Toriparkki Heinolaan

saakaswili

Voi jumalauta................kenenkähän ääliön keksintö.....ei voi kuin nauraa....

17

352

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • H H H

      jos Komonen itse maksaa,niin mikä ettei

    • Paljasjalkainen

      Kyllä "Lahti kutsuu" nimimerkki on oikeassa... Heinolan valtuusto on hyvä esimerkki "eläkeläisten" aiheuttamasta henkisestä taantumasta. Se on vaan niin, että iän myötä ihmisestä tulee entistä konservatiivisempi ja alkaa haikailla "entisten hyvien aikojen perään"... Eläkeläisille oma pieni kiintiö valtuustoon? Muuten ollaan kusessa.

      Huoltosuhde pitäisi ennemminkin laskea niin, että verrataan niiden suhdetta, jotka ovat "posiitivisia" veronmaksajia ilman ikästatusta "negatiivisiin" veronmaksajiin. Elikkä veroja voi maksaa vähemmän kuin kuluttaa yhteiskunnan verovaroilla ylläpidettyjä palveluja, vaikka kävisi töissä tai olisi eläkkeellä.

      Kyllä HR on ottanut kovan urakan itselleen jos meinaa huoltosuhdetta parantaa (jos se perustuu pelkästään ikään).... kun omatkin lapset maksaa veronsa muualle... Tulisikin miettiä miksi täällä ei viihdy aikuiset työssä käyvät ihmiset... Jatkokoulutuspaikat on viety kehittämis- ja säästösyistä Lahteen ja muualle... ei Heinolassa ole tulevaisuutta nuorilla aikuisilla... ellet laske sen varaan, että sossusta elannon saa...

      Kaupungin EU-koordinaattorin ja kaupungin ns. johtajan esittävät tulevaisuushankkeet puolestaan saavat silmät vesittymään... ei suinkaan naurusta eikä ilosta vaan surusta... kyllä todellisuuden taju ja mielikuvitus on karannut käsistä toden teolla... Onko tosiaan tulevaisuutemme tälläisten ihmisten käsissä? Jos kaupungista on lähtenyt 400 työpaikkaa vuoden sisällä... ei lintutarhalla, rakentamisen kehityskeskuksella, ei kesäteatterilla, ei toriparkilla, ei toistemme palvelemisella Heinolaa pelasteta... Kyllä sitä rahaa tulee tulla oman oravan pyörämme ulkopuolelta... ikiliikkujaa ei vieläkään ole keksitty... Jos vielä Reumakin on onnistunut erikoistumaan niin, että ei sovellu nykyiseen terveydenhuollon kenttään ja sieltä putkahtaa useampi sata työntöntä... sata työtöntä tekee kunnalisiin veroihin 600 000 euron vajeen. Se ei heti näy, mutta kun verovaroista maksettavat ansiosidonnaiset korvaukset putoaa 500 päivän päästä, eikä uutta työpaikkaa ole, tulee verotulot surkastumaan huomattavasti...

      Ei kannata huolestua jo tämä vuosi menee positiivisesti kirjanpidollisista syistä. Takaan, että jatkossa ei näin käy, ellei jotain radikaalia tehdä. Kyllä Heinolan hallintoa ja päätöksentekoa on virtaviivaistettava rajusti. Nyt on vuosi aikaa toimia ja parantaa mahdollisuutta selvitä tulevaisuuden haasteista. Juuri nyt on säästöjen aika! Huuhaa-hankkeet ns eu-rahoilla (omi verorahoja nekin) stoppiin. Aletaan miettiä sen sijaan sitä, millä niitä verotuloja saadaan kasvatettua.... :)

      • mä.

        ja tärkein niistä on matkailu. Eikö arvioiden mukaan Heinolassa ole yöpyviä turisteja enemmän kuin Lahdessa jo ensi vuonna? Vierumäkeen tulee hotelli Scandic ja Kumpelin yhteyteen kylpylä. Matkailijat virkistävät muutakin elinkeinoelämää kuin pelkästään hotelleja ja niiden henkilökuntaa. Nyt kannattaisi itse kunkin alkaa innovoida ja toteuttaa lisää turistirysiä.


      • Puhdasrainiolainen
        mä. kirjoitti:

        ja tärkein niistä on matkailu. Eikö arvioiden mukaan Heinolassa ole yöpyviä turisteja enemmän kuin Lahdessa jo ensi vuonna? Vierumäkeen tulee hotelli Scandic ja Kumpelin yhteyteen kylpylä. Matkailijat virkistävät muutakin elinkeinoelämää kuin pelkästään hotelleja ja niiden henkilökuntaa. Nyt kannattaisi itse kunkin alkaa innovoida ja toteuttaa lisää turistirysiä.

        Turha noille paljasjalkaisille on järkeä päähän takoa. Ne on niitä ikuisia narisijoita, joille on vain yksi oikea vaihtoehto; se oma.
        Kyllä Heinolan nousuun saa kun haikailu Lahden kainaloon lopetetaan. Matkailu ja palvelutarjonta on tulevaisuuden valttikortit, samoin puhdas ja valjastamaton luonto. Sitä meillä vielä toistaiseksi piisaa.


      • ideoita ideoita
        mä. kirjoitti:

        ja tärkein niistä on matkailu. Eikö arvioiden mukaan Heinolassa ole yöpyviä turisteja enemmän kuin Lahdessa jo ensi vuonna? Vierumäkeen tulee hotelli Scandic ja Kumpelin yhteyteen kylpylä. Matkailijat virkistävät muutakin elinkeinoelämää kuin pelkästään hotelleja ja niiden henkilökuntaa. Nyt kannattaisi itse kunkin alkaa innovoida ja toteuttaa lisää turistirysiä.

        noita kylpylöitä on Suomessa tarpeeksi muutenki.Ei kai siintä Kumpelin kylpylästä kovin suurta tule,jos vertaa muihin kylpylöihin.Pitäisi suunnitella jotain erikoista,mitä muualla ei ole,niin oltaisiin etulyöntiasemassa.


      • järki käteen
        ideoita ideoita kirjoitti:

        noita kylpylöitä on Suomessa tarpeeksi muutenki.Ei kai siintä Kumpelin kylpylästä kovin suurta tule,jos vertaa muihin kylpylöihin.Pitäisi suunnitella jotain erikoista,mitä muualla ei ole,niin oltaisiin etulyöntiasemassa.

        Ai meinaatko, että jengi ajelee Heinolan seudulta mieluummin muualle kylpylään kuin omaan seutukuntaan ? Toisekseen: mistä ihmeestä luulet asiakkaita riittävän jatkuvasti lisääntyviin ostareihin ? Viimeisin nousee Karistoon. Jos mitään ymmärrät markkinoista ja niiden jakautumisesta niin ymmärrät myös sen, että kävijöitä riittää ja lisää tulee jos markkinat eivät ole kyllästyneet. Tuskin Lerkkanen jätti tekemättä jonkinlaista markkinatutkimusta ennen kuin lähti investoimaan. Yrittäjä on yrittäjä eikä mikään helppoheikki


      • yksi matkamies
        järki käteen kirjoitti:

        Ai meinaatko, että jengi ajelee Heinolan seudulta mieluummin muualle kylpylään kuin omaan seutukuntaan ? Toisekseen: mistä ihmeestä luulet asiakkaita riittävän jatkuvasti lisääntyviin ostareihin ? Viimeisin nousee Karistoon. Jos mitään ymmärrät markkinoista ja niiden jakautumisesta niin ymmärrät myös sen, että kävijöitä riittää ja lisää tulee jos markkinat eivät ole kyllästyneet. Tuskin Lerkkanen jätti tekemättä jonkinlaista markkinatutkimusta ennen kuin lähti investoimaan. Yrittäjä on yrittäjä eikä mikään helppoheikki

        Täällä on tullut käytyä useamman kerran ja tätä voi sanoa kylpyläksi.Matkustaminen on ihmisen henkiselle ja fyysiselle vireydelle myönteinen haaste. Toisin sanoen matkailu avartaa, kuten on tapana sanoa.
        http://www.visitestonia.com/fi/multimedia/matkailumajoitus/kylpylahotellit


      • KuluttajaKulkuri
        yksi matkamies kirjoitti:

        Täällä on tullut käytyä useamman kerran ja tätä voi sanoa kylpyläksi.Matkustaminen on ihmisen henkiselle ja fyysiselle vireydelle myönteinen haaste. Toisin sanoen matkailu avartaa, kuten on tapana sanoa.
        http://www.visitestonia.com/fi/multimedia/matkailumajoitus/kylpylahotellit

        Nii just, kannattaa mennä Lahteen ostoksille eikä missään nimessä käyttä Heinolan palveluita. Kannattaa mennä Tallinnan tai Vaasaan kylpylään, eihän nämä Heinolan ja Urheiluopiston kylpylät meidän hienolle hipiälle riitä. Sillähän tämä kaupunki nousuun lähtee kun käymme merta edempänä kalassa. Siis milloin te ihmiset tajuatte, ettei tämä ole enää mikään teollisuuskaupunki missä tienataan hihnan ääressä ja sitten lähdetään maailmalle kuluttamaan. Täällä pitää käyttää paikallisia palveluja ja kauppoja, jotta täällä on mitään töitä tarjolla. Rakennemuutos on tapahtunut ja tapahtuu kovaa vauhtia ja meidän kuntalaisten on syytä mukautua siihen ostotottumuksiamme myöten.


      • huomenna oikeaan kyl
        järki käteen kirjoitti:

        Ai meinaatko, että jengi ajelee Heinolan seudulta mieluummin muualle kylpylään kuin omaan seutukuntaan ? Toisekseen: mistä ihmeestä luulet asiakkaita riittävän jatkuvasti lisääntyviin ostareihin ? Viimeisin nousee Karistoon. Jos mitään ymmärrät markkinoista ja niiden jakautumisesta niin ymmärrät myös sen, että kävijöitä riittää ja lisää tulee jos markkinat eivät ole kyllästyneet. Tuskin Lerkkanen jätti tekemättä jonkinlaista markkinatutkimusta ennen kuin lähti investoimaan. Yrittäjä on yrittäjä eikä mikään helppoheikki

        Sadan neliön laajennus, pari poreallasta ja uima-allas. Voidaanko puhua kylpylästä? Uusia työpaikkoja 15-30, kysyn vaan miten? Työpaikkoja lupaamalla rahoitusta tulee...ei ole yrittäjä mikään helppoheikki!


      • ohi ajaa
        huomenna oikeaan kyl kirjoitti:

        Sadan neliön laajennus, pari poreallasta ja uima-allas. Voidaanko puhua kylpylästä? Uusia työpaikkoja 15-30, kysyn vaan miten? Työpaikkoja lupaamalla rahoitusta tulee...ei ole yrittäjä mikään helppoheikki!

        ei voida puhua kylpylässtä,sillä toi on jalkojen liotusta varten.Kyllä nauratta Heinolan suuret puheet kylpylästä,jonka pitäisi turistia houkutella ,eikä omaa porukkaa pulikoimaan.Jos toi niin sanottu kylpylä vetää omaa väkeä,niin uimahalli on tyhjä.


    • tosiaan.

      Taitaa joku olla jo aika dementoitunut!

      • mmt1

        Oikeissa käsissä energiarahat olisi ollut näin lama-aikaan mahdollisuus heinolalle! Heinolaan pitää saada uusia yrittäjiä ja tukea vanhoja, kaupungin päättäjillä pitäisi olla ymmärrystä ja osaamista tähän. Ottakaa mallia seinäjoesta!!


    • P-Jalka

      Kyllä matkailu saattaa työllistää ja jopa elättääkin muutaman kymmenen ihmistä... Mutta kun työpaikkojen menetys alkaa olla 500 luokkaa... vaikea löytää siitä pelastusta. Opiston projektit toteutuu, koska kaupunki ei ole päässyt niihin sekaantumaan... :) Annetaan se kukan kukkia kaikessa rauhassa...

      Heinolan tulevaisuus on tulevaisuudessa... elikkä nyt pitää nähdä mitä on tulevaisuus 10 v päästä ja investoida siihen. Investointien tulee tuoda rahaa oman oravan pyörämme ulkopuolelta.. matkailulla ei Heinolaa pelasteta nyt eikä tulevaisuudessa. Mutta rahaa siihen saadaan palamaan paikallisesti... ja paljon... Nyt tulee valtio huutaa mukaan investointeihin, hyvä esimerkki nestemäisten biopolttoaineiden tehdashanke keski-suomessa.... seuraava nousukausi kun jyllää kymmenen vuoden päästä, niin silloin fossiiliset polttoaineet ovat hinnoissaan... Lisäksi itse tuottamamme energia pienentää ulkomaankaupan vajetta ja tarjoaa enemmän niitä senttejä kotimaahan, jolloin se pienentää viennin kasvuntarvetta... ja saadaan oravan pyörämme pyörittämiseen rahaa...

      Lahti ei ole Heinolan tulevaisuus, vaan ryhdikkäissä ja muutoshaluisissa päättäjissä. Kaipaamme ihan toisenlaista toimintaan päätöksen tekoon. Vielä neuvostoaikaa elävät päättäjät voisi lähettä Sputnikille sinne minne kuuluvat... tosin eipä avaruuttakaa saa saastuttaa... On helppo räksyttää ja ja haukkua toisia, mutta paljon vaikeampi rakentaa ja kehittää... Viime vaalien voittajat on näyttäneet räksyttäjän kyntensä.. Leikataan valtuustopaikat kolmasosaan nykyisestä ja lopetetaan kaikki ei-pakolliset lautakunnat. Palkataan konsultti tekemään rakennemuutosta Heinolan kaupungin organisaatioon, mukaan lukien sosiaali- ja terveystoimi.... nussitaan virkamiehet uudestaan... näin saadaan putsattua Heinolan ummehtenut hengitys ja uusi syke... On aika Heinolan tulevaisuuden....

      • !!

        Räksyttää pitää niin kauan, että vanhat parrat ymmärtävät väistyä lopullisesti jarruttamasta Heinolan kehitystä sulle-mulle -touhuillaan.


      • lahti go go
        !! kirjoitti:

        Räksyttää pitää niin kauan, että vanhat parrat ymmärtävät väistyä lopullisesti jarruttamasta Heinolan kehitystä sulle-mulle -touhuillaan.

        Nykyiset päättäjät pois hommista, ei tämä voi huonommaksi tulla.
        Veroäyri 21,00 muuttuu 19,00:ksi kun liittyminen Lahteen tapahtuu.
        Ei tämä meininki tästä paremmaksi muutu omilla päättäjillä.


      • .
        lahti go go kirjoitti:

        Nykyiset päättäjät pois hommista, ei tämä voi huonommaksi tulla.
        Veroäyri 21,00 muuttuu 19,00:ksi kun liittyminen Lahteen tapahtuu.
        Ei tämä meininki tästä paremmaksi muutu omilla päättäjillä.

        Heinolassakin 19:ksi, jos tänne saadaan kaupunginjohtaja ja talousjohtaja, jotka osaavat tehdä oikeita laskelmia.


      • petttynyt
        . kirjoitti:

        Heinolassakin 19:ksi, jos tänne saadaan kaupunginjohtaja ja talousjohtaja, jotka osaavat tehdä oikeita laskelmia.

        2009 ylijäämä ei lämitä vaikka olisi äyrin luokkaa, työttömyys ei silloin ollut vielä suuri. Nyt menyt virmoja nurin. Kun 2010 on lähes 20% työttömyys niin veroja ei tule. Vain Lahti voi auttaa ja sinne muutan pikapuoliin. Tänehän jäättte.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      134
      1383
    2. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      103
      1085
    3. Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?

      Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede
      Kuhmo
      26
      983
    4. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      89
      954
    5. Tuleeko Martinasta rouva Muhis

      Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat
      Kotimaiset julkkisjuorut
      308
      842
    6. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      99
      813
    7. Miten näytät / näytit ihastumisesi hänelle?

      Toimiko, miten hän vastasi? vinkki5
      Ikävä
      38
      702
    8. Ei enää kauaa rakkaani

      Ensin minun pitää saatella narsistit oikeuden eteen ❤️
      Ikävä
      109
      666
    9. Oletko miettinyt sitä

      Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.
      Ikävä
      56
      648
    10. Eipä oo näkyny montakkasn etelänvetelää vielä kylällä.

      Liekkö tuo pensanhinta vetelille liian kallista, kun ovat jeäneet kesäksi kottiinsa vetelehtimmään. Pärjätään iliman vet
      Suomussalmi
      144
      614
    Aihe