista epämiellyttävää joka saa ihmiset kaikkoamaan.

Tuollaiseen näkymättömyyteen ei ole oikein muuta mahdollisuutta kuin pitää suurempaa ääntä itsestään.

• 3+6 kirjoitti:

Pakko ottaa kantaa tuosta väärän laidan kulkijoista. Mikä siinä on niin vaikeaa kävellä oikeaa reunaa?? Leveänä lyllertävät vaan päin nokka pystyssä. Joskus tekisi mieli polkea pyörällä suoraan päälle. Joka paikkaan pitäisi laittaa jotain kylttejä jotka muistuttavat "oikeasta".

Nokun sitä ei lue missään paperilla, siksi ihmiset kävelee tuolla kaupungilla kun jotkut apinat, alituiseen väistellen toisiaan. Se on pikkasen rasittavaa aina kun joku kävelee vastaan niin miettiä väistääköhän toi vai pitäiskö mun, ja missä vaiheessa mää väistän jos se ei väistä. Vai väistetäänkö molemmat ja sitten kumpi palaa omalle puolelleen. Huoh. Sovittaisko viimein vuonna 2010 miten käveltäis ettei kaupungilla tarttis kokoajan mennä siksakkia?

• sinkkuMies_Hki
        en väistele ketään! kirjoitti:

Mistähän tuollaisen "näkymättömän naisen" löytäisi?

Sellaisen kun voisi ottaa omakseen ja antaa paljon hellyyttä ja rakkautta.

Mutta sitä en ymmärrä, että miksi naiset eivät viitse tehdä minkäänlaista aloitetta asiassa, esim. soittaa minulle ja tutustua ?

Jos olet sinkkunainen ja osaat käyttää puhelinta, soitapa minulle ja tutustu, siitä palkitsen sinut isolla annoksella helliä halauksia ja tilaisuudella löytää elämääsi rakastava mies, ihan ikiomaksesi jos niin haluat !

t: Mika / 044 567 0800

ja 2. juttu: miksi naiset ilman muuta olettavat jokaisen miehen etsivän seksiseuraa?

Eivätkö naiset osaa suhtautua seksiasioihin luonnollisesti ja asiallisesti ?

Seksi on luonnollinen osa rakastavaa parisuhdetta, mutta siinä tuo asianlaita näkyy tietenkin myös siinä rakastavassa asenteessa, millä seksistä parisuhteessa nautitaan.

Irtoseksiä en sensijaan ole hakemassa.

Seksiä en ole ikinä keneltäkään väkisin vaatinut ja siitäkin asiasta voi jutella asiallisesti. Mikä siis mättää, kun osa naisista tuntuu olevan kauhuissaan koko ajatuksesta että joutuisi millään tavalla seksin kanssa tekemisiin ja osa taas on toisesta äärimmäisyydestä, eli naiset, jotka etsivät irtoseksiä, mutta eivät halua parisuhdetta. Miksi ???

Kun parisuhde kuitenkin on se paras juttu mutta oikeasti parisuhteeseen haluavia naisia ei vain löydy mistään!

• Persenal Trainer

Yksinäisellä ihmisellä on aikaa jäädä ajattelemaan asioita, ja vastoinkäymisiin on silloin helpompi jäädä kiinni. Veikkaan siis, ettei noita juttuja oikeasti tapahdu mitenkään merkittävästi enempää sinulle kuin muille ihmisille. Muut vain unohtavat ne nopeasti tai suhtautuvat niihin välinpitämättömämmin.

Siinä missä ns. tavallinen ihminen ajattelisi törmäyksen jälkeen "vitun sokea" (ja ehkä myös ilmaisisi ajatuksensa ääneen), sinä lähdet hakemaan syytä tapahtuneeseen itsestäsi -- vaikka törmääjä itse asiassa oli, kuten jo todettua, vitun sokea. Noita paperinjakamisia tavis myöskään tuskin ottaisi henkilökohtaisesti. Tapahtunut virhe ei edes ole sinun, joten asian korjaamisessa ("saammä kans ne paprut") ei pitäisi olla mitään noloa. Teräväkielisen taviksen kuuluu lisäksi näpäyttää noita "ai niin sullekin" -ihmisiä sopivan nenäkkäällä tavalla. Muista kuitenkin samalla hyväntahtoinen hymy, ettei sinua pidetä kusipäänä.

Älä huoli, kyllä sinustakin saadaan vielä koulittua tavallinen ihminen!

• fdgbfd

Joo, tuollaista ongelmaa ei sentään ole.

Kyllä minut huomataan. Olen miettinyt enemmänkin että onko minussa jotain "uhkaavaa" tai jotain sellaista epämiellyttävää joka saa ihmiset kaikkoamaan.

Tuollaiseen näkymättömyyteen ei ole oikein muuta mahdollisuutta kuin pitää suurempaa ääntä itsestään.

Itsestäni on pari kertaa tuntunut näkymättömältä, mutta useimmiten tuntuu, että vaikka kuinka yrittäisin olla reilu ja ystävällinen niin jotkut kokevat minut jonkinlaisena uhkana itselleen ja aloittavat parjaus kampanjan.

• DS.

Eli jos sulle ei joku lähetä tekstaria tai soita 2-3 päivän päästä viime tapaamisesta, niin he ovat kaikki sun mielestä välinpitämättömiä, ja kuvittelet ettei kukaan halua hengailla sun kanssa?

• Ei yksin mutta...

"Eli jos sulle ei joku lähetä tekstaria tai soita 2-3 päivän päästä viime tapaamisesta, niin he ovat kaikki sun mielestä välinpitämättömiä, ja kuvittelet ettei kukaan halua hengailla sun kanssa?"

Enemmän kyse on viikoista eikä päivistä.
        On se aika välinpitämätöntä jos olen lähes poikkeuksetta se joka ottaa aina sen yhteyden lopulta.

• Kepa.

Miltä näytät ulospäin? Miten pukeudut? Käytkö suihkussa usein ja käytätkö esim. partavettä? Oletko ryhdikäs?

• Ei yksin mutta...

"Miltä näytät ulospäin?"

Aika normaalilta, en mikään komistus ole.

"Miten pukeudut?"

Normaaliin tapaan, siististi ehkä hieman liian asiallisesti.

"Käytkö suihkussa usein ja käytätkö esim. partavettä? "

Päivittäin pari kertaa ja käytän mm. deodoranttia ja partavettä.

"Oletko ryhdikäs? "

Olen, poikkeuksellisen.

• cxvl

"Miltä näytät ulospäin?"

Aika normaalilta, en mikään komistus ole.

"Miten pukeudut?"

Normaaliin tapaan, siististi ehkä hieman liian asiallisesti.

"Käytkö suihkussa usein ja käytätkö esim. partavettä? "

Päivittäin pari kertaa ja käytän mm. deodoranttia ja partavettä.

"Oletko ryhdikäs? "

Olen, poikkeuksellisen.

Liian asiallinen?

• anmu

Kuulostaapas tutulta!!! minäkin tapaan paljon uusia ihmisiä enkä koe vaikeaksi aloittaa keskustelua ja siitä eteenpäin siirtymistä, kuitenkin jossain vaiheessa yhteydenotot tapahtuvat vain minun suunnaltani.. Silti olen niin tyhmä ja soitan aina uudestaan! Säälittävää!!

Hyvänpäivän tuttuja minultakin löytyy ja muita äitejä joilla on saman ikäinen lapsi kuin minulla ( hyvä että lapsellani näkyy olevan sosiaalisia suhteita). Mutta mitään syvällisempää suhdetta en ole saanut kehenkään aikaiseksi.

Ehkä olen kuitenkin liian hyökkäävä Mitä sinäkin pohdit...? Olen juossut vaunujeni kanssa pitkin katuja saadakseni kiinni sen tuntemattoman vaunuja työntävän äidin saadakseni hänestä seuraa, ei kauas kantanut sekään tuttavuus...
      Ja eräs baarimikko joutui kuunnella mekon osto-ongelmiani sekä muiden ajankohtaisten asioideni vatvomista useamman kuukauden. Liekkö hälläkkään ollut vaihtoehtoja työnsä puolesta mutta saanpa kyseisestä paikasta ilmaiset kahvit jos joskus olen kehdannut vielä pistäytyä :)

Tänään vietän yksinäistä koti-iltaa odottaen miestäni kotiin töistä. Ajattelin huomenna tehdä jotain kivaa ja päästä pois kotoa. Itku siitäkin tuli kun tajusin taas kerran että seuraa en hauskanpitooni saa :( Ahdistavaa kertakaikkiaan! Lähden nyt kuitenkin yksin ja käytän ehkä sitten taas baarimikon palveluja hyväkseni..

• omanonnenseppä

Hei kaikki yksinäiset!
        Minulla on vähän päinvastainen ongelma. En oikein ehdi pitää yhteyttä kaikkiin ystäviini. Totta kai vain osa on todella hyviä ystäviä ja osa ystävyyssuhteista on kevyemmällä pohjalla, mutta näistä kaikissa olisi mahdollisuus syventyä, jos olisin itse aktiivisempi. Mielestäni ystävyys perustuu vuorovaikutukseen ja ystävän tukemiseen erityisesti hädässä. Sen vuoksi on hyvä aika ajoin kysellä mitä kuuluu. Jos et itse pidä yhteyttä, ei toinenkaan pidä sitä sinuun. Kuuntele, niin sinua kuunnellaan. Kotiäiti, joka kerroit baarimikolle vaikeuksistasi, tuskin kuuntelit baarimikon vaikeuksia kun ajattelit kuuntelun kuuluvan hänen toimenkuvaansa. Niinhän se kuuluukin, mutta jotta jatkossa voisit turvautua oikean ystävän kuunteluun, kuuntele itsekin häntä. Kysy ja kannusta, ole tukena, niin saat itsekin tukea. Anna toiselle palautetta, kehu kun siihen on aihetta, myötäelä ja jaa iloasi, jos olet sitä jostain saanut. Näin jakaen tunteitasi ystäviesi kanssa, sinulta ei koskaan puutu ystäviä. Huumoria ei pidä myöskään unohtaa, laske välillä leikkiä itsesi kustannuksella, niin saat taatusti ystäviä.

• Ei yksin mutta...

Ikävää tuollainen.

Viihdyn kyllä itse hyvin yksinkin mutta sitä joskus kaipaa seuraa. Tulee vain niin helvetillinen olo juuri siitä että se olen minä joka sitä seuraa hakee ja ottaa toisia huomioon. Muita ei nähtävästi kiinnosta olenko elossa vai kuollut, noin kuvaannollisesti.

Pari kaveria on ja heillä on omat menonsa joten sitä aina ymmärtää. Heiltä jonkinlaista aktiivisuttaa olen saanut, vaikka heistäkin on joskus aistittavissa vastaavaa. Mutta sitten nämä loput niin en tiedä mitä heidän kanssaan voi tehdä.

• Juupsl

Minä juuri toivoisin tapaavani sinunkaltaisen ihmisen. minulla on pieni lapsi ja vaikka yritän käydä puistoissa ei onnistu ystävystyminen. En oikein jaksa keksiä neutraalia keskustelua joten jutustelut tyssää alkuunsa. Itse pidän vapautuneesta keskustelusta enkä siitä, että täytyy vain rajatusti jutella mahdollisimman neutraalisti hyvää päivää kirvesvartta tyyliin. Minusta olisi huippu hienoa jos joku vaivautuisi juoksemaan perässäni jutellakseen.

• vcvdf
        omanonnenseppä kirjoitti:

Hei kaikki yksinäiset!
        Minulla on vähän päinvastainen ongelma. En oikein ehdi pitää yhteyttä kaikkiin ystäviini. Totta kai vain osa on todella hyviä ystäviä ja osa ystävyyssuhteista on kevyemmällä pohjalla, mutta näistä kaikissa olisi mahdollisuus syventyä, jos olisin itse aktiivisempi. Mielestäni ystävyys perustuu vuorovaikutukseen ja ystävän tukemiseen erityisesti hädässä. Sen vuoksi on hyvä aika ajoin kysellä mitä kuuluu. Jos et itse pidä yhteyttä, ei toinenkaan pidä sitä sinuun. Kuuntele, niin sinua kuunnellaan. Kotiäiti, joka kerroit baarimikolle vaikeuksistasi, tuskin kuuntelit baarimikon vaikeuksia kun ajattelit kuuntelun kuuluvan hänen toimenkuvaansa. Niinhän se kuuluukin, mutta jotta jatkossa voisit turvautua oikean ystävän kuunteluun, kuuntele itsekin häntä. Kysy ja kannusta, ole tukena, niin saat itsekin tukea. Anna toiselle palautetta, kehu kun siihen on aihetta, myötäelä ja jaa iloasi, jos olet sitä jostain saanut. Näin jakaen tunteitasi ystäviesi kanssa, sinulta ei koskaan puutu ystäviä. Huumoria ei pidä myöskään unohtaa, laske välillä leikkiä itsesi kustannuksella, niin saat taatusti ystäviä.

Itse olen kuunnellut ja tukenut, mutta kun ei koettu enää hyötyä niin seuraani ei enää ehditty siis edes lenkille. Ihminen joka on paljon muuttanut voi olla ihan siksi yksinäisempi. Itse lähettelen viestejä, mutta minulle ei useinkaan vastata. Sellaiset viestittelyt jatkuvat jossa asutaan kaukana ja ei edes nähdä kun kerran vuodessa.

• sfewrfewf

on kummallisen välinpitämättömiä nykyään. Mulla ei ole kovinkaan paljoa ystäviä ja huomaan että nekin on kaikonneet aika kauas. Joskus aina pyrin lähentymään heitä mutten jatkuvasti kehtaa olla kirjoittamassa. Olen tottunut jo olemaan yksin. Työpaikoilta kaikki yleensä löytää ystäviä mutta mä en löydä sieltäkään, tai jos luulen että voisin jonkunkanssa lähentyä niin saan äkkiä kyllä kylmää kyytiä kun huomaan että sillähän on jo luottokaveri ja mä olen vaan hyvänpäivän tuttu. Ei siinä oikeen uskalla avautua ja kertoo enempää itsestään.
      Nykymeininki tuntuu olevan se että jos sinusta hyödytään jollainlailla, saat olla hetken kaverina. Mutta jos susta ei ole mitään hyötyä niin se on goodbye.
      Se on kurjaa kun haluis ystäviä ja sit huomaa että on silleen vaan hätävara.

• Ohitettu

Nykyisin haetaan kontaktia tai pidetään yhteyttä vain niihin, joista katsotaan olevan jotenkin hyötyä, oli sitten kyseessä työkaverit, ystävät tai sukulaiset. Ihmiset ovat jotenkin sulkeutuneita ja pitävät toisiaan kilpailijoinaan. Ehkä kyseessä onkin jonkinlainen kilpailu siitä, kenellä menee parhaiten. Jatkuvasti vedetään jonkinlaista "showta" eikä kerrota itsestä aidosti. Toisaalta ei pystytä seurustelemaan muiden kuin aivan samanlaiset kuviot omaavien ihmisten kanssa. Erilaisissa tilaisuuksissa tämä osuu monesti kohdalle kipeästi, kun ystävänä pidetty hakeutuu keskustelemaan mieluummin jonkun muun kanssa.

Yritän itse pitää yhteyttä sekä sukulaisiin että tuttuihin aina silloin tällöin, mutta yksipuolisesti tosin. Osa onkin sitten ehdottaessani kyläilyä todennut, että nyt ei sovi ja ilmoittavat sitten, kun sopii. Tällaista hetkeä odottelen sitten edelleen. Jos ei ole monia ystäviä ja laajaa sukulaisjoukkoa, niin kontaktiverkko häviää nopeasti.

• oisko näin

että tuo on yleisempi ongelma kun uskotaankaan. Ihmiset vain ovat jollain tapaa sulkeutuneempia kuin ennen. Jonkinlainen roolibuumi meneillään, porukassa esitetään jotakin muuta kun ollaan ja sitten mennään kotia olemaan luonnollisia.

• ytgedrg

Toi on ihan mun elämää, Ikäkin on sama... Varsinkin muijilta tulee muutaman kuukauden päästä yleensä sellainen hylkimisreaktio. Siksi en uskalla välttämättä enään yrittää oikeaa ihmissuhdetta koska ei ne pysy yllä, vaikka haluaisinkin.

• päänsärky

Kyllähän se noin menee. On kovin tuttua, että jossain vaiheessa aletaan hylkimään. Ihmisillä on kuitenkin niin pienet piirit, että mieluiten aikaa vietetään sen pienen porukan kanssa joka on jostain hankittu. Kun on jollain tapaa ulkopuolinen siitä niin turha odottaa kovin tiivistä yhteydenpitoa. Olen miettinyt mikä minussa voi olla vialla, kun ei edes kahville ikinä jakseta/"ehditä" (muka) lähteä vaikka en mielestäni poikkea muista paljonkaan.

• M_36
        päänsärky kirjoitti:

Kyllähän se noin menee. On kovin tuttua, että jossain vaiheessa aletaan hylkimään. Ihmisillä on kuitenkin niin pienet piirit, että mieluiten aikaa vietetään sen pienen porukan kanssa joka on jostain hankittu. Kun on jollain tapaa ulkopuolinen siitä niin turha odottaa kovin tiivistä yhteydenpitoa. Olen miettinyt mikä minussa voi olla vialla, kun ei edes kahville ikinä jakseta/"ehditä" (muka) lähteä vaikka en mielestäni poikkea muista paljonkaan.

Sama juttu itselläkin. On kovin pieneksi menneet ystäväpiirit, vaikkei mitään
        järjettömän iso piiriä ole alunperinkään ollut. Masentaa viettää aikaa
        yksikseen. Riittää jo tämä näpräily!!! Itsekin pidän aina yhdeyksiä, mutta ei
        sitä aina jaksa olla yksinpuolinen yhteydenpitäjä.

Rohkaistukaa ihmiset ottamaan enemmän yhteksiä ja ei sitä aina tarvitse
        edes nähdä ja jotain sopia, vaan ihan muuten vaan kysellä kuulumisia jne.
        Eikö edes viittä minuuttia muka edes ehdi??!!
        Pärjäilkää ihmiset ja kosketelkaa toisianne (haha...Frank Pappa iskee jälleen)...
        noh, siis ainaskin pitäkää toisistanne huolta ja yhteyksistä! Aikuisten oikeasti!!!

• Ei yksin mutta...
        M_36 kirjoitti:

Sama juttu itselläkin. On kovin pieneksi menneet ystäväpiirit, vaikkei mitään
        järjettömän iso piiriä ole alunperinkään ollut. Masentaa viettää aikaa
        yksikseen. Riittää jo tämä näpräily!!! Itsekin pidän aina yhdeyksiä, mutta ei
        sitä aina jaksa olla yksinpuolinen yhteydenpitäjä.

Rohkaistukaa ihmiset ottamaan enemmän yhteksiä ja ei sitä aina tarvitse
        edes nähdä ja jotain sopia, vaan ihan muuten vaan kysellä kuulumisia jne.
        Eikö edes viittä minuuttia muka edes ehdi??!!
        Pärjäilkää ihmiset ja kosketelkaa toisianne (haha...Frank Pappa iskee jälleen)...
        noh, siis ainaskin pitäkää toisistanne huolta ja yhteyksistä! Aikuisten oikeasti!!!

Joo, ongelma on että tulee todella välinpitämätön olo ihmisistä jotka eivät koskaan itse kysele kuulumisia.
        Se vain kertoo siitä miten suhteeseen ja toiseen suhtaudutaan.

• tenula

käynyt samoin 3-4 kertaa.
      Hyvä ystävä on kuin kadonnut tuhka tuuleen.
      Toiset naisia,toisen miehiä,eri-ikäisiä ja erilaisia.
      Ihmettelen kuten sinä; teenkö ykskaks jotakin väärin ja mitä se voisi olla..

Kerran onnistuin kysymään suoraan.(pari vuotta myöhemmin)
      Vastausta en onnistunut saamaan

• Ei yksin mutta...

Näin on käynyt muutamassa tapauksessa. Harmittavaa sikäli ettei oikein ymmärrä mikä meni pieleen.
        Tällä hetkellä on selkeästi pari ystävyyttä katkolla koska eivät ole yhteydessä lähes koskaan.

• elämä harjoittelua

Luin aloituksesi, vaan en vielä ehtinyt muita kommentoijia lukea.
      Ekana mulle ainakin asiaa kokeneena tuli mieleen semmonen, että aina pitäisi olla jotakin annettavaa toiselle. Olen tätä pohtinut. Itse en pysty soittamaan tms. ystävälle, jos olen ihan tyhjä eikä minulla ole mitään annettavaa; eka annettava voisi olla puheen tasolla jotakin mielenkiintoista kerrottavaa tai pohdittavaa, jotakin 'uutta'. Vastaavasti itse en pidä ystävistä, jotka vaikkapa soittavat, sanovat nimensä (tosin nykyään sitäkään ei enää kännyaikana tarvii sanoa!), mutta sitten eivät jatkakaan mitään puhumista, kun ei asiaa oikeastaan ollutkaan minulle, oli vain seurankaipuu. Se ok, mutta voi olla niin, että itse en yhtään justiinsa ole puhetuulella, koska saapuva puheluhan aina tulee yllättäen. Minä ainakin tarviin ns. lämmittelyä, että juttu lähtee virtaamaan ja jos se toinen on jo soittaessaan ihan tyhjä, voi olla masista ym. ymmärrän kyllä, niin tavallaan koen raskaana. Koetan itse auttaa asiaa toisinpäin, että kun soitan jollekin jutellakseni mietin ennalta, mistä kaikesta juttelisinkaan tuolle toiselle. Tietysti joukkoon voi liittää 'mitä kuuluu, kuinka voit', mutta olen todennut yksinään sekään ei ole syy keskusteluun, sillä, sorry, monet ihmiset ovat muutenkin niin kovasti itseään täynnä, vain omat asiat kiinnostavat, että he saavat vain tuulta purjeisiin, jos minä vielä soittamaan, että 'mitä sinulle kuuluu'. Tällöin hän saattaa täyttää koko puhelun ajan ja keskustelun jälkeen minä puolestani jään ihan tyhjäksi.

Vuorovaikutusta kaipaan ihmissuhteissa. Molempien pitäisi jotenkin pystyä lataamaan jotakin pöytään! Siinä on hiukan ponnisteluakin kyllä. - Tämmöistä mietin ihan tältä samalta pohjalta kuin aloittajan kirjoitus. Minä tosin olen jo hyvinkin keski-ikäinen, mutta mulla kyllä on sitten pitkä perspektiivi asiaan. Sen ehdin huomata, että joku mainitsi, että toiset helposti haluavat käyttää hyväksi; se on totta, mutta eivät he tee sitä tahallaan. Kaikki ihmiset vain kokevat elämänsä vain niin vajaana; onkohan meidän kaikkien asenne vain, jotta 'anna, anna, auta, kuuntele, jeesaa'. Tätä olen miettinyt ja yrittänyt kääntää niin päin, että minulla olisi annettavaa toiselle ja "vaadin", että ystävälläni myös on jotakin annettavaa minulle. Näin säilyisi mielenkiinto ja tulisi kiintymystä ja tervettä tarvitsevuutta ystävysten välille. Häh?

• Ei yksin mutta...

En ihan ymmärtänyt miten liitit tämän aloitukseeni. Ajattelitko että otan yhteyttä ja minulle ei ole mitään sanottavaa? Ongelmani taitaa olla se että minä olen se aktiivinen osapuoli, minä olen kiinnostunut toisista ihmisistä ja pidän tavallaan "tulta" yllä. Tämän takia en juuri ymmärrä asiaa. Eri asia jos olisin passiivinen ja odottelisin toisten olevan yhteydessä minuun aina tai jos en tarjoaisi itseäni toisille. Ongelma on se ettei kukaan näytä olevan kiinnostunut minusta vaikka seurani näyttää kelpaavan toisinaan. Tämä ei enää ole sattumasta kiinni ja erilaisista ihmissuhteista vaan tässä alkaa muodostua joku toistuva kuvio. Olen väsynyt tällaiseen lopputulokseen.

• elämä harjoittelua

En ihan ymmärtänyt miten liitit tämän aloitukseeni. Ajattelitko että otan yhteyttä ja minulle ei ole mitään sanottavaa? Ongelmani taitaa olla se että minä olen se aktiivinen osapuoli, minä olen kiinnostunut toisista ihmisistä ja pidän tavallaan "tulta" yllä. Tämän takia en juuri ymmärrä asiaa. Eri asia jos olisin passiivinen ja odottelisin toisten olevan yhteydessä minuun aina tai jos en tarjoaisi itseäni toisille. Ongelma on se ettei kukaan näytä olevan kiinnostunut minusta vaikka seurani näyttää kelpaavan toisinaan. Tämä ei enää ole sattumasta kiinni ja erilaisista ihmissuhteista vaan tässä alkaa muodostua joku toistuva kuvio. Olen väsynyt tällaiseen lopputulokseen.

Ouh, anteeksi, en tarkoittanut sinua "väheksyä" tai loukata. Vastaukseni kysymykseesi on, että ei, en ajatellut niin! Oletinkin kyllä, että sinä olet aktiivinen ja osaava ihmissuhteissa, sellainen tunne kyllä tuli.?
        Minä kai enemmän aloin itseni ja kokemusteni kautta miettiä asiaa. Sinullahan on just kyse siitä, että ne toiset eivät ajattele, että tarttis olla jotakin sanottavaakin, annettavaa, ne vissiin on jotenkin passiivisia. On mullakin nykyään muutamia ihmissuhteita, joista koen, että ne eivät puhu mittään, en löydä, mikä yhdistäisi. Mä saatan kyllä ottaa yhteyttä ja keksiä puhuttavaa, ja varmaan seuraksi heille onkin kiva, kun jonkun yhteydenotto tulee; mutta en tiedä, miksi ei vole vuorovaikutteista. Kauan aikaa ei noin viitti. Monesti se toinen on sananmukaisesti liian hiljainen, eikä näin ollen vastaavasti ota yhteyttä. Ei hänestä ole "tuulettavaksi" ystäväksi. Minä en tiedä, mikä neuvoksi. - Aloituksesi oli jotenkin hyvä ja kuvaava!

• Ei yksin mutta...
        elämä harjoittelua kirjoitti:

Ouh, anteeksi, en tarkoittanut sinua "väheksyä" tai loukata. Vastaukseni kysymykseesi on, että ei, en ajatellut niin! Oletinkin kyllä, että sinä olet aktiivinen ja osaava ihmissuhteissa, sellainen tunne kyllä tuli.?
        Minä kai enemmän aloin itseni ja kokemusteni kautta miettiä asiaa. Sinullahan on just kyse siitä, että ne toiset eivät ajattele, että tarttis olla jotakin sanottavaakin, annettavaa, ne vissiin on jotenkin passiivisia. On mullakin nykyään muutamia ihmissuhteita, joista koen, että ne eivät puhu mittään, en löydä, mikä yhdistäisi. Mä saatan kyllä ottaa yhteyttä ja keksiä puhuttavaa, ja varmaan seuraksi heille onkin kiva, kun jonkun yhteydenotto tulee; mutta en tiedä, miksi ei vole vuorovaikutteista. Kauan aikaa ei noin viitti. Monesti se toinen on sananmukaisesti liian hiljainen, eikä näin ollen vastaavasti ota yhteyttä. Ei hänestä ole "tuulettavaksi" ystäväksi. Minä en tiedä, mikä neuvoksi. - Aloituksesi oli jotenkin hyvä ja kuvaava!

Se on se toisen yrityksen puute joka vaivaa. En osaa sanoa kun olen kokenut että nämä tapaukset joissa on loppu tullut niin ovat alkaneet lupaavasti ja mielestäni on ollut paljon yhteistä.

• hvjhg

Joku totuus, mutta ei kaikkea. jotkut ihmiset voivat olla ihan aidosti kiinnostuneita toisista ihmisistä. On ihan oikeasti mukava kuulla jonkun höpötystä ja välillä höpöttää itse. Mutta toisilla tulee tuo juttu päälle, heillä ehkä takana joku terapeutinrooli syndrooma. onhan ihmisiä jotka hakevat tukihenkilöä, mutta mielestäni aloittaja puhuu toisesta asiasta.

Tuntuu, että nuorena ystävystyy helpommin ja sitten vanhemmiten on monilla jo se perhe ja lähipiiri ja syy on se, että eivät vain jaksa kasvattaa sitä piiriä. Vastaus on minusta se, että etsii samassatilanteessa olevia joiden piirit ovat ehkä olosuhteiden takia pienemmät ja tarve tutustua uusiin ihmisiin suurempi. (Läheisempiin suhteisiin siis). Tuo, että nuo aloittajan kertomat ihmiset eivät ole kiinnostuneita voi johtua siitä, että heillä ei ole niin tarvetta lähentää suhdetta eikä niin, että aloittajassa on mitään vikaa tai hän etsisi liikoja.

• ermeliini

Vaikkei aloittajan viestiin paljon liitykään, niin tässä on kokemuksen ja elämän kypsyttämää näkemystä. Kunpa ihmiset olisivat juuri tuollaisia!! :-)

Minulla kun on kausia 'huonolla hapella', en välttämättä jaksa vastata puhelimeen ollenkaan. Soittaja voi tietty ihmetellä, loukkaantuakin, vaikka lopulta se on myös hänen edukseen etten vastaa.
        Vaikka olen melkein aina yksin, osaan arvostaa ja kunnioittaa paitsi itseäni myös muita ihmisiä.
        En siis pyri hyötymään kenestäkään - ainakaan yksipuolisesti - enkä käyttämään tukikeppinä tai jäteastiana omalle huonolle tai yksinäiselle ololleni.

• kookookoo

Itse kehitin loistavan taktiikan kun asuin ulkomailla miljoonakaupungissa ja tuntui että kadulla jäi kaikkien alle jos ei jatkuvasti väistellyt.

Eli kun kävelet katso suoraan pikkuisen ylöspäin kaukaisuuteen, älä katso ketään silmiin. Näin näet vastaantulevat ihmiset mutta heille näyttää siltä kuin sinä et näkisi heitä. Älä löntystele. Näytä kiireiseltä ja siltä kuin yrittäisit löytää tiettyä rakennusta ihmisten päiden yläpuolelta tai yrittäisit nähdä mikä on seuraavan kadun nimi. Tämä aiheuttaa sen että he väistävät kun luot illuusion ettet huomaa heitä > Toinen ihminen kokee että on kätevämpää väistää itse.

Ulkomailla tämä kikka aiheutti kyllä pari kertaa sen että joku tuli kysymään tarvitsenko apua tai neuvoa mutta täällä Suomessa ei tarvitse pelätä moista ystävällisyyttä :)

Tuohon alkuperäisen kirjoittajan ongelmaan sanoisin että itse tapaan työssäni ja harrastuksissani paljon uusia ihmisiä. Monen kanssa vaihdetaan numeroita ja ollaan yhteyksissä vaihtelevasti mutta vain murto-osa näistä ihmisistä loppujen lopuksi jää elämääni pidemmäksi aikaa. En juurikaan mieti asiaa sillä olen työni ja harrastusteni takia kiireinen sekä tykkään omasta rauhasta siinä välissä.

Esim.
      Opiskeluaikainen työ 2 vuotta > 1 hyvä ystävä.
      Koulu 4 vuotta > 1 kaveri jonka kanssa pidetään vaihtelevasti yhteyttä.
      Hevosharrastus 6 vuotta > ei ketään kenen kanssa pitäisin yhteyttä.
      Ulkomailla 2 vuotta > 1 ystävä, monia facebook tuttuja.

Tässä siis oman elämäni ”saldo” tietyistä ajanjaksoista ja paikoista joissa olen ollut pidempään ja joissa yleensä tutustuu toisiin ihmisiin. Ihmisiä tulee ja menee ja osa jää ja osa ei.

Ystävyyssuhteeni ovat kaikki ”kasvaneet” ajan kanssa. Välillä on oltu tiiviistikin yhdessä ja sitten ei juuri ollenkaan. Jokaisen elämä muuttuu koko ajan ja välillä siihen mahtuu enemmän ystäviä ja välillä ei ollenkaan. Yhden ystäväni olen tuntenut 20 vuotta. Meillä on ollut jopa 2 vuoden ”tauko” ettei olla oltu missään tekemisissä. Johtui kai siitä että hän lähti toiselle paikkakunnalle opiskelemaan ja minä lähdin ulkomaille. Kyllä minä tiesin silloin koko ajan ettei ystävyytemme ole mihinkään kadonnut. Nyt olemme taas samassa maassa ja vielä samassa kaupungissa joten on luonnollista että on paremmin aikaa nähdä ja koska elämäntilanteet molemmilla on samanlaiset niin löytyy jutunjuurtakin. Itse luokittelen ystävikseni sellaiset henkilöt jotka ovat olleet elämässäni mukana vuosia. He tuntevat minut, minä heidät ja jos he kertovat kahden vuoden ”tauon” jälkeen kumminkaimantytöstään niin tiedän tasan tarkkaan kenestä puhutaan.

Itse olen huomannut että ihmisten kanssa oleminen on vähän ”aaltomaista”. Eli ensin löydetään toisesta se jokin. Sitten ollaan yhdessä, nautitaan siitä uudesta kaverista ja opitaan asioita toisesta. Sitten se vähän laimenee, tulee ehkä muita juttuja. Sitten kun on otettu tarpeeksi etäisyyttä löydetään se kaveri uudelleen ja taas sama homma uudelleen. Ihan omassa parisuhteessakin olen huomannut vähän samanlaista aaltomaisuutta. Välillä nyhjään kotona toisen kainalossa ja sitten huomaan että ikävöin ystäviäni ja tapaan taas heitä enemmän ja sitten ikävöinkin jo takaisin kainaloon. Ehkä suhteet tarvitsevat välillä happea jotta voivat jatkua?

Tässä minun mietteitä. Tulipa pitkä teksti.

• tenula

että aloittaja tarkoitti ystävyyssuhteen etäisyyttä.
        Eiköhän kysymyksessä ollut suhteen kuolleisuus,ex-kaveruus, ystävää ei enää missään eikä ymmärrä miksi .

• Ei yksin mutta...
        tenula kirjoitti:

että aloittaja tarkoitti ystävyyssuhteen etäisyyttä.
        Eiköhän kysymyksessä ollut suhteen kuolleisuus,ex-kaveruus, ystävää ei enää missään eikä ymmärrä miksi .

Vähän tuon suuntaan. Tuntuu että monet kaveruussuhteet vaipuvat suoraan koomaan jonkin ajan kuluttua kohdallani. Yritän parhaani elvyttääkseni muttei oikein auta.

Tälläkin viikolla selvisi että nähtävästi tekstiviesteihini ja puheluihini ei ole tarvetta vastata tai sen voi tehdä useamman päivän päästä.

• eteenpäin elämää

Se on ainakin osittain nykymenoa, että ihmiset keskittyvät vain omaan elämäänsä, työssäkäyntiin ja perheensä, eivätkä "jaksa" hoitaa ihmissuhteita. Se on raakaa kohtelua, olen sitä osakseni myöskin saanut. Toisaalta olen itsekin perheellinen ja en itsekään enää jaksaisi kovin monia suhteita ylläpitää. Elämä on rankkaa, voimat on vähissä ja välillä masentaa. Ei vain jaksa !

• Ei yksin mutta...

Joo, niin se varmaan osittain on. Ehkä pitäisi myös hankkiutua tuonne Facebookkiin.
        Ymmärrän kyllä perheellisiä, siis niitä joilla on lapsia ja myös toki niitä joilla on tyttöystävät/vaimot.

Mutta joukko on sen verran suuri että tosissaan olen joutunut miettimään että ehkä vika on minussa.

Pitää varmaan alkaa ettimään tyttöystävää tosissaan. Naisetkin tuntuvat vain olemaan niin passiivisia ja miehen aloitteita vain odotetaan joka asiassa.

• kdjkld

Joo, niin se varmaan osittain on. Ehkä pitäisi myös hankkiutua tuonne Facebookkiin.
        Ymmärrän kyllä perheellisiä, siis niitä joilla on lapsia ja myös toki niitä joilla on tyttöystävät/vaimot.

Mutta joukko on sen verran suuri että tosissaan olen joutunut miettimään että ehkä vika on minussa.

Pitää varmaan alkaa ettimään tyttöystävää tosissaan. Naisetkin tuntuvat vain olemaan niin passiivisia ja miehen aloitteita vain odotetaan joka asiassa.

Mielestäni kaikki ihmiset eivät vain tajua yhteydenpidon merkitystä. Yleensä olen itse se aktiivinen osapuoli. Olen muiltakin kuullut tästä ilmiöstä, että usein vain toinen osapuoli on aktiivinen ja ottaa yhteyttä. Ja kun väsähtää niin siihen se yhteydenpito sitten loppuu.
        Ehkä toisilla kyse jonkinlaisesta ujoudesta, ettei viitsitä vaivata toista. Useimmilla, uskoisin, kyse piittaamattomuudesta ja ei käsitetä sitä että ihmissuhteita täytyy hoitaa.
        Suurin osa ihmisistä myös kaikkoaa jos alat avautumaan ja puhumaan vaikeista asioista, kun sinulla ei mene hyvin. Aina pitää katsos olla kivaa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Laitetaas nyt kirjaimet tänne

kuka kaipaa ja ketä ?
      Ikävä
      93
      8018
    2. Pieni häivähdys sinusta

Olet niin totinen
      Ikävä
      40
      3842
    3. Lähetä terveisesi kaipaamallesi henkilölle

Vauva-palstalta tuttua kaipaamista uudessa ympäristössä. Kaipuu jatkukoon 💘
      Ikävä
      102
      1896
    4. Missä olet ollut tänään kaivattuni?

Ikävä sai yliotteen ❤️ En nähnyt sua tänään söpö mies
      Ikävä
      24
      1290
    5. Taas ryssittiin oikein kunnolla

r….ä hyökkäsi Viroon sikaili taas ajattelematta yhtään mitään https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000011347289.html
      NATO
      32
      1123
    6. Valtimon Haapajärvellä paatti mäni nurin

Ikävä onnettomuus Haapajärvellä. Vene hörpppi vettä matkalla saaren. Veneessä ol 5 henkilöä, kolme uiskenteli rantaan,
      Nurmes
      30
      1057
    7. Rakastuminenhan on psykoosi

Ei ihme että olen täysin vailla järkeä sen asian suhteen. Eipä olis aikoinaan arvannut, että tossa se tyyppi menee, jonk
      Ikävä
      53
      847
    8. Vanha Suola janottaa Iivarilla

Vanha suola janottaa Siikalatvan kunnanjohtaja Pekka Iivaria. Mies kiertää Kemijärven kyläjuhlia ja kulttuuritapahtumia
      Kemijärvi
      10
      840
    9. Olisinko mä voinut käsittää sut väärin

Nyt mä kelaan päässäni kaikkea meidän välillä tapahtunutta. Jos mä sit kuitenkin tulkitsin sut väärin? Se, miten sä käyt
      Ikävä
      31
      812
    10. Känniläiset veneessä?

Siinä taas päästiin näyttämään miten tyhmiä känniläiset on. Heh heh "Kaikki osalliset ovat täysi-ikäisiä ja alkoholin v
      Nurmes
      27
      752
    Aihe